Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Onzin (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=49)
-   -   goede doelen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1949214)

Saiy 18-12-2018 19:32

goede doelen
 
geven jullie aan goede doelen? Zo ja, welke? Af en toe wat of structureel? En hoeveel?

Ieke 18-12-2018 20:19

Nee.
https://www.vn.nl/ontwikkelingswerk-...-gaay-fortman/
Geeft een groot deel van mijn probleem met de meeste van dat soort organisaties weer.
Enige uitzondering zijn incidenteel kleine dingen, bij voorkeur lokaal of iets via via.

Elin3 18-12-2018 20:36

Ik geef wel regelmatig geld in de kerk, en daarvan weet ik heel goed waar het geld terecht komt.

Carn 18-12-2018 21:17

Dierenbescherming en Animal Rights :o

Positive mind 19-12-2018 00:42

Vrijwel nooit. Ik ben over het algemeen gewoon een skere student en probeer daarom op andere manieren bij te dragen.

Kristaco 19-12-2018 05:58

Ja ik wil altijd een groot deel van mijn 13e maand geven aan iets waar ik in geloof en wat in mijn ogen echt langetermijneffecten heeft. Ik ben er alleen nog niet aan toegekomen om iets te vinden dit jaar :o

Het is ook wel gelijk een makkelijk antwoord aan alle deur/straatverkopers, iedereen is zielig maar ik kan mijn geld maar 1x uitgeven dus ik maak graag thuis rustig een weloverwogen keuze.

JaapieEleven 19-12-2018 09:11

Volgens mij mag ik vanwege leeftijd nog niet eens beginnen met doneren

Elin3 19-12-2018 09:18

Citaat:

PUDDINGPOWER schreef: (Bericht 34551021)
Volgens mij mag ik vanwege leeftijd nog niet eens beginnen met doneren

Je mag natuurlijk altijd je eigen geld in een collectebus stoppen, of zelf overmaken naar een goed doel, of aan een verkoper van de straatkrant geven. Goede doelen mogen jou denk ik niet actief benaderen, omdat jij nog geen 18 bent.

neardo 19-12-2018 09:35

Ik maak een vast bedrag per maand over naar Milieudefensie.

Tunahan Kuzu 19-12-2018 09:37

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34550811)
Ik geef wel regelmatig geld in de kerk, en daarvan weet ik heel goed waar het geld terecht komt.

Zeker, bijvoorbeeld de katholieke kan dat goed gebruiken in het kader van barmhartige steun aan zij die het nodig hebben. Het is ook een goede zaak dat de knip getrokken wordt, opdat wij niet vergeten hoe belangrijk het is stil te staan bij al deze data zodat meer en meer van deze hartverwarmende hulp gedaan kan worden.

Tunahan Kuzu 19-12-2018 09:49

Het is natuurlijk een godswonder dat het kán, zonder kerkelijke roots, maar ik doneer maandelijks aan Artsen Zonder Grenzen en, zodra het (weer) mag aan Sanquin (voor de n00bs: bloedbank). Daarnaast doneer ik met alle liefde stamcellen on demand (via Matchis) en doneer ik mijn stoffelijk overschot aan alles en iedereen die het maar hebben wil na mijn overlijden, for whatever purposes. Ook doneren wij jaarlijks aan een minder fortuinlijk gezin, waar wij dan een kerstpakket voor samenstellen (zónder Xenos-kutzooi :herp: ) Mijn kerstpakket is dit jaar naar de Voedselbank gegaan, in de vorm van een financiële bijdrage.

Fuck, ik ga een aureooltje op m'n avatar plakken.

Miekje* 19-12-2018 09:59

Ja, af en toe, lokale doelen.

Elin3 19-12-2018 10:04

Citaat:

Tunahan Kuzu schreef: (Bericht 34551033)
Zeker, bijvoorbeeld de katholieke kan dat goed gebruiken in het kader van barmhartige steun aan zij die het nodig hebben. Het is ook een goede zaak dat de knip getrokken wordt, opdat wij niet vergeten hoe belangrijk het is stil te staan bij al deze data zodat meer en meer van deze hartverwarmende hulp gedaan kan worden.

Het gaat mijn mijn locale kerk (die overigens niet Katholiek is ;) ) waarbij ik heel goed weet waar het geld precies terecht komt. Ik snap niet zo goed waarom je de misstanden binnen de katholieke kerk hierbij moet betrekken, als ik direct al aangeeft dat ik precies weet wat er met het geld gebeurt.

