Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   'TMF en MTV moeten zelf censureren' (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1292065)

Love & Peace 27-10-2005 12:29

'TMF en MTV moeten zelf censureren'
 
(Novum) - De muziekzenders TMF en MTV zijn deels de oorzaak van het toenemend aantal groepsverkrachtingen gepleegd door jongeren. Dat stelt de PvdA woensdag. Kamerlid Jeroen Dijsselbloem vindt dat de zenders 'zichzelf moeten gaan censureren'. "Ik denk dat het voortdurend uitzenden van clips waarin vrouwen worden weggezet als gebruiksvoorwerp mede de oorzaak is van het stijgende aantal verkrachtingen."

De sociaal-democraten reageren hiermee op het nieuws dat in Rotterdam acht minderjarige jongeren zijn opgepakt voor het verkrachten van een meisje. Eerder kwamen in Rotterdam al enkele andere groepsverkrachtingen onder jongeren aan het licht.

De grootste oppositiepartij in de Tweede Kamer wil drie maatregelen nemen in de strijd tegen de verkrachtingen, zegt Dijsselbloem. Seksuele voorlichting moet volgens hem beginnen op de lagere school. Daarnaast zou het kabinet meer geld moeten uittrekken voor de ondersteuning van ouders die moeite hebben met de opvoeding van hun kind. "Steeds meer gezinnen trekken het niet. De jongeren belanden op straat en gaan daar over de schreef", stelt Dijsselbloem.

Bovendien 'kunnen TMF en MTV de discussie niet langer ontlopen', als het aan het Kamerlid ligt. "Zij zullen zich echt rekenschap moeten gaan geven van de effecten van de aanhoudende reeks muziekclips waarin dag en nacht 'pimps' op een walgelijke en respectloze manier 'bitches' als gebruiksvoorwerp behandelen."

Dijsselbloem, die verwacht steun te krijgen van in ieder geval het CDA en de kleine christelijke partijen, gaat de voorstellen bij diverse ministers aan de orde stellen. "Daar beginnen we volgende week mee, bij het begrotingsdebat over Volksgezondheid." Ook de ministers van Justitie en Onderwijs wordt gevraagd actie te ondernemen, zegt Dijsselbloem.

Het CDA, de SGP en de ChristenUnie waren woensdagavond niet bereikbaar voor commentaar.

bron

nare man 27-10-2005 12:30

Hoezee (y)

En dan mag er van mij ook wel meteen een Landelijk Meldpunt Ringtoneterreur worden ingesteld.

T_ID 27-10-2005 12:31

Lekker Amerikaans, we pakken alle symptomen aan, maar het probleem zelf niet. :)

Mr. Pignati 27-10-2005 12:31

Wat vind je hier zelf van?



Ik vind het onzin, ik denk niet dat dit de oorzaak is, alleen maar een aanleiding. De beroemde druppel zeg maar.

Persoonlijk vind ik dat tmf en mtv van de buis gehaald moeten worden omdat het simpel gezegt gewoon kutzenders zijn :rolleyes:

nare man 27-10-2005 12:32

Hoezo? Er wordt toch geen keuze uitgesproken voor het uitsluitend aanpakken van TMF/MTV? Ik neem aan dat op de achtergrond gewoon de jeugdzorg, het maatschappelijk werk, et cetera et cetera doorgaan. Dit is slechts een bijkomende maatregel.

T_ID 27-10-2005 12:34

Ik hoop het, want zonder preventieve voorlichting en aanpak van de plaatsen waar mogelijke daders vandaan komen zou ik deze maatregel uitermate debiel vinden.

Wel vind ik het vanuit overwegingen van goede muzieksmaak en cultuur een goede ontwikkeling.

nare man 27-10-2005 12:37

Citaat:

T_ID schreef op 27-10-2005 @ 12:34 :
Ik hoop het, want zonder preventieve voorlichting en aanpak van de plaatsen waar mogelijke daders vandaan komen zou ik deze maatregel uitermate debiel vinden.
Wat denk je nou, dat men echt alleen die zenders een beetje gaat censureren en dan vervolgens álle andere initiatieven op het vlak van jeugdcriminaliteit, zedendelicten etc. etc. allemaal laat varen? Natuurlijk niet.

