Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Theater game (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1845832)

ticovdlaan 30-10-2011 18:44

Theater game
 
Hoi!

Ik vind het heel erg leuk om met theater bezig te zijn, en aangezien er zelfs voor vuilnisman een simulator bestaat, vroeg ik me af:
Bestaat er een of ander computer programma/spel waarbij je je eigen theater kunt runnen en shows kunt ontwerpen?
ik heb het zelf niet kunnen vinden, maar het leek me de moeite waard om even te vragen.

Groetjes Tico

Bilson 31-10-2011 11:59

Yow Tico,

Het enige waar ik bij jouw vraag je denk is Secondlife, dit is een gratische virtuele wereld waar je virteel in 3d kan comuniceren/ spelen/ real life kan doen en laten wat je wil zoalng je maar +18 bent, dit gewoon omdat er daar ook delen zijn enkel geschikt voor +18 maar een groot deel is voor iedereen beschikbaar, je kan er zelf dingen maken, van kleine voorwerpen tot zelfs mega gebouwen zoals een voetbal stadium, voor dit laatste zal je dit niet gratis kunnen doen maar het bedrag is vrij laag en je kan er ook geld aan verdienen.
Zelf heb ik daar 1.5 jaar in vertoeft en met men gratis accountje heb ik daar na die tijd een klein bedragje kunnen verdienen ( peanuts ) eigenlijk omdat dit niet men bedoelling was maar het was mooi meegenomen.
Als vb; er zijn daar heel veel discotheken waar je gewoon met je character kan gaan dansen op real life streaming music en terwijl met de aanwezigen chatten, zowel text chat alsook voice chat.
Het is wel al meer dan 5 jaar geleden dat ik daar ben geweest dus zal het wel verder uitgebreid zijn nu.
Als je interesse hebt en vrije tijd, raad ik je aan om daar eens een kijkje te gaan nemen want je zou je eigen theater kunnen bouwen en je eigen decors kunnen ontwerpen de je elke keer heel makkeleijk kan aanpassen of helemaal vernieuwen, je kan het zo gek niet bedenken, de grens is jouw eigen fantasie daar en het is gratis ;-)
Als je hulp nodig hebt stuur me een seintje
greetzz

ticovdlaan 31-10-2011 19:40

Heej,

Ik zal (als ik even tijd heb) zeker een kijkje nemen!
thanks!

freyk 01-11-2011 16:42

Op dit moment heb ik geen theater simulator op het net kunnen vinden.
Je kan zelf iets opzetten in realtime bijvoorbeeld met minecraft of bilsons voorbeeld, maar met een spelbewerker kan je in je eigen tijd alles opzetten wat je aangeeft.
Ieder spel heeft een spelbewerker (level editor), maar worden soms naast het spel geleverd.

Een aantal spellen die op kan noemen, waarmee ik pogingen heb gedaan om levels mee te maken: unreal (tournament), deusex, thief 3 en settlers 2.

Voorbeeld - Crysis level editor:


Om zo later een spel of een "machinima" (een theaterstuk opgezet in een spelomgeving) te maken.
Zoiets als dit:


freyk 01-11-2011 18:41

Citaat:

Bilson schreef: (Bericht 32055344)
Het enige waar ik bij jouw vraag je denk is Secondlife,..<knip>
Als je interesse hebt en vrije tijd, raad ik je aan om daar eens een kijkje te gaan nemen want je zou je eigen theater kunnen bouwen en je eigen decors kunnen ontwerpen de je elke keer heel makkeleijk kan aanpassen of helemaal vernieuwen <knip>

Als resultaat krijg je dan zoiets als dit:


Of de band U2 in secondlife:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.