Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   nationale complimenten dag (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1673863)

xxsuusxx 01-03-2008 12:53

nationale complimenten dag
 
Persbericht
februari 2008

Zaterdag 1 maart 2008 voor 6e keer:
Nationale Complimentendag!

Op zaterdag 1 maart 2008 is het voor de 6e keer Nationale Complimentendag in Nederland. Dé dag waarvan het succes (i.t.t. bijvoorbeeld Valentijns-, Secretaresse-, Moeder- of Vaderdag) eens niet gekocht kan en mag worden. Op 1 maart gaat het namelijk om bewust stilstaan bij wat iemand in jouw omgeving (vaak) goed doet en hem/haar daar eens persoonlijk en oprecht (extra) voor te waarderen. Bijvoorbeeld via een persoonlijk compliment op de Nationale Complimentensite.

“Het lijkt soms iets beter te gaan, maar erg scheutig zijn we kennelijk nog niet met het uitdelen van complimenten in Nederland” aldus initiatiefnemer Hans Poortvliet. “Zo blijft gebrek aan waardering nog steeds de nummer één reden waarom werknemers hun baan opzeggen, klanten bedrijven verlaten en vrijwilligers stoppen met het zo belangrijke vrijwilligerswerk. Vreemd natuurlijk als je bedenkt dat het uiten van waardering feitelijk niets hoeft te kosten. Daarnaast is het effect van een oprecht compliment ook vaak nog eens veel groter dan welk duur kado ook. Daar hebben we voorbeelden van te over”

Vrijwilligers extra aandacht in 2008
Aangezien de Nationale Complimentendag dit jaar op een zaterdag valt (de dag waarop de meeste vrijwilligers actief zijn) stellen de initiatiefnemers voor juist ook dit jaar deze bijzondere groep mensen eens extra in het zonnetje te zetten. Veel maatschappelijke organisaties en sportbonden zijn hierover inmiddels door hen benaderd en geïnformeerd. Een aantal hiervan heeft op voorhand al aangegeven hier inderdaad ‘werk’ van te gaan maken.

Persoonlijk compliment? Kleine moeite!
De onlangs vernieuwde website <website> maakt het een ieder die op of rond 1 maart iets persoonlijks voor een ander wil doen steeds makkelijker. Zo kan men er bijvoorbeeld een gepersonaliseerde ‘Nationale Complimentendag 2008 Award’ voor iemand creëren en deze direct uitprinten. Nieuw dit jaar is, naast tips over complimenteren, ook de mogelijkheid een compliment voor iemand te plaatsen op de ‘Nationale Complimentensite’. Uiteraard allemaal gratis want een mooi en persoonlijk compliment hoeft, aldus de initiatiefnemers, niets te kosten!

Poortvliet “Uiteraard vragen we natuurlijk ook dit jaar iedere Nederlander weer om bewust minimaal drie personen uit zijn/haar omgeving een welgemeend compliment te doen toekomen. Als we ons daar aan houden, wordt het voor velen weer een bijzondere dag!”


Hierbij: Wat zit je haar leuk :)
-------------------

Geef jij vaak complimenten? Meen je ze ook altijd? Geef je subtiele complimenten of juist niet? Zeg je dan altijd: dankjewel? Geloof je ze ook? Wat voor complimenten geef je dan?

Vertel!

Kazet Nagorra 01-03-2008 12:55

Dankjewel!

Compliment terug: je bent vast ook in staat topics te maken die niet gesloten worden vanwege reclame.

Stefenootje 01-03-2008 12:57

Kazet, ik complimenteer je met je gezonde volle bos haar.

Dark Phoenix 01-03-2008 12:58

Stefanie, een complimentje voor dat je soms best schattig bent.

Katje 01-03-2008 13:55

nggggngng

Dinalfos 01-03-2008 13:59

Haha, complimentjes.

