Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je er van? [Deel 11] (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1108825)

lovetear 27-02-2005 14:55

Citaat:

_Moby_ schreef op 27-02-2005 @ 00:24 :
the Woodsman

Afgrijselijk, zeer slecht, zonder inhoud. De hele film is met één woord te omschrijven: pedofilie. Doe jezelf een plezier en kijk er niet naar.

:confused: Welke film zag jij?

Tuurlijk is de film te omschrijven met pedofilie, de film ging over een pedofiel :D . Een gewaagd onderwerp trouwens, waardoor ik heel benieuwd was naar de film.

Ik vond de film behoorlijk goed, een toprol van Bacon en het hele conflict wat hij met zichzelf had werd goed uitgewerkt. Er werd veel zonder woorden verteld, maar dat vond ik juist een pluspunt.

Het mooiste vond ik dat er niet naar een excuus voor zijn gedrag werd gezocht, het was gewoon deel van wie hij was en daar moest hij maar mee om zien te gaan. De film richt zich vooral op het innerlijke conflict wat hij met zichzelf heeft en wat ook nog eens bemoeilijkt wordt door de maatschappij die over het algemeen van hem walgt. Het onderwerp wordt goed uitgewerkt(cliché af en toe, maar dat is te vergeven vanwege het onderwerp) en Bacon heeft een goede balans tussen medelijden en weerzin gevonden, hij toont echt de menselijke kant van het karakter.

Misschien niet de meest toegankelijke film(vergelijk met elephant, dingen die gebeuren moet je zien, niet alles wordt uitgelegd), je moet het niet met een zak popcorn kijken, maar het is wel degelijk een (zeer) goede film (y) . Ik denk dat ik er maar een topic voor ga maken, want die was er nog niet zag ik net.

Dinalfos 27-02-2005 15:00

Citaat:

lovetear schreef op 27-02-2005 @ 15:55 :
:confused: Welke film zag jij?

Tuurlijk is de film te omschrijven met pedofilie, de film ging over een pedofiel :D . Een gewaagd onderwerp trouwens, waardoor ik heel benieuwd was naar de film.

Ik vond de film behoorlijk goed, een toprol van Bacon en het hele conflict wat hij met zichzelf had werd goed uitgewerkt. Er werd veel zonder woorden verteld, maar dat vond ik juist een pluspunt.

Het mooiste vond ik dat er niet naar een excuus voor zijn gedrag werd gezocht, het was gewoon deel van wie hij was en daar moest hij maar mee om zien te gaan. De film richt zich vooral op het innerlijke conflict wat hij met zichzelf heeft en wat ook nog eens bemoeilijkt wordt door de maatschappij die over het algemeen van hem walgt. Het onderwerp wordt goed uitgewerkt(cliché af en toe, maar dat is te vergeven vanwege het onderwerp) en Bacon heeft een goede balans tussen medelijden en weerzin gevonden, hij toont echt de menselijke kant van het karakter.

Misschien niet de meest toegankelijke film(vergelijk met elephant, dingen die gebeuren moet je zien, niet alles wordt uitgelegd), je moet het niet met een zak popcorn kijken, maar het is wel degelijk een (zeer) goede film (y) . Ik denk dat ik er maar een topic voor ga maken, want die was er nog niet zag ik net.

Yay! http://smile.smilies.nl/1725.gif

Luna 27-02-2005 16:25

the edukators.
ik vond het een goede film, de ideeën spraken me erg aan en waren op de een of andere manier ook wel herkenbaar. De gesprekken die gevoerd werden.(Y) Het was niet heel diepgaand verder, maar voor deze film vond ik dat niet negatief. Het is ook een zeer vermakelijke film, al was het op een gegeven moment een beetje te 'romantisch', dat maakte het een beetje ongeloofwaardig, wat versterkt werd door de muziek(waar vooral mn beste vriendin zich mateloos aan irriteerde, dat 'ge-halleluja' :| ) Met de muziek in het begin vd film was verder niets mis. :)

BCR 27-02-2005 17:12

Citaat:

_Moby_ schreef op 27-02-2005 @ 00:24 :
the Woodsman

Afgrijselijk, zeer slecht, zonder inhoud. De hele film is met één woord te omschrijven: pedofilie. Doe jezelf een plezier en kijk er niet naar.

