Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   wat vinden de jongens onder ons van meiden/vrouwen die roken..? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1132886)

just_sharona 20-03-2005 17:55

wat vinden de jongens onder ons van meiden/vrouwen die roken..?
 
nou,, wat vinden ze daarvan..? k rook zelf ook en de meeste vrienden van mij hebben er geen problemen mee,, maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat het er wel aso uitziet,, en het is natuurlijk een onwijs slechte gewoonte.. (k ben al bezig met stoppen hoor :D :p )

DarkSide 20-03-2005 18:00

Ik vind dat mensen dat in principe zelf moeten weten, maar meisjes van 15 kunnen nog makkelijk stoppen en zouden dat dus ook moeten doen.

sjefke 20-03-2005 18:07

Noot iets mee beginnen

just_sharona 20-03-2005 18:12

Citaat:

DarkSide schreef op 20-03-2005 @ 19:00 :
Ik vind dat mensen dat in principe zelf moeten weten, maar meisjes van 15 kunnen nog makkelijk stoppen en zouden dat dus ook moeten doen.
k ben ook bezig met stoppen.. :)

DarkSide 20-03-2005 18:13

Citaat:

just_sharona schreef op 20-03-2005 @ 19:12 :
k ben ook bezig met stoppen.. :)
(y)

nare man 20-03-2005 18:18

Ik heb geen probleem met meisjes die roken, hoewel shag roken een kwestie van smaak is (of beter gezegd het gebrek daaraan ;)).

DarkSide 20-03-2005 18:22

Citaat:

nare man schreef op 20-03-2005 @ 19:18 :
Ik heb geen probleem met meisjes die roken, hoewel shag roken een kwestie van smaak is (of beter gezegd het gebrek daaraan ;)).
Liever shag in de mond dan eronder :o

nare man 20-03-2005 18:26

Citaat:

DarkSide schreef op 20-03-2005 @ 19:22 :
Liever shag in de mond dan eronder :o
Standaard zin van brutale brugklassertjes: 'hee, heb jij al shag op de rails' :D

Het is een kwestie van stijl vind ik, en shag heeft het imago voor armoedzaaiers te zijn, dus ik vind shag niet iets dat 'sophisticated' overkomt.

DetonatorDc 20-03-2005 18:39

Ik heb echt een afkeer van roken. Meestal vind ik een rokende vrouw "mannelijk" aandoen. Zo'n lekker hoestje af en toe doet het ook goed. (n)

Vaak als rokende vrouwen 40 geweest zijn, gaat het zich aftekenen op hun gezicht. Uitgeleefde kop etc. Dat is niet aantrekkelijk meer.

In mijn omgeving roken gelukkig maar weinig mensen.
Roken valt bij mij onder "afknappers".

Arcades 20-03-2005 20:38

Ik prefereer niet-rokende dames. Maar om het een afknapper te noemen vind ik wat ver gaan. Verder vind ik het geen 'aso' indruk maken, eerder een zenuwachtige.

Sketch 20-03-2005 21:05

Die wil ik niet kennen. Ik ben alleen bevriend met niet-rokers.

sjefke 20-03-2005 21:26

Citaat:

Sketch schreef op 20-03-2005 @ 22:05 :
Ik ben alleen bevriend met niet-rokers.
Me too

Cosa_nostra 21-03-2005 03:18

Citaat:

just_sharona schreef op 20-03-2005 @ 19:12 :
k ben ook bezig met stoppen.. :)
Ik juist om meer te roken.

maar geen problemen mee, heb zelf liever met iemand die rookt dan niet rookt.
en de meeste mensen die ik ken roken ook allemaal.

nare man 21-03-2005 09:27

Bij mij is het aantal rokers en niet-rokers in mijn kennissenkring gelijk aan dat in de samenleving. Maar niemand heeft er problemen mee, de niet-rokers accepteren dat ze soms rook binnenkrijgen en de rokers accepteren dat ze soms even geen peuk moeten roken.

