Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Dringend advies nodig! (Overdosis) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1941575)

Girl.mnds 05-03-2018 22:03

Dringend advies nodig! (Overdosis)
 
Hoi allemaal,
Mijn beste vriendin is al een tijdje ernstig depressief. Ze word heel erg gepest door een groepje meiden en ze wensen haar vaak de dood toe. Haar ouders weten er niks van want ze wilt het ‘niet erger maken’ dan dat het al is. Ze heeft veel zelfmoord gedachtes en nu komt t stuk waarbij ik hulp nodig heb. Ze is zo klaar met het leven dat ze tegen me heeft verteld dat ze 14 pillen uit een kastje heeft gepakt bij haar thuis (ibuprofen 600mg) en dat wilt ze dus allemaal innemen (of terwijl, overdosis nemen) en ik wil heel graag weten of ze hier dood aan kan gaan of dat ze in het ziekenhuis komt en het toch nog kan overleven. Alsjebliefd help!!

Chocoladekoek 06-03-2018 00:35

Wat een vreemde vraag. Wat denk je zelf? Tuurlijk doet dat schade.. anyway, iemand die zelfmoord pleegd, verteld het niet. Dus neem het maar niet te serieus, of dreig het haar ouders te vertellen. Wat ook wel eens werkt, is zeggen dat je de ambulance gaat bellen.

Yeah, ik heb hier ervaring mee xD

Dekaloog 06-03-2018 00:46

Citaat:

Chocoladekoek schreef: (Bericht 34447121)
Wat een vreemde vraag. Wat denk je zelf? Tuurlijk doet dat schade.. anyway, iemand die zelfmoord pleegd, verteld het niet. Dus neem het maar niet te serieus, of dreig het haar ouders te vertellen. Wat ook wel eens werkt, is zeggen dat je de ambulance gaat bellen.

Yeah, ik heb hier ervaring mee xD

Wat een bullshit. Het is juist goed dat ze haar vriendin serieus neemt.

En hoezo moet je zelfmoordgedachtes pas serieus nemen als iemand daadwerkelijk zelfmoord heeft gepleegd? Het is dan al te laat, he?

Dekaloog 06-03-2018 01:34

Citaat:

Girl.mnds schreef: (Bericht 34447075)
Hoi allemaal,
Mijn beste vriendin is al een tijdje ernstig depressief. Ze word heel erg gepest door een groepje meiden en ze wensen haar vaak de dood toe. Haar ouders weten er niks van want ze wilt het ‘niet erger maken’ dan dat het al is. Ze heeft veel zelfmoord gedachtes en nu komt t stuk waarbij ik hulp nodig heb. Ze is zo klaar met het leven dat ze tegen me heeft verteld dat ze 14 pillen uit een kastje heeft gepakt bij haar thuis (ibuprofen 600mg) en dat wilt ze dus allemaal innemen (of terwijl, overdosis nemen) en ik wil heel graag weten of ze hier dood aan kan gaan of dat ze in het ziekenhuis komt en het toch nog kan overleven. Alsjebliefd help!!

Ik weet niet precies hoeveel schade het doet, maar het doet wel schade. Doodgaan zal ze niet, maar misschien moet ze wel overgeven of moet haar maag leeggepompt worden. Als ze de pillen slikt zou je kunnen overwegen om 112 te bellen, daar zijn ze voor. Iedere zelfmoordpoging is in principe een noodgeval, ook al ga je van die veertien pillen echt niet dood. Daarnaast kun je 0900-0113 bellen. Dat is de Nederlandse zelfmoordlijn, daar kunnen ze jou (en haar) ook goed verder helpen.

Voor meer informatie kun je kijken op www.113.nl.

Heeft ze al therapie?

Positive mind 06-03-2018 06:56

Dit lijkt me een goed moment om een volwassene in te schakelen. Ga naar je mentor of je ouders ofzo. Dit meisje heeft waarschijnlijk meer hulp nodig dan jij kunt bieden. Dat voelt misschien als verraad, maar is uiteindelijk ook voor haar waarschijnlijk het beste.

Transcavia 06-03-2018 14:59

ZOEK HULP

Girl.mnds 06-03-2018 15:46

Citaat:

Dekaloog schreef: (Bericht 34447129)
Ik weet niet precies hoeveel schade het doet, maar het doet wel schade. Doodgaan zal ze niet, maar misschien moet ze wel overgeven of moet haar maag leeggepompt worden. Als ze de pillen slikt zou je kunnen overwegen om 112 te bellen, daar zijn ze voor. Iedere zelfmoordpoging is in principe een noodgeval, ook al ga je van die veertien pillen echt niet dood. Daarnaast kun je 0900-0113 bellen. Dat is de Nederlandse zelfmoordlijn, daar kunnen ze jou (en haar) ook goed verder helpen.

Voor meer informatie kun je kijken op www.113.nl.

Heeft ze al therapie?

Ja ze heeft therapie

Girl.mnds 06-03-2018 15:51

Hoi allemaal, ik heb een lang gesprek gehad met mn vriendin en ik heb haar ook verteld over mijn zelfmoord gedachtes en depressie waardoor ze zich fijner voelde. We hebben nu saampjes afspraken gemaakt en elkaar beloof onszelf niks aan te doen. Bedankt voor het reageren❤️

Elin3 06-03-2018 16:01

Citaat:

Girl.mnds schreef: (Bericht 34447359)
Hoi allemaal, ik heb een lang gesprek gehad met mn vriendin en ik heb haar ook verteld over mijn zelfmoord gedachtes en depressie waardoor ze zich fijner voelde. We hebben nu saampjes afspraken gemaakt en elkaar beloof onszelf niks aan te doen. Bedankt voor het reageren❤️

Fijn dat jullie steun aan elkaar hebben.

Dekaloog 06-03-2018 18:34

Citaat:

Girl.mnds schreef: (Bericht 34447359)
Hoi allemaal, ik heb een lang gesprek gehad met mn vriendin en ik heb haar ook verteld over mijn zelfmoord gedachtes en depressie waardoor ze zich fijner voelde. We hebben nu saampjes afspraken gemaakt en elkaar beloof onszelf niks aan te doen. Bedankt voor het reageren❤️

Dat klinkt goed!

KitsukiKitsune 23-04-2018 20:01

Ik heb zelf een aantal keer teveel ibu genomen vanwege heftige kiespijn, op een gegeven moment stoot je lichaam het af, met als gevolg dat je bloed opgeeft.
Verder zijn zulke hoge doseringen HEEL erg slecht voor de lever, het kan meteen schadelijk zijn, en als de lever eenmaal beschadigt is, heelt het niet.
Hetzelfde geldt voor de nieren trouwens.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.