Als het waar is wat Mr. Pignati zegt, dat het niet zozeer de oorzaak is van dat gedrag maar wel de aanleiding, dan vind ik dat nog steeds ruim voldoende rechtvaardiging om die troep te verbieden. Waarom ook niet? Als dit de causa proxima is van dat gedrag, dan is er dus grond voor een verbod.

T_ID 27-10-2005 12:40

Citaat:

nare man schreef op 27-10-2005 @ 12:37 :
Wat denk je nou, dat men echt alleen die zenders een beetje gaat censureren en dan vervolgens álle andere initiatieven op het vlak van jeugdcriminaliteit, zedendelicten etc. etc. allemaal laat varen? Natuurlijk niet.
Je zou de beleidsmedewerkers en -coördinatoren de kost moeten geven die werkelijk zo functioneren.

Eigenlijk zou ik eerder denken aan deze maatregel zonder dat er überhaupt andere worden genomen.

Ik zou overigens een speciale subsidie in het leven willen roepen voor organisaties die zich wijden aan het belachelijk maken van (Amerikaanse) gangstah rap. ;)

nare man 27-10-2005 12:43

Hehe. Dat lijkt me wel een lovenswaardig politiek doel. Het begint namelijk wel de spuigaten uit te lopen. De kans dat op minstens een van de muziekzenders een springende blingbling-neger te zien is, benadert bijna P=1. En dan hebben we het nog niet eens over de terreur (want dat is het) van blanke blingbling-sletjes met Fifty Cent-ringtones, van de invloed die dat tuig heeft op kledingstijl in de grote steden, op de algehele levensstijl, respect voor docenten e.d. Want eigenlijk is die hele rapshit erop gericht een levensstijl zonder werken te propageren. Gatverredamme.

Go 27-10-2005 12:54

Nare, je formulering vind ik uitstekend en ik kan me er helemaal in vinden (y)

martijn1985 27-10-2005 13:06

ik wil eerst wel eens wat harder bewijs zien van dat dit daadwerkelijk een effect gaat hebben dan de vermoedens van 1 kamerlid.

nare man 27-10-2005 13:25

Je kunt nooit bewijzen dat het in de toekomst effect gaat hebben, je kunt het hooguit vermoeden, bij voorkeur inderdaad op basis van wetenschappelijk onderzoek. Alleen, je vergeet iets. Namelijk, in de sociale wetenschap is het van belang dat je vooraf uitgebreid onderzoek doet voor je een uitspraak doet over iets dat nog moet komen. Voorspellingen hebben geen waarde als ze niet gegrond zijn op deugdelijke hypothesen met bijbehorende methodologie. Als echter een politicus de stelling inneemt 'ik wil geen negermuziek op tv' dan heeft hij aan methodologische verantwoording geen boodschap: politiek is normatief, politiek bepaalt zelfstandig wat wenselijk is, en hoeft daarbij geen rekening te houden met wetenschappelijke onderbouwingen - alleen met de mate waarin dat inbreuken maakt op rechten, zoals in dit geval kunstzinnige vrijheid.

juno 27-10-2005 13:41

De gewraakte clipjes van de buis halen zal wel een utopie blijven, maar ik zou het toejuichen als de beide muziekzenders ook ruimte zouden maken voor andere geluiden op hun zender.

Die doctor Love is wel populair geloof ik, dus hij zou meer aandacht kunnen besteden aan het feit dat bitches er niet om vragen om verkracht te worden, dat ze het niet leuk vinden en dat verkrachten niet stoer is.

