Film Jaarlijstjes 2007
Oi, vroeg me af. Wat vind je de beste films die het afgelopen jaar in Nederland zijn uitgebracht?
Hier vind je een overzicht van films uit 2007. |
Slaat natuurlijk nergens op. De meeste films van die lijst hebben de meeste mensen niet gezien dus hun oordeel is weinig tot niets waard.
|
Dat neemt niet weg dat je prima je favorieten kunt rangschikken.
|
Wablief? Als ik het goed heb zijn dat gewoon films die in de Nederlandse bios draaiden.
En inderdaad wat Dinalfos zei. |
Tuurlijk zijn het gewoon films die in de Nederlandse bios draaiden. Maar daar doel ik niet op. Er zijn weinig mensen die ze allemaal hebben gezien en alleen dan heeft zo'n lijstje betekenis. Nu is het waarschijnlijk gewoon een film die ongeveer het meest bekeken is.
|
Van de films die ik gezien heb uit die lijst:
1. Half Nelson 2. American Gangster 3. The Bourne Ultimatum 4. Blood Diamond 5. Death Proof 6. Planet Terror 7. Pan's Labyrinth 8. Das Leben Der Anderen 9. The Last King of Scotland 10. Eastern Promises |
De meeste goede film die ik dit jaar heb gezien moeten hier nog uitkomen, maar van het lijstje heb ik er al 80 gezien.
Before the devil knows your dead No country for old men 2 van de beste films van 2007 |
Citaat:
|
American Gangster
Atonement Once Eastern Promises Away From Her Holly Sunshine Inland Empire (toch maar wel) Ocean's 13 Control The Namesake A Prairie Home Companion Resque Dawn Zodiac Waren eigenlijk de hoogtepunten. Beetje een slap jaar, met vooral veel dingen die 'wel leuk' zijn. Maar deze mogen dus allemaal het label "Goed" dragen. Wat bazel ik eigenlijk dat het een slap jaar was. Ik trek weer conclusies zonder goed na te denken. Het was gewoon goed. Bah. Kan ik niet zeuren. |
1. The Fountain.
2. Pan's Labyrinth. 3. The Bourne Ultimatum. 4. Inland Empire. 5. Control. 6. Das Leben der Anderen. 7. Eastern Promises. 8. Death Proof. 9. 300. 10. Superbad. |
-edit-
met stip op 1: a guide to recognizing your saints daarna: das leben der anderen deathproof 300 cashback planet terror the simpsons movie surf's up zodiac destricted nog te bekijken: island empire i am legend alpha dog american gangster black snake moan ex drummer |
10 beste:
1: Zodiac. 2: Mr brooks. 3: The illusionist 4: 300 5: Shoot em up 6: The bourne ultimatum 7: American gangster. 8: Pans labyrinth 9: The last king of schotland. de 10 slechte. 1: Captivity 2: Epic movie 3: DOA. dead or alive 4: spider-man 3 5: fantastic four 2: the rise of the silver surfer 6: Ill know who killed me 7: Saw 3 8: Perfect stranger 9: Pirates 3 10: nog te zien: i am legend Death sentence |
Ik vond Control héél erg mooi en Alles is liefde behoorlijk vermakelijk.
Verder ben ik vrij weinig naar de bioscoop gegaan en zijn er weinig films echt goed blijven hangen. |
Dit is mijn 2007-lijstje, geen lijstje van films die dit jaar in Nederland zijn uitgebracht. Onnodig restrictief.
1: Control 2: Eastern Promises 3: No Country For Old Men 4: Planet Terror 5: Last King of Scotland 6: The Simpsons Movie 7: The King of Kong 8: Earth 9: Shoot 'em up 10: American Gangster Ik ook nog zien: There Will Be Blood enzo. |
Hey, The Last king of Scot is niet eens van dit jaar.
|
Citaat:
|
Ja, dat weet ik, maar dat negeer ik even.
|
ik moet nog wat films kijken om uberhaupt een top-10 van 2007 in elkaar te duwen merk ik.
|
Control op 1, je blijft verbazen, Dinalfos.
