Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Ongelijke borsten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1863372)

Mimuna 21-07-2012 18:39

Ongelijke borsten
 
Hoi iedereen,

Ik zit niet echt met een probleem, maar ik vroeg me gewoon iets af.
Zoals de titel al zegt zijn mijn borsten ongelijk. Het is geen groot verschil. Mijn linkerborst is ietsje kleiner dan de rechter. Dit is eigenlijk altijd al zo geweest. Ik dacht dat dit kwam omdat borsten niet tegelijk groeien, maar ik ben nu al 17 en eigenlijk blijft het kleine verschilletje. Wanneer ik een bh aan heb (heb 75B) dan is de rechterkant perfect gevuld, maar de linkerkant een klein beetje minder. Dus ja, geen dramatisch verschil, maar het is er wel. Niet dat het opvalt.

Nu vroeg ik me af of er nog meiden zijn met ongelijke borsten? En dan bedoel ik niet langs de ene kant a en langs de andere kant b, maar gewoon een klein verschilletje?
En is dit normaal?

Groetjes!

Em. 21-07-2012 18:40

Mijn borsten zijn ook ongelijk. Ik denk dat er veel meer meisjes zijn met ongelijke borsten dan met gelijke borsten, omdat lichamen nu eenmaal niet perfect symmetrisch zijn!

Uitzicht 21-07-2012 18:58

Het zou eerder een beetje gek/zeldzaam zijn als je borsten helemaal symmetrisch zijn. Ook je gezicht is niet mooi symmetrisch, zo werkt het menselijk lichaam nu eenmaal. Is niets om je zorgen om te maken. Ik denk dat het ook wel zo zijn esthetische voordelen heeft dat je niet helemaal gelijk bent aan twee kanten, dan is er namelijk maar weinig menselijks aan ;)

Little Phoebe 21-07-2012 20:02

Iedereen heeft ongelijke borsten. Eentje is wat voller of breder dan de andere, dat is heel normaal en niks om je zorgen om te maken. Je ene voet is ook iets langer dan de andere en je ene arm wat langer dan de andere. Niemand is symmetrisch. Behalve de mensen die een abonnement op de plastisch chirurg hebben, natuurlijk.

Volk 21-07-2012 20:28

Ik ken geen vrouwen met gelijke borsten! Ik zou het ook raar vinden als een vrouw wel gelijke borsten had... een beetje onmenselijk ofzo.

Lusi 21-07-2012 22:30

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 32669496)
Iedereen heeft ongelijke borsten. Eentje is wat voller of breder dan de andere, dat is heel normaal en niks om je zorgen om te maken. Je ene voet is ook iets langer dan de andere en je ene arm wat langer dan de andere. Niemand is symmetrisch. Behalve de mensen die een abonnement op de plastisch chirurg hebben, natuurlijk.

Dit wilde ik ook zeggen! Maar niet iedereen merkt het natuurlijk. Mijn rechtervoet is groter dan de ander. :y Maar ik heb geen idee welke borst groter is dan de ander.

Diamera 22-07-2012 12:33

Dat had ik ook precies zo, ik zag het in mijn bh's maar het lijkt bij te zijn getrokken. Ik zie niet meer welke groter is maar voel het wel een beetje, dat de rechter nog steeds een tikje 'voller' aanvoelt. Volgens mij heeft bijna elk meisje inderdaad wel een verschil(letje).

Slome Kameel 22-07-2012 15:42

Ik heb twee ongelijke bulten en ik heb er nog nooit klachten over gehad, iedereen vindt mijn bulten mooi.

Uitzicht 22-07-2012 16:37

Citaat:

Slome Kameel schreef: (Bericht 32671240)
Ik heb twee ongelijke bulten en ik heb er nog nooit klachten over gehad, iedereen vindt mijn bulten mooi.

:D(y)

Greenscarfed 22-07-2012 18:40

misschien een beetje off-topic, maar tot wanneer groeien je borsten? Aan de ene kant hoor je dat het tot je 18 is, dan 21, dan is het weer erfelijk bepaald en moet je naar je moeder kijken...

Pluis 22-07-2012 19:06

het is een beetje van alles. bij de een houdt het met 18 op, bij de ander gaat het nog door tot 21. En vergeet niet dat borsten voor 70-80% uit vet bestaan, dus als je dikker wordt, groeien borsten ook. en het is inderdaad ook voor een deel erfelijk bepaald.

Uitzicht 22-07-2012 19:13

Zwanger worden werkt ook als een tiet, pun intended.

Sneeuwwitje 23-07-2012 11:03

Hmm, mijne zijn redelijk gelijk tot helemaal gelijk eerlijk gezegd. Kan geen verschil zien tussen mijn twee meloenen.
:P

Ik ben wel een tijdje dikker geweest en mijn cupmaat ging van B naar C. Nu alweer afgevallen dus is het weer een B.. Gaat heel snel als je dikker wordt, maar dat kan ook gewoon aan mijn eigen genen liggen.

Volk 23-07-2012 16:09

Citaat:

Greenscarfed schreef: (Bericht 32671742)
misschien een beetje off-topic, maar tot wanneer groeien je borsten? Aan de ene kant hoor je dat het tot je 18 is, dan 21, dan is het weer erfelijk bepaald en moet je naar je moeder kijken...

De mijne waren op mijn 16de klaar, dacht ik. Maar op mijn 23ste zijn ze opeens weer gaan groeien en het lijkt erop dat het nu weer stilstaat. Hopelijk zijn ze nu wel af, ik wil geen grote borsten hebben.

fizzle-fluffy 24-07-2012 20:13

Ongelijk is niet gek, een cupmaat verschil ook niet (dat heb ik ook en dat valt de meeste mensen niet op. Het verschil tussen twee cupmaten is immers maar 2 cm omtrek). Mijn borsten zijn trouwens laatst inderdaad ook weer aan het groeien gegaan, ik heb begrepen dat dat tot een jaar of 21 te verwachten is.

Vowel 25-07-2012 14:22

Hmm, zelf heb ik geen merkbaar verschil tussen mijn borsten, maar als je ze nauwkeurig opmeet zal er vast verschil tussen zitten. Dat is namelijk normaal. Iedereen heeft ongelijke voeten, borsten, benen, het gezicht is ook niet symmetrisch. Heel normaal, geen zorgen over maken. (Y)

Grassprietjes 25-07-2012 20:24

Citaat:

Grimm schreef: (Bericht 32671850)
Zwanger worden werkt ook als een tiet, pun intended.


:y

Maar ook dan zijn ze nog steeds ongelijk :p

Uitzicht 25-07-2012 20:44

Citaat:

Grassprietjes schreef: (Bericht 32677950)
:y

Maar ook dan zijn ze nog steeds ongelijk :p

Kolven tot ze gelijk volume hebben! ;)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.