Dat zijn de leukste mensen, die er niet altijd zo'n probleem van maken.

Alicia Silverstone 21-03-2005 09:38

Het boeit me op zich niet echt, maar ik vind het zo vervelend dat m'n haar en m'n kleren naar de rook gaan ruiken als ik in een kamer ben geweest waar gerookt werd.

Thijsjuh-ijsjuh 21-03-2005 09:53

Major turn-off:)..
k heb in mn vriendenkring ook wel een gelijk aantal rokers en niet-rokers. Maar toch vind ik het egt absoluut niet aantrekkelijk als een meisje rookt. Zenuwachtige, afhankelijke gedoe, en altijd maar zeggen 'ik ben helemaal neit verslaafd, ik kan zo stoppen als ik wil'.. en dan zeggen ze te stoppen, is het enig ewat ze doen, paar sigaretjes minder roken.. of ze roken een paar dagen niet, en grijpen daarna tog weer naar eentje, 'want ze zijn al zo'n held geweest dat ze 3dagen niet gerookt hebben'.
srry, k ben heel bekrompen en anti-roken:), en heb slechte ervaringen met smoking girlfriends:P.

bracelance 21-03-2005 10:20

Rokende vrouwen vallen per definitie af :p

nare man 21-03-2005 10:33

Citaat:

Thijsjuh-ijsjuh schreef op 21-03-2005 @ 10:53 :
en heb slechte ervaringen met smoking girlfriends:P.
Ik vraag me dan altijd af wat je met die meisjes moest in de eerste plaats. Als je weet dat ze rookt en het is voor jou zo'n gruwelijke turnoff, waarom wordt het dan je vriendin?

Thijsjuh-ijsjuh 21-03-2005 10:38

Citaat:

nare man schreef op 21-03-2005 @ 11:33 :
Ik vraag me dan altijd af wat je met die meisjes moest in de eerste plaats. Als je weet dat ze rookt en het is voor jou zo'n gruwelijke turnoff, waarom wordt het dan je vriendin?
dat heb ik me ook altijd afgevraagd.. maar zo'n roze bril laat je soms dingen even niet zo goed zien. dan merk je pas later wat voor fout je gemaakt hebt:)..

Gothic 21-03-2005 10:38

Het is een afknapper voor mij. Ik wil ook niets met een rokend persoon, tenzij ik het niet merk, hij het doet waar ik het niet zie en waar ik niet bij ben en het dan achteraf ook niet ruik of zijn sigaretten tegenkom. Dat zou de enige mogelijkheid zijn om een rokend vriendje te hebben.

nare man 21-03-2005 10:40

Citaat:

Thijsjuh-ijsjuh schreef op 21-03-2005 @ 11:38 :
dat heb ik me ook altijd afgevraagd.. maar zo'n roze bril laat je soms dingen even niet zo goed zien. dan merk je pas later wat voor fout je gemaakt hebt:)..
Met alle respect, maar dat vind ik nogal een slap excuus eigenlijk. Het lijkt me dat je, wanneer je iemand tegenkomt en het is echt zo'n gruwelijke afknapper, je al meteen niet meer verliefd wilt worden op die persoon en contact verder vermijdt.

Maar goed, dat zou mijn instelling zijn. De jouwe is ongetwijfeld anders. Met rokende meisjes heb ik zoals gezegd geen enkel probleem, maar ik heb het weer bij andere verschijnselen, zoals bepaalde kleding. Dan wil ik ook niet eens in contact komen met dat mens. :D

Gothic 21-03-2005 11:08

Citaat:

nare man schreef op 21-03-2005 @ 11:40 :
Met alle respect, maar dat vind ik nogal een slap excuus eigenlijk. Het lijkt me dat je, wanneer je iemand tegenkomt en het is echt zo'n gruwelijke afknapper, je al meteen niet meer verliefd wilt worden op die persoon en contact verder vermijdt.
Is het ook. Maar het is moeilijk hoor, om je aan je principes te houden als je iemand aantrekkelijk of leuk vindt :o.

