Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Kleding ontwerpen... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=233800)

icegirl.com 01-10-2002 14:08

Kleding ontwerpen...
 
Heej! Ontwerpen jullie zelf wel eens kleding??
Zet hier dan je ontwerpen neer! (de tekeningen)

ruby soho 01-10-2002 14:09

ja, vooral truitjes en rokjes, maar heb geen tekeningen op mn comp staan ofzo

Synonym 01-10-2002 14:42

Ik ook. Ik vind het leuk om van die hele aparte jurken te ontwerpen. Maar ik voer het verder niet uit hoor...

Denise84 01-10-2002 14:50

nee nooit

WishfulDreaming 01-10-2002 14:53

ooit 1 rokje :confused:

koetjeboe 01-10-2002 14:56

ben nu bezig met een broek maar t wil nou niet bepaalt lukken
verder hebbik al een jas een trui(en me oma hebt em gebreid:P)
ontwerpt en zo

Esmée 01-10-2002 15:06

nee.. heb wel heel vaak ideeen in mn hoofd van 'zoiets wil ik' maar dat voer ik dan verder niet uit of zo :D

Aurelia AutumnRain 01-10-2002 15:09

hier staan er een paar van mij.
Niet veel bijzonders, maar ik heb verder geen tekeningen op mijn comp staan.

Horror Kitty 01-10-2002 15:13

hmmjah, als ik me verveel onder een les op school zit ik meestal kleding te ontwerpen.. maar ik heb geen tekeningen op mn comp staan..

Horror Kitty 01-10-2002 15:14

Citaat:

Aurelia AutumnRain schreef:
hier staan er een paar van mij.
Niet veel bijzonders, maar ik heb verder geen tekeningen op mijn comp staan.

die celtic mystery dress is mooi (y)

je hebt echt een kewle tekenstijl :)

Black Sugar 01-10-2002 15:30

http://pic3.picturetrail.com/VOL18/6...9/11081685.ptp
Deze vind ik mooi :)

Ik ontwierp vroeger altijd jurken, broeken en truitjes. en dan zo vaag mogelijk, maar doe het eigenlijk nooit meer.
Ga d'r maar weer eens mee beginnen.
Wat ik trouwens altijd vaag vind is als ik iets ontwerp, hier ongeveer een jaar later net zoiets in de winkel hangt. :confused:

Diana's~Acolyte 01-10-2002 15:37

Ja ik teken wel eens jurkjes rokjes en dingetjes maar ik maak vaker kleding gewoon zonder patroon of tekening ....

Ik ga waarschijnlijk volgend jaar ook mode opleiding in Amsterdam doen

Roos 01-10-2002 16:02

Mnee doe ik nooit eigenlijk. Lijkt me opzich wel cool om te kunnen, vooral voor gelegenheden (een schoolfeest ofzo)

Angeloes 01-10-2002 16:08

Zekers wel!!! Al 8 jaar lang ofso, ontwerpen en maken...
Doe ook opleiding mode en techniek :)

In fotoboek onder de naam kissangel staan 2 ontwerpen van me.
Komen binnenkort wel meer

kus Loes

duifeltje 01-10-2002 16:37

ja, dat doe ik vooral tijdens saie lessen maar ik ontwerp meer tasjes en hoedjes enzo en de m'n kamer is ook veel made by me.
niet alles, er moet ook nog veel komen...........................
ik wil ater ook misschien een eigen kledingzaak beginnen ofzo.
ik zal wel proberen m'n ontwerpen hier neer te zetten.
:rolleyes:

duifeltje 01-10-2002 16:56

[IMG]hoedontwerp[/IMG]

duifeltje 01-10-2002 16:57

shit misserlukt

:eek


Edit By Tofke_H: Wil je in het vervolg niet zo'n irritante enters plaatsen, dank je wel.

Li 01-10-2002 17:05

Ja, altijd in de klas onder de les als ik me verveel.
Vaak samen met een vriendinnetje van mij, dan ontwerpen we van die chanel achtige pakjes:D

Elektro M.J. 01-10-2002 17:07

nee kan het niet.. *snik*

wou id zomer een cursusje volgen, maar ik was weer een beetje te lui... :rolleyes:

hoewel ik het zo graag wil, kleertjes ontwerpen.. :(

rodina 01-10-2002 18:10

Ikheb veel ideeen, maar zet ze nooit op papier, meestal probeer ik ze meteen uit te werken, of aan de hand van een simpel schetsje. Meestal komt het er op neer dat ik een simpel rokje/truitje koop en geheel vermaak/verstel naar mijn idee. Dat is een stuk makkelijker, en vaak valt het ook mooier :)

punkyfish 01-10-2002 18:26

Meer vermaken, stukken tussen bestaande kledingstukken zetten ofzo, maar heb nou wel laatst een rok gemaakt en ben nu met een soort wikkelrok bezig.

Kan íemand dat irritante gele stuk hierboven AJB weghalen?!

Roos 01-10-2002 18:32

Citaat:

duifeltje schreef:
shit misserlukt

[enter]
:eek:

Anders doe je ff niet zo ley-out verneukend

punkyfish 01-10-2002 18:35

Citaat:

rosi schreef:
Anders doe je ff niet zo ley-out verneukend
Idd.

gladde aal 01-10-2002 19:31

omg ownage

..:PieP:.. 01-10-2002 19:52

ik zou het wel cool vinden om te kunnen, ookal is het maar een beetje. Zoals hierboven al werd gezegd: kan je een (korte) cursus volgen? Net als gistaar lessen bijvoorbeeld :)
want dat lijkt me best gaaf

shanli 02-10-2002 12:50

Citaat:

Aurelia AutumnRain schreef:
hier staan er een paar van mij.
Niet veel bijzonders, maar ik heb verder geen tekeningen op mijn comp staan.

Je kan echt moooooi tekenen :eek: (y)
mooie jurken ook!

kaleidoscope 02-10-2002 12:52

Als ik iets maak,is het een broek of een rok,voor andere kledingstukken heb ik geen tijd omdat te ingewikkeld word.
Vermaken doe ik wel veel :)

feline 02-10-2002 14:19

Citaat:

Li schreef:
Ja, altijd in de klas onder de les als ik me verveel.
Vaak samen met een vriendinnetje van mij, dan ontwerpen we van die chanel achtige pakjes:D

Met elmo, en die pakjes zijn nog leuk ook ! (y)
Jammer dat ik niet mee kan doen, ik kan alleen vreemde hoofden krabbelen tijdens de lessen. 'k wilde dat ik kon tekenen..

icegirl.com 02-10-2002 16:08

Citaat:

Diana's~Acolyte schreef:
Ja ik teken wel eens jurkjes rokjes en dingetjes maar ik maak vaker kleding gewoon zonder patroon of tekening ....

Ik ga waarschijnlijk volgend jaar ook mode opleiding in Amsterdam doen

Ej ik waarschijnlijk ook! Maar dan niet volgend jaar.. maar (hopelijk) over 2 jaar.

Li 02-10-2002 16:38

Citaat:

feline schreef:
Met elmo, en die pakjes zijn nog leuk ook ! (y)
Jammer dat ik niet mee kan doen, ik kan alleen vreemde hoofden krabbelen tijdens de lessen. 'k wilde dat ik kon tekenen..

