Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Studie MER (Management Economie en Recht) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1704691)

Ferrywoman 18-07-2008 19:29

Studie MER (Management Economie en Recht)
 
Vraag is heel simpel.

Wie zit op deze opleiding of gaat er naar toe.

Ik ga het volgend jaar studeren in Eindhoven.

fib 19-07-2008 14:43

Ik hoop voor jou dat je Hoge school Fontys overleefd:rolleyes: suc6

Ferrywoman 20-07-2008 10:28

Waarom,

Is het dan zo erg.

Heb jij daar gezeten ofzo

fib 20-07-2008 13:17

Ik heb er zelf niet gezeten. Een aantal klasgenoten van mij wel. Die waren voornamelijk negatief over Fontys.

Dittrich 20-07-2008 14:27

Ik heb dat gedaan op de Fontys en echt, ga ergens anders naartoe! Het systeem op de Fontys werkt zo:
- Je moet overal zelf achteraan.
- Docenten weten vaak zelf ook niet echt wat de bedoeling is.
- Basiskennis en -vaardigheden (dingen opzoeken in het wetboek bijv.) dien je ook maar zelf te vergaren en
- Álles gaat met projecten en projectgroepen. Begeleiding daarvan is echt bar- en barslecht.
Echt, schrijf je in bij een andere, betere hbo instelling, want slechter dan de Fontys bestaat bijna niet. In Weert zit ook een MER opleiding, daar is het allemaal iets kleinschaliger en moet je harder werken, maar je leert er wel heel veel meer.

Ferrywoman 20-07-2008 20:26

Ja maar ik ben ingeschreven en kan nu denk ik niet meer veranderen.
Ik kijk het gewoon een jaartje aan misschien niet slim maar ik ben eigenwijs.
En dat zelfstandig dingen doen vind ik nog niet eens zo vreselijk maar ja, ik kijk wel.

Toch bedankt voor de info hoe heet die school dan in weert?

fib 20-07-2008 20:49

"ik ben nu toch al ingeschreven bij fontys" vind ik een slechte reden. Zoveel moeite kost het niet om je inschrijving te wijzigen. Misschien denk je er nu te licht over. Als het collegejaar zometeen is begonnen ga je gegarandeerd tegen allemaal vervelende problemen oplopen. Dit is erg frustrerend. Niet iedereen trekt dat. In Den Bosch en Weert is dezelfde opleiding, deze zijn veel beter. ik wens je suc6.

Dittrich 20-07-2008 22:00

Citaat:

Ferrywoman schreef: (Bericht 27903306)
Ja maar ik ben ingeschreven en kan nu denk ik niet meer veranderen.
Ik kijk het gewoon een jaartje aan misschien niet slim maar ik ben eigenwijs.
En dat zelfstandig dingen doen vind ik nog niet eens zo vreselijk maar ja, ik kijk wel.

Toch bedankt voor de info hoe heet die school dan in weert?

Zelfstandig dingen doen is idd niet vreselijk maar als je alles zelf moet doen en je zonder goede, gemotiveerde projectgroep niks leert, gaat dat héél erg snel vervelen (en geloof me, er lopen heel erg veel ongemotiveerde mensen rond bij de Fontys, komt ook door de "Biloba" manier van leren van Fontys, dat is gewoon een heel erg demotiverende leermethode).

Die school heet volgens mij, als ik het me goed herinner, HBO Nederland.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.