Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Frans (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=834816)

thalia 09-05-2004 15:14

Frans
 
Ik vroeg me onlangs af of het normaal is dat een leerkracht (Frans in dit geval) zomaar mogen verwachten dat wij tegen het einde van het jaar een woordenlijst van 3000 woorden kennen van Nederlands naar Frans. Het is dan nog een lijst naast ons handboek, dus de lijsten in ons boek moeten we ook kennen.
Mijn ouders zijn er al voor bij hem en bij de directie geweest, sindsdien ben ik er steeds net door voor mijn opstellen en ben ik verplicht om met balpen te schrijven op toetsen en examens, anders begint hij het niet eens te verbeteren.
Kan hier iets aan gedaan worden?

verwijderddeze 09-05-2004 15:21

t is natuurlijk niet aardig van m, maar volgens mij mag dit. Mijn leraren verwachten ook dat ik alles nog weet (niet dat het zo is maar dat terzijde ;) )

thalia 09-05-2004 15:27

Citaat:

crackwhore ;) schreef op 09-05-2004 @ 16:21 :
t is natuurlijk niet aardig van m, maar volgens mij mag dit. Mijn leraren verwachten ook dat ik alles nog weet (niet dat het zo is maar dat terzijde ;) )
Voor alle duidelijkheid: er staan woorden in de lijst die ik zelfs in het nederlands niet ken zoals stramien en zo van die dingen ...

Balance 09-05-2004 15:40

Voor de duidelijkheid: TS woont in België en het gaat dus om het Belgische schoolsysteem.

Krijg je een toets over die woorden en is dit een belangrijke toets? Of op welke andere manier wordt die kennis gecontroleerd?

>> S&S

The Ox 09-05-2004 19:29

Citaat:

thalia schreef op 09-05-2004 @ 16:14 :
ben ik verplicht om met balpen te schrijven op toetsen en examens, anders begint hij het niet eens te verbeteren.
Logisch, vaak is iets dat met potlood geschreven is volstrekt onleesbaar

thalia 09-05-2004 20:17

Citaat:

Balance schreef op 09-05-2004 @ 16:40 :
Voor de duidelijkheid: TS woont in België en het gaat dus om het Belgische schoolsysteem.

Krijg je een toets over die woorden en is dit een belangrijke toets? Of op welke andere manier wordt die kennis gecontroleerd?

>> S&S

We krijgen er een test van van 40 woorden en we moeten de woorden kennen voor het examen


Citaat:

The Ox schreef op 09-05-2004 @ 20:29 :
Logisch, vaak is iets dat met potlood geschreven is volstrekt onleesbaar
Normaal schrijf ik met pen, maar dat is volgens hem onleesbaar.

**SoMeOne 09-05-2004 21:54

3000 is wel veel, maar ik heb ook wel eens 2000 moeten leren. Met balpen moeten schrijven vind ik doodnormaal anders kun jij of je leraar frauderen, en het is op bijna alle scholen niet toegestaan.

thalia 10-05-2004 17:45

Geloof me, 3000 ís veel, vooral als er nog andere lijsten bijkomen en grammatica. Maar het zal wel moeten lukken, zeker?!?

stefano 10-05-2004 21:11

Wat is precies het verschil tussen een pen en een balpen :confused: Of schrijven ze in België nog met kroontjespennen ofzo?

**SoMeOne 10-05-2004 21:17

Citaat:

thalia schreef op 10-05-2004 @ 18:45 :
Geloof me, 3000 ís veel, vooral als er nog andere lijsten bijkomen en grammatica. Maar het zal wel moeten lukken, zeker?!?
Ik weet niet of het lukt bezwaar aan te tekenen. Misschien als je kunt laten zien dat je ook veel moet doen voor andere vakken en je de stof pas kort geleden hebt opgekregen en daardoor weinig tijd hebt om te leren.

I love stars 11-05-2004 13:56

Citaat:

thalia schreef op 09-05-2004 @ 16:14 :
Ik vroeg me onlangs af of het normaal is dat een leerkracht (Frans in dit geval) zomaar mogen verwachten dat wij tegen het einde van het jaar een woordenlijst van 3000 woorden kennen van Nederlands naar Frans. Het is dan nog een lijst naast ons handboek, dus de lijsten in ons boek moeten we ook kennen.
Mijn ouders zijn er al voor bij hem en bij de directie geweest, sindsdien ben ik er steeds net door voor mijn opstellen en ben ik verplicht om met balpen te schrijven op toetsen en examens, anders begint hij het niet eens te verbeteren.
Kan hier iets aan gedaan worden?

:eek: help , ik vind het echt belachelijk veel. Ik vind 100 woordjes leren al erg! en jij moet 30 keer zo veel en het boek nog arme jij. Maar ik denk niet dat de directie er wat aan doet. Dus dat word leren .....................

in iedergeval succes (y)

thalia 12-05-2004 12:32

Citaat:

stefano schreef op 10-05-2004 @ 22:11 :
Wat is precies het verschil tussen een pen en een balpen :confused: Of schrijven ze in België nog met kroontjespennen ofzo?
Een pen is zo een 'ding' waarin je een inktvulling moet steken en je kan uitwissen met een inktveger, een balpen is een 'ding' waar de inktvulling al inzit en je enkel kan uitdoen met tipex.

Citaat:

**SoMeOne schreef op 10-05-2004 @ 22:17 :
Ik weet niet of het lukt bezwaar aan te tekenen. Misschien als je kunt laten zien dat je ook veel moet doen voor andere vakken en je de stof pas kort geleden hebt opgekregen en daardoor weinig tijd hebt om te leren.
Helpt niet, we hebben het al geprobeerd.

doezel 12-05-2004 13:30

Niks aan te doen, denk ik.
Lees ze gewoon eens door zou ik zeggen.. dat doe ik ook altijd bij onmenselijk lange woordenlijsten. En zorg dat je dan de rest goed kan.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.