7asper 01-03-2008 14:47

een complimentje omdat je geen complimentje geeft

Missy 01-03-2008 14:49

Misschien is hier nog best een leuk topic van te maken. Ik zal de beginpost even aanpassen, dan graag weer ontopic reageren.

Dark Phoenix 01-03-2008 15:36

Missy, wat leuk dat je zo je best doet om van een dergelijk topic nog een leuk topic te maken. :)

Lisa 01-03-2008 16:48

Wat ben jij ontzettend goed in

:bloos:

ihi wacht openbaar topic



Wat heb je mooie ogen!

Pippeloen 01-03-2008 16:50

Ik vind het nogal apart dat hier een speciale dag voor uitgeroepen moet worden, dan moet men zich toch eens afvragen waarom ze een speciale dag nodig hebben om hun waardering te laten blijken voor iemand.

Ik wil mijn blijk van waardering wel aan iemand laten weten, maar dan liever als ik het echt meen, en niet omdat het complimentendag is.

Lisa 01-03-2008 16:52

Pihip :(

TopDrop 01-03-2008 16:53

Complimenten maak je omdat je het meent. Niet omdat het complimentendag is. Net als valentijnsdag. Je doet lief omdat je van iemand houdt, niet omdat een een of andere pauper idioot het nodig vindt er een nationale dag van te maken.

Maar goed. ot: Hoi Lisa, wat heb je een mooie trui aan (y)

Lisa 01-03-2008 16:58

Maarten, wat heb je een leuk forum!

Missy 01-03-2008 17:00

Popjes, het was de bedoeling dat je de vragen beantwoord. Niet dat we complimentjes gaan maken. Uiteraard mag dat ook, maar dat was niet de instantie van dit topic. :d

Lisa 01-03-2008 17:01

Oh -O-

Dark Phoenix 01-03-2008 17:07

Citaat:

Missy schreef: (Bericht 27129348)
Popjes, het was de bedoeling dat je de vragen beantwoord. Niet dat we complimentjes gaan maken. Uiteraard mag dat ook, maar dat was niet de instantie van dit topic. :d

Maar Missy, het is toch complimentendag? Dan mòeten we natuurlijk wel. :p

TopDrop 01-03-2008 17:13

Ik heb de openingspost niet gelezen. Ik was gestopt bij 'nationale complimentendag'.

Uice 01-03-2008 17:16

Citaat:

Missy schreef: (Bericht 27129348)
Popjes, het was de bedoeling dat je de vragen beantwoord. Niet dat we complimentjes gaan maken. Uiteraard mag dat ook, maar dat was niet de instantie van dit topic. :d

Jawel hoor. Jouw verandering van de openingspost doet niet af aan de oorspronkelijke bedoeling van het topic.

Maar om ook even de vragen te beantwoorden:

Ja, ja, beiden, ja, ja, over van alles.

Skilly 01-03-2008 20:01

Ik maak er wel een lijste van:)

Geef jij vaak complimenten?
Ja ik geef vaak complimenten bij mensen waar ik van hou. Ik voel me daar ook goed bij.

Meen je ze ook altijd?
Ja dat meen ik altijd anders zeg ik helemaal niks

Geef je subtiele complimenten of juist niet?
Subtiel? Nee subtiel en ik dat gaat niet samen bij mij. Ik gooi als het ware echt een steen in de ruit bij alles of ik zeg helemaal niks. Het is bij mij of erop of eronder

Hoe je reageer jij bij het krijgen van een compliment?
Als ik zelf een compliment krijgt geef ik een glimlach en zeg ik dankjewel maar meestal geloof ik het niet. Dan denk ik van jaah zou bijzonder is het nou ook weer niet. Als ik me een keer minder lekker in me vel voel dan voelt een compliment natuurlijk wel goed.

Ik vind zelf dat mensen meer complimenten moeten kunnen geven op andere zoals vreemden.

