Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   heimwee (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1809533)

davedavy 21-07-2010 13:10

heimwee
 
Hallo,

Ik heb vanaf vandaag vakantie van de Basis school , na de vakantie ga ik naar de middelbare school , ik heb nu opeens(n) super erge heimwee en weet niet wat te doen kan iemand aub helpen? Ik kon me inschrijven om op school te helpen maar het is te laat :(

Sarah 21-07-2010 13:34

Misschien hebben ze nog niet genoeg mensen om te helpen, je kunt eens opbellen (of je ouders vragen te bellen) om te vragen of ze nog mensen nodig hebben :)

Het is inderdaad een flinke stap. Heb je nog wel contact met je vrienden van de basisschool? Misschien helpt het om met hun af te spreken in de vakantie :) vooral met degenen die naar dezelfde middelbare gaan als jij!
En dan zul je na de vakantie vanzelf merken dat het op de middelbare school ook best leuk is ;)

Vogelvrij 21-07-2010 14:13

Probeer eerst maar eens gewoon fijn van je vakantie te genieten, leuke dingen te doen. Het zal wel spannend worden, de middelbare school, maar het is voor iedereen spannend en binnen een paar maanden zul je al wel aardig gewend zijn. Verder kun je altijd afspreken met oude klasgenootjes en kun je natuurlijk ook nog best eens langsgaan op je oude school :)

davedavy 21-07-2010 14:14

Bedankt dit helpt al heel veel :D

Pluis 21-07-2010 14:52

Ik denk dat je beter geholpen kan worden op ons psychologie subforum, dus daar verplaats ik deze topic naartoe.

Kikaa 22-07-2010 10:09

Het is spannend, maar na een paar maanden ben je echt wel gewend. Je kan inderdaad nog altijd naar je oude school, afspreken met klasgenootjes van basisschool etc.
Ik ga nu naar de vierde en we spreken nog steeds af en toe met de hele klas van de basisschool af!

En ik vind het uiteindelijk veel leuker op de middelbare dan op de basisschool.

Noeleke 24-07-2010 00:22

Citaat:

kika,x schreef: (Bericht 30689924)
Het is spannend, maar na een paar maanden ben je echt wel gewend. Je kan inderdaad nog altijd naar je oude school, afspreken met klasgenootjes van basisschool etc.
Ik ga nu naar de vierde en we spreken nog steeds af en toe met de hele klas van de basisschool af!

En ik vind het uiteindelijk veel leuker op de middelbare dan op de basisschool.

Ja helemaal mee eens! Ik ga nu naar 5 VWO en middelbare school is vele malen leuker en afwisselender dan basisschool, ik stond ook (ja, serieus) te janken in de zomervakantie van basis naar middelbaar!
Maar echt, na een weekje (misschien 2) heb je alles onder de knie, en geniet je er met volle teugen van. Één tipje: verheug je niet op huiswerk en vraag vrienden of broers/zussen om raad :) Want alleen red je het niet op middelbaar :P Probeer ook gewoon wat nieuwe mensen te zoeken in je klas en wordt daar bevriend mee! Zeker weten dat dat het hele proces wat soepeler maakt :)

Duckdoggy 24-07-2010 12:09

zoals mijn voorgangers al zeiden, op de middelbare is het leuker als op de basisschool, er mag gewoon veel meer en je wordt er veel vrijer gelaten.
en natuurlijk, spreek af met vrienden van de basisschool.

maareeh hadden jullie niet een kijkmiddag op de middelbare om kennis te maken met je nieuwe klas en mentor?
zoek toekomstige klasgenoten dan op via hyves, en maak eens een praatje met ze, via internet of spreek met ze af.
als je naar de middelbare gaat en je kent er écht helemaal niemand, dan hebben pestkoppen dat al gauw door en dan ben je al gauw het buitenbeentje.
zorg er dus voor dat je mensen van je nieuwe klas kent.

heb je nog broertjes of zusjes op je basisschool??
stel voor om ze af en toe van school te halen of te brengen als je tijd hebt, zo blijf je in contact met je oude school en zie je ws ook nog wel juffen en meesters daarvan, kun je ff lekker een praatje met ze maken.

plak in je nieuwe schoolagenda de klassenfoto van je oude klas,
als je ze mist kun je ze nog altijd zien

ik heb als je wil ook nog wat tips voor je eerste schooldag.
-kleed je zoals je altijd doet, dus blijf jezelf en ga niet opeens sppr stoer willen zijn ofzo
-ga niet meteen roepen: eee die daar is dik!
grote kans dat je dan t buitenbeentje word
-zenuwachtig zijn is niet erg, iedereen vind de eerste dag spannend
-negeer de oudere leerlingen als ze brugger tegen je zeggen, als je reageert vinden ze het alleen maar lollig
-zorg dat je niet overdreven vroeg al op school bent, je word dan gauw als nurdje bestempeld, ookal ben je dit natuurlijk niet
- nieuwe vrienden maken is natuurlijk belangrijk, maar kijk liever eerst ff de kat uit de boom, mensen die op het eerste gezicht heel aardig lijken kunnen later tegenvallen en andersom

ik hoop dat je hier wat aan hebt!!

Azèche_oud 27-07-2010 10:21

Ik ben het met Duckdog eens, alleen een klassenfoto in je agenda lijkt me niet echt handig. Dan denk je elke keer als je ernaar kijkt: Het was veel leuker daar! zeker in het begin. En dat was de gedachte waar je vanaf wilde!
Succes ermee. Het valt waarschijnlijk uiteindelijk allemaal wel mee :)

Malossi 27-07-2010 14:15

Een vriend van mij had dit net zo, die kon er niet meer van slapen, en zenuwachtig. Trouