Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   wisselen van school (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1738481)

netty_dushi 30-01-2009 13:29

wisselen van school
 
Dag allemaal!

Hopelijk zit ik hier goed met mijn onderwerp anders moet je het maar even melden:).

Ik zit met een probleem. Het gaat niet goed op mijn huidige school.
Elke keer weer problemen met leraren en dergelijke en dat is al een hele lange tijd zo.

Nu zit ik er over na te denken om mijn laatste 1,5 jaar van mijn opleiding af te maken op een andere school.
Ik zoek me een end weg op internet of dat mogelijk is, maar kan geen antwoorden vinden.

Mijn vraag is...

- Is het mogelijk om de resterende tijd op een andere school af te maken?

Het zou zonde zijn namelijk om alles opnieuw te moeten doen.

Iemand tips...of iemand die misschien uit ervaring spreekt?

aub help me ermee

xx netty

brands 30-01-2009 15:08

Even een aantal vragen voor de duidelijkheid voor de rest:
- Om welke opleiding gaat het in dit geval?
- Hoe zijn je cijfers voor de toetsen
- Welk niveau?

Groeten,

Brands

remy476 30-01-2009 17:17

je zult idd iets meer info moeten geven.

Briseïs 30-01-2009 17:40

Neem contact op met de school waar je heen zou willen en vraag het daar. Alleen daar kunnen ze je echt meer vertellen.

Daboman 30-01-2009 18:58

Als je een HBO of WO opleiding doet is dat wel mogelijk volgens mij; je studiepunten kunnen in overleg met de examencommissie van je nieuwe school zoveel mogelijk worden omgezet in vrijstellingen. Wat dat concreet betekent zal afhangen van de overlap tussen de 2 studies.

Als je op de havo of het vwo zit, kan je volgens mij met een overgangsbewijs wel terecht, maar dat weet ik niet zeker. Maar het lijkt me wel heel sterk dat dat niet kan, je zult alleen misschien wel het jaar waar je nu zit over moeten doen dan.

Als je een MBO opleiding doet of op de vavo zit, zou ik het niet weten:p

netty_dushi 31-01-2009 11:47

nou ja..uhm ik doe een horeca management opleiding niveau 4 mbo
en ik wil die opleiding gewoon verder afmaken op een andere school.

ik zit nu 3de jaar.
want school heeft me met zoveel dingen genaait waardoor het me steeds moeilijker gemaakt werd om
goed mijn schoolwerk te kunnen doen.

veel leerlingen van mijn opleiding hebben daar ook problemen mee en als we dat met zn alle aankaarten dan word er totaal niet geluisterd.
kijk school is zowiezo niet leuk, maar het lijkt wel of ze het ons nog moeilijker willen maken dan het zou moeten zijn.

En ik wil mijn school gewoon goed afmaken...en daardoor denk ik dat het beter is om dat op een school te doen waar ze je wel aandacht geven voor je huiswerk en dergelijke...

alleen wil ik weten of het dus mogelijk is dat ik het resterende af kan maken op een andere school en wil ik gewoon weten hoe je zo iets moet aanpakken.

Daboman 01-02-2009 14:46

Nouja, er is maar 1 echt goede manier om er achter te komen en dat is door het gewoon te vragen bij de school waar je eventueel verder zou willen gaan.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.