Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   werkkleding enz (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=555252)

erwtje 31-07-2003 18:54

werkkleding enz
 
Mag jij op je werk zelf weten wat voor kleren je draagt? of moet je speciale kleding aan?wat mag je echt wel wat wat juist niet?

deesmees 31-07-2003 19:01

ik werk in schoenenwinkel,mag zelf weten wat voor kleding mits het niet te bloot is (halfblote buik enz ;)) en beetje netjes natuurlijk :) en als je op je knieeen zit da je niet in je blote kont zit als je broek na beneden zakt enzow maar da vink wel logisch (y) :D vink zelf ook nie zo geweldig uitzicht bij iemand anders dussssss

Pebbles 31-07-2003 19:46

Ik werk in een supermarkt en heb altijd mn gewone kleren aan. Moet alleen een schort van de winkel overheen :)

22B 31-07-2003 19:59

Ik heb altijd een vieze werkbroek, oud shirt en veiligheidsschoenen aan.. Werk in een onderdelenmagazijn van de Daf

HenkMul 31-07-2003 20:30

Ik ben jaloers op mensen die werkkleding in hun bezit hebben.

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul (werkzaam als Chippendale).

**SoMeOne 31-07-2003 20:34

Ik kreeg van mijn werk (restaurant) een wit smokingshirt een zwarte strik en een donkerrode sloof. (Ja mannen en vrouwen hetzelfde...)
Verder moet ik zelf een zwarte broek dragen en zwarte schoenen. Lichte sokken en sportschoenen zijn ook taboe en je haar moet in een staart en de heren moeten goedgeschoren zijn.

Ilúvatar 31-07-2003 20:37

ik mag het zelf weten mits ik maar niet in mijn lakleer verschijn :D

soske 31-07-2003 21:04

Ik mag het zelf weten als het maar niet te bloot is.

Floosje 31-07-2003 21:16

Ik werk in een supermarkt en moet dan speciale werkkleiding aan. Dus zwarte broek, lichtblauwe bloes, geruit gilet en rood sjaaltje... yeah

Danique 31-07-2003 21:19

Je mag zelf weten wat je aan doet, alleen wel een werk polo. De heren een wijde, de vrouwen een strakker model.

Krummeltje 31-07-2003 21:22

Ik mag het zelf weten, maar aangezien ik nogal eens met de glorix loop te zwabberen heb ik nadat ik roze vlekken in mn groene corduroy broek heb gekregen maar besloten dat ik nu oude kleren aandoe naar mn werk.

lana 31-07-2003 21:23

ik werk bij de Blokker

Je mag geen spijkerbroek aan, en geen sportschoenen de rest is over het algemeen gewoon toegestaan, maar dat vind ik ook wel vanzelfsprekend in zo'n winkel.

AngelofSilence 31-07-2003 21:25

Citaat:

Floosje schreef op 31-07-2003 @ 22:16:
Ik werk in een supermarkt en moet dan speciale werkkleiding aan. Dus zwarte broek, lichtblauwe bloes, geruit gilet en rood sjaaltje... yeah
Digros :)

Mindfields 31-07-2003 21:27

Moet tshirt van de Ratelband aan met Emile's hoofd erop, en als het koud is een polo met logo en een schort.

BBEM 31-07-2003 21:43

Citaat:

22B schreef op 31-07-2003 @ 20:59:
Ik heb altijd een vieze werkbroek, oud shirt en veiligheidsschoenen aan.. Werk in een onderdelenmagazijn van de Daf
toevallig in zaandam ??



ik zelf moet eigenlijk geen werkkleding aan verplicht maar als je slim bent doe je een overal aan anders kun je je kleren weggooien

Elektro M.J. 31-07-2003 22:22

Ik werk op de Indonesische afdeling van het restaurant, dus ik moet traditioneel gekleed zijn. In het begin vond ik het heel erg onprettig zitten, maar je went eraan.

lareno 01-08-2003 07:42

Ik mag zelf weten wat ik draag, zolang ik eroverheen maar het kassajasje van de AH draag...

SisterOfMercy 01-08-2003 07:50

Bij mijn vakantiebaan hebben de vaste werknemers allemaal bedrijfskleding aan.. Schijnt handig te zijn om te zien wie er een uitzendkracht is (of iemand die er niet thuishoort)..
Oh beuh, moet zo nog weg ook.. En dan weer twee keer het rondje schiedam, alphen, hoofddorp, nieuwvennep en hillegom rijden.. (koerier he)..

Qamra 01-08-2003 08:03

Ik doe ff of ik dat ene baantje heb gekregen; ik mag dragen wat ik wil..

on the moon 01-08-2003 08:39

mijn vakantie baantje was in een fabriek waar taartbodems, gebaksschelpen en dat soort dingen worden gemaakt. niet echt spannend dus>>lopendeband-werk... maar het verdiende goed en ik had idd werkkleding: stevige schoenen, witte kleding (vaak een witte jas met daaronder een dunne broek.) en dan nog zo'n leuk petje zodat er geen haren in het product zouden komen.

Hydraul!C FunK 01-08-2003 09:28

Nou ik moet speciale kleding aan.
Ik wer in een 4sterren-hotel en daar moet je een pantalon, wit overhemd, gilet,strikje en nette schoenen dragen.

Cytherea 01-08-2003 09:34

Citaat:

Danique schreef op 31-07-2003 @ 22:19:
Je mag zelf weten wat je aan doet, alleen wel een werk polo. De heren een wijde, de vrouwen een strakker model.
*jaloers*

Hemakledij :( is totaal vormloos..

erwtje 01-08-2003 10:17

ik zelf werk in een kledingwinkel en moet dus ook nettere kleren aan. en aangezien ik die toen ik er ging werken nog nie had.. moest ik eerst helemaal op pad voor nette (vind ik) lelijke kleren.waar ik me nu vet ongemakkelijk ik voel.dus zodra ik thuis ben schop ik direct die kleren uit.mn eigen snel weer aan :D

dark_poetry 01-08-2003 11:59

Ik draag wat ik wil,ik werk niet. :D

Pan Am 01-08-2003 12:07

Ik ben steward, dus ik moet altijd strak in uniform. Allemaal heel officieel, met een wing op je jasje en overhemd enzo. Op zich is het wel grappig, heb er geen problemen mee ofzo. Alleen dat jasje is een ramp als je ineens in Djibouti staat met 45 graden (n)

Noé 01-08-2003 12:39

Citaat:

lareno schreef op 01-08-2003 @ 08:42:
Ik mag zelf weten wat ik draag, zolang ik eroverheen maar het kassajasje van de AH draag...
ben ik even blij dat ik dat niet meer hoef!
ik heb wel mijn frans molenaar sjaaltje meegenomen als aandenken... :p

nare man 01-08-2003 12:40

Gewoon op kantoor mag ik aandoen wat ik wil, ik kom dan ook altijd op sportschoenen en in korte broek. Toen ik nog bij ABN-Amro werkte waren er wel iets strengere regels. Zo mocht je in ieder geval geen sportschoenen, geen spijkerbroek en geen T-shirt aan, maar er werd ook niet van je verwacht dat je altijd met een jasje aan je werk deed.

Fleur 01-08-2003 12:55

Hmm eigenlijk moet ik een TPG outfit aan (bruin met rood, wie kent ze niet? :P vreselijke dingen :o ) maar aangezien ik die nog niet heb, loop ik mijn dagelijkse kleding.
Je mag niet al te gek geloof ik, maar heb nog nooit iets gehoord dus t zal wel goed zijn :)
1 x was er iemand met een soort allekleurenstipjestreepjes housebroek naar huis gestuurd, verder is t wel prima, als het er maar een beetje representatief uit ziet.

rodina 01-08-2003 13:13

ik werk niet.

Qamra 01-08-2003 13:14

Citaat:

-=[ruelF]=- schreef op 01-08-2003 @ 13:55:
Hmm eigenlijk moet ik een TPG outfit aan (bruin met rood, wie kent ze niet? :P vreselijke dingen :o ) maar aangezien ik die nog niet heb, loop ik mijn dagelijkse kleding.

Ja die fan-tas-tische nieuwe geruitte blousjes :D

Trouwens bij mij liep er een mannetjes goth rond, die mocht ook zo de straat op... Boeide ze weinig bij mij..

Soveelah 01-08-2003 13:20

Ik zat op de administratie van de HvA en daar moest ik casual-netjes gekleed zijn

Gwen. 01-08-2003 13:23

Ik werk in een eetcafé - al noem ik het zelf meestal bar/restaurant want het is een iets hoger niveau dan standaar eetcafe- en ik mag dragen wat ik wil. :) Als het maar niet vies is of stinkt, dat zou nogal onsmakelijk zijn.

Demiurge 01-08-2003 13:32

Ik moet een schort aan, nouja het is wel handig anders worden je kleren vies :P, heel mooi blauw met wit... maar dat boeit me niks, ik ben eraan gewent :P
En als ik dorp loop ziet iedereen dat ik van 't ijs ben :P

WishfulDreaming 01-08-2003 15:15

Ik werk in een supermarkt en moet een blouse, gilet +sjaaltje van het werk altijd aandoen. Wat voor broek of schoenen ik draag moet ik zelf weten, een meisje bij ons liep zelfs in een redelijk kort rokje. dat zou ik dan niet doen, want het stond niet. ik doe wel altijd een lange broek.

Fleur 01-08-2003 15:18

Citaat:

Qamra schreef op 01-08-2003 @ 14:14:
Ja die fan-tas-tische nieuwe geruitte blousjes :D

Trouwens bij mij liep er een mannetjes goth rond, die mocht ook zo de straat op... Boeide ze weinig bij mij..

ieks ja die zijn ook vreselijk, een poging om iets hips te maken, maar nogal mislukt :P

hmm hier weinig maffe figuren eigenlijk :D

ik doe trouwens ook geen korte rokjes of inkijkerige dingen aan. mensen kijken soms al zo raar op van een meisjespostbode...dus ik doe altijd een broek aan, pet op mn kop, tis geen modeshow :p

freakje 01-08-2003 19:00

Ik werk in een frituur (heel vettig werk dus) en draag wat versleten kleding, die liefst luchtig zit (is daar héél warm).

Dus halflange jeansbroeken komen in aanmerking, want daar gaan de vlekken makkelijk uit, en oudere t-shirts waar meestal al een paar vetvlekken opzitten.

Sweet Serenity 01-08-2003 19:03

ik werk in een warenhuis (niet voor de kassa) en ik moet zwarte veiligheidsschoenen aan (met zo'n stalen tip, erg zwaar en je zweet er onnoemelijk veel in :rolleyes: ) en een groene schort waarmee ik er als een groene zeekoe uitzie. again: :rolleyes:

Laïs 01-08-2003 19:18

Op mijn 'werk' moet ik meestal verkleedkledij aandoen.

ha-a, speelpleinwerking eh :o

Arun 01-08-2003 19:30

toen ik bij Maison vd Boer werkte moest ik zwarte pantalon, nette zwarte schoenen, wit overhemd en zwarte das en een bordeauxrode sloof van hen.

Bravo 04-08-2003 09:58

Ik werk op kantoor dus moet er wel netjes uitzien maar verder geen kledingvoorschriften.

the exploding boy 04-08-2003 11:41

Ik werk in een dokterspraktijk en ik mag zelf weten wat ik draag, als ik maar niet halfbloot rondloop of te slordig.

maria 04-08-2003 11:44

het maakte niet zoveel uit wat ik droeg zolang ik er maar een beetje verzorgd uitzag...

en op mn andere werk moet er een beetje representatief uitzien en mag ik mn haar niet in rare kleurtjes ofzo verven (werk achter receptie in bejaardentehuis)

feline 04-08-2003 12:30

Voor mijn werk in de zaal/keuken van twee bejaardenhuizen trek ik meestal gewoon makkelijke kleding aan. Ik heb ooit wel een t-shirt gekregen, maar die doe ik nooit aan, hoeft dus ook niet zo nodig. Trek in het ene bejaardenhuis meestal wel een schort aan.

Voor mijn bijbaantje als assistente van een magier (nog nooit opgetreden, wel ingetraind) zijn de kostuums heel belangrijk. Veel kleur, glitter, hoofdtooien, panty's, jurkjes met enoooorme mouwen.

Verder pas ik veel op, dan draag ik gewoon mijn eigen kleding.

Kaps 04-08-2003 14:22

Ik krijg een strrrrrrrrropdas! woehoe!

G-Lo 04-08-2003 14:44

Ik moet in een superdeboer outfit lopen.

Maw, een lichtblauw overhemd, stropdas met winkelkwagentjes, en daaroverheen een jasje met oranje en blauw.

Oh boy.

Pharmacon 04-08-2003 14:50

Ik werk via een uitzendbureau
En meestal of bij een overslagbedrijf (vrachtwagens uitladen ;) ) of in de keuken bij een bejaardentehuis. En het is ze bij allebij een rotzorg wat je aan doet. Bij dat overslag bedrijf ziet toch bijna niemand je, en in die keuken moet je je toch omkleden in zo'n hippe keuken-outfit

emi 04-08-2003 15:41

een groen overhemd met een blauw gilet en een blauw/wit geruiten sjaalte + nog een geweeeeldig naambordje. En daarbij moet dan een blauwe broek, en een blauw, wit of zwart shirt. Maar daar ben ik over 2 weken weg :)
Op mn nieuwe werk (drukkerij) mag ik het zelf weten, zolang het er maar representatief uitziet...

Reneetje 04-08-2003 15:54

Ik werk niet. :o :p

enrico 04-08-2003 18:25

ik werk bij een patatkraam op de markt
met dit weer een licht shirt (t-shirt-polo-overhemd) van je zelf.
verder makat het niet uit.
met dit weer alleen een short voor
als het wat kouder is ook nog een lange dunne werkjas.

werk ook nog bij een uitgaansgelegenheid
dan -- donkere schoenen en donkere broek, spijker ofzo
en een polo of t-shirt van het bedrijf, dat scheelt per dag

Greetz enrico

Taeke 04-08-2003 18:42

Ik werk nu op een laboratorium en daar moet ik dus een labjas, veiligheidsbril en werkschoenen aan.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.