Oh, die had ik willen zien! :(

legatus 27-02-2005 17:13

Citaat:

BCR schreef op 27-02-2005 @ 18:12 :
Oh, die had ik willen zien! :(
En nu ga je niet meer?

BCR 27-02-2005 17:15

Citaat:

legatus schreef op 27-02-2005 @ 18:13 :
En nu ga je niet meer?
Kwam ie niet op TV dan? Draait ie in de bios? :o

Dinalfos 27-02-2005 17:39

Citaat:

BCR schreef op 27-02-2005 @ 18:15 :
Kwam ie niet op TV dan? Draait ie in de bios? :o
Misschien kun jij hem maar beter niet zien.... ;)

battlestar 27-02-2005 18:08

Clouds: Letters to my son - Speelfilm met alleen maar beelden van wolken. Klinkt misschien saai, maar doordat het erg mooi gefilmd is en je in een soort droomwereld terecht komt, kon ik m'n aandacht er toch bij houden :)

heavinly 27-02-2005 18:27

21 Grams
Volgens mij moet ik 'm nog een keer kijken. :D Ja, wel een gave film, maar je moet wel goed opletten, omdat er zoveel door elkaar loopt. Maar (y).

Donny must die 27-02-2005 18:35

american samurai

vermakelijk (y)

Love_Fulfilled 27-02-2005 18:49

De Spongebob Squarepants film.

Ik vond het een bagger film, een saai aftreksel van de serie :o (n) .

Love_Fulfilled 27-02-2005 18:52

Citaat:

Dinalfos schreef op 27-02-2005 @ 03:20 :
Dawn of the dead

Tja, hij kwam op televisie. Ik had natuurlijk ook gewoon mijn DVD weer eens uit de kast kunnen trekken, want dan kon ik genieten van de superieure Director's cut.

Anyway, het blijft een absoluut meesterwerk van de B-horror. Zo worden ze helaas niet meer gemaakt. :(

Ik ging 'm ook kijken, had 'm namelijk nog nooit gezien, maar wat een misselijkmakend iets zeg, echt een inhoudloze, onsmakelijke film.

11568 27-02-2005 18:53

Ahum...vannacht, American Pie 1, pure verveling :o
Toch vond ik hetn iet vervelend

Dinalfos 27-02-2005 18:56

Citaat:

Love_Fulfilled schreef op 27-02-2005 @ 19:52 :
Ik ging 'm ook kijken, had 'm namelijk nog nooit gezien, maar wat een misselijkmakend iets zeg, echt een inhoudloze, onsmakelijke film.
Inhoudsloos? Dan heb jij een hele andere film gezien dan ik. Maar dat schijnt de laatste tijd wel vaker te gebeuren hier. Zie The Woodsman.

Wazzup1 27-02-2005 18:57

Black Hawk Down, supercoole film (y)

fractuur 27-02-2005 19:29

Win a date with Tad Hamilton - Ach, het is wel een leuke film, maar vanaf de eerste minuut voorspelbaar. Eigenlijk na het lezen van de achterkant al. Ach, met een stel vriendinnen was het goed te doen. :)

Lunae 27-02-2005 20:12

La finestre di fronte, in het filmhuis. Was erg mooi film trouwens :)

Donny must die 27-02-2005 20:14

Citaat:

Love_Fulfilled schreef op 27-02-2005 @ 19:52 :
Ik ging 'm ook kijken, had 'm namelijk nog nooit gezien, maar wat een misselijkmakend iets zeg, echt een inhoudloze, onsmakelijke film.
:|

Mr. Pignati 27-02-2005 20:38

Citaat:

Love_Fulfilled schreef op 27-02-2005 @ 19:52 :
Ik ging 'm ook kijken, had 'm namelijk nog nooit gezien, maar wat een misselijkmakend iets zeg, echt een inhoudloze, onsmakelijke film.
dan weet jij volgens mij niet wat goed is :o

niña 27-02-2005 20:43

Blade: Trinity & Moulin Rouge

Ryan & Ewan :cool: :bloos:

Ketjing 27-02-2005 21:31

weer eens All Stars gekeken.
Ik blijf erbij dat het 1 van de betere Nederlandse films is. Goede rollen en verschillende personages. Jammer dat Danny de Munk blijft praten met zn Amsterdamse Accent

King Ralph 27-02-2005 22:05

Ray

Een boven gemiddelde biografie, Jamie Foxx is zeer goed als Ray Charles.

Love the music.

YPrue 27-02-2005 22:18

A beautiful mind: ik vond het een erg goede film.

Dmnq 27-02-2005 22:26

http://www.imdb.com/title/tt0367652
sorry, ik moet die link ergens kwijt. vind het vreemd. :)

ontopic: crimson tide.

Cosa_nostra 27-02-2005 23:04

Hitch :cool:
Erg leuke film. heel erg grappig.
Met een leuke rol van Will smith (y)

Preaper 28-02-2005 00:11

Citaat:

bugge schreef op 23-02-2005 @ 20:17 :
Spring, summer, fall, winter.... and spring

Echt super geweldig mooi!!! Tot nu toe een van de beste films die ik heb gezien, een aanrader.

Ja, die film is echt een meesterwerk. Een titel die helaas maar weinig mensen kennen. Een absoluut geweldige film.

PV 28-02-2005 00:19

Alive, was net op Veronica. Op zich een vrij standaard film maar ik geloof dat het echt gebeurd is en dat maakt het een stuk indrukwekkender.

Dinalfos 28-02-2005 01:14

White Noise

Standaard horror met debiele schrikeffecten en een onderontwikkeld, slordig geschreven plotje. Er zitten door het handige gebruik van traditionele scare tactics best wel wat kippenvelscénes in, maar dat heeft verder niets te maken met de kwaliteit van de film. Wat dramatisch kan de film door de keur aan slecht overtuigende personages niet echt boeien.

Floris_22 28-02-2005 01:31

Million Dollar Baby

Andere film dan ik had verwacht. Dacht dat het meer op het boksen gefocused was, maar verrassend genoeg niet. Ging ook voor een deel over het feit of Frankie Dunn (Clint Eastwood) het leven wilde en/of mocht beeindigen van Maggie Fitzagerald (Hilary Swank) Ik vond het een fantastische film, zeker één van de beste die ik ooit heb gezien. Die wil ik zeker op DVD hebben!
En ik hoop dat en Hilary Swank en Clint Eastwood beide een oscar krijgen, dat hebben ze zeker verdiend.

Donny must die 28-02-2005 08:26

under the gun met richard norton
geweldige film (y)

AlopiA 28-02-2005 09:19

Office space
Best aardige film, ik had hem al eens gezien. Ik vind die Milton echt prachtig (y)

Drez 28-02-2005 11:42

Matchstick Man.
Ja wel grappig hoorr.

heavinly 28-02-2005 18:36

Monster. Wauw. Echt geweldig.. Ben onder de indruk van Charlize Theron, had haar gewoon niet herkend. Ik heb ook achter de schermen gekeken, waar dan beelden van de echte Aileen bij zitten, ze is het echt sprekend. Te eng. :p Ik vond het echt een super film.

Carpe Diem 28-02-2005 19:30

The Trial van Orson Welles naar een boek van Kafka. Erg aparte film.

BCR 28-02-2005 20:15

Citaat:

Dinalfos schreef op 27-02-2005 @ 18:39 :
Misschien kun jij hem maar beter niet zien.... ;)
:(

Panini 28-02-2005 20:36

Gister en vandaag wel een stuk of 8 afleveringen van Blackadder en Fawlty Towers op video gezien, telt dat ook?
Ik vond het geweldig

legatus 28-02-2005 20:54

Madhouse van William Butler. Genomineerd voor slechtste horrorfilm van 2005.

MetalliCat 28-02-2005 21:26

Citaat:

Love_Fulfilled schreef op 27-02-2005 @ 19:52 :
Ik ging 'm ook kijken, had 'm namelijk nog nooit gezien, maar wat een misselijkmakend iets zeg, echt een inhoudloze, onsmakelijke film.
Ook iets waar kutjes als jij vér vandaan moeten blijven.

Dinalfos 28-02-2005 21:29

Citaat:

legatus schreef op 28-02-2005 @ 21:54 :
Madhouse van William Butler. Genomineerd voor slechtste horrorfilm van 2005.
Maar zal het in die strijd gegarandeerd af moeten leggen tegen Samhain.

Bird-one 28-02-2005 22:25

the five obstructions.
zo leuk om te zien. hoe lars von trier jorgen leth "uitdaagt", en wat er uit voort komt. hoe ze met elkaar om gaan. hm. ja.

