Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Telefoon Waterdicht? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1951500)

koekeloerder 24-03-2019 13:17

Telefoon Waterdicht?
 
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem.
Ik heb sinds kort een samsung galaxy s8 gekocht via marktplaats.
Er zijn geen beschadigingen etc, maar ik weet niet of hij waterdicht is.
Ik ga binnenkort op vakantie, en wil graag met mijn mobiel zwemmen.
Heeft iemand misschien een idee wat ik kan doen om te kijken of het toestel waterdicht is?
Zijn er misschien bepaalde eisen voordat je het in water kan stoppen?
Helemaal nieuw heeft de s8 een ip-waarde van IP68, maar ik weet natuurlijk niet of dat dat nog steeds klopt omdat hij tweedehands is.
Iemand tips?

Groetjes Koekeloerder

nijmandw123 24-03-2019 13:46

Ik denk dat hij nog wel waterdicht is, ik heb zelf een s9 met een ip68 rating en daar heb ik onderwater geen problemen mee gehad. Houd wel goed in de gaten dat je niet dieper dat 1,5 meter gaat!!
Het lijkt me niet dat de vorige eigenaar de hele telefoon uit elkaar heeft gehaald, alleen dan is de telefoon niet meer waterdicht. Veel plezier op vakantie!

koekeloerder 24-03-2019 14:50

Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem.
Ik heb sinds kort een samsung galaxy s8 gekocht via marktplaats.
Er zijn geen beschadigingen etc, maar ik weet niet of hij waterdicht is.
Ik ga binnenkort op vakantie, en wil graag met mijn mobiel zwemmen.
Heeft iemand misschien een idee wat ik kan doen om te kijken of het toestel waterdicht is?
Zijn er misschien bepaalde eisen voordat je het in water kan stoppen?
Helemaal nieuw heeft de s8 een ip-waarde van IP68, maar ik weet natuurlijk niet of dat dat nog steeds klopt omdat hij tweedehands is.
Iemand tips?
Er zijn is 1 mini plekje aan de zeikant, maar dat is meer een beschadiging met lak.
verder niks mee aan de hand

Groetjes Koekeloerder

koekeloerder 24-03-2019 14:50

Citaat:

nijmandw123 schreef: (Bericht 34597113)
Ik denk dat hij nog wel waterdicht is, ik heb zelf een s9 met een ip68 rating en daar heb ik onderwater geen problemen mee gehad. Houd wel goed in de gaten dat je niet dieper dat 1,5 meter gaat!!
Het lijkt me niet dat de vorige eigenaar de hele telefoon uit elkaar heeft gehaald, alleen dan is de telefoon niet meer waterdicht. Veel plezier op vakantie!

Bedankt voor reactie!

Aardbeimeisje 25-03-2019 09:53

Hoi allemaal,
Met mobieltje zwemmen...?
Is het mobieltje dat genoemd word waterdicht en geschikt om mee te zwemmen?
Ik heb ook wel eens gehoord dat je je gewone mobieltje eventueel in een condoom kan knopen waardoor jij dan mee kan het water in...
Iemand ervaring daarmee?

011373 25-03-2019 10:24

Citaat:

koekeloerder schreef: (Bericht 34597110)
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem.
Ik heb sinds kort een samsung galaxy s8 gekocht via marktplaats.
Er zijn geen beschadigingen etc, maar ik weet niet of hij waterdicht is.
Ik ga binnenkort op vakantie, en wil graag met mijn mobiel zwemmen.
Heeft iemand misschien een idee wat ik kan doen om te kijken of het toestel waterdicht is?
Zijn er misschien bepaalde eisen voordat je het in water kan stoppen?
Helemaal nieuw heeft de s8 een ip-waarde van IP68, maar ik weet natuurlijk niet of dat dat nog steeds klopt omdat hij tweedehands is.
Iemand tips?

Groetjes Koekeloerder

Vraag de verkoper of de telefoon ooit is gerepareerd, en of batterij vervangen wat na 2 jaar wel eens nodig zou kunnen zijn. Dan zou ik er niet meer mee gaan zwemmen en sowieso zwemmen met een telefoon is een beeeeetje overboord als je maar uitkijkt

011373 25-03-2019 10:24

Citaat:

Aardbeimeisje schreef: (Bericht 34597671)
Hoi allemaal,
Met mobieltje zwemmen...?
Is het mobieltje dat genoemd word waterdicht en geschikt om mee te zwemmen?
Ik heb ook wel eens gehoord dat je je gewone mobieltje eventueel in een condoom kan knopen waardoor jij dan mee kan het water in...
Iemand ervaring daarmee?