Sexuele opvoeding dus op de zenders die nu het verkeerde voorbeeld geven zonder bijkomende begeleiding voor het geteisem wat naar die zenders kijkt. Scholen moeten er ook aandacht aan besteden, en dan niet pas als die kids zestien zijn.

TMF heb ik ooit een keer meegemaakt op een congres. Een paarhonderd hotemetoten uit de hele wereld zaten te vergaderen over hoe ze nog meer geld konden verdienen met hun zender. Over maatschappelijke verantwoordelijkheid en hun slechte voorbeeld dat ze propageren werd niet gesproken. Waarschijnlijk weten ze niet eens dat kanslozen door hun programma aanbod over de streep gaan.

Aeries 27-10-2005 14:25

Citaat:

nare man schreef op 27-10-2005 @ 12:43 :
Hehe. Dat lijkt me wel een lovenswaardig politiek doel. Het begint namelijk wel de spuigaten uit te lopen. De kans dat op minstens een van de muziekzenders een springende blingbling-neger te zien is, benadert bijna P=1. En dan hebben we het nog niet eens over de terreur (want dat is het) van blanke blingbling-sletjes met Fifty Cent-ringtones, van de invloed die dat tuig heeft op kledingstijl in de grote steden, op de algehele levensstijl, respect voor docenten e.d. Want eigenlijk is die hele rapshit erop gericht een levensstijl zonder werken te propageren. Gatverredamme.
De Taliban waren hun tijd ver vooruit. http://images.fok.nl/s/we.gif

Even serieus, je wilt toch niet beweren dat het alleen de 'I have got the magicstick-rapnegers' zijn die vrouwen als een stel keurmerkvleeshompjes misbruiken. In tranceclips bijv. zie je ook vaak 'flashende sugachicks' op en neer bungelen. http://images.fok.nl/s/nooo.gif

Mark Almighty 27-10-2005 14:34

Citaat:

nare man schreef op 27-10-2005 @ 12:43 :
Hehe. Dat lijkt me wel een lovenswaardig politiek doel. Het begint namelijk wel de spuigaten uit te lopen. De kans dat op minstens een van de muziekzenders een springende blingbling-neger te zien is, benadert bijna P=1. En dan hebben we het nog niet eens over de terreur (want dat is het) van blanke blingbling-sletjes met Fifty Cent-ringtones, van de invloed die dat tuig heeft op kledingstijl in de grote steden, op de algehele levensstijl, respect voor docenten e.d. Want eigenlijk is die hele rapshit erop gericht een levensstijl zonder werken te propageren. Gatverredamme.
Hoezee! (y)

En: goed idee van de PvdA.

Boebsie 27-10-2005 14:45

Citaat:

nare man schreef op 27-10-2005 @ 12:43 :
Hehe. Dat lijkt me wel een lovenswaardig politiek doel. Het begint namelijk wel de spuigaten uit te lopen. De kans dat op minstens een van de muziekzenders een springende blingbling-neger te zien is, benadert bijna P=1. En dan hebben we het nog niet eens over de terreur (want dat is het) van blanke blingbling-sletjes met Fifty Cent-ringtones, van de invloed die dat tuig heeft op kledingstijl in de grote steden, op de algehele levensstijl, respect voor docenten e.d. Want eigenlijk is die hele rapshit erop gericht een levensstijl zonder werken te propageren. Gatverredamme.
Drama queen :p.

T_ID 27-10-2005 15:21

Citaat:

Aeries schreef op 27-10-2005 @ 14:25 :
Even serieus, je wilt toch niet beweren dat het alleen de 'I have got the magicstick-rapnegers' zijn die vrouwen als een stel keurmerkvleeshompjes misbruiken. In tranceclips bijv. zie je ook vaak 'flashende sugachicks' op en neer bungelen.
Het eerste trance nummer met teksten die pooiers verheerlijken en gaan over hoe mooi wapens en auto's wel niet zijn moet ik nog horen.

Ik hoop trouwens dat die opmerking over de taliban een geintje was.

