Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verkeer & Vervoer (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=104)
-   -   Begrenzer scooter (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1320724)

Tjilko 14-12-2005 08:40

Begrenzer scooter
 
Hey

Ik heb een tijd geleden een begrenzer gekocht maar ik niet precies hoe ik deze met aansluiten op me scooter.

Kan iemand mij misschien helpen?

Het is een zwart apparatje van ongeveer 2 bij 5 cm.
Er zitte 4 draadjes aan een blauw draadje aan de linkerkant dan een wit draadje een zwart draadje en dan een groen draadje.

Het is een begrenzer waarmee ik met de rem hem kan afstellen door een code in te voeren die code was 0-0-1-1-0 (kort kort lang lang kort)
Ik heb trouwens een Peugot Speedfight 2.

De fietsenmaker wil hem er niet op monteren want dat mogen ze niet doen.

Hopelijk kan iemand mij helpen !! alvast bedankt :)

Tjilko 14-12-2005 19:47

kom op heeft niemand een idee?

MTpower 14-12-2005 21:54

Ik mag het hier ook niet zeggen omdat het inderdaad illegaal is :o
Je kan een andere fietsenmaker vinden die er niet zo om geeft dat het niet mag maar gewoon iets wil verdienen (y)

Lord Alvilon 14-12-2005 21:56

Staat op scooterfreaks nergens een simpele beschrijving?


En zit er geen handleiding bij ?

Tjilko 18-12-2005 18:53

Handleiding is er niet meer.

En ik kan niX vinde op die scooterfreak!

Maar MTpower je weet het dus wel? Je zegt dat je het niet mag zeggen hier omdat het illegaal is, kom op zeg !
En anders kan je wel een mailtje sture ofzo >? Als je het weet:)

MTpower 19-12-2005 13:28

*kuch* signaaldraad doorknippen *kuch* tapdraad aansluiten *kuch*

Op internet kun je vinden welke kleur de signaaldraad is van je ontsteking, dit is bij elke scooter anders namelijk.

Heb je niet even een fotootje van je begrenzer?

Waarom heb je eigenlijk een morsecodebegrenzer gekocht? Die zijn namelijk poep :o
Bij een controle hebben ze die ook zo gevonden :o

MTpower 24-12-2005 02:38

Trouwens een tip!
De euro begrenzer!
Heeft de grootte van een euro (naam zegt het al).
Is makkelijk aan te sluiten en ipv een schakelaar werkt hij met een plugje.
Als je dit plugje eruit hebt is de begrenzer actief, als je dat plugje dan ook nog niet op zak hebt (of een ander zelfde plugje) kunnen ze je bij een controle niets maken, omdat er in de wet staat dat je strafbaar bent wanneer je een begrenzer aa/uit kan zetten. Wat dus niet kan omdat je dan niet zo'n plugje hebt (als je hem ongezien weggooid of gewoon niet bij hebt).
Verder veroorzaakt deze begrenzer geen kortsluiting (wat bij andere begrenzers nog wel eens wil gebeuren) en hij werkt ook redelijk op de rollerbank (wat andere begrenzers vaak niet doen).
Hij kost geloof ik iets van 15 euro en het zijn maar 2 draadjes.
Ik geloof ook dat ze zelf een montage dienst hebben, dan betaal je iets van 30 of 40 euro inclusief installatie :o
Als je geinteresseerd bent kan ik je de site waarop je kan bestellen wel pm-en, denk niet dat ik hem hier mag posten :o

Lord Alvilon 24-12-2005 12:29

En om zelf te maken kost die ook een euro!

Volgens de wet zou die legaal (volgens mij ook weer niet maargoed) moeten zijn, maar als je hem erop hebt en ze zien hem naaien ze je er toch wel mee

JCG 24-12-2005 21:58

Citaat:

Lord Alvilon schreef op 24-12-2005 @ 13:29 :
En om zelf te maken kost die ook een euro!

Volgens de wet zou die legaal (volgens mij ook weer niet maargoed) moeten zijn, maar als je hem erop hebt en ze zien hem naaien ze je er toch wel mee

Jup, ik had een begrenzer op mijn brommer gemaakt. Ze knippen hem doodleuk weg en zeggen dat ik gelukkig heb dat ik geen boete krijg voor die begrenzer. Terwijl ik hem gemaakt had zodat die niet zo te ontgrenzer was.

De politie: nooit te beroerd om je een weekend werk te bezorgen :mad: (kabel boom aan gort)

MTpower 24-12-2005 23:55

Citaat:

Lord Alvilon schreef op 24-12-2005 @ 13:29 :
En om zelf te maken kost die ook een euro!

Volgens de wet zou die legaal (volgens mij ook weer niet maargoed) moeten zijn, maar als je hem erop hebt en ze zien hem naaien ze je er toch wel mee

Zolang het er een is die je niet in/uit kan schakelen.
Als die illegaal zouden zijn was iedere scooter op de weg illegaal, vanuit de fabriek worden die dingen geleverd met op zo'n beetje ieder denkbaar onderdeel een begrenzer :o

MTpower 24-12-2005 23:56

Citaat:

JCG schreef op 24-12-2005 @ 22:58 :
Jup, ik had een begrenzer op mijn brommer gemaakt. Ze knippen hem doodleuk weg en zeggen dat ik gelukkig heb dat ik geen boete krijg voor die begrenzer. Terwijl ik hem gemaakt had zodat die niet zo te ontgrenzer was.

De politie: nooit te beroerd om je een weekend werk te bezorgen :mad: (kabel boom aan gort)

had je er een schakelaar tussen zitten?
Zo niet had je bezwaar in moeten dienen en een vergoeding vragen voor de kabelboom die meneer agent door had geknipt + een vergoeding voor de begrenzer die wél legaal was :o

Xabzof 25-12-2005 10:05

aansluiten op je cdi


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.