Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Promotie zonder waarde #5 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1836182)

Onait Sirch 16-06-2011 13:19

Promotie zonder waarde #5
 
:)

Sarah 27-06-2011 12:17

Ik werd gebeld door KPN.
KPN telefoniste: Wij bieden een heel stabiele service.
Ik: Met Ziggo hebben we ook nooit problemen gehad met instabiliteit.
KPN telefoniste: Oh, dat is heel vervelend.

:facepalm:

snoopy 28-06-2011 06:55

Op een pak pap staat met koeienletters: BORSTVOEDING IS HET BESTE VOOR UW KIND EN DIENT ZO LANG MOGELIJK GEGEVEN TE WORDEN!!!!

Vooral dat tweede deel vind ik belachelijk. Waar bemoeien ze zich mee?!

Martiño 28-06-2011 10:45

Dat is daarnaast ook een beetje onzin of op zijn minst overdreven. Borstvoeding is wel iets beter voor het kind, maar flesvoeding is net zo goed prima. Het verschil tussen borstvoeding en flesvoeding is maar erg klein.

Onait Sirch 28-06-2011 12:45

Citaat:

snoopy schreef: (Bericht 31721357)
Op een pak pap staat met koeienletters: BORSTVOEDING IS HET BESTE VOOR UW KIND EN DIENT ZO LANG MOGELIJK GEGEVEN TE WORDEN!!!!

Vooral dat tweede deel vind ik belachelijk. Waar bemoeien ze zich mee?!

Hihi, koeienletters.

snoopy 28-06-2011 12:46

Nou ja, ik vind het vooral zo nutteloos om het erop te zetten. Mensen die borstvoeding willen geven doen dat tóch wel (en niet pas op het moment dat ze het op zo'n pak zien staan). En mensen die, om wat voor reden dan ook, flesvoeding geven willen heus niet horen dat dat minder goed is voor hun kind.
Ik geloof niet dat er ook maar iémand is die dit leest en dan denkt: 'hm... oh! Dan toch maar (nog)_ even borstvoeding geven!!!1!'

Darwin 28-06-2011 14:01

Op een pak PAP iets over borstvoeding? Dat is traumatiserend :|

snoopy 28-06-2011 14:18

Ja, en het stomme is dat je die pap nog bíj de melk moet gooien. En dat kan dus ook bij gekolfde borstvoeding nog :y Dus grmbl.

Rationeel 28-06-2011 14:26

Citaat:

snoopy schreef: (Bericht 31721357)
Op een pak pap staat met koeienletters: BORSTVOEDING IS HET BESTE VOOR UW KIND EN DIENT ZO LANG MOGELIJK GEGEVEN TE WORDEN!!!!

Vooral dat tweede deel vind ik belachelijk. Waar bemoeien ze zich mee?!

lorelei naamzoek :cool:

Gnork 28-06-2011 14:38

Ja dat zetten ze er natuurlijk ook niet op omdat ze willen dat je borstvoeding gaat geven. Ze willen dat je kunstvoeding gaat geven, want daar verdienen ze geld aan. Ze zetten het er op om zich in te dekken en de "kijk ons een pro-bv zijn jongs" kaart te spelen.

Oh nu weet ik er ook een voor dit topic!
Die reclamefoldertjes die je krijgt van babyvoedingsfabrikanten. Ze vermommen zich als onschuldige informatiefolders, zodat een intellectueel minder bedeelde denkt dat ie dat in handen heeft, en dan gaan ze je vertellen wat een baby van x maanden oud p/d moet eten.
En dat is dus twee potjes Olvarit, twee maal Bambix pap, en dan nog allerhande zooi als Bambix koekjes en Olvarit kant en klare sapjes sapjes. djfheyhfuiwfiuenfiuenif

snoopy 28-06-2011 14:48

Maar ik vind het waardeloze promotie als iedereen denkt: 'oh, ik ben slecht bezig als ik jouw product gebruik' :D

En van de reclamefoldertjes ken ik ook idd. Dat doet trouwens vrijwel iedereen die reclame maakt:
'10 voorwaarden waar een goede ... (vul maar in) aan moet voldoen'
'Héééé, wat toevallig! Wij voldoen daaraan! Nou ja, als u dan tóch op zoek bent kunt u net zo goed ons nemen...'

flyaway 28-06-2011 20:12

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 31721896)
Dat is daarnaast ook een beetje onzin of op zijn minst overdreven. Borstvoeding is wel iets beter voor het kind, maar flesvoeding is net zo goed. Het verschil tussen borstvoeding en flesvoeding is maar erg klein.

Waarom denk je dit? Volgens mij zitten er immuunstoffen in en doet het ook wat met de band tussen de baby en de moeder.

Gnork 28-06-2011 20:16

Antistoffen :y en stamcellen :cool: waar dat goed voor is weet ik niet, maar het klinkt wel kek

Martiño 29-06-2011 08:35

Citaat:

flyaway schreef: (Bericht 31725540)
Waarom denk je dit? Volgens mij zitten er immuunstoffen in en doet het ook wat met de band tussen de baby en de moeder.

Dat 'denk' ik niet, dat is zo (ik heb het iets aangepast overigens, mijn formulering was een beetje onduidelijk). Daar is gewoon onderzoek naar gedaan, en daaruit blijkt dat qua voedingswaarde etc. borstvoeding wel beter is, maar het verschil in kwaliteit tussen borstvoeding en flesvoeding is klein.

Soms wordt het beeld geschetst dat als je je kind borstvoeding geeft dat het dan een genie wordt met een ultrasterke gezondheid en als je flesvoeding geeft dat het maar een matig presterend mens wordt, en dat is gewoon onwaar. Ik zou zelf ook eerst voor borstvoeding gaan, maar dat kan voor de moeder soms heel zwaar zijn en die voelen zich dan onterecht bezwaard als ze op flesvoeding overstappen omdat het niet meer lukt. Wat betreft de band tussen moeder en kind, die wordt niet alleen op het geven van borstvoeding gestoeld, aandacht en aanraking in het algemeen spelen daar net zo goed een grote rol in.

Sarah 29-06-2011 10:34

Het geven van flesvoeding is overigens weer beter voor de band tussen vader en kind. Dat geldt natuurlijk ook voor afgekolfde borstvoeding in een flesje dat door de vader gegeven wordt. Maargoed, mensen lijken zich nooit zo druk te maken om de band tussen vader en kind.

flyaway 29-06-2011 12:15

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 31727362)
Dat 'denk' ik niet, dat is zo (ik heb het iets aangepast overigens, mijn formulering was een beetje onduidelijk). Daar is gewoon onderzoek naar gedaan, en daaruit blijkt dat qua voedingswaarde etc. borstvoeding wel beter is, maar het verschil in kwaliteit tussen borstvoeding en flesvoeding is klein.

Soms wordt het beeld geschetst dat als je je kind borstvoeding geeft dat het dan een genie wordt met een ultrasterke gezondheid en als je flesvoeding geeft dat het maar een matig presterend mens wordt, en dat is gewoon onwaar. Ik zou zelf ook eerst voor borstvoeding gaan, maar dat kan voor de moeder soms heel zwaar zijn en die voelen zich dan onterecht bezwaard als ze op flesvoeding overstappen omdat het niet meer lukt. Wat betreft de band tussen moeder en kind, die wordt niet alleen op het geven van borstvoeding gestoeld, aandacht en aanraking in het algemeen spelen daar net zo goed een grote rol in.

En andere onderzoeken beweren het tegenoverstelde. Wie er gelijk heeft weet ik niet.

snoopy 29-06-2011 18:23

Mja, maar het gaat ook nog eens over pap die je pas vanaf 6 maanden (!) mag geven. Hoe lang willen ze in vredesnaam dat je doorgaat? Tot het kind 7 is? (niet dat het gek is om na 6 maanden nog bv te geven, dat heb ik ook gedaan, maar je snapt m'n punt wel...)

Noedelhap 02-07-2011 18:31

Arla Biologische Milde Yoghurt Drink:

De melk voor onze biologische drinkyoghurt komt van biologische koeien.

Zijn koeien niet sowieso al biologisch, net als elk ander organisme?

Die volop buiten grazen op weilanden met bloemen en klavers.

