Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Waar moet ik naartoe? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1950414)

JaapieEleven 13-02-2019 17:02

Waar moet ik naartoe?
 
Hey allemaal!
Ik zit nu bij band A, en wij werken samen met een andere band (B) in de regio. We hebben net een nieuwe show in elkaar gezet, en het wordt echt episch! Maar nu het nadeel: Mijn moeder zit in het bestuur bij band A. Alleen bij maart gaat ze weg als bestuurslid, en als lid überhaupt. Ze gaat naar band B. Alleen kan dat de samenwerking kapotmaken. We werken samen omdat we allebei onderbemand zijn. Mijn zus wilt gelijk mee met mijn moeder naar band B. Het nare ding is: Ik weet niet wat ik moet kiezen.
Ik kan raar aangekeken worden omdat ik wel blijf, en de rest niet.
Ik vind het wel heel leuk bij A, maar alleen niet op de donderdagen, dan doe ik amper iets bij de band, omdat we dan puur met band A oefenen, en zonder B.
Ik heb een geweldige leraar gekregen op donderdag om dat op te vangen.
Ik weet ook niet hoe het dan moet met de dweilorkesten.
Ik heb namelijk nog niet daaraan meegedaan, omdat ik vaak ruzie maak met mn zus. Maar als zij weggaat, en dat gaat ze sws doen, heeft ze al aangegeven, dan zijn mijn kansen groter om daarvoor gevraagd te worden. Hetzelfde geldt voor de Pietenband rond november en december.
Het kan 2 kanten opgaan:
Of de samenwerking blijft bestaan, en dan verandert er bijna niks, behalve hoe ik misschien in de groep lig bij A.
Of de samenwerking gaat helemaal kapot, we hebben geen optredens en worden waarschijnlijk opgeheven.
Wat moet ik kiezen???
Beide kanten heeft voor- en nadelen

Dakduif 13-02-2019 17:59

Ik snap niet zo goed waarom je überhaupt moet kiezen. Dat je moeder en je zus ergens anders naar toe gaan wil dat niet zeggen dat jij ook moet gaan.

JaapieEleven 13-02-2019 19:07

Citaat:

Enilorac schreef: (Bericht 34573530)
Ik snap niet zo goed waarom je überhaupt moet kiezen. Dat je moeder en je zus ergens anders naar toe gaan wil dat niet zeggen dat jij ook moet gaan.

Groepsdruk, hoe de andere leden tegen mij gaan kijken, kans om uit elkaar te vallen (echt zwaar onderbemand)

Elin3 13-02-2019 19:24

Als de vereniging uit elkaar valt kan je toch altijd nog naar die andere vereniging?

JaapieEleven 13-02-2019 19:27

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34573569)
Als de vereniging uit elkaar valt kan je toch altijd nog naar die andere vereniging?

Ja, maar dat gebeurt alleen als de samenwerking stopt. Als de samenwerking door blijft gaan, kom ik elke dinsdag (waar ik ook speel) mensen tegen die verhaal willen halen over mijn moeder en zus.

Dakduif 13-02-2019 20:12

Groepsdruk van wie? Groepsdruk schmoepdruk. En ja eh verhaal halen doen ze maar bij degene waar het vandaan komt, niet bij jou. Bedenk gewoon waar jij het het leukste vindt en ga daar voor. Niet moeilijk doen.

Pluis 14-02-2019 08:55

Waarom zou een overstap van je moeder de samenwerking kapot maken? Jullie zijn toch gewoon 2 groepen mensen die graag leuke muziek maken? Ik zie niet in waarom het dan ineens allemaal kapot moet gaan?

Blijf lekker waar jij het het leukst vindt! Als het toch stom wordt kan je altijd nog ergens anders gaan spelen, of met de resten van band A en B een nieuwe band C oprichten.

JaapieEleven 14-02-2019 09:50

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 34573872)
Waarom zou een overstap van je moeder de samenwerking kapot maken? Jullie zijn toch gewoon 2 groepen mensen die graag leuke muziek maken? Ik zie niet in waarom het dan ineens allemaal kapot moet gaan?

Het is niet echt een band, heb ik verkeerd gezegd... Het zijn 2 muziekverenigingen.
De reden dat het kapot zou kunnen maken is als volgt: Ze zit in het bestuur, regelt alles wat betreft de samenwerking vanaf kant A, regelt het clubblad etc. Als ze weggaat, valt dit allemaal weg. A zou dus kunnen beslissen vanwege de overstap dat ze stoppen met de samenwerking, en dat is worst-case scenario

Positive mind 14-02-2019 11:09

Ben je niet teveel aan het doemdenken? Ik neem aan dat ze niet in haar eentje het hele bestuur runt. En als die samenwerking echt essentieel is om te kunnen blijven bestaan is er toch vast wel iemand die dit overpakt. En mocht partij A in het ergste geval op houden met te bestaan dan kun je gewoon bij partij B.

