Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   wat de boer niet kent, vreet ie niet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=569590)

kaddetje 16-08-2003 13:56

wat de boer niet kent, vreet ie niet
 
dat spreekwoord past egt totaal bij mij :o ik moet bijna altijd weten wat erin zit, en als dat me niet bevalt of t ziet er zowiezo niet lekker uit dan eet ik t niet.

Maar nu was ik deze vakantie in Schotland en moest mn broertje per se een typisch schots ontbijt, dus wij 's morgens naar n klein hotel om dat te eten. Heel bord met van alles en nog wat. ik MOEST van alles wat eten. Er zat ook iets paté-achtigs bij, ik wist niet precies wat het was maar moest t eten. Later nagevraagd wat het nu eigenlijk was,. bleek het Haggis te zijn :eek: (voor degene die niet weten wat het is: het bevat alles van een schaap wat je normaal niet eet *neem ik aan voor de gemiddelde nederlander...* dus hart, longen, nieren, lever, pens etc.)

Nu eet ik dus zeker te weten never nooit niet meer iets wat ik niet ken, hoe zit t met jullie??????

Miracle 16-08-2003 15:56

Voor mij geld dat een beetje. Ik durf wel dingen te proeven, maar als ik in een restaurant zit zou ik niet snel iets bestellen wat ik niet ken en dan het risico lopen dat ik het niet lus.

Moenbloem 16-08-2003 17:46

Ik eet sowieso geen dingen waar vlees of vis inzit. Dan blijven er al een stuk minder 'enge' dingen over (zoals dat Haggis) en vind ik het ook niet zo moeilijk om vreemde dingen te eten.

Ik check dus wel altijd even of er geen vlees inzit.

Daantje_0705 16-08-2003 21:05

Ik ben juist wel een avonturier op eetgebied, ik bestel best vaak dingen waarvan ik niet weet wat het is en ook probeer ik graag nieuwe dingen uit. Zo heb ik een keer in Frankrijk iets gegeten maar ik wist niet wat het was en het was best lekker, smaakte een beetje naar vis. Kwam ik thuis, bleken het varkenshersenen te zijn geweest!!!!!!! Als ik het geweten had, had ik het waarschijnlijk niet besteld maar het was best lekker. :)

dark_poetry 16-08-2003 21:06

Ik eet heel wijnig want ik lust bijna niets.
En hier is het gewoon hapje nemen,nee bah hoef ik niet.
dus ik proef wel altijd eerst,
Veel vis,champignon dingen hoef ik niet.
Net zoals veel groentte,kaas,melkproducten etc etc etc.

Rundfunk 16-08-2003 22:00

Als ik op vakantie ben in een ander land probeer ik altijd zoveel mogelijk streekgerechten te eten want ik ben altijd nieuwgierig naar andere soorten eten. Ik vind het bijvoorbeeld heel fascinerend om te zien dat ze in Zuid-Europa heel anders eten dan hier in Nederland en proberen uit te zoeken hoe dat komt... Ik ben eigenlijk ook niet echt zo'n aardappel + vlees + groentetype :p

WishfulDreaming 16-08-2003 23:36

Ik ben ook zo'n type. Ik haat het om iets uit te moeten proberen, geef mij maar gewoon het oude vertrouwde. ik ben ook niet zo'n makkelijke eter, dus vandaar.

Maar soms moet het, als mn ma ineens met iets nieuw op tafel komt ofzo

In het buitenland probeer ik in restaurants toch veel bekende dingen te zoeken, en dan vooral vlees.

Somebody Special 17-08-2003 11:25

Citaat:

WishfulDreaming schreef op 17-08-2003 @ 00:36:
Ik ben ook zo'n type. Ik haat het om iets uit te moeten proberen, geef mij maar gewoon het oude vertrouwde. ik ben ook niet zo'n makkelijke eter, dus vandaar.

In het buitenland probeer ik in restaurants toch veel bekende dingen te zoeken, en dan vooral vlees.


Yab-Yum 17-08-2003 11:30

Ik probeer graag dingen uit, maar dan wil ik wel weten wat t is.

Boogie 17-08-2003 22:06

Ik eet ook graag dingen die ik niet ken. Zo heb ik zelfs een haaievinnesoep gegeten. Hoe kan je er anders achter komen of iets lekker is of niet?