nare man 21-03-2005 11:09

Citaat:

Gothic schreef op 21-03-2005 @ 12:08 :
Is het ook. Maar het is moeilijk hoor, om je aan je principes te houden als je iemand aantrekkelijk of leuk vindt :o.
And you should know. :D

Gothic 21-03-2005 11:12

Citaat:

nare man schreef op 21-03-2005 @ 12:09 :
And you should know. :D
Hmm :o... máár ik heb nooit officieel iets gehad met iemand die rookt ;).

[edit] en nu ga ik écht studeren :mad: :bloos:

Dukko 21-03-2005 11:27

Ik knap altijd af op rokende vrouwen.

Yaris 21-03-2005 11:59

Citaat:

DetonatorDc schreef op 20-03-2005 @ 19:39 :
Ik heb echt een afkeer van roken. Meestal vind ik een rokende vrouw "mannelijk" aandoen. Zo'n lekker hoestje af en toe doet het ook goed. (n)

Vaak als rokende vrouwen 40 geweest zijn, gaat het zich aftekenen op hun gezicht. Uitgeleefde kop etc. Dat is niet aantrekkelijk meer.

In mijn omgeving roken gelukkig maar weinig mensen.
Roken valt bij mij onder "afknappers".

Sommigen krijgen er zo'n lekkere diepe stem van.

Nog lekkerder is als ze net gerookt hebben en half over je heen komen hangen om iets aan te wijzen op 't beeldscherm. Binnen 1 minuut sterf je 10x achter elkaar vanwege de lucht uit hun mond :s .

Olafant 21-03-2005 12:13

Echt een afknapper als een meisje rookt, maar het is zeker wel iets wat me teleurstelt. Maar verder bemoei ik me er niet zo mee, het is hun zaak als ze willen roken.

Lynn 21-03-2005 15:10

Ik vind iemand (man/vrouw) die rookt erg onaantrekkelijk en zou alleen daarop al volledig af kunnen knappen. Daarnaast vind ik roken sowieso idioot, waarom zou je het in godsnaam doen of er uberhaupt al aan beginnen? Zeker als je na gaat hoe gigantisch slecht het is en hoe sterk het risico op allerlei vervelende aandoeningen erdoor verhoogd wordt.

In mijn naaste omgeving rookt er niemand ((y)), zelfs van mijn opleiding zijn het er "maar" ongeveer 20 van de 300. Maargoed, bij geneeskunde worden je ogen wat dat betreft ook wel flink geopend. :)

M@rco 21-03-2005 15:51

Mijn vriendin rookt niet (niet dat ik weet iig :p), maar ik zou er geen problemen mee hebben als ze dat wel deed. Ik heb er geen last van, dus moet ze zelf weten :)

Henkje 21-03-2005 16:36

tja, ik kan niet echt een voordeel aan roken bedenken...
ik vind het ook een grote afknapper (is er geen smile met een kots gezichtje? ;))

charlotte87 22-03-2005 14:41

Citaat:

in mijn naaste omgeving rookt er niemand ( ), zelfs van mijn opleiding zijn het er "maar" ongeveer 20 van de 300. Maargoed, bij geneeskunde worden je ogen wat dat betreft ook wel flink geopend.
ik heb nog nooit een vriend gehad die rookt dus ik weet niet of ik het erg vind maar even over die opmerking hierboven.. ik wil wel eens weten waar jij dan geneeskunde studeert.. Want geneeskunde heeft een van het grootste percentage rokers (heel ironisch) en als ik even kijk bij de faculteit in nijmegen... daar wordt flink gerookt..

