Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Wie/Wat is God? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=396823)

moonchild 04-03-2003 16:33

Wie/Wat is God?
 
Er zijn hier heel veel topics over God, maar dan vraag ik me toch af wie of wat God eigenlijk is. Sommige geloven zoals het in de bijbel staat en andere weer dat het al het goede op Aarde is. Wat versta je dan onder God?

God is voor mij hoe Hij in de bijbel beschreven word, en daar geloof ik niet in. Als je het over hogere machten/sferen hebt geloof ik wel maar dan is het voor mij niet God.

Wat verstaan jullie onder God, en wat geloof je daarbij?

<(-_-)> 04-03-2003 17:31

iemand die op de wolkjes zit en zorgt dat het regent of de zon laat schijnen :confused:

pimomes1987 04-03-2003 19:05

Simpel. God is wat jij geloofd. Als jij niet gelooft is er dus geen God en andersom wel :cool:

hajo 04-03-2003 19:20

Het antwoord op deze vraag is al in de grootste diversiteit gegeven I have ever seen, in het toppic: waarom is God bedacht.

moonchild 04-03-2003 22:08

Citaat:

hajo schreef:
Het antwoord op deze vraag is al in de grootste diversiteit gegeven I have ever seen, in het toppic: waarom is God bedacht.
Als je dat topic doorleest komt er plots iets heel anders uit dan als je het topic 'de hemel als eindstation' doorleest. :) En dat zijn de meningen van een paar mensjes. Ik bedoel het ter discussie niet wat zijn invloeden zijn maar wat hij nou werkelijk is (als hij iets is).

Sterrenkijkster 07-03-2003 22:17

stomme vraag...
Onbeantwoordbaar

sorry... maar het is zo

Miss Helena 08-03-2003 10:07

Citaat:

Sterrenkijkster schreef:
stomme vraag...
Onbeantwoordbaar

sorry... maar het is zo

tis denk k wel beantwoordbaar, maar voor iedereen anders. Daarom is t zo... ingewikkeld

floer 09-03-2003 17:25

Er is geen god. Je moet in jezelf geloven!

moonchild 09-03-2003 17:26

Citaat:

floer schreef:
Er is geen god. Je moet in jezelf geloven!
Wat een verheldering :rolleyes:

Miss Helena 09-03-2003 18:16

Citaat:

floer schreef:
Er is geen god. Je moet in jezelf geloven!
:rolleyes:

JJzD 09-03-2003 18:30

God is de god zoals die door de bijbel, zijn profeten en zijn geest spreekt

maar daar geloofde je niet in.

loeka 09-03-2003 20:13

Wie of wat God is, is voor iedereen anders. Iedereen heeft wel zijn eigen idee over God. Ik geloof niet in overaardse krachten of sferen, als God al zou bestaan zou het een persoon zijn, die heel veel verschillende mensen en dieren helpt. God moet een vorm hebben, anders kan Hij ook niet helpen. Aan een God kun alles vragen en hij zal je hulp bieden als je het nodig hebt. God is niet overal hetzelfde, in andere wereld delen denken de mensen anders en doen mensen andere dingen. De God die daar lleeft/woont zie er anders uit en helpt op de manier die bij dat soort mensen past.

Als bijbaantje zorg ik voor de kinderen tijdens een soort van kerkdienst. Deze keer ging het over God (anders bijna nooit) We hadden het erove hoe God er uit zou zien als je hem zou kunnen zien en als hij bestaat.

De conclusie: God is wit, en lijkt op een mens met een soort van jurk aan. Hij zit op een vliegtuig. Zo kan hij namelijk op alle plekken op aarde zijn.

We kwamen er niet uit of in elk land God dezelfde kleur heeft. Het kan best zijn dat de kleur die de engelsen white noemen en wij vertalen als wit, volgensen de engelsen onze kleur geel is.

Toemoesh 10-03-2003 09:40

Citaat:

Sterrenkijkster schreef:
stomme vraag...
Onbeantwoordbaar

sorry... maar het is zo

Dit moet ik, helaas voor de starter van de stelling, bevestigen. De vraag wie/wat is God? Is niet te beantwoorden. Niemand kan je vertellen wie of wat God is omdat er niemand is die hem ooit heeft gezien. Er zijn geen foto's van God dus je kunt niets bewijzen. Het is gewoon zo dat God voor jou is wat jij gelooft dat het is. Als je in een God gelooft, dan is hij er voor je. Geloof je niet, dan zullen gelovigen zeggen dat Hij er toch voor je is. Veel mensen gaan pas in een God geloven als ze iets ernstigs hebben doorstaan, maar daar kunnen jullie beter zelf over oordelen...

moonchild 10-03-2003 15:18

Citaat:

