Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   kunst en economie ( hku) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1101304)

*** Sido *** 12-02-2005 12:45

kunst en economie ( hku)
 
deze studie wil ik eventueel ( als ik word ingeloot) gaan doen?

iemand ervaring met deze studie?

Chloe Siere 12-02-2005 12:46

Wat is dat dan? Wat houdt die combinatie precies in?

*** Sido *** 12-02-2005 12:50

De vierjarige bacheloropleiding Art and Economics bereidt studenten voor op organisatie-, management- en beleidsfuncties in de culturele en mediasector. De opleiding kent een algemeen eerste jaar. Daarna kiezen de studenten voor één van de volgende vijf afstudeerrichtingen:
- Arts and Media Management >> (kunst- en mediamanagement)
- Entertainment Management >>
- Music Management >> (muziekmanagement)
- Theatre Management >> (theatermanagement)
- Visual Art and Design Management >> (beeldende kunst- en vormgevingsmanagement)

MazeMouse 14-02-2005 16:36

Ik heb het 2 maanden gedaan en ben toen gestopt omdat ik iets meer 'hands-on' bezig wil zijn met muzien (en/of media) maar ik vond het verder wel een hele leuke interessante studie :)
(het was gewoon alleen iets teveel naar het management toe voor mij. Dus leuk maar net niet)

koekiemonstertje 14-02-2005 16:48

mijn vriedin is ermee gestopt.

als je het toneel in wil of de ambitie hebt om te acteren dan moet je het niet doen. Je leert veel over kunstgeschiedenis en het is veel leerwerk...

**SoMeOne 16-02-2005 00:02

Citaat:

*** Sido *** schreef op 12-02-2005 @ 13:50 :
De vierjarige bacheloropleiding Art and Economics bereidt studenten voor op organisatie-, management- en beleidsfuncties in de culturele en mediasector. De opleiding kent een algemeen eerste jaar. Daarna kiezen de studenten voor één van de volgende vijf afstudeerrichtingen:
- Arts and Media Management >> (kunst- en mediamanagement)
- Entertainment Management >>
- Music Management >> (muziekmanagement)
- Theatre Management >> (theatermanagement)
- Visual Art and Design Management >> (beeldende kunst- en vormgevingsmanagement)

Dat klinkt als een variant op de Master Kunstbeleid en Management

*** Sido *** 16-02-2005 20:12

zou best kunnen

*** Sido *** 20-02-2005 12:31

:p

stefano 20-02-2005 19:45

Citaat:

*** Sido *** schreef op 12-02-2005 @ 13:50 :
- Arts and Media Management >> (kunst- en mediamanagement)
- Entertainment Management >>
- Music Management >> (muziekmanagement)
- Theatre Management >> (theatermanagement)
- Visual Art and Design Management >> (beeldende kunst- en vormgevingsmanagement)

Lekker nutteloos om al die opleidingen een Engelse naam te geven als er ook gewoon een Nederlandse (in veel gevallen letterlijke) vertaling van is...

*** Sido *** 21-02-2005 14:08

lekker nuttelooooooose post

stefano 21-02-2005 20:42

Citaat:

*** Sido *** schreef op 21-02-2005 @ 15:08 :
lekker nuttelooooooose post
Ik heb het over die school hoor dus voel je maar niet aangevallen... :rolleyes:

*** Sido *** 21-02-2005 22:03

jaja is wel goed..

maar alles had volgens mij tot een jaar geleden of zo, ook gewoon een nederlandse titel, maar alles is nu "'ver-engelst''

loenatikkie 21-02-2005 23:06

hej,

Ik studeer ook Kunst en Economie, ben nu tweedejaars Music Management en het is niet nutteloos de opleidingen een Engelse naam te geven, je hebt namelijk in de culturele sector veel te maken met het buitenland en zijn Engelse termen dus zeer handig om te gebruiken, overigens kan ik het je echt aanraden als je de zakelijke kant van culturele instellingen etc. interessant vindt, je moet wel zelf veel initiatief nemen, ze verwachten een ondernemende houding van de studenten (lees het is verschrikkelijk chaotisch af en toe, daar moet je tegen kunnen).

Groetjes

*** Sido *** 28-02-2005 13:54

lol

*** Sido *** 05-03-2005 23:50

:cool:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.