Gelukkig, heb ik toch nog een talent;)

Aurelia AutumnRain 02-10-2002 21:52

Ik heb er nog wat nieuwe bijgezet. :o

Avelon 02-10-2002 22:15

Citaat:

Aurelia AutumnRain schreef:
link
ik vind het vooral lievige tekeningen :o
:)
ik ontwerp niet echt
ik doe een doek om me heen en dan kijk ik hoe het het leukst is. ik kan van te voren niet verzinenn wat leuk bij een stof staat ofzo :o

pienie 03-10-2002 08:04

achja ik en mijn moeder kopen altijd van die zelf maak bladen voor de basis zeg maar...

ikzelf versier liever dingen op kleding, en sierraden maken is ook leuk:)...

dreadje 03-10-2002 15:06

Jep ik ontwerp zelf kleding...ook voor toelatingsopdracht voor de mode-academie, maar ik vind het ook wel kewl om te doen..
Ik heb nu een aantal dingen gemaakt zoals rokken, truitjes en jurken....moet nu nog vijf dingen maken om op te sturen :s

btw..heb geen tekeningen op m'n computer staan om te laten zien, maar mijn tekeningen zijn ook niet zo spetterend ofzo...het echt 'leuk' maken komt toch pas als ik echt met het kledingstuk bezig ben en dan komen er ook altijd nog veranderingen in...

boardbabe 03-10-2002 16:38

Citaat:

dreadje schreef:
Jep ik ontwerp zelf kleding...ook voor toelatingsopdracht voor de mode-academie, maar ik vind het ook wel kewl om te doen..
Ik heb nu een aantal dingen gemaakt zoals rokken, truitjes en jurken....moet nu nog vijf dingen maken om op te sturen :s

btw..heb geen tekeningen op m'n computer staan om te laten zien, maar mijn tekeningen zijn ook niet zo spetterend ofzo...het echt 'leuk' maken komt toch pas als ik echt met het kledingstuk bezig ben en dan komen er ook altijd nog veranderingen in...

heb je dan misschien foto's van wat je hebt gemaakt? (y)

boardbabe 03-10-2002 16:44

Ik ontwerp wel eens kleding, maar vaak vind ik het een week later al een stuk minder mooi. Sommige dingen wat ik heb ontworpen vind ik dan wel weer mooi, maar ik kom er nooit aan toe om iets te maken. Ik heb trouwens geen schetsen op de computer staan, en ook al zou ik ze er wel hebben staan zou ik ze niet durven posten na die mooie ontwerpen van Aurelia AutumnRain ;)

dreadje 03-10-2002 18:22

Citaat:

boardbabe schreef:
heb je dan misschien foto's van wat je hebt gemaakt? (y)
Ehm nog niet, maar die ga ik binnenkort wel maken..ook om op te sturen naar de mode-academie...zodra ik ze heb zet ik ze wel op het forum :)

icegirl.com 03-10-2002 18:55

Gaan jullie ook meedoen aan de yes ontwerpwedstrijd dan??

Wim Wok 03-10-2002 22:16

hmz, neej, nix voor mij, lijkt me wel doop om prints voor op t shirts en truien enzo te ontwerpen...

dreadje 04-10-2002 07:08

Citaat:

icegirl.com schreef:
Gaan jullie ook meedoen aan de yes ontwerpwedstrijd dan??
ehm..wat is dat precies..heb je misschien link ofzo of wat informatie? Misschien dat ik wel mee ga doen..kan het altijd proberen :)

icegirl.com 04-10-2002 07:55

Citaat:

dreadje schreef:
ehm..wat is dat precies..heb je misschien link ofzo of wat informatie? Misschien dat ik wel mee ga doen..kan het altijd proberen :)
Ik pak ff mijn yes erbij..
(ik typ het ff over..)

Teken, plak en knip je eigen jurk. Denk er om dat je de volgende zaken duidelijk aangeeft:
-de kleur
-het materiaal(stuur bijv. een staaltje stof mee)
-het dessin
Stuur je ontwerp voor 14 oktober naar yes.. (als je het adres wilt moet je het ff zeggen)
Doe er ook een briefje bij met je naam, adres, woonplaats, geboortedatum, e-mailadres en telefoonnummer.
En als je wint.. wordt je jurk gemaakt en verkocht in alle v&d winkels.

Gwen. 04-10-2002 08:06

Citaat:

icegirl.com schreef:
Gaan jullie ook meedoen aan de yes ontwerpwedstrijd dan??
Tuurlijk, ik heb al een hele mooie ontworpen en ik wil ook nog een paar extravagante ontwerpen, die niet gekozen worden maar die ik dan kan laten zien bij mijn toelatingsexamens etc. Jurken met vleugeltjes :)

Aurelia AutumnRain 04-10-2002 08:55

Hey, wat leuk! Die ontwerp wedstrijd!
Daar ga ik denk ik ook maar aan meedoen :)

dreadje 06-10-2002 13:54

Citaat:

Miss Quasy schreef:
Tuurlijk, ik heb al een hele mooie ontworpen en ik wil ook nog een paar extravagante ontwerpen, die niet gekozen worden maar die ik dan kan laten zien bij mijn toelatingsexamens etc. Jurken met vleugeltjes :)
Hee waar ga jij je inschrijven? Ook bij de mode-academie in Amsterdam of bij een aantal kunstacademies?

Btw...moet je lid zijn van Yes om mee te kunnen doen of maakt dat niet uit? En zou je het adres ff kunnen geven? :)

belleblaasbel 06-10-2002 15:34

nee nooit, kan ut ook nie.. :(

Gwen. 07-10-2002 09:22

Citaat:

dreadje schreef:
Hee waar ga jij je inschrijven? Ook bij de mode-academie in Amsterdam of bij een aantal kunstacademies?

Btw...moet je lid zijn van Yes om mee te kunnen doen of maakt dat niet uit? En zou je het adres ff kunnen geven? :)

Je hoeft niet lid te zijn van Yes.

En ik ga me niet inschrijven bij mode-academies, ik wil graag de kunstacademie omdat ik echt een kunstfreak ben. Ik doe toelating in Arnhem (daar doe ik nou de vooropleiding), in Den Haag en waarschijnlijk in Utrecht en heel misschien in Rotterdam maar ik vind die school nogal sucken.

Adres zal ik voor je opzoeken maar ik heb niet zo'n zin om nu naar beneden te rennen om de Yes te pakken :)

rodina 07-10-2002 15:33

Citaat:

Miss Quasy schreef:
Je hoeft niet lid te zijn van Yes.

En ik ga me niet inschrijven bij mode-academies, ik wil graag de kunstacademie omdat ik echt een kunstfreak ben. Ik doe toelating in Arnhem (daar doe ik nou de vooropleiding), in Den Haag en waarschijnlijk in Utrecht en heel misschien in Rotterdam maar ik vind die school nogal sucken.

Adres zal ik voor je opzoeken maar ik heb niet zo'n zin om nu naar beneden te rennen om de Yes te pakken :)

Hoe bevalt die vooropleiding, is het de moeite waard? Leerzaam? Leuk?
En kan je wat van je ontwerpen onder de scanner gooien?

Gwen. 07-10-2002 17:11

Citaat:

rodina schreef:
Hoe bevalt die vooropleiding, is het de moeite waard? Leerzaam? Leuk?
En kan je wat van je ontwerpen onder de scanner gooien?

Vooropleiding is overwegend leuk :). Ik heb vakken als 2d desgn, 3d design, ruimtelijk ontwerp, kuntsbeschouwing, tekenen/schilderen. Dus geen vak dat maar iets te maken heeft met modevormgeving.. Van mijn tekeningen en dingen kan ik niks scannen omdat ik geen scanner heb en ook op vellen werk met hele grote formaten. Sommige vakken vind ik niet zo leuk maar soms is het ook echt heel leuk. Leerzaam is het zeker maar voornamelijk als je vrije vormgeving wil gaan doen. Maar het is wel vrij handig qua toelating. DE kans word er niet echt groter op, maar in januari doenw e een expositie van alles wat we op de vooropleidinh gemaakt hebben en dingen van thuis en dan dat en de beoordelingen van leraren enzo bepalen of we toegelaten worden.

bam 07-10-2002 20:54

*heeft broek af*
als er ooit een foto van wordt genomen post ik m wel


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.