Love & Peace 27-10-2005 15:30

Citaat:

Aeries schreef op 27-10-2005 @ 14:25 :
De Taliban waren hun tijd ver vooruit. [afbeelding]

Even serieus, je wilt toch niet beweren dat het alleen de 'I have got the magicstick-rapnegers' zijn die vrouwen als een stel keurmerkvleeshompjes misbruiken. In tranceclips bijv. zie je ook vaak 'flashende sugachicks' op en neer bungelen. [afbeelding]

:D

Keith 27-10-2005 15:42

Videoclips de schuld geven van een tekort aan moraal besef onder de jongeren, wel makkelijk hoor. Als je halffatsoenlijk bent kan je nog zoveel videoclips kijken waarin vrouwen worden geobjectficeerd en waarin pooieren wordt gepromoot, dan ga je nog steeds niemand verkrachten. Het probleem ligt echt niet bij de muziekzenders.

Maar als ze al die muziek van de buis af halen zal ik wel blij zijn.

Rollo Tomasi 27-10-2005 15:53

Tja, eerst moet maar eens vastgesteld worden in hoeverre die verkrachtingen beďnvloed zijn door clips. Nu zal ik er echt niet wakker van liggen als er minder pathetische gangsta nonsens op de TV te zien is, maar ik zie het liefst dat de overheid wat terughoudend is qua regulatie van de media.

nare man 27-10-2005 15:56

Citaat:

Aeries schreef op 27-10-2005 @ 14:25 :
Even serieus, je wilt toch niet beweren dat het alleen de 'I have got the magicstick-rapnegers' zijn die vrouwen als een stel keurmerkvleeshompjes misbruiken. In tranceclips bijv. zie je ook vaak 'flashende sugachicks' op en neer bungelen. [afbeelding]
Het verschil is alleen dat ongeveer eens per dag een tranceclip met flashende sugachicks langskomt, terwijl je op drie zenders tegelijk, vierentwintig uur per dag wordt doodgegooid met phat booty sista's.

Bovendien gaat het niet alleen om de mate waarin vrouwen worden neergezet als lustobject. Die subcultuur is op nog wel meer punten verwerpelijk, bijvoorbeeld het propageren van werkeloosheid, de hele dag rondhangen in tha hood, het hechten van extreem veel waarde aan materiële dingen zoals horloges en dure kleding en, het belangrijkste, de instelling van 'als je met mij fuckt maak ik je dood'.

Urbancultuur heeft de samenleving niets dan slechts gebracht en dat geldt niet alleen voor Nederland.

Gimme more beer 27-10-2005 16:05

Maar in principe zou ik wel wat terughoudender zijn als het gaat om het beďnvloeden van het getoonde materiaal op TV. Goede zaak natuurlijk dat er wat discussie komt, maar als je bepaalde zaken gaat beperken of verbieden van de overheid uit, werkt dat volgens mij averechts.

Levitating Nun 27-10-2005 16:06

Meh, ik wil eerst wel eens doorslaggevend bewijs zien dat het daadwerkelijk een negatief effect op de jeugd heeft.

nare man 27-10-2005 16:09

Sociologen die nog een mooie positie zoeken als junior-onderzoeker, voelt U geroepen!

Levitating Nun 27-10-2005 16:11

Ik ben geen socioloog (thank the Lord) :p

nare man 27-10-2005 16:13

:)

Als er eens wat meer mensen daar aandacht aan zouden besteden zou het regeringsbeleid op dat punt misschien eens wat meer onderbouwd worden. Zo is het proefschrift van een Amsterdamse sociologe over de invloed van Antilliaanse moeders op gewelddadig gedrag van hun zonen een goed voorbeeld. Er zouden best eens wat mensen tijd kunnen besteden aan de vraag in hoeverre 'urban'-cultuur van invloed is op aard, omvang en frequentie van bepaalde delicten, zoals (groeps)verkrachting.