Als je focust op wat jij wilt en waar jij de meeste groeipotentie hebt; zonder alle andere omstandigheden erbij mee te nemen: wil je dan zelf liever bij A of bij B?

JaapieEleven 14-02-2019 12:50

Citaat:

Positive mind schreef: (Bericht 34573917)
Ben je niet teveel aan het doemdenken? Ik neem aan dat ze niet in haar eentje het hele bestuur runt. En als die samenwerking echt essentieel is om te kunnen blijven bestaan is er toch vast wel iemand die dit overpakt. En mocht partij A in het ergste geval op houden met te bestaan dan kun je gewoon bij partij B.

Als je focust op wat jij wilt en waar jij de meeste groeipotentie hebt; zonder alle andere omstandigheden erbij mee te nemen: wil je dan zelf liever bij A of bij B?

Het bestuur is met 5 man, terwijl er minstens 6 moeten zijn. Als ze weggaat, zijn er maar 4 over, en dat is in maart. Niemand anders wil in het bestuur, die denken dat het maar komt aanwaaien... Ik mag er niet in, want ik ben minderjarig. En het zou ook te druk worden.

Als ik me focus, heb ik 50/50. Vandaar dat ik dit topic ben gestart

Dakduif 14-02-2019 13:19

Ja eh tering, doe niet zo moeilijk, bedenk wat jou het leukste lijkt en doe dat.

Dakduif 14-02-2019 13:20

Dat het bestuur in een klapt is niet jouw probleem.

JaapieEleven 14-02-2019 13:28

Citaat:

Enilorac schreef: (Bericht 34573974)
Dat het bestuur in een klapt is niet jouw probleem.

jawel, want daardoor kan de vereniging kapotgaan

deadlock 14-02-2019 13:29

Citaat:

PUDDINGPOWER schreef: (Bericht 34573977)
jawel, want daardoor kan de vereniging kapotgaan

Citaat:

Enilorac schreef: (Bericht 34573974)
Dat is niet jouw probleem.


JaapieEleven 14-02-2019 13:32

Jawel. Dat is het wel. Want dan kan ik weliswaar naar B gaan. Maar onze slagwerkinstructuur (en Nederlands kampioen, Daan Cornelissen) en tevens onze leraar is alleen maar voor A. Als A weggaat, gaat hij niet naar B. Dus dan zijn we hem kwijt. En omdat ik slagwerk ben, maakt dat heel veel uit.

Elin3 14-02-2019 13:39

Citaat:

PUDDINGPOWER schreef: (Bericht 34573983)
Jawel. Dat is het wel. Want dan kan ik weliswaar naar B gaan. Maar onze slagwerkinstructuur (en Nederlands kampioen, Daan Cornelissen) en tevens onze leraar is alleen maar voor A. Als A weggaat, gaat hij niet naar B. Dus dan zijn we hem kwijt. En omdat ik slagwerk ben, maakt dat heel veel uit.

Maar dat is niet jouw verantwoordelijkheid. Echt niet. Je bent te jong om het bestuur in te gaan en verantwoordelijkheid naar je toe te trekken. Jij bent helemaal niemand iets verplicht.

Wil je bij A spelen, dan speel je bij A. Wil je overstappen naar B, dan stap je over naar B. Wil je helemaal stoppen, of naar vereniging C, dan mag dat ook gewoon. Jij mag daarin gewoon vrij je keuzes maken.

Dakduif 14-02-2019 13:45

Ja, wil je goed worden of wil je het gezellig hebben? Kan ook verschil uitmaken.

deadlock 14-02-2019 14:03

Citaat:

PUDDINGPOWER schreef: (Bericht 34573983)
Jawel. Dat is het wel. Want dan kan ik weliswaar naar B gaan. Maar onze slagwerkinstructuur (en Nederlands kampioen, Daan Cornelissen) en tevens onze leraar is alleen maar voor A. Als A weggaat, gaat hij niet naar B. Dus dan zijn we hem kwijt. En omdat ik slagwerk ben, maakt dat heel veel uit.

GAST! Het! Is! Niet! Jouw! Probleem! Dat! Maak! Je! Er! Zelf! Van!

JaapieEleven 14-02-2019 14:04

Citaat:

Enilorac schreef: (Bericht 34574007)
Ja, wil je goed worden of wil je het gezellig hebben? Kan ook verschil uitmaken.

allebei.
Alleen aan de top zonder vrienden is niks.
Maar als ik wel iedereen als vriend heb, maar niks kan, dan is het ook weer niet goed.

Dakduif 14-02-2019 14:10

Uit je verhaal blijkt dat allebei niet kan, dus je zult toch moeten kiezen.

deadlock 14-02-2019 14:11

You can't have your cake AND eat it is hier de perfecte uitdrukking voor.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.