King Ralph 28-02-2005 22:36

Garden State

Heerlijke film, heerlijke karakters.

Drez 01-03-2005 10:46

Goldeneye, bij gebrek aan beter.
Behhh.

cyntex 01-03-2005 12:11

The Butterfly Effect
Ik vond het best wel een gave film, iig beter dan ik verwacht had. :)

Love_Fulfilled 01-03-2005 16:52

Million Dollar Baby, was echt supermooie film :) (y) .

Silverchoice 01-03-2005 17:45

Goldeneye gisteravond; de beste Brosnan-bondmovie :cool:

lovetear 01-03-2005 19:37

Citaat:

King Ralph schreef op 28-02-2005 @ 23:36 :
Garden State

Heerlijke film, heerlijke karakters.

Waar heb je hem gezien? Ik kan hem nergens vinden en wil hem graag zien :( .

Mijn laatste films:

Chungyang(kwon-taek Im): Ik kon mijn lachen echt niet inhouden bij dat zingen. De beelden vond ik niet zo uitzonderlijk mooi en het verhaal vond ik ook vrij suf. De film viel behoorlijk tegen.

Bad guy(Kim Ki-duk): ok, ik heb nu "samaritan girl", "3-iron", "spring, ummer, fall, winter... and spring" en nu dus ook "bad guy" gezien van Kim Ki-duk, en ondanks dat dit toch de minste van de vier was wist deze film me ook weer te grijpen door zijn mysterieuze personages. Erg mooi en ik moet meer films van de regisseur zien (y) .

Oasis(Chang-dong Lee): tering wat kan dat meisje acteren zeg :eek: . Russel Crowe en Dustin Hoffman vallen in het niets vergeleken met de gehandicapte die hier speelt. Het verhaal was controversieel maar prachtig(een laagbegaafde jongen die verliefd wordt op een spastisch meisje), de film was mooi maar tragisch, en tering wat zet dat meisje een goeie rol neer zeg. Veel meer mensen moeten deze film zien (y) .

Audition(Takashi Miike): De koude rillingen liepen over mijn rug bij deze film. Zelfs toen de film was afgelopen en ik terugdacht aan de film kreeg ik weer de kriebels. Dat heb ik nooit, dus respect voor Miike, maar het was een hele verontrustende film. Heel goed, maar heel ziek, miste de lichte sfeer van ichi the killer, wat ik eigenlijk een pluspunt vond, deze film ging me niet in de koude kleren zitten :o .

Peperkorrel 01-03-2005 21:04

Citaat:

Oasis(Chang-dong Lee): tering wat kan dat meisje acteren zeg :eek: . Russel Crowe en Dustin Hoffman vallen in het niets vergeleken met de gehandicapte die hier speelt. Het verhaal was controversieel maar prachtig(een laagbegaafde jongen die verliefd wordt op een spastisch meisje), de film was mooi maar tragisch, en tering wat zet dat meisje een goeie rol neer zeg. Veel meer mensen moeten deze film zien (y) .
Klinkt interessant. :]

ontopic:

Million Dollar Baby

Wist nog niet echt wat ik ervan kon verwachten (niet veel over gelezen), en was in het begin even bang dat het een standaard vecht-je-weg-naar-de-top ripoff zou worden, maar niets bleek minder waar. Verrassende ommezwaai.

The Graduate

Net afgestudeerde Benjamin wordt verleid door oudere vrouw, Mrs. Robinson (Simon and Garfunkel hebben dan ook de muziek verzorgd voor de film). Doorbraak voor de jonge Dustin Hoffman als ik me niet vergis, en zeker terecht. Erg boeiende film. (y)

King Ralph 01-03-2005 21:24

Citaat:

lovetear schreef op 01-03-2005 @ 20:37 :
Waar heb je hem gezien? Ik kan hem nergens vinden en wil hem graag zien :( .

Ik heb gezondigd en een illegale versie gekeken.

Menahem 01-03-2005 21:38

K-PAX: Lekkere nadenk-film (y)

The Magdalene sisters: Mooie (en een beetje schokkende film)

Man on fire: Niet echt boeiend, maar wel vermakelijk

Ketjing 01-03-2005 22:01

Saw
Ohhhh hij was geweldig gewoon. Spannend, verrassend en erg origineel.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.