Kristaco 19-12-2018 10:15

Bedankt voor de nudge door deze topic, ik heb gelijk maar een periodieke schenkingsovereenkomst vastgelegd bij Milieudefensie, dan is het ook nog fiscaal aantrekkelijk :)

Ik heb trouwens laatst met veel interesse dit artikel gelezen: https://fd.nl/fd-persoonlijk/1278682...neratie-gevers

Deed me toch weer extra beseffen dat alleen al het feit dat wij in het hier en nu geboren zijn al zo bevoorrecht is, en dat ik echt wel wat meer kan missen.

Kristaco 19-12-2018 10:18

Citaat:

Tunahan Kuzu schreef: (Bericht 34551039)
Het is natuurlijk een godswonder dat het kán, zonder kerkelijke roots, maar ik doneer maandelijks aan Artsen Zonder Grenzen en, zodra het (weer) mag aan Sanquin (voor de n00bs: bloedbank). Daarnaast doneer ik met alle liefde stamcellen on demand (via Matchis) en doneer ik mijn stoffelijk overschot aan alles en iedereen die het maar hebben wil na mijn overlijden, for whatever purposes. Ook doneren wij jaarlijks aan een minder fortuinlijk gezin, waar wij dan een kerstpakket voor samenstellen (zónder Xenos-kutzooi :herp: ) Mijn kerstpakket is dit jaar naar de Voedselbank gegaan, in de vorm van een financiële bijdrage.

Fuck, ik ga een aureooltje op m'n avatar plakken.

Heb jij al eens stamcellen gedoneerd? Ik ben wel aangemeld bij Matchis, maar tot nu toe nog geen match en stiekem ben ik daar wel blij mee, lijkt me best wel heftig die ingreep. Maar als het concreet iemand's leven kan redden ben ik waarschijnlijk wel snel over dat probleem heen. Ik doneer wel een paar keer per jaar plasma maar ja dat vind ik meer een gevalletje, het kost mij niks, ik lig lekker een halfuurtje daar een tijdschrift te lezen en ik krijg een koekje achteraf :P

Tunahan Kuzu 19-12-2018 10:21

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34551045)
Het gaat mijn mijn locale kerk (die overigens niet Katholiek is ;) ) waarbij ik heel goed weet waar het geld precies terecht komt. Ik snap niet zo goed waarom je de misstanden binnen de katholieke kerk hierbij moet betrekken, als ik direct al aangeeft dat ik precies weet wat er met het geld gebeurt.

Dat je dat niet zo goed snapt is wel de minste van je zorgen.

Tunahan Kuzu 19-12-2018 10:25

Citaat:

Kristaco schreef: (Bericht 34551078)
Heb jij al eens stamcellen gedoneerd? Ik ben wel aangemeld bij Matchis, maar tot nu toe nog geen match en stiekem ben ik daar wel blij mee, lijkt me best wel heftig die ingreep. Maar als het concreet iemand's leven kan redden ben ik waarschijnlijk wel snel over dat probleem heen. Ik doneer wel een paar keer per jaar plasma maar ja dat vind ik meer een gevalletje, het kost mij niks, ik lig lekker een halfuurtje daar een tijdschrift te lezen en ik krijg een koekje achteraf :P

Nee, nog niet, jammer genoeg. Ergens zie ik daar wel naar uit, maar ja, het moet een match zijn. En qua procedure heb je toch ruim 2/3e kans dat het middels bloed kan en niet via beenmerg?

Je FD-link kan ik niet lezen want die hufters willen per se je telefoonnummer hebben voor gratis registratie en daar PAS ik voor :bob:

Little Phoebe 19-12-2018 17:15

Citaat:

Tunahan Kuzu schreef: (Bericht 34551033)
Zeker, bijvoorbeeld de katholieke kan dat goed gebruiken in het kader van barmhartige steun aan zij die het nodig hebben. Het is ook een goede zaak dat de knip getrokken wordt, opdat wij niet vergeten hoe belangrijk het is stil te staan bij al deze data zodat meer en meer van deze hartverwarmende hulp gedaan kan worden.

Laat haar toch met rust.

df 19-12-2018 17:39

Vind je dat elke moslim zich moet verantwoorden voor terreurdaden uit naam van de Islam, Tunahan? Als Elin3 wat geld geeft in de gereformeerde (volgens mij) Kerk heeft dat toch niets te maken met misbruik binnen de Katholieke Kerk?

Tunahan Kuzu 19-12-2018 18:22

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34551138)
Laat haar toch met rust.

Awh.

Citaat:

df schreef: (Bericht 34551141)
Vind je dat elke moslim zich moet verantwoorden voor terreurdaden uit naam van de Islam, Tunahan? Als Elin3 wat geld geeft in de gereformeerde (volgens mij) Kerk heeft dat toch niets te maken met misbruik binnen de Katholieke Kerk?

Nee. Ik zie ook niet hoe dat volgt.

En het aanknopingspunt is geldstromen binnen religieuze instituten en waar ze zoal een fuckload aan geld aan spenderen, naast wat er binnenkomt. Het was, zoals ik al zei, een voorbeeld.

Jullie kunnen nu wel collectief de "ahh Eline is sielug"-kaart spelen, maar het interesseert me niet.

Little Phoebe 19-12-2018 18:59

Eline is helemaal niet zielig, ik ben jouw geëmmer over haar geloof en de kerk en alles wat niet strookt met jouw visie een beetje zat. Als jij het ergens niet mee eens bent, is dat voor jou reden genoeg om iemand herhaaldelijk en compleet de grond in te boren. Doe gewoon eens normaal tegen mensen die andere dingen leuk vinden of andere dingen geloven dan jij, dat neerbuigende toontje van jou in bijna elke post is echt totaal onnodig.

Pluis 19-12-2018 19:54

Citaat:

Kristaco schreef: (Bericht 34551078)
Heb jij al eens stamcellen gedoneerd? Ik ben wel aangemeld bij Matchis, maar tot nu toe nog geen match en stiekem ben ik daar wel blij mee, lijkt me best wel heftig die ingreep. Maar als het concreet iemand's leven kan redden ben ik waarschijnlijk wel snel over dat probleem heen. Ik doneer wel een paar keer per jaar plasma maar ja dat vind ik meer een gevalletje, het kost mij niks, ik lig lekker een halfuurtje daar een tijdschrift te lezen en ik krijg een koekje achteraf :P

Ik ben niet tunahan maar ik ben wel een keer een match geweest voor stamcellen. Helaas ging het toen niet door omdat de conditie van de patiënt het niet toeliet. Dus ik was eigenlijk alleen op papier een match.

Tunahan Kuzu 19-12-2018 20:08

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 34551162)
Ik ben niet tunahan maar ik ben wel een keer een match geweest voor stamcellen. Helaas ging het toen niet door omdat de conditie van de patiënt het niet toeliet. Dus ik was eigenlijk alleen op papier een match.

Bijzonder! Kreeg je de keuze tussen de twee procedures of ben je daar niet eens gekomen in de workflow?

Elin3 19-12-2018 20:29

Citaat:

Tunahan Kuzu schreef: (Bericht 34551150)
Awh.



Nee. Ik zie ook niet hoe dat volgt.

En het aanknopingspunt is geldstromen binnen religieuze instituten en waar ze zoal een fuckload aan geld aan spenderen, naast wat er binnenkomt. Het was, zoals ik al zei, een voorbeeld.

Jullie kunnen nu wel collectief de "ahh Eline is sielug"-kaart spelen, maar het interesseert me niet.

Wat ik er over te zeggen heb interesseert je ook geen drol, anders had je wel de moeite genomen om er naar te vragen. Als ik claim dat ik prima weet waar het geld heen gaat mag je me dat gerust vragen. Maar mij zwart maken vanwege de misstanden in de katholieke kerk, no thank you. Je wil geen gesprek voeren, je wil puur modder gooien, en daar heb ik geen zin in.

Mijn kerk is een enorm fijne gemeenschap, die in mijn ogen bijdraagt aan hele goede dingen. En dat ik daar persoonlijk geld aan geef, daar zou ik als ik jou was niet wakker van liggen :o

Miekje* 19-12-2018 22:15

Ik steun als praktiserend heiden ook de kerk, want ik winkel regelmatig bij de kringloopwinkels van respectievelijk de evangelische en hervormde kerk hier in de stad. Dat vindt ons aller Tunahan vast ook ontzettend erg/hypocriet. I couldn't care less.

Tunahan Kuzu 20-12-2018 09:09

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34551171)
Maar mij zwart maken vanwege de misstanden in de katholieke kerk, no thank you.

Zwart maken? Welnee. Ik vind het relevant genoeg kenbaar te maken dat religieuze instituten geen "force of good" in de wereld zijn. Ik had ook over Scientology kunnen beginnen, bijvoorbeeld.

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34551171)
Je wil geen gesprek voeren, je wil puur modder gooien, en daar heb ik geen zin in.

Hoe zie jij een gesprek voor je over dit soort misstanden? Het collectief eens zijn? Fascinerend gesprek!

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34551171)
Mijn kerk is een enorm fijne gemeenschap, die in mijn ogen bijdraagt aan hele goede dingen. En dat ik daar persoonlijk geld aan geef, daar zou ik als ik jou was niet wakker van liggen :o

Dat doe ik ook zeker niet. Maar ik laat geen kans onbenut om de dark side te onderstrepen; moeder Theresa deugde evenmin.

Citaat:

Miekje* schreef: (Bericht 34551189)
Ik steun als praktiserend heiden ook de kerk, want ik winkel regelmatig bij de kringloopwinkels van respectievelijk de evangelische en hervormde kerk hier in de stad. Dat vindt ons aller Tunahan vast ook ontzettend erg/hypocriet. I couldn't care less.

Staat genoteerd hoor meid, goede post! :herp:

Elin3 20-12-2018 09:23

Citaat:

Tunahan Kuzu schreef: (Bericht 34551219)
Zwart maken? Welnee. Ik vind het relevant genoeg kenbaar te maken dat religieuze instituten geen "force of good" in de wereld zijn. Ik had ook over Scientology kunnen beginnen, bijvoorbeeld.



Hoe zie jij een gesprek voor je over dit soort misstanden? Het collectief eens zijn? Fascinerend gesprek!



Dat doe ik ook zeker niet. Maar ik laat geen kans onbenut om de dark side te onderstrepen; moeder Theresa deugde evenmin.



Staat genoteerd hoor meid, goede post! :herp:

Je mist echt het complete punt volgens mij. Ik steun mijn lokale kerk, juist omdat ik heel goed weet waar het geld daar heen gaat. Ik zou ook een of ander groot religieus instituut kunnen steunen, maar dat doe ik dus juist niet :herp:

Cursus begrijpend lezen? ;)

Little Phoebe 20-12-2018 10:37

Citaat:

Tunahan Kuzu schreef: (Bericht 34551219)
Zwart maken? Welnee. Ik vind het relevant genoeg kenbaar te maken dat religieuze instituten geen "force of good" in de wereld zijn. Ik had ook over Scientology kunnen beginnen, bijvoorbeeld.

Scientology zou interessant zijn! Kies dat de volgende keer! Dan lijkt het er ook niet meer op alsof je Eline telkens persoonlijk aanvalt.. ik zeg, win-win.

Saiy 20-12-2018 10:43

:D

deadlock 20-12-2018 12:07

Citaat:

Saiy schreef: (Bericht 34550784)
geven jullie aan goede doelen? Zo ja, welke? Af en toe wat of structureel? En hoeveel?

Ja, ik ben lid van de raad van toezicht van een goed doel dat kinderen in India een nieuwe toekomst geeft en dat kost veel tijd, daarnaast regel ik laptops voor de schoolgaande kinderen.

Straatmeid_oud 20-12-2018 12:12

Citaat:

Tunahan Kuzu schreef: (Bericht 34551033)
Zeker, bijvoorbeeld de katholieke kan dat goed gebruiken in het kader van barmhartige steun aan zij die het nodig hebben. Het is ook een goede zaak dat de knip getrokken wordt, opdat wij niet vergeten hoe belangrijk het is stil te staan bij al deze data zodat meer en meer van deze hartverwarmende hulp gedaan kan worden.

Hahahahahahaha ik ging er met opzet niet op reageren, maar heb alleen hard gelachen. Maar goed er komt altijd een punt dat jij het óók leest. <3

Straatmeid_oud 20-12-2018 12:18

Waar gaat het heen dan Eline?

Straatmeid_oud 20-12-2018 12:21

Oja ik doneer uiteraard alles van mijn lichaam wat (nog) te gebruiken valt (bij leven of bij doodgaan). Op dit moment (bij leven dus hahahahahahaha) alleen ff niet.

Elin3 20-12-2018 13:00

Citaat:

Straatmeid schreef: (Bericht 34551249)
Waar gaat het heen dan Eline?

Huur, materialen voor kinder- en jeugdwerk, (reis)kosten vergoedingen voor sprekers die we uitnodigen, financiële hulp aan mensen uit de kerk (al wordt daar op dit moment weinig gebruik van gemaakt), praktische dingen zoals de koffie, thee en koekjes voor tijdens de diensten op zondag, flyers voor speciale diensten, Bijbels etc, de kosten van de zakelijke rekening. Een deel gaat ook naar externe projecten, toen Burma bijvoorbeeld getroffen werd door aardbevingen hebben we specifiek daarvoor gecollecteerd - omdat veel van onze mensen daar vandaan komen, daar nog familie hebben, en wij als kerk daar ter plekke dus ook veel contacten hebben.

Een groot deel van wat we doen gebeurt trouwens gewoon met gesloten knip, elke week kookt iemand voor de hele gemeente zodat we met elkaar kunnen eten, en ook met andere hulpvragen (hulp bij administratie, vertalen bij doktersbezoeken, taalmaatjes om mensen te helpen met hun Nederlands, kleding of inboedel verzamelen voor wie dat niet heeft) staan er altijd wel mensen uit de kerk voor elkaar klaar.

Elk jaar hebben we ook een aparte actie om geld op te halen voor een vakantiekamp wat we organiseren, waarbij er vooral veel mensen meegaan die anders nooit op vakantie kunnen. Voor een paar tientjes kunnen gezinnen dan ook een week op vakantie in de zomer.

Ik hoor en zie wat het voor mensen betekent om zo'n gemeenschap te hebben, sociaal gezien, maar ook heel praktisch (mensen die hun Nederlands kunnen oefenen met mensen uit de kerk, mensen die makkelijk even hulp kunnen vragen bij het lezen van een ingewikkelde brief van de gemeente, of het bellen van de IND etc.) en ik vind het belangrijk om daar aan bij te dragen.

Dakduif 20-12-2018 13:07

Als het weer mag doneer ik plasma en als ik dood ben mogen ze alles hebben wat ze nog maar kunnen gebruiken. Ik geef bij collectes aan de deur, al is dat niet heel vaak en ik sponsor lokaal hier en daar wel eens iets kleins. Verder werk ik in de gehandicaptenzorg en doneer ik een hoop tijd en energie aan mijn cliënten, waar ik lang niet altijd voor betaald krijg.

JaapieEleven 20-12-2018 13:45

Citaat:

Tunahan Kuzu schreef: (Bericht 34551219)
Maar ik laat geen kans onbenut om de dark side te onderstrepen; moeder Theresa deugde evenmin.

Kuzu, leg dan even uit wat er verkeerd is aan moeder Theresa? Wat doet zij in jouw ogen wat niet door de beugel kan?

Tunahan Kuzu 20-12-2018 15:58

Citaat:

PUDDINGPOWER schreef: (Bericht 34551285)
Kuzu, leg dan even uit wat er verkeerd is aan moeder Theresa? Wat doet zij in jouw ogen wat niet door de beugel kan?

Deed, ze is overleden. Een begin -- overig leeswerk verschaf jij jezelf maar.

deadlock 20-12-2018 19:59

Citaat:

Enilorac schreef: (Bericht 34551264)
Als het weer mag doneer ik plasma en als ik dood ben mogen ze alles hebben wat ze nog maar kunnen gebruiken. Ik geef bij collectes aan de deur, al is dat niet heel vaak en ik sponsor lokaal hier en daar wel eens iets kleins. Verder werk ik in de gehandicaptenzorg en doneer ik een hoop tijd en energie aan mijn cliënten, waar ik lang niet altijd voor betaald krijg.

Mag ik wat van je plasma, babe?

deadlock 20-12-2018 20:00

Citaat:

PUDDINGPOWER schreef: (Bericht 34551285)
Kuzu, leg dan even uit wat er verkeerd is aan moeder Theresa? Wat doet zij in jouw ogen wat niet door de beugel kan?

Zou jij het okay vinden om alle mensen die rood haar hebben te verbieden opvang te krijgen? Ik zou dat persoonlijk superawesome vinden, maar jij ook?

Straatmeid_oud 20-12-2018 21:34

Citaat:

PUDDINGPOWER schreef: (Bericht 34551285)
Kuzu, leg dan even uit wat er verkeerd is aan moeder Theresa? Wat doet zij in jouw ogen wat niet door de beugel kan?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Dakduif 20-12-2018 21:39

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34551396)
Mag ik wat van je plasma, babe?

Jij altijd <3

df 21-12-2018 11:41

[QUOTE=Tunahan Kuzu;34551150

Jullie kunnen nu wel collectief de "ahh Eline is sielug"-kaart spelen, maar het interesseert me niet.[/QUOTE]

Ik vind haar niet sielug, ik vind je redenatie slecht.

Tunahan Kuzu 21-12-2018 14:46

Leg uit, dan herhaal ik wat ik zei met misschien wat toevoegingen waarvan ik de schijnbare noodzaak hilarisch vind.

Positive mind 21-12-2018 15:04

Zeggen dat alle kerken een financieel slecht beleid voeren is dezelfde manier van overtrokkenheid als zeggen dat alle middelbare scholen onbetrouwbaar zijn aangezien er ergens op een middelbare school fraude gepleegd werd. Of zeggen dat alle Turken kut zijn omdat er eentje bij ons in de straat woont die zich niet kan gedragen. De fout zit 'm in de overgeneralisatie.

meeuwaalgans 21-12-2018 15:08

In Lissabon zijn er een paar vaste daklozen/junks die ik semi geadopteerd heb. Ik koop elke dag wel wat te eten voor ze op het plein bij mij (een soepje + brood kost ook maar 1 euro nogwat) of geef ze een paar euro. De buurt kent ze ook en ik weet dat het geen junks zijn en dat ze het geld vooral gebruiken voor eten, overnachting of een fles wijn soms. Tevens ook goeie manier om mijn Portugees te oefenen :P

meeuwaalgans 21-12-2018 15:11

Citaat:

Tunahan Kuzu schreef: (Bericht 34551033)
Zeker, bijvoorbeeld de katholieke kan dat goed gebruiken in het kader van barmhartige steun aan zij die het nodig hebben. Het is ook een goede zaak dat de knip getrokken wordt, opdat wij niet vergeten hoe belangrijk het is stil te staan bij al deze data zodat meer en meer van deze hartverwarmende hulp gedaan kan worden.

normaal heb ik ook altijd mijn woordje klaar over de kerk en religie in het algemeen. Maar wetend dat Eline Protestants is, uit een kleine gemeenschap komt en aangeeft precies te weten waar haar geld naartoe gaat vind ik je reactie ietwat over the top :P

Straatmeid_oud 21-12-2018 15:56

Citaat:

meeuwaalgans schreef: (Bericht 34551630)
In Lissabon zijn er een paar vaste daklozen/junks die ik semi geadopteerd heb. Ik koop elke dag wel wat te eten voor ze op het plein bij mij (een soepje + brood kost ook maar 1 euro nogwat) of geef ze een paar euro. De buurt kent ze ook en ik weet dat het geen junks zijn en dat ze het geld vooral gebruiken voor eten, overnachting of een fles wijn soms. Tevens ook goeie manier om mijn Portugees te oefenen :P

omg wat ben je toch ook een lieve jongen <3

Tunahan Kuzu 21-12-2018 17:46

Citaat:

Positive mind schreef: (Bericht 34551627)
Zeggen dat alle kerken een financieel slecht beleid voeren is dezelfde manier van overtrokkenheid als zeggen dat alle middelbare scholen onbetrouwbaar zijn aangezien er ergens op een middelbare school fraude gepleegd werd. Of zeggen dat alle Turken kut zijn omdat er eentje bij ons in de straat woont die zich niet kan gedragen. De fout zit 'm in de overgeneralisatie.

Alle? Ik heb specifiek man en paard genoemd. Probeer het nog eens, Simpleton.

Tunahan Kuzu 21-12-2018 17:48

Citaat:

meeuwaalgans schreef: (Bericht 34551633)
normaal heb ik ook altijd mijn woordje klaar over de kerk en religie in het algemeen. Maar wetend dat Eline Protestants is, uit een kleine gemeenschap komt en aangeeft precies te weten waar haar geld naartoe gaat vind ik je reactie ietwat over the top :P

Daar kan ik prima mee leven hoor ;) Als in: ik begrijp wat je zegt, niet als in: I don't care (wat voor sommigen wél van toepassing is).

Positive mind 21-12-2018 18:00

Citaat:

Tunahan Kuzu schreef: (Bericht 34551672)
Alle? Ik heb specifiek man en paard genoemd. Probeer het nog eens, Simpleton.

O je doelt nog steeds op katheliek? In dat geval hoef je sowieso niet te bitchen op Eline en haar donaties aangezien ze al aangaf niet katheliek te zijn.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.