Alsof dat wat uitmaakt, voor mijn part groeien er perenbomen.

Daar maken we milde drinkyoghurt van.

Van de koeien of van de bloemen?

Quis 2.0 02-07-2011 19:24

Citaat:

Noedelhap schreef: (Bericht 31741899)
Die volop buiten grazen op weilanden met bloemen en klavers.

Alsof dat wat uitmaakt, voor mijn part groeien er perenbomen.

Ja dat maakt zeker wat uit. Voeding van koeien hoort veel gevarieerder te zijn dan louter hooi/gras en korrels. Gezonde dieren die veel verschillende plantjes/grassen eten geven voedzamere melk. :y

Martiño 06-07-2011 17:17

Ugh, die Peijnenburgreclame, tenenkrommend. Die knul is wel leuk om te zien hoor, maar hij heeft geen acteertalent van huis uit meegekregen.

Geel 06-07-2011 18:42

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 31753843)
Ugh, die Peijnenburgreclame, tenenkrommend. Die knul is wel leuk om te zien hoor, maar hij heeft geen acteertalent van huis uit meegekregen.

Idd. :|:|

Chick Rock 06-07-2011 21:10

Ik word helemaal gestoord van die KFC-reclame. Vreselijke Gladde Jongen: "Lekker. *bekijkt kassameisje van boven naar beneden* En die filet bites ook."

*ril* :|

Woyt_oud 06-07-2011 21:16

Jaa, daar werd ik zelfs rillig van. "Nou, kijk!" *kijkt achter zich* "nu staan de meiden weer voor me in de rij" :facepalm:

Chick Rock 06-07-2011 21:18

En dat andere meisje dat steeds zegt "Hij is goehoed!"

NEE SNOL hij is niet goed :mad: hij is creepy!

Little Phoebe 06-07-2011 21:22

Ja de eerste kon nog wel (net), maar deze is echt nasty ja.

Chick Rock 06-07-2011 21:25

Ik vraag me ook serieus af of er vrouwen zijn die blij worden van zulke gladde praatjes. Ik niet in ieder geval.

Syori 06-07-2011 21:27

Citaat:

Chick Rock schreef: (Bericht 31754741)
Ik vraag me ook serieus af of er vrouwen zijn die blij worden van zulke gladde praatjes. Ik niet in ieder geval.

Ik denk het niet. Het zijn vooral mannen die dat denken.

Woyt_oud 06-07-2011 21:27

Als man word je er overigens ook niet echt blij van.

Little Phoebe 06-07-2011 21:29

Nee, bedankt. Maar dan ben ik heel ongevoelig voor dat soort ventjes met dat soort pick up lines.

Syori 06-07-2011 21:31

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 31754756)
Nee, bedankt. Maar dan ben ik heel ongevoelig voor dat soort ventjes met dat soort pick up lines.

Ik ook, hoor. Maar meestal speel ik het even mee om ze vervolgens keihard te laten afgaan voor het groepje "vrienden" dat meestal op een afstandje staat toe te kijken. (y)

Little Phoebe 06-07-2011 21:34

Bitch :D ik zeg altijd dat ik verloofd ben :o op de kermis vorig jaar ontstaan en het werkt nog altijd prima voor me.

Om toch ontopic te blijven:
Die nivea dove wat is het reclame met dat liedje over je huid verstoppen :( ik word er helemaal naar van.

Syori 06-07-2011 21:43

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 31754774)
Bitch :D

Hoezo bitch? Moeten ze me maar niet als een stuk vlees behandelen. :P:D

Ontopic: Ik vind eigenlijk al die beauty-reclames irritant. Mooie oksels, glimmende hielen, wtf? Ik erger me daar groen en geel aan.

Little Phoebe 06-07-2011 21:44

Ja die hielen. Alsof je zulke schoenen aantrekt als je zulke kraters hebt!

Trimm Trabb 06-07-2011 22:53

"Je laat je schouders zien, je laat je benen zien, je laat je lach zien, je danst er lekker op los!"

Wtf Dove, srsly? Deze reclame moet wel bedacht zijn door een man die vrouwen alleen kent van slechte Amerikaanse films/series.