Levitating Nun 27-10-2005 16:18

Luister eens, dat is toch wel een beetje irrelevant.
Zo'n proefschrift wordt geschreven m.b.t die Antiliaanse moeders. Wat heeft dat met het bovenstaande te maken? Het ene hoeft niet persé het andere tot gevolg te hebben.
Er wordt maar steeds géén directe link gelegd tussen gansta-zooi en al die verkrachtingen.
Me dunkt dat er nog meer meespeelt.

Mr. Pignati 27-10-2005 16:25

Ach, het is ook weer zo dat toen in de jaren '50 de rock 'n roll opkwam, ouders ook geschokt waren hoe hun kinderen gel in hun haar pleurde en op brommers reden.

nare man 27-10-2005 16:27

Tuurlijk speelt er meer mee. Het is echt niet zo dat er geen geweld voorkwam onder stedelijke jeugd vóórdat Amerikaanse gangsta-rap onze kusten bereikte.

Mark Almighty 27-10-2005 16:32

Citaat:

Mr. Pignati schreef op 27-10-2005 @ 16:25 :
Ach, het is ook weer zo dat toen in de jaren '50 de rock 'n roll opkwam, ouders ook geschokt waren hoe hun kinderen gel in hun haar pleurde en op brommers reden.
Die vergelijking hoor en lees ik wel vaker, maar die gaat niet op. Immers, volgens mij zijn er geen groepsverkrachtingen gepleegd onder invloed van rock 'n roll. En belangrijker nog: rock 'n roll propageerde ook helemaal niet het behandelen van vrouwen als neukobject. Rock 'n roll propageerde geen geweld. En het propageerde ook geen cultuur van agressiviteit en baldadigheid, wat in de gangsta rap wel gebeurt.

Mr. Pignati 27-10-2005 16:34

Citaat:

Mark Almighty schreef op 27-10-2005 @ 16:32 :
Die vergelijking hoor en lees ik wel vaker, maar die gaat niet op. Immers, volgens mij zijn er geen groepsverkrachtingen gepleegd onder invloed van rock 'n roll. En belangrijker nog: rock 'n roll propageerde ook helemaal niet het behandelen van vrouwen als neukobject. Rock 'n roll propageerde geen geweld. En het propageerde ook geen cultuur van agressiviteit en baldadigheid, wat in de gangsta rap wel gebeurt.
ja, maar volgens mij blijf de muziek alleen maar een aanleiding. En dan alleen bij wat zwakzinnigere mensen. Ik bedoel, ik denk dat de meeste mensen die de clips wel waarderen niet gelijk denken als ze er een hebben gezien: fuck nu heb ik wel zin om een wijf te verkrachten.

Boebsie 27-10-2005 16:37

Citaat:

Mark Almighty schreef op 27-10-2005 @ 16:32 :
Die vergelijking hoor en lees ik wel vaker, maar die gaat niet op. Immers, volgens mij zijn er geen groepsverkrachtingen gepleegd onder invloed van rock 'n roll. En belangrijker nog: rock 'n roll propageerde ook helemaal niet het behandelen van vrouwen als neukobject. Rock 'n roll propageerde geen geweld. En het propageerde ook geen cultuur van agressiviteit en baldadigheid, wat in de gangsta rap wel gebeurt.
Tja.. maar er zijn wel meerdere muziek stromingen die baldadigheid en aggresiviteit propageren. Bijvoorbeeld sommige metal rockbands etc etc. Ook zijn er genoeg films en games die geweld propageren, ik zie niet in waarom gangsta rap opeens zoveel erger is.

