Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   [VERHAAL] Liefde, hou ook van mij (helaas) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=149977)

Anne 05-07-2002 13:47

[VERHAAL] Liefde, hou ook van mij (helaas)
 
Wanneer komt liefde van twee kanten? Waarom ben ik altijd alleen verliefd?

- Hij praatte met me.
- Wat?

We keken naar elkaar. Ik staarde misschien een beetje, jij keek gewoon. Onze blikken ontmoetten elkaar en jouw ogen hielden mij in hun greep. Toen werd ik verlegen en keek naar mijn schoenen. Jij ook.

- Hij praatte met me.
- Wie?
- Hij!

Jij, met je grijs-blauwe ogen. Jij, met je lachende mond. Jij, die de ware voor mij bent.

- Hij heeft me omhelsd.
- En jij?
- Ik hem ook.

Ik had het even moeilijk toen. En jij was er toen voor mij. Je luisterde, knikte meelevend en antwoordde op mijn vragen. Toen maakte je een troostend gebaar. En ik kon niet weigeren en verborg me in jouw warme omhelzing.

- Hij heeft me thuisgebracht.
- ...
- Met de auto.

Ik zat voorin. Naast jou. Mijn hart klopte in mijn keel en ik had het koud. Jij zag mij trillen. Je legde je hand op mijn hand. Een warme, ietwat zweterige hand. De vlammen sloegen mij uit. Ik leek wel ziek.
Hij: "Nu heb je het weer warm." En ik knikte. Ja, wat had ik anders moeten zeggen? Ik kon niets zeggen, mijn stem was weg.

- En toen?
- Toen niets.
- Hebben jullie gezoend?
- Nee.

We hebben niet gezoend. Mijn bed is koud. Ik voel me eenzaam. Waarom ben ik altijd alleen verliefd? Zal liefde ooit nog van twee kanten komen?

Och arme ik, geef nou niet op. Ik geef niet op.

Ik. Hou. Van. Jou.

Siyabonga 05-07-2002 14:12

Leuk verhaal!
grappig die afwisseling tussen de gedachtes (denk ik) van het meisje en het gesprek van het meisje met haar vriendin

Anne 05-07-2002 14:24

Citaat:

vleermuissie schreef:
Leuk verhaal!
grappig die afwisseling tussen de gedachtes (denk ik) van het meisje en het gesprek van het meisje met haar vriendin

Het heeft alleen niets met Onzichtbaar mooi te maken hoor. Dit is iets anders, een verhaal waar ik ook mee bezig ben, maar wat ik voorlopig even zal laten liggen, omdat het nog te dicht bij mezelf staat. :)

Siyabonga 05-07-2002 14:30

Citaat:

Anneee schreef:


Het heeft alleen niets met Onzichtbaar mooi te maken hoor. Dit is iets anders, een verhaal waar ik ook mee bezig ben, maar wat ik voorlopig even zal laten liggen, omdat het nog te dicht bij mezelf staat. :)

ja weet ik 't is heel anders als onzichtbaar mooi
Maar wel leuk

Anne 05-07-2002 17:59

Citaat:

vleermuissie schreef:


ja weet ik 't is heel anders als onzichtbaar mooi
Maar wel leuk

Dank je :)

stroopwafel 06-07-2002 12:23

Citaat:

vleermuissie schreef:


Maar wel leuk

vink ook :)

Anne 10-07-2002 12:28

Citaat:

stroopwafel schreef:


vink ook :)

:) Tack! (zweeds :p)

dreamer 10-07-2002 17:19

Ja, echt wel cool dit. Leest wel lekker, door die gedachten en het gesprek. (y)

~(¯`ˇ.¸ Ems¸.ˇ´¯)~ 11-07-2002 19:33

wieeeeeeee, weer een verhaaltje van anne :) vinnem heel leuk, doe zo verder meis (y)

xxx
Ems

Signy 12-07-2002 20:36

Ik vind die gedachten en het gesprek door elkaar een beetje verwarrend. Misschien is het beter als je die gedachtes langer maakt zodat het wat beter te volgen is..
Zomaar een tipje. ;)

Black Bird 12-07-2002 21:33

Askungen

En drom ger at tanken vingar
den blir verklig da.
I drommen du allt betvingar
och allt du vill ha kan du fa.
Och om du pa lyckan vantar
sa ska du finna den en gang.
Fastan ditt hjarta kaske gratar
sa kommer drommen atar
med karlekens vackraste sang

(Voor Anneee, ben benieuwd hoe ver ze komt :p )

AtHell 13-07-2002 00:11

ghehehe mmz mja liefde de grootste misleiding die er is :D brengt alleen maar pijn met zich mee :D

Anne 13-07-2002 18:28

Citaat:

Signy schreef:
Ik vind die gedachten en het gesprek door elkaar een beetje verwarrend. Misschien is het beter als je die gedachtes langer maakt zodat het wat beter te volgen is..
Zomaar een tipje. ;)

En als ik ze cursief maak?

Anne 13-07-2002 18:29

Citaat:

bLaCk BiRd schreef:
Askungen

En drom ger at tanken vingar
den blir verklig da.
I drommen du allt betvingar
och allt du vill ha kan du fa.
Och om du pa lyckan vantar
sa ska du finna den en gang.
Fastan ditt hjarta kaske gratar
sa kommer drommen atar
med karlekens vackraste sang

(Voor Anneee, ben benieuwd hoe ver ze komt :p )

:D Niet echt ver, met m'n Hoe-en-Wat-in-het-Zweeds-woordenboekje :D Ik moet nog even iets meer leren geloof ik :p

bonsai 26-07-2002 15:31

ook erg mooi!!!! ik ben maar eens opzoek gegaan naar verhalen van jou! :D (maar ik ben nog steeds fan van onzichtbaar mooi, vooral omdat het langer is denk ik :D ;) :o )

Signy 26-07-2002 16:44

Citaat:

Anneee schreef:
En als ik ze cursief maak?
Dat maakt niks uit. Het gaat erom dat ik me net verdiep ik het ene stukje en dan wordt er opeens overgeswitched naar die gesprekjes... Het komt te snel achter elkaar. IMO.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.