Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Zeer dringed [NL Stelling] (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1681133)

Gast1212 30-03-2008 21:15

Zeer dringed [NL Stelling]
 
hey mensen,

een zeer simpel kortje vraagje

is dit een stelling

youtube draagt bij aan het vormen van sociale gemeenschap op internet

Zo nee kunne jullie misschien een stelling ervan maken?

alvast bedankt voor de reacties!

originelenaam! 30-03-2008 22:22

Het is een stelling.

Wel lastig te onderbouwen denk ik..
Ik zou toch voor een andere gaan als ik jou was.

Doe het over iets dat té bekend in het nieuws is, zou ik zeggen... NL in Afganistan, Politiestakingen, etc etc.

Uice 30-03-2008 22:47

Natuurlijk is het een stelling. Hij is ook compleet onzinnig. 'Sociale gemeenschap' is een pleonasme en dat Youtube daaraan bijdraagt staat niet ter discussie.

Nona 31-03-2008 09:33

ge·meen·schap (de v)
1 (geen meervoud) het met één of meer anderen deelhebben aan iets
2 (geen meervoud) geslachtsgemeenschap
3 (gemeenschappen) geheel van personen of zaken die tot elkaar in een bepaald opzicht in een geregelde betrekking staan
4 (gemeenschappen) op grond van de taal onderscheiden deel van de Belgische bevolking met een eigen staatsrechtelijke organisatie, die bevoegd is op het terrein van de persoonsgebonden aangelegenheden, zoals onderwijs, cultuur en gezondheidszorg
5 (gemeenschappen) samenleving

Gezien de meerdere betekenissen van het woord gemeenschap kan een dergelijke verduidelijking wel degelijk toegevoegd worden zonder pleonasme te zijn.
En dat internet als geheel als iets sociaals gezien kan worden staat wel degelijk ter discussie, misschien niet zo zeer binnen de wetenschap, maar binnen woonkamers en op straat, op scholen en tussen ouders en kinderen.

Tim_Riswick 31-03-2008 15:16

Het is een stelling maar ik zou "internet draagt bij aan het vormen van sociale gemeenschap" pakken. Daar kun je veel meer bij betrekken.

perseus 31-03-2008 17:14

Ervan afziend dat deze stelling niet erg goed geformuleerd is, zou ik je graag willen adviseren een stelling te kiezen die een element van verandering en doelgerichtheid heeft. Dit is een stelling die vooral betrekking heeft op een definitie, zodat het debat al snel verwordt tot een taalspel, door een gebrek aan deskundigheid van de deelnemers. Je moet haast wel socioloog zijn om hierover een zinvol debat te kunnen voeren.

Kies vooral een stelling waar duidelijk controverse over is en zorg ervoor dat het iets met een plan te maken heeft. Bijvoorbeeld: Nederland moet alle soldaten terughalen uit Uruzgan. Zo kun je duidelijk voor- en nadelen noemen en is het gemakkelijk je argumententen in te delen in verschillende categoriën (bijvoorbeeld politiek, economisch et cetera).

Succes!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.