Love & Peace 27-10-2005 16:40

Citaat:

Mr. Pignati schreef op 27-10-2005 @ 16:25 :
Ach, het is ook weer zo dat toen in de jaren '50 de rock 'n roll opkwam, ouders ook geschokt waren hoe hun kinderen gel in hun haar pleurde en op brommers reden.
En hoe gelijk hadden/hebben ze. (y)

Mark Almighty 27-10-2005 16:42

Citaat:

Boebsie schreef op 27-10-2005 @ 16:37 :
Tja.. maar er zijn wel meerdere muziek stromingen die baldadigheid en aggresiviteit propageren. Bijvoorbeeld sommige metal rockbands etc etc. Ook zijn er genoeg films en games die geweld propageren, ik zie niet in waarom gangsta rap opeens zoveel erger is.
Omdat gangsta rap daar nog iets aan toevoegt: vernedering en denigrering van vrouwen.

Nee, Pignati, de meeste mensen zullen niet meteen 'een wijf' willen verkrachten, maar er zijn zaken bekend waarin daders hebben aangegeven ge:inspireerd te zijn door de rapclips en/of zich de 'nogwatnogwat pimps' noemden.

Mr. Pignati 27-10-2005 16:44

Citaat:

Mark Almighty schreef op 27-10-2005 @ 16:42 :
Omdat gangsta rap daar nog iets aan toevoegt: vernedering en denigrering van vrouwen.

Nee, Pignati, de meeste mensen zullen niet meteen 'een wijf' willen verkrachten, maar er zijn zaken bekend waarin daders hebben aangegeven ge:inspireerd te zijn door de rapclips en/of zich de 'nogwatnogwat pimps' noemden.

ja, maar bij die mensen was dus van te voren al iets niet in orde en moeten dus eerder naar een tbs kliniek en daar is tmf of mtv niet de schuld van.

Hoe graag ik ook zou willen dat die zenders gewoon verdwenen van de tv :(

Mr. Pignati 27-10-2005 16:47

Citaat:

Mark Almighty schreef op 27-10-2005 @ 16:42 :
Omdat gangsta rap daar nog iets aan toevoegt: vernedering en denigrering van vrouwen.

Nee, Pignati, de meeste mensen zullen niet meteen 'een wijf' willen verkrachten, maar er zijn zaken bekend waarin daders hebben aangegeven ge:inspireerd te zijn door de rapclips en/of zich de 'nogwatnogwat pimps' noemden.

vanwaar?

Mark Almighty 27-10-2005 16:57

Citaat:

Mr. Pignati schreef op 27-10-2005 @ 16:44 :
ja, maar bij die mensen was dus van te voren al iets niet in orde en moeten dus eerder naar een tbs kliniek en daar is tmf of mtv niet de schuld van.

Hoe graag ik ook zou willen dat die zenders gewoon verdwenen van de tv :(

Zoals al eerder gezegd: natuurlijk is tmf/mtv niet alleen de oorzaak, maar het maakt bij sommigen blijkbaar toch iets los wat niet gewenst is.

Mark Almighty 27-10-2005 16:58

Citaat:

Love & Peace schreef op 27-10-2005 @ 16:40 :
En hoe gelijk hadden/hebben ze. (y)
Wat was daar nou mis mee?

http://img.photobucket.com/albums/v7...75/TheFonz.jpg

haplo 27-10-2005 16:59

Hoe walgelijk en onsmakelijk ik dergelijke clips ook vind, zulks een aanpak vind ik onzin. Aangezien dit soort clips voortkomen uit een bepaalde houding en niet andersom.

Mark Almighty 27-10-2005 16:59

Citaat:

Mr. Pignati schreef op 27-10-2005 @ 16:47 :
vanwaar?
:confused: Ik snap de vraag niet.

Kazet Nagorra 27-10-2005 17:00

Citaat:

nare man schreef op 27-10-2005 @ 12:30 :
Hoezee (y)

En dan mag er van mij ook wel meteen een Landelijk Meldpunt Ringtoneterreur worden ingesteld.


Mark Almighty 27-10-2005 17:04

Citaat:

Boebsie schreef op 27-10-2005 @ 17:00 :
Tjaa en dat geldt nogmaals evengoed voor games en films. Moeten we die ook censureren?