Toemoesh schreef:
Dit moet ik, helaas voor de starter van de stelling, bevestigen. De vraag wie/wat is God? Is niet te beantwoorden. Niemand kan je vertellen wie of wat God is omdat er niemand is die hem ooit heeft gezien. Er zijn geen foto's van God dus je kunt niets bewijzen. Het is gewoon zo dat God voor jou is wat jij gelooft dat het is. Als je in een God gelooft, dan is hij er voor je. Geloof je niet, dan zullen gelovigen zeggen dat Hij er toch voor je is. Veel mensen gaan pas in een God geloven als ze iets ernstigs hebben doorstaan, maar daar kunnen jullie beter zelf over oordelen...
Ik vraag het omdat er zoveel topics over gaan en dan vraag ik mij af wat iedereen persoonlijk onder God verstaat dan snap je sommige reacties ook beter.

Isa 10-03-2003 17:00

God kan alles.

faan 10-03-2003 20:01

Ik weet waar hij is
Ik weet waar zijn huis staat
Ik weet waar zijn zoon hangt

dit was maar onderdoordachte humor ;)

dinkie 10-03-2003 20:38

God wordt in de Bijbel beschreven, als de Schepper van deze aarde, zo ook van de Hemel. Hij bestuurt alle dingen, ook nu nog. Uit armoede, en uit onwil, worden vaak andere zaken aangemerkt als iets goddelijks. net als het atheisme. in de Bijbel staat daarover: De dwaas zegt in zijn hart: er is geen God. even kort, misschien wat losse flodders, mail voor meer vragen: 5311@dolfijn.nl

anrym 10-03-2003 21:08

okey! voor iedereen ff: als er een god zou bestaan he? als... waarom is dit leven dat zo fucking shit? xxxx waarom is er oorlog? groetjes

moonchild 11-03-2003 13:34

Citaat:

Kenny McCormick schreef op 10-03-2003 @ 17:00:
God kan alles.
En hij is...?

Lepra de Clown 11-03-2003 14:53

Citaat:

JJzD schreef op 09-03-2003 @ 18:30:
God is de god zoals die door de bijbel, zijn profeten en zijn geest spreekt

maar daar geloofde je niet in.

NEE GOH VINDT JE HET HEEL VREEMD DAT IK DAAR NIET IN GELOOF????? ZO FOKKING VEEL TEGENSTRIJDIGHEID GA IK INDERDAAD NIET GELOVEN! STEL GOD IS EEN GOZER EN HIJ IS ZO TEGENSTRIJDIG!
STEL JE JE VOOR, IS HET ZO VAN
"HOI IK BEN GOD, OF TOCH NIET OF TOCH WEL OF TOCH NIET OF TOCH WEL OF TOCH NIET OF TOCH WEL OF TOCH NIET OF TOCH WEL OF TOCH NIET OF TOCH WEL?"

DAAR WORDT JE TOCH GEK VAN?



ps.
god is een joint!

Dr. Aep 11-03-2003 15:11

Ivo, blijf met je poten van de Capslock af :p

--Sarah-- 11-03-2003 15:26

Citaat:

AePiE schreef op 11-03-2003 @ 15:11:
Ivo, blijf met je poten van de Capslock af :p
nee of van god, lijkt me nog wat verstandiger;)

Citaat:

god is een joint
:d

Isa 11-03-2003 16:26

Citaat:

moonchild schreef op 11-03-2003 @ 13:34:
En hij is...?
wat hij wil dat hij is. :)

moonchild 11-03-2003 17:06

Citaat:

Kenny McCormick schreef op 11-03-2003 @ 16:26:
wat hij wil dat hij is. :)
En wat is hij voor jou?

Freyja 11-03-2003 17:50

Citaat:

dinkie schreef op 10-03-2003 @ 20:38:
God wordt in de Bijbel beschreven, als de Schepper van deze aarde, zo ook van de Hemel. Hij bestuurt alle dingen, ook nu nog. Uit armoede, en uit onwil, worden vaak andere zaken aangemerkt als iets goddelijks. net als het atheisme. in de Bijbel staat daarover: De dwaas zegt in zijn hart: er is geen God. even kort, misschien wat losse flodders, mail voor meer vragen: 5311@dolfijn.nl
...ik vat je opmerking over atheisme hier niet?
Uit armoede en uit onwil worden vaak andere zaken aangemerkt (wat?) als iets goddelijks. Net als atheisme.
Dus atheisme is ook iets goddelijks?

Revan 11-03-2003 22:54

God = wat jij gelooft dat God is...

waarom zou je een God wilenals je moeder een Engel is?