Pierrot 06-07-2011 23:27

Die nieuwe van Dove is ook goed. 'Nu kan je ook stralen met je oksels', of zo.

Little Phoebe 07-07-2011 00:07

Ja Trimm! Die bedoelde ik, vreselijk :')

Trimm Trabb 07-07-2011 00:41

Hij is ook ZO slecht vertaald. De Engelse versie is stom, maar ergens nog wel te doen. Deze slaat nergens op en de woorden rijmen niet en passen niet in het ritme.
(Het is eigenlijk een variant op de hokey pokey)

fizzle-fluffy 09-07-2011 09:45

Citaat:

Noedelhap schreef: (Bericht 31741899)
Daar maken we milde drinkyoghurt van.

Van de koeien of van de bloemen?

van de weilanden!

Adamczowice 09-07-2011 09:47

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 31754774)
Bitch :D ik zeg altijd dat ik verloofd ben :o op de kermis vorig jaar ontstaan en het werkt nog altijd prima voor me.

Om toch ontopic te blijven:
Die nivea dove wat is het reclame met dat liedje over je huid verstoppen :( ik word er helemaal naar van.

Leuk liedje. :cool:

Thomas. 09-07-2011 15:37

Citaat:

Onait Sirch schreef: (Bericht 31722609)
Hihi, koeienletters.

:D

Little Phoebe 12-07-2011 22:12

De Caprisun reclame is zo tenenkrommend slecht (en Duits), om te janken :(

Edit: En de telefoongidsapp reclame is ook kut, veel te schreeuwerig en druk.

Noedelhap 16-07-2011 19:26

HP de tijd: met een reconstructie van het drama in Alphen. Verhalen van Cees Noteboom en Jan Cremer.

HP de tijd, een extra dikke zomereditie boordevol prachtverhalen. HP de tijd, leuker dan je denkt!

Eh, whut :D(N) Ja, gezellig op vakantie over het Alphen-drama lezen, leuk!

Stefenootje 16-07-2011 19:53

Citaat:

Noedelhap schreef: (Bericht 31781650)
HP de tijd: met een reconstructie van het drama in Alphen. Verhalen van Cees Noteboom en Jan Cremer.

HP de tijd, een extra dikke zomereditie boordevol prachtverhalen. HP de tijd, leuker dan je denkt!

Eh, whut :D(N) Ja, gezellig op vakantie over het Alphen-drama lezen, leuk!

Trekken ze een hoop lezers mee gok ik zo.

snoopy 02-08-2011 19:17

Citaat:

Tweedelige jurk... blabla
Sorry, maar heet dat niet gewoon een rok+shirt? Of een mantelpak?

Trimm Trabb 02-08-2011 19:24

Citaat:

snoopy schreef: (Bericht 31827755)
Sorry, maar heet dat niet gewoon een rok+shirt? Of een mantelpak?

Bedoelen ze niet een jurk waarvan de bovenkant een andere kleur heeft dan de onderkant? Dat het dus lijkt op een rokje+topje, maar dat het aan elkaar vastzit. Ofzo.

Andijvie 02-08-2011 20:16

Citaat:

Trimm Trabb schreef: (Bericht 31827772)
Bedoelen ze niet een jurk waarvan de bovenkant een andere kleur heeft dan de onderkant? Dat het dus lijkt op een rokje+topje, maar dat het aan elkaar vastzit. Ofzo.

Idd, zo ken ik het ook.

fizzle-fluffy 03-08-2011 07:23

Je hebt veel galajurken die een los korset op een rok zijn. Dat is beter aan te trekken ofzo. Vaak zijn ze driedelig omdat er ook een stola bijzit.

Rationeel 03-08-2011 07:46

ze hebben nu ter promotie van de smurfenfilm een half reclameblok op de radio opnieuw ingesproken met over 'smurf' erin. "smurf nu je kaartje voor smurfvalley" "boek je vakantie op vliiieeeegggsmurf punt nl" etc. :p

Rivka 03-08-2011 09:05

:D(n)
vliiieeeegggsmurf punt nl <333333

Little Phoebe 03-08-2011 13:40

Op de poster staat ook "Where the smurf are we?" :D(Y)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.