Misschien dat het een idee is om bepaalde clips later op de avond uit te zenden, dat in ieder geval jonge kinderen het niet te zien krijgen.

Nogmaals: games en films propageren niet de levenswijze van 'pimps'/die houding ten opzichte van vrouwen. Als het al in een film voorkomt, wordt het door het verhaal afgekeurd, terwijl de clips het goedkeuren.

Boebsie 27-10-2005 17:07

Citaat:

Mark Almighty schreef op 27-10-2005 @ 17:04 :
Nogmaals: games en films propageren niet de levenswijze van 'pimps'/die houding ten opzichte van vrouwen. Als het al in een film voorkomt, wordt het door het verhaal afgekeurd, terwijl de clips het goedkeuren.
Blijkbaar ervaren veel vrouwen of meisjes het niet als denigrerend anders had het allang aan populariteit verloren.

We kunnen net zo goed dan die sex lijnen reclames gaan verbieden. Of de rode wallen opheffen, ik moet er niet aan denken ;).

Mark Almighty 27-10-2005 17:10

Citaat:

Boebsie schreef op 27-10-2005 @ 17:07 :
Blijkbaar ervaren veel vrouwen of meisjes het niet als denigrerend anders had het allang aan populariteit verloren.
Veel mannen en jongens vatten het anders wel zo op. Ik snap dus ook niet wat je nou helemaal probeert te zeggen. Alsof gangsta-clips niet populair zouden kunnen zijn als vrouwen ze als denigrerend zouden beschouwen? :confused:

Mr. Pignati 27-10-2005 17:22

Citaat:

Mark Almighty schreef op 27-10-2005 @ 16:58 :
Wat was daar nou mis mee?

[afbeelding]

:(

Boebsie 27-10-2005 17:23

Citaat:

Mark Almighty schreef op 27-10-2005 @ 17:10 :
Veel mannen en jongens vatten het anders wel zo op. Ik snap dus ook niet wat je nou helemaal probeert te zeggen. Alsof gangsta-clips niet populair zouden kunnen zijn als vrouwen ze als denigrerend zouden beschouwen? :confused:
Uiteraard kan het ook populair zijn als vrouwen het wel als denigrerend beschouwen, maar feit is dat veel meisjes/vrouwen even graag naar dit soort muziek luisteren.

Begrijp me niet verkeerd ik vind het over het algemeen walgelijk muziek en ben geen voorstander hoe vrouwen worden neergezet in deze clips. Maar jongeren ervaren het niet als aanstootgevend en de meeste zijn prima instaat om het te relativeren.

Mr. Pignati 27-10-2005 17:26

In 't Oor stond er trouwens iets boeiends over in. Hip Hop is is vrouwenonvriendelijk maar de meestje meisjes/vrouwen luisteren naar de muziek om de beat en niet om de clips e.d.
althans een soort enquete.
Volgens mij zien de meeste jongens ook niet dat het vrouwenonvriendelijk is. Na 11 uur zie je ze idd allemaal bloot, boeiend.
Death metal clips, dat is pas vrouwonvriendelijk :(

Kazet Nagorra 27-10-2005 17:41

Citaat:

Mr. Pignati schreef op 27-10-2005 @ 17:26 :
Death metal clips, dat is pas vrouwonvriendelijk :(
Die worden ook heel vaak uitgezonden door TMF en MTV. ;)

Rollo Tomasi 27-10-2005 17:49

Citaat:

Mr. Pignati schreef op 27-10-2005 @ 17:26 :

Death metal clips, dat is pas vrouwonvriendelijk :(

Noem er eens een paar. :D

Mr. Pignati 27-10-2005 18:12

Citaat:

Rollo Tomasi schreef op 27-10-2005 @ 17:49 :
Noem er eens een paar. :D
Dimmu Borgir-apocalyos blablabla


ik ben nog steeds geshockeerd :o

Vroeger werd dat nog op The Box uitgezonden, op woensdag.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.