Skilly 01-03-2008 20:01

Citaat:

TopDrop schreef: (Bericht 27129319)
Complimenten maak je omdat je het meent. Niet omdat het complimentendag is. Net als valentijnsdag. Je doet lief omdat je van iemand houdt, niet omdat een een of andere pauper idioot het nodig vindt er een nationale dag van te maken.

Helemaal met je eens mijn complimenten
:D

sterrenmeisje 02-03-2008 01:48

Citaat:

TopDrop schreef: (Bericht 27129319)
Complimenten maak je omdat je het meent. Niet omdat het complimentendag is. Net als valentijnsdag. Je doet lief omdat je van iemand houdt, niet omdat een een of andere pauper idioot het nodig vindt er een nationale dag van te maken.

amen :D (y)

PixelDansje 02-03-2008 09:46

Sterretje je bent sexy

jongen1986 02-03-2008 11:02

PixelDansje, je bent leuk :bloos:

PixelDansje 02-03-2008 11:04

Ivo, het is dat je geen vriendinnetje hebt:P

Cherry Springs 02-03-2008 13:30

Citaat:

TopDrop schreef: (Bericht 27129319)
Complimenten maak je omdat je het meent. Niet omdat het complimentendag is. Net als valentijnsdag. Je doet lief omdat je van iemand houdt, niet omdat een een of andere pauper idioot het nodig vindt er een nationale dag van te maken.

Maar goed. ot: Hoi Lisa, wat heb je een mooie trui aan (y)

QFT.

Maar ik geef wel complimenten als mensen wat hebben gedaan en ik denk 'Hé, dat is leuk.' Als ik iets eigenlijk niet leuk vind zeg ik ook niks. Ik weet eigenlijk niet of ik subtiele complimenten geef, ik sta er nooit zo bij stil.
Als ik een complimentje krijg zeg ik wel dankjewel of iets in die richting. Ik geloof ze niet altijd, hangt er vanaf wie ze geeft. Als iemand die van iedereen vindt dat diegene mooi kan zingen en dat ook tegen mij zegt, hecht ik er geen waarde aan. Als het iemand is die verder weinig contact met mij heeft maar wel naar me toe komt om te zeggen dat ik mooi kan zingen ofzo, dan geloof ik wel dat diegene dat echt vindt. :)

Rasmusje 02-03-2008 16:37

Ik geef niet snel complimenten en zo wel dan alleen bij mensen die ik wat beter ken, en dan nog ben ik er niet uitbundig mee want dan ben ik bang dat mensen dat juist stom zullen vinden en bladiebla [/onzekerheid]. Als ik een compliment geef meen ik het wel, tenzij het iemand betreft die naar complimentjes vist want dan doe ik het gewoon om van het gezeur af te zijn. Vroeger wist ik niet goed wat ik moest doen als ik een compliment kreeg dus ik deed er gewoon niks mee en reageerde er niet op. Tegenwoordig zeg ik gewoon met een lach dankjewel, en dat voelt een stuk beter, maar echt geloven lukt bij de meeste mensen niet.

Kazet Nagorra 02-03-2008 16:38

Ik geef zo weinig complimenten, dat wanneer ik er toch één geef, mensen denken dat ik niet serieus ben.

PixelDansje 02-03-2008 20:34

Ik vind je bijna net zo leuk als dat je je zelf vindt.

Magican 03-03-2008 00:25

Citaat:

xxsuusxx schreef: (Bericht 27128325)
TL;DR


Wat een uiterst enigjes topic heb jij gemaakt!

Lisa 03-03-2008 00:43

Wat een coole naam.

PixelDansje 03-03-2008 22:15

Ik weet nu nog steeds dat ik jw trui mooi vond toen ik je zag :) en ik weet niet eens watik vanochtend aan had..

Lisa 03-03-2008 22:22

Ik weet echt niet meer wat voor trui ik aanhad :D En ik vind je haar mooi, ik durf het mijne nooit te verven :o

PixelDansje 03-03-2008 22:23

Ik durfde het ook noooit, maar als ik jouw haar had zou ik het ook niet verven! het is al mooi!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.