:lampje:

koekeloerder 25-03-2019 15:50

De s8 die ik heb is waterdicht. ik heb het mobieltje in een bak met water gelegd, en er was helemaal niks aan het handje. Nu heb ik nog een andere vraag:
Wanneer je de batterij hebt laten vervangen, is hij dan niet meer waterdicht?

av bedankt voor reactie!!

Meisje1515 25-03-2019 23:16

Citaat:

koekeloerder schreef: (Bericht 34597809)
De s8 die ik heb is waterdicht. ik heb het mobieltje in een bak met water gelegd, en er was helemaal niks aan het handje. Nu heb ik nog een andere vraag:
Wanneer je de batterij hebt laten vervangen, is hij dan niet meer waterdicht?

av bedankt voor reactie!!

Nee. Zeer waarschijnlijk niet, aangezien de onderdelen vaak aan elkaar worden gelijmd, en dit zou na reparatie beschadigd zijn.

deadlock 25-03-2019 23:44

Wat Meisje1515 zegt klopt qua techniek maar qua procedure niet helemaal volledig; als de reparatie bij de fabrikant of een geautoriseerd reparatiepunt is uitgevoerd, dan wordt het toestel na reparatie, tenzij expliciet vermeld, weer waterdicht bij je afgeleverd.

Coen00 26-03-2019 01:00

De Samsung Galaxy S8 is niet gemaakt en geclassificeerd om mee te zwemmen. Alleen 30 minuten onderwater op maximaal 1,5 meter. Bij zwemmen komt er meer druk op delen van de telefoon en ik zou sowieso niet zwemmen met de s8. Ik heb zelf de S9 en nooit zwemmen met mijn telefoon

Meisje1515 26-03-2019 06:27

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34598058)
Wat Meisje1515 zegt klopt qua techniek maar qua procedure niet helemaal volledig; als de reparatie bij de fabrikant of een geautoriseerd reparatiepunt is uitgevoerd, dan wordt het toestel na reparatie, tenzij expliciet vermeld, weer waterdicht bij je afgeleverd.

Je hebt helemaal gelijk. Meeste mensen kennende, bestellen een los nieuw onderdeel ergens en laten het er bij zo'n cheap phone repair shop in zetten.... Reken maar niet dat ie dan nog waterdicht is

deadlock 26-03-2019 12:15

Citaat:

Coen00 schreef: (Bericht 34598061)
De Samsung Galaxy S8 is niet gemaakt en geclassificeerd om mee te zwemmen. Alleen 30 minuten onderwater op maximaal 1,5 meter. Bij zwemmen komt er meer druk op delen van de telefoon en ik zou sowieso niet zwemmen met de s8. Ik heb zelf de S9 en nooit zwemmen met mijn telefoon

Je moet er inderdaad erg voorzichtig mee zijn, ook met de S10. Als je het ding een keer hebt laten pleuren kan dat genoeg zijn om een beschadiging te veroorzaken.

deadlock 26-03-2019 12:17

Citaat:

Meisje1515 schreef: (Bericht 34598076)
Je hebt helemaal gelijk. Meeste mensen kennende, bestellen een los nieuw onderdeel ergens en laten het er bij zo'n cheap phone repair shop in zetten.... Reken maar niet dat ie dan nog waterdicht is

Er zijn verbazingwekkend veel mensen die opteren voor een echte reparatie en er zijn tegenwoordig ook steeds meer van die louche uitziende reparatiepunten die zowaar gecertificeerd zijn! Mijn broertje had een toestel laten repareren en die kreeg 6 maanden garantie op de reparatie, waarbij waterdichtheid inbegrepen zat en het kostte echt maar een paar euro meer dan die allergoedkoopste lui.

Internet is meestal wel een goede indicatie hierin denk ik.

Dakduif 26-03-2019 12:44

Ik las goedkoopste lul.

deadlock 26-03-2019 12:51

nul euro

Destruct! 26-03-2019 13:08

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34598136)
nul euro

Exclusief btw.

Coen00 26-03-2019 22:54

Waterschade is ook heel makkelijk te bewijzen want er zitten een aantal punten in de binnenkant van de telefoon die verkleuren als ze in aanraking zijn gekomen met water

Meisje1515 26-03-2019 22:59

Citaat:

Coen00 schreef: (Bericht 34598349)
Waterschade is ook heel makkelijk te bewijzen want er zitten een aantal punten in de binnenkant van de telefoon die verkleuren als ze in aanraking zijn gekomen met water

Speciale stickertjes inderdaad. Daarnaast zou ik toch ook zeggen dat als er water uit je accu komt er sprake is van waterschade en dat er iets dus niet helemaal goed is gegaan.

011373 03-04-2019 23:11

Als je echt iets MOET hebben neem een Galaxy Watch ofzo

deadlock 03-04-2019 23:36

Wat?

011373 04-04-2019 10:51

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34602495)
Wat?

Als je iets MOET hebben om mee te zwemmen


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.