DeGexxte 18-08-2003 23:47

Citaat:

Boogie schreef op 17-08-2003 @ 23:06:
Ik eet ook graag dingen die ik niet ken. Zo heb ik zelfs een haaievinnesoep gegeten. Hoe kan je er anders achter komen of iets lekker is of niet?
Haaievinnesoep?! Dat is toch nie zó raar?!
Vroeger kon je die gewoon in pakjes in de supermarkt kopen.
Nu heb je die niet meer... Net als ChineseTomatensoep. In heel het dorp niet meer te krijgen.... :(

Vruuger wast maandag tomatensoep, dinsdag haaievinnesoep, woensdag geen soep, donderdag kippensoep, vrijdag geen soep, zaterdag groentesoep en zondag haaievinnesoep....

citroen 19-08-2003 09:14

Citaat:

dreen schreef op 16-08-2003 @ 16:56:
Voor mij geld dat een beetje. Ik durf wel dingen te proeven, maar als ik in een restaurant zit zou ik niet snel iets bestellen wat ik niet ken en dan het risico lopen dat ik het niet lus.
zelfde..
'k heb deze vakantie zo bv. wel Thais gegeten (erg lekker! :))
En voor nieuwe soorten snoep/chocolade sta ik eigenlijk altijd wel open ;) :D

Quiana 19-08-2003 09:18

Citaat:

DeGexxte schreef op 19-08-2003 @ 00:47:
Net als ChineseTomatensoep. In heel het dorp niet meer te krijgen.... :(

Dat is gewoon cup-a-soup-spul? (of bedoel je die niet?)

Alles wat lekker lijkt (of gehoord heb dat het lekker is ed)
probeer ik, de rest niet.

3rd Rock 19-08-2003 13:42

ik zou niet snel iets vreemds bestellen. maar als het me aangeboden word wil ik best een poging wagen. is net als er nieuwe drankjes of snacks zijn, toch ff proberen. smaakt het niet? jammer van de 2euro ofzo....

Smartie 24-08-2003 07:58

Klopt niet helemaal. Meestal ben ik wel 'in' voor nieuwe gerechten. Maar als ik iets één keertje heb gegeten en het was echt totaal niet lekker probeer ik het meestal geen tweede keer...

Qamra 24-08-2003 08:56

Ik proef altijd alles (zelfs al weet ik dat ik het goor vind (spruitjes, wijn, etc..))..

Net weer een nieuw baksel van mijn moeder geprobeerd, soort volkoren cake.. *gadver*

Mwoeah ik laat me niet zo snel uit het veld slaan ua eten hoor. Dan is het maar echt smerig, lekker boeie. Weet je dat iig voor de volgende keer :D

Kronkeltje 24-08-2003 16:30

Ik ben altijd wel in voor nieuwe gerechten (wat mn moeder maakt is meestal ook wel erg lekker), en ook al ziet het er niet lekker uit of stinkt het, ik proef het in ieder geval.

Ik haat het als mensen niks lusten :)

Nattigheid 25-08-2003 20:25

ik ben niet zo'n zeikerd, ik moest altijd alles eten wat er op tafel stond. 1 ding hoefde ik dan niet te eten. *macaroni*. en niet blaten als je het nog nooit gehad hebt, dan proef je, en beoordeel dan pas of het lekker is of niet.

Roos 25-08-2003 21:17

Ooh ik heb zo'n hekel aan die zeikmensen.
Je kunt toch gewoon een HAP nemen? Wie weet is het wel onwijs lekker.

Beetje avontuurlijk ingesteld, dat is goed (y)

Qamra 26-08-2003 07:19

Citaat:

Roos schreef op 25-08-2003 @ 22:17:
Ooh ik heb zo'n hekel aan die zeikmensen.
Je kunt toch gewoon een HAP nemen? Wie weet is het wel onwijs lekker.

Beetje avontuurlijk ingesteld, dat is goed (y)

Idd, gewoon proeven. Als het smerig is dan neem je een hap van iets wat lekker is of je slaat een glas limonade naar binnen..

Alsof je eraan dood gaat...

kaddetje 26-08-2003 19:14

Citaat:

Roos schreef op 25-08-2003 @ 22:17:
Ooh ik heb zo'n hekel aan die zeikmensen.
Je kunt toch gewoon een HAP nemen? Wie weet is het wel onwijs lekker.

Beetje avontuurlijk ingesteld, dat is goed (y)

Dus nu benk oppeens een zeikmens omdat ik de ingewanden van een schaap eten toch niet zó'n fijn idee vind :eek: ?! En ik heb toch een hap genomen, het heeft wel als resultaat gehad 'eens en nooit weer'. En ik ben voor de rest best avontuurlijk ingestelt, alleen niet op dit gebied!

Escapism 26-08-2003 22:48

ik ben helemaal geen boer

Marnix 27-08-2003 10:39

Ik ben wel iemand die graag nieuwe gerechten uitprobeerd. Laatst heb ik in een Chinees restaurant haaienvinnensoep besteld. Ik had het nog nooit op, maar het was wel lekker. Het zag er alleen uit als sperma, dat was wel een beetje apart.

bugge 27-08-2003 11:23

ik ben best avontuurlijk wat dat betreft. ik ben altijd ervoor in iets onbekends te eten en ik hoef dan ook niet te weten wat er precies inzit, behalve bij vlees dan want ik weiger echt om organen te eten ofzo...

Je kunt het ook wel merken aan mijn smaak. Ik eet liever rijst en pasta enzo dan aardappels. Zoveel mogelijk buitenlands dus.

Ik mag graag een beetje uit proberen met koken. Mijn ouders vinden dat minder leuk. Die zeggen dan: "wat heb jij nou weer gekookt" terwijl ik echt zit te genieten...achja ;)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.