qghp 22-03-2005 14:46

fout :nono:

mcflem 22-03-2005 15:21

ik wist niet dat er zoveel mensen waren die er zo over denken als ik :o
maarja, roken is voor mij wel een afknapper maar op zich zou ik het niet heel erg vinden als ik er niks van merk
ookal heeft het wel te maken met dezelfde mening hebben enzo, dus ik zou het toch wel erg vinden :p

Sarah 22-03-2005 15:25

Citaat:

charlotte87 schreef op 22-03-2005 @ 15:41 :
ik heb nog nooit een vriend gehad die rookt dus ik weet niet of ik het erg vind maar even over die opmerking hierboven.. ik wil wel eens weten waar jij dan geneeskunde studeert.. Want geneeskunde heeft een van het grootste percentage rokers (heel ironisch) en als ik even kijk bij de faculteit in nijmegen... daar wordt flink gerookt..
bij mij (geneeskunde, groningen) rookte zo'n 15 % van de eerstejaars in het begin... da's niet meteen extreem weinig maar wel minder dan gemiddeld (of er logen heel veel mensen).

*blue angel* 22-03-2005 15:36

ik ben dan misschien zelf wel een vrouw, en heb zelf ook een tijd gerookt, maar toch wil ik hier even m'n mening spuien :o


ik vind rokende jonge meisjes vreselijk om te zien. 'heel stoer...' denk ik dan

ik vind rokende jonge vrouwen nog steeds absoluut geen zicht, maar tussen je zestien en je vierentwintig (ofzo ;)) kom je er bij mij nog mee weg.

ik vind rokende jonge moeders absoluut een verschrikking. er is niets walgelijker dan een vrouw met een dreumes aan de hand en in de andere hand een sigaret.

ik vind rokende moeders (kinderen tussen tien en twintig) nog acceptabel, maar toch ook liever niet.

ik vind rokende grootmoeders/-oude vrouwen in het algemeen- praktisch even degoutant als de rokende jonge moeders.


zow :)

blacky 22-03-2005 16:43

Weet je, de meeste van mijn vrienden roken en ik als een van de weinigen niet.........niet echt boeiend, maar je stinkt altijd zo als je in een rookhol hebt gezeten.

hhendrikxx 23-03-2005 14:00

Ik vind roken erg vies. Maar ik zou een meisje niet afwijzen omdat ze rookt. Ja, ook ik heb wel eens gezoend met een rookster!

Gothic 23-03-2005 14:05

Citaat:

M@rco schreef op 21-03-2005 @ 16:51 :
Mijn vriendin rookt niet (niet dat ik weet iig :p), maar ik zou er geen problemen mee hebben als ze dat wel deed. Ik heb er geen last van, dus moet ze zelf weten :)
:evil:

boer 23-03-2005 14:43

voor mij is het een afknapper

Roos 24-03-2005 10:03

Citaat:

Lynn schreef op 21-03-2005 @ 16:10 :
In mijn naaste omgeving rookt er niemand ((y)), zelfs van mijn opleiding zijn het er "maar" ongeveer 20 van de 300. Maargoed, bij geneeskunde worden je ogen wat dat betreft ook wel flink geopend. :)
Je zit zeker in het eerste jaar :D En je gelooft toch niet serieus dat maar 20 van de 300 mensen roken. Dit was zeker een "vingers opsteken enquete" in de collegezaal (heel veel mensen steken hun vinger niet op).
Moet je eens naar een geneeskundeborrel gaan ofzo, er is niemand die niet rookt (bijna) :D

sybje 24-03-2005 10:08

Roken vind ik absoluut een afknapper. Zie je een leuke meid, gaat ze roken, ja echt later. Dan ben ik mijn intresse in haar totaal kwijt.

