Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Verschil tussen verven en schilderen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1876032)

'Amor 29-03-2013 11:35

Verschil tussen verven en schilderen?
 
En wanneer is iets een schilderij?
Neem aan als ik een rondje teken en met verf gaat verven dat het dan geen schilderij is?

Reverend 29-03-2013 15:22

Probeer eens google.

'Amor 29-03-2013 16:19

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33084153)
Probeer eens google.

Denk je dat ik dat nog niet gedaan heb.
Anders zou ik het hier niet vragen.

Reverend 29-03-2013 16:24

Ik denk het niet nee. Hoe google jij dan? Als je zoekt op "betekenis verven" krijg als eerste hit een website die exact uitlegt wat verven precies is. Datzelfde kan je doen voor schilderen en dan is het niet lastig om te concluderen wat het exacte verschil is.

En op precies dezelfde manier kan je uitzoeken wanneer iets een schilderij is.

'Amor 29-03-2013 16:29

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33084230)
Ik denk het niet nee. Hoe google jij dan? Als je zoekt op "betekenis verven" krijg als eerste hit een website die exact uitlegt wat verven precies is. Datzelfde kan je doen voor schilderen en dan is het niet lastig om te concluderen wat het exacte verschil is.

En op precies dezelfde manier kan je uitzoeken wanneer iets een schilderij is.

Al gedaan 3 uur geleden

Als ik met potloot een gezicht maak en op maakt niet uit wat is het toch een schilderij, als ik een rondje teken en ik verf het neem ik aan dat het geen schilderij is maar een tekening.. why?

speelgoedgitaar 29-03-2013 16:59

http://lmgtfy.com/?q=verschil+tussen...eren+en+verven

Reverend 29-03-2013 17:03

Citaat:

'Amor schreef: (Bericht 33084242)
Al gedaan 3 uur geleden

Nee, dat heb je niet gedaan anders wist je dus het verschil. Maar dat maakt niet uit.
Citaat:

Als ik met potloot een gezicht maak en op maakt niet uit wat is het toch een schilderij
Nee, dan is het een tekening.
Citaat:

, als ik een rondje teken en ik verf het neem ik aan dat het geen schilderij is maar een tekening.. why?
Waarom je dat aanneemt? Geen idee. Maar het ging toch om het verschil tussen verven en schilderen?

Verven is verf aanbrengen op iets. Schilderen is meer een vorm van emotionele expressie; Je probeert iets moois te maken.

'Amor 30-03-2013 17:37

En als je het gezicht dan verft ?
schilderij of tekening?

Reverend 30-03-2013 17:53

tekerij.

Daantje_0705 31-03-2013 16:29

Dit topic past beter op Art dus daar verplaats ik hem even heen :)

Mutant_oud 31-03-2013 17:02

Wat wil je precies weten? Het verschil tussen verven en schilderen heeft Reverend al duidelijk gemaakt. Verven is verf aanbrengen, schilderen is iets creëren met verf. Al gebruiken ze het natuurlijk ook bij een muur schilderen, maar het lijkt me duidelijk dat je geen schilderij aan het maken bent dan (maar je kunt wel weer een muurschildering maken).
Of wil je weten wanneer iets kunst is?

'Amor 31-03-2013 21:49

Titel klopt niet met wat ik wil weten volgens mij, maar als iemand schilderij maakt en schets met een potloot dan is het toch gewoon een schilderij ?

Skinbitten 01-04-2013 00:08

De meeste schilders schetsen vaak en schilderen het dan over.

Ik zie verven als een muur verven. Of een auto overspuiten. Schilderen is mi iets overbrengen op een doek. Als jij een rondje schetst en dat dan inverft, en daar een betekenis aan hecht, dan is het schilderen.

Mutant_oud 01-04-2013 07:58

Citaat:

'Amor schreef: (Bericht 33086164)
Titel klopt niet met wat ik wil weten volgens mij, maar als iemand schilderij maakt en schets met een potloot dan is het toch gewoon een schilderij ?

Die titel heb je toch zelf verzonnen.

En natuurlijk is het dan ook een schilderij, dat je een schets maakt waar alles moet komen, maar de inhoud schildert, is een vrij normale basis voor de meeste mensen.

Als je echt potlood of houtskool en verf gaat mengen, dan denk ik dat je sneller zal spreken van mixed media.

Crocodi1e 24-04-2013 14:55

Als een aap met zijn voeten wat kwakjes verf op een doek gooit noemen mensen het ook een schilderij.

Elmp 25-04-2013 14:30

En wat probeer je daarmee te zeggen?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.