Isa 12-03-2003 07:47

Citaat:

moonchild schreef op 11-03-2003 @ 17:06:
En wat is hij voor jou?
hoe bedoel je? Voor mij ben ik een deel van hem. :)
Maar ik weet nie wat God's vorm is op dit moment, als je al uberhaupt van moment kunt spreken in werelden waar de tijd in 232049513409513113969375097987 meer richtingen loopt dan onze eenrichtingsverkeer-tijd.

Toemoesh 12-03-2003 10:38

Citaat:

Kenny McCormick schreef op 12-03-2003 @ 07:47:
hoe bedoel je? Voor mij ben ik een deel van hem. :)
Maar ik weet nie wat God's vorm is op dit moment, als je al uberhaupt van moment kunt spreken in werelden waar de tijd in 232049513409513113969375097987 meer richtingen loopt dan onze eenrichtingsverkeer-tijd.

Waarmee heb je in Godsnaam dat cijfer berekend???

dinkie 12-03-2003 12:16

Citaat:

Morgan schreef op 11-03-2003 @ 17:50:
...ik vat je opmerking over atheisme hier niet?
Uit armoede en uit onwil worden vaak andere zaken aangemerkt (wat?) als iets goddelijks. Net als atheisme.
Dus atheisme is ook iets goddelijks?

nee, zeker niet. maar omdat de mensen het in hun hart niet eens kunnen zijn met wat de Bijbel zegt, omdat het ons afbreekt, en ons bestempelt als onvolkomen mensen, daarom zoeken wij alternatieven. uit armoede. omdat wij niet met dit kunnen leven. daaruit komen de godsdiensten voort, alsmede het atheisme.

Isa 12-03-2003 18:01

Citaat:

Toemoesh schreef op 12-03-2003 @ 10:38:
Waarmee heb je in Godsnaam dat cijfer berekend???
:rolleyes:
zucht. Dat betekent gewoon heel erg veel. oneindig keer oneindig veel.

Diovai 12-03-2003 18:42

God is wat jij wil dat God is. Voor mij is God liefde, licht, zo dicht mogelijk bij mijn ziel komen, omdat dat is waar ik naar streef. Omdat dat voor mij het hoogste is, noem ik dat God.

theone87nl 12-03-2003 19:23

Citaat:

moonchild schreef op 04-03-2003 @ 16:33:
Er zijn hier heel veel topics over God, maar dan vraag ik me toch af wie of wat God eigenlijk is. Sommige geloven zoals het in de bijbel staat en andere weer dat het al het goede op Aarde is. Wat versta je dan onder God?

God is voor mij hoe Hij in de bijbel beschreven word, en daar geloof ik niet in. Als je het over hogere machten/sferen hebt geloof ik wel maar dan is het voor mij niet God.

Wat verstaan jullie onder God, en wat geloof je daarbij?

god is een verzinsel van de stamhoofden van een aantal duizend jaar geleden om het volk onder de knie te houden. en te zorgen dat ze zich gedragen

JJzD 13-03-2003 16:36

Citaat:

Lompo de Clown schreef op 11-03-2003 @ 14:53:
NEE GOH VINDT JE HET HEEL VREEMD DAT IK DAAR NIET IN GELOOF????? ZO FOKKING VEEL TEGENSTRIJDIGHEID GA IK INDERDAAD NIET GELOVEN! STEL GOD IS EEN GOZER EN HIJ IS ZO TEGENSTRIJDIG!
STEL JE JE VOOR, IS HET ZO VAN
"HOI IK BEN GOD, OF TOCH NIET OF TOCH WEL OF TOCH NIET OF TOCH WEL OF TOCH NIET OF TOCH WEL OF TOCH NIET OF TOCH WEL OF TOCH NIET OF TOCH WEL?"

DAAR WORDT JE TOCH GEK VAN?



ps.
god is een joint!

nou het gaat eerder zoiets van
"hoi, ik ben God. Ik hbe je lief maakt niet uit wat je gedaan hebt. Ik verlang ernaar om samen te zijn en al jouw lijden op mijn zoon te laden. slechts een korte tijd van lijden maar daarna kunnen wij voor eeuwig samen zijn.

Met een warme Omhelzing
Je vader
God "

Freyja 13-03-2003 17:43

Citaat:

JJzD schreef op 13-03-2003 @ 16:36:
nou het gaat eerder zoiets van
"hoi, ik ben God. Ik hbe je lief maakt niet uit wat je gedaan hebt. Ik verlang ernaar om samen te zijn en al jouw lijden op mijn zoon te laden. slechts een korte tijd van lijden maar daarna kunnen wij voor eeuwig samen zijn.

Met een warme Omhelzing
Je vader
God "

Vrij gemeen voor zijn zoon, niet?

moonchild 13-03-2003 17:58

Citaat:

Kenny McCormick schreef op 12-03-2003 @ 07:47:
hoe bedoel je? Voor mij ben ik een deel van hem. :)
Dat bedoel ik :)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.