Zal ook nooit wat beginnen met een rokende vrouw, nou ja, zeg nooit nooit, maar ik houd het al 19 jaar vol.

tikmaarwat 24-03-2005 10:11

Maakt me nik suit zolang het idd maar geen shak is rook zelf ook erg veel... ben het langzamehand wel aa nhet afbouwen... mja dat ter zijde... hebben meisies of vrouwen hier nu bezwaar tegen wordt nu wel aan de jongen/mannen gevraagt maar hoe is dat andersom?

Gr

Lynn 24-03-2005 18:35

Citaat:

Roos schreef op 24-03-2005 @ 11:03 :
Je zit zeker in het eerste jaar :D En je gelooft toch niet serieus dat maar 20 van de 300 mensen roken. Dit was zeker een "vingers opsteken enquete" in de collegezaal (heel veel mensen steken hun vinger niet op).
Moet je eens naar een geneeskundeborrel gaan ofzo, er is niemand die niet rookt (bijna) :D

OMG, dacht je dan werkelijk dat die getallen precies kloppen? Lekker naiief. :D Het was hooguit mijn bedoeling om aan te geven dat het met ons jaar nog niet zo slecht gesteld is, vandaar dat ik wat extreme waarden heb gebruikt. Voor ons keuzeblok (speciaal voor jou; ik ben 3e jaars) hebben wij onder andere navraag gedaan naar het rookgedrag van óns jaar op ónze faculteit. Daaruit is gebleken dat minder dan 1/3 (heeft ge)rookt en dat daarvan meer dan de helft in de laatste 3 jaar is gestopt. Dat het er in jouw omgeving anders aan toe gaat, tsja.. kan natuurlijk. :)

Uitzicht 24-03-2005 19:27

Citaat:

DetonatorDc schreef op 20-03-2005 @ 19:39 :
Ik heb echt een afkeer van roken. Meestal vind ik een rokende vrouw "mannelijk" aandoen. Zo'n lekker hoestje af en toe doet het ook goed. (n)

Vaak als rokende vrouwen 40 geweest zijn, gaat het zich aftekenen op hun gezicht. Uitgeleefde kop etc. Dat is niet aantrekkelijk meer.

In mijn omgeving roken gelukkig maar weinig mensen.
Roken valt bij mij onder "afknappers".


M@rco 24-03-2005 20:09

Citaat:

Gothic schreef op 23-03-2005 @ 15:05 :
:evil:
:confused: :eek: :|

Vice 24-03-2005 20:34

Ik zou wel in haar teleurgesteld zijn.

Antinoniem 24-03-2005 21:27

Citaat:

Lynn schreef op 21-03-2005 @ 16:10 :
Ik vind iemand (man/vrouw) die rookt erg onaantrekkelijk en zou alleen daarop al volledig af kunnen knappen. Daarnaast vind ik roken sowieso idioot, waarom zou je het in godsnaam doen of er uberhaupt al aan beginnen? Zeker als je na gaat hoe gigantisch slecht het is en hoe sterk het risico op allerlei vervelende aandoeningen erdoor verhoogd wordt.
ik vind het echt zooo vies ;o

Gothic 24-03-2005 21:48

Citaat:

M@rco schreef op 24-03-2005 @ 21:09 :
:confused: :eek: :|
nee hoor :D.

Warsocket 25-03-2005 01:38

niet erg
dan weet ik ook (bijna) zeker dat ze niet gaan mauwen als ik er opsteek

*~Angel~* 25-03-2005 11:49

Ik vind het echt zooooo ranzig. En ik hoef geen vriend die rookt. Maar helaas lijkt het wel of iedereen rookt in mijn omgeving :s

En dan die 12/13 jarige.. die "stoer" willen doen dat ze roken.. omg zo fout.. (n) En hoe ze die sigaretten dan in hun klauwen vasthouden.. whaha dat is gewoon lachwekkend.

En als je dat ff aankijkt, kijken ze je nog vuil aan ook. Neh ik ben blij dat ik niet bij die cath. hoor ;)


(oh en kwil er niet mee zeggen dat "iedereen" zo is, voordat ik mensen beledig)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.