|
1. The Illusionist
2. POTC 3 3. Shrek de derde Ok heb dit jaar maar drie films gezien :P |
De beste films die ik dit jaar heb gezien:
1. Sketches of Frank Gehry 2. Adam's Apples . . . . . 3. Hairspray 4. Stardust 5. HP 5 Maar goed, veel meer heb ik eigenlijk ook niet gezien in de bios... Oja, omg heb ook nog Beestenboel gezien (en ook nog de Nederlandse versie wegens jonge oppaskindjes, maar die was echt te slecht voor woorden :( |
Ik heb te veel films 'gemist' dit jaar...goddank hebben we nog DVD (en tv)! Das leben der anderen, Last king of scotland, Assassination of Jesse James, 300, 4 maanden 3 weken 2 dagen, Michael Clayton, Pan's Labyrinth, Ratatouille...van wat ik van die films gehoord heb hadden ze best op m'n lijstje kunnen staan. Als ik ze had gezien :(
Wat er nu is blijven hangen: Blind Planet terror Elizabeth: Golden age (Cate Blanchett, weeeee!) Interview (die van van Gogh was beter...magoe) Tales from earthsea (mooi maar wel ietwat langdradig) Tussenstand Goed voornemen voor 2008: weer meer naar de bios. Meh. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
1 Pan's Labyrinth
2 Control 3 Planet Terror 4 ex drummer 5 Das Leben der Anderen 6 Earth ( heb ik niet in die hoedanigheid gezien maar wel de serie) 7 the golden compass 8 Reno 911: Miami! 9 Harry Potter and the Order of the Phoenix 10 the Hitcher ( zo voorspelbaar dat ie er leuk van werd, plus die lompe kerel werd in 2en gerukt.) |
Ik sluit me aan bij DanielC en HenkMul. Maar Away From Her vond ik niet zo heel bijzonder. En ik heb Control nog steeds niet gezien, shame on me.
|
Death Proof > Planet Terror sowieso
|
"The Man from Earth" (2007) en "1408" (2007) vond ik beide erg leuk.
"Hot Fuzz" (2007) heb ik gedeeltelijk gekeken. Vond daar niet zoveel aan. Het is ook niet echt mijn type film. Zelfde type humor als in "Shaun of the Dead". Ook dezelfde acteur als hoofdpersoon. "The Mist" (2007) heb ik ook gekeken. Was wel een redelijke film, maar niet super. Ik ga nog "The Bucket List" (2007) plus "The Blades of Glory" (2007) kijken, en misschien nog "I Am Legend" (2007). Verder ben ik nog naarstig op zoek geweest naar andere films, maar kon zo even niet zo veel vinden. Verder heb ik een tijdje geleden nog "The Simpsons Movie" gekeken, in de bioscoop. Vond ik ook een erg leuke film! Vind de serie ook erg leuk en heb daar alle afleveringen van gekeken, die er tot nu toe zijn dan. "Evan Almighty" heb ik ook gekijken. Vond het geen superfilm. Wel geinig, maar niet echt bijzonder. "Bruce Almighty" was natuurlijk vele malen beter (in ieder geval als je het aan mij vraagt). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Planet Terror te lang? Het tempo lag verschikkelijk hoog, hoe kan die film nou te lang duren? Death Proof, daarentegen, heeft niet voldoende interessant materiaal te bieden om voor de volle twee uur te boeien. Sowieso is het eerste uur imo nogal saai. Tarantino kan beter.
|
Wat een verschrikkelijke troep was Death Proof. Nutteloze conversaties van een Tarantino die denkt overal mee weg te komen. En niet 1x nee tig keer is het nodig om onbelangrijke bullshit conversaties te vertonen. Planet Terror was echter een heerlijk filmpje, aan één stuk door genoten.
Mijn Top 5 (die waarschijnlijk niet klopt omdat ik altijd films vergeet): 1Ex Drummer 2Control 3Paris je t'aime 4Crank 5Eastern Promises |
Ik vond Paris, je t'aime achteraf toch behoorlijk tegenvallen, eigenlijk. Er waren enkele filmpjes die ik wel mooi/aardig vond, maar ook veel waar ik gewoon niets mee kon, en het geheel was voor mij niet iets dat bleef hangen.
|
Citaat:
|
6Death Sentence
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jammer dat ik deze 3 niet dit jaar zijn uitgekomen.
3: 10 to yuma Jesse James No country for an old men. Jesse james was maar in 8 bioscopen te zien. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.