Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Weet niet of ik haar leuk vind en heb al een vriendin (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1949277)

Dummie1234 24-12-2018 19:08

Weet niet of ik haar leuk vind en heb al een vriendin
 
Iedereen die dit leest, help me asjeblieft. Ik heb 11-12-2017 een relatie, en heb het rond de zomervakantie uitgemaakt. Een maand na de zomervakantie hebben we besloten weer bij elkaar te komen. Ze is echt hartstikke lief en werkt enorm veel aan onze relatie, maar ik weet het niet zo goed meer. Ik krijg hetzelfde gevoel als ik had voordat ik het had uitgemaakt. In de zomervakantie, toen het uit was, heb ik een meisje ontmoet. Het was heel gezellig, dus besloten we nog eens af te spreken met een aantal vrienden van mij en een vriendin van haar bij de zomerfeesten. Vandaag heb ik weer met de groep afgesproken maar ik voel iets kriebelen in mijn buik als ik haar vriendin zie en spreek. Ik heb het heel erg leuk gehad met o.a. haar. Nu weet ik niet wat ik moet doen, want ten 1e weet ik niet of zij mij leuk vind, en ik zie haar eigenlijk niet zo veel. Ten 2e heb ik al een relatie.. wat moet ik doen?!
:confused:

Elin3 24-12-2018 19:17

Eigenlijk zouden die twee dingen los van elkaar moeten staan. Vind jij jouw relatie nog de moeite waard - ongeacht of je mogelijk een ander meisje aan de haak kunt slaan?

Ga daar eerst eens goed over nadenken. Wil je in je huidige relatie gaan investeren, weer verliefd worden op je huidige vriendin? Of ben je daar eigenlijk wel klaar mee. Maak het dan uit en laat het daarbij.

Zolang jij nog een relatie hebt kan jij eigenlijk niks met je eventuele gevoelens voor die ander. Of zij jou leuk vindt is dus nu helemaal nog niet relevant.

Dummie1234 24-12-2018 19:22

Ik vind het erg lastig om het uit te maken, omdat ze vooral een heel gevoelig meisje is, en ze de vorige keer gewoon een week letterlijk niks had gegeten door verlatingsangst.. ze is echt heel lief voor mij en werkt hard voor ons allebei, maar het ontbreekt meer van mijn kant, maar als ik dat zeg, denk ik dat ze zegt dat ik wel goed genoeg voor haar ben. Hoe moet ik daar aan werken?

Positive mind 24-12-2018 19:30

Okee, maar wat wil jij? Een relatie aanlaten vanwege de verlatingsangst van een ander is geen goede keuze.

Dummie1234 24-12-2018 19:31

Ja dat weet ik, maar ik weet niet zo goed wat ik wil:lisa:

Elin3 24-12-2018 20:59

Citaat:

Dummie1234 schreef: (Bericht 34552128)
Ik vind het erg lastig om het uit te maken, omdat ze vooral een heel gevoelig meisje is, en ze de vorige keer gewoon een week letterlijk niks had gegeten door verlatingsangst.. ze is echt heel lief voor mij en werkt hard voor ons allebei, maar het ontbreekt meer van mijn kant, maar als ik dat zeg, denk ik dat ze zegt dat ik wel goed genoeg voor haar ben. Hoe moet ik daar aan werken?

Dat klinkt niet als een gezonde relatie... Als jij niet meer wil, maak het dan uit. Laat dit eventueel weten aan haar vrienden en ouders, zodat die extra op haar kunnen letten. Je kunt niet uit een schuldgevoel bij iemand blijven. Zo'n relatie werkt niet.

En heel eerlijk, dan kan je het beter nu uitmaken dan over vijf jaar, of na jullie verloving, of...

Dummie1234 24-12-2018 21:23

de vorige keer dat ik het uitmaakte, was ik er zelf ook helemaal stuk van. misschien hoort dat zo, maar je moet wel achter de keuze staan. op dit moment sta ik dat zeker niet. en misschien kan ik nog wat anders proberen voordat ik het uitmaak. want daar voel ik me ook niet echt goed bij. naast dat ze me vriendin is, is ze ook mijn beste vriend om het zo maar te zeggen. die zal ik dan waarschijnlijk ook verliezen. misschien iemand tips?

Elin3 24-12-2018 21:45

Citaat:

Dummie1234 schreef: (Bericht 34552170)
de vorige keer dat ik het uitmaakte, was ik er zelf ook helemaal stuk van. misschien hoort dat zo, maar je moet wel achter de keuze staan. op dit moment sta ik dat zeker niet. en misschien kan ik nog wat anders proberen voordat ik het uitmaak. want daar voel ik me ook niet echt goed bij. naast dat ze me vriendin is, is ze ook mijn beste vriend om het zo maar te zeggen. die zal ik dan waarschijnlijk ook verliezen. misschien iemand tips?

Als je het nog niet op wil geven, dan zou ik hard aan je relatie gaan werken. Waardoor komt het dat het eerst wel fijn was samen, en nu niet meer? Maken jullie nog wel genoeg tijd voor elkaar vrij? Doen jullie nog leuke dingen samen? Hebben jullie goede gesprekken?

martijntje21 31-12-2018 12:48

je kunt ook gewoon 2 vriendinnen nemen

Elin3 31-12-2018 15:11

Citaat:

martijntje21 schreef: (Bericht 34553559)
je kunt ook gewoon 2 vriendinnen nemen

Dat is alleen een goed idee als beide dames dat ook een goed idee vinden. Zomaar zonder overleg een tweede vriendin nemen wordt vaak niet gewaardeerd ;)

Jan Marijnissen 02-01-2019 07:50

Daarnaast lost het totaal niet het probleem op van in een relatie blijven zitten waar hij zo te lezen eigenlijk een beetje klaar mee is maar bang is voor de reactie van zijn vriendin als hij het uitmaakt :confused: Zou leuk worden als je nooit een relatie verbrak omdat dat slecht ontvangen kon worden, dan zou ik in een iets groter huis moeten gaan wonen geloof ik... al die exen die er dan nog rondlopen :o


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.