Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   WiFi (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1937351)

Kiezelsteentje 20-10-2017 14:34

WiFi
 
Hoi allemaal
Binnenkort gaan we verhuizen en mijn ouders gaan op de Wi-Fi een timer zetten dat de Wi-Fi elke dag na 20:00 uitgaat. Ik zou zelf graag op zolder 's avonds nog Wi-Fi willen. Ik heb helemaal geen verstand van deze dingen dus mijn vraag was hoe ik dat dan moet doen. Wat ik er voor moet hebben en hoeveel dat ongeveer zal gaan kosten.

Ben Strik 22-10-2017 00:16

ik denk eigen router? Heb er niet zoveel verstand tbh
Of (voor mobiel/hotspot) oneindig 4g ofzo

Dark Phoenix 22-10-2017 10:16

De makkelijkste manier is het met je ouders bespreken en dit aangeven. Als ze dat niet goed vinden zullen ze andere oplossingen ook niet accepteren. Je kunt eventueel het modem een factory default geven want dan gaan die instellingen waarschijnlijk wel verloren, maar aangezien je ouders er blijkbaar meer vanaf weten dan jij zorgt dat alleen maar voor meer problemen.

Kiezelsteentje 22-10-2017 11:28

Citaat:

Dark Phoenix schreef: (Bericht 34406174)
De makkelijkste manier is het met je ouders bespreken en dit aangeven. Als ze dat niet goed vinden zullen ze andere oplossingen ook niet accepteren. Je kunt eventueel het modem een factory default geven want dan gaan die instellingen waarschijnlijk wel verloren, maar aangezien je ouders er blijkbaar meer vanaf weten dan jij zorgt dat alleen maar voor meer problemen.

Ze doen dit juist zodat ik een betere nachtrust zou hebben en mijn lichaamscellen kunnen regenereren ofzo. Ik vind het in ieder geval onzin

bloodyb 22-10-2017 15:44

Misschien kun je met ze afspreken dat de wifi uit gaat tegen de tijd dat jij naar bed gaat?

Dark Phoenix 22-10-2017 15:51

Citaat:

Kiezelsteentje schreef: (Bericht 34406183)
Ze doen dit juist zodat ik een betere nachtrust zou hebben en mijn lichaamscellen kunnen regenereren ofzo. Ik vind het in ieder geval onzin

Dus dan blijft wat ik hierboven zeg waar. Bespreek het met ze en probeer ze te overtuigen (waarom denken ze dat, komt het ergens vandaan, vinden ze bijvoorbeeld dat je schoolprestaties er onder lijden? Misschien kun je dan afspraken met ze maken over betere resultaten en daar tegenover hebben staan dat wifi weer aan mag, etc.) of accepteer dat het zo is en vraag later (bijvoorbeeld als je wat ouder bent) weer of het aan mag.

Kiezelsteentje 22-10-2017 20:01

Is er geen manier om het ongemerkt zelf te doen? Onderhandelen is geen optie, te vaak geprobeerd

Dark Phoenix 22-10-2017 20:22

Niet met de kennis, middelen en toezicht die jij hebt vrees ik. Tenzij je het wachtwoord van je modem / router beheerscherm weet, weet hoe je er op komt en weet hoe je instellingen moet aanpassen en je ouders er verder nooit kijken. ;)

deadlock 22-10-2017 20:31

Citaat:

Dark Phoenix schreef: (Bericht 34406270)
Niet met de kennis, middelen en toezicht die jij hebt vrees ik.

Dit is de reden waarom ik respect heb voor mensen die de moeite nemen om te antwoorden op dit soort vragen :o

Mark52 22-10-2017 21:34

Je hebt verstandige ouders.

deadlock 22-10-2017 21:42

Citaat:

Mark52 schreef: (Bericht 34406297)
Je hebt verstandige ouders.

Nee. In tegendeel.

Kiezelsteentje 24-10-2017 13:00

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34406279)
Dit is de reden waarom ik respect heb voor mensen die de moeite nemen om te antwoorden op dit soort vragen :o

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34406303)
Nee. In tegendeel.

Wat bedoel je daar dan mee?

deadlock 24-10-2017 13:34

Dat ik respect heb voor iemand die de moeite neemt om een vraag te proberen te beantwoorden. Er is niet echt een oplossing voor je probleem namelijk. Technisch zijn die er wel maar je hebt denk ik niet genoeg kennis om het succesvol ten uitvoer te kunnen brengen.

En nee, ik denk niet dat je verstandige ouders hebt. Ik denk dat je beter energie kan steken in communicatie met je kinderen en afspraken maken. Altijd wifi maar mobiel niet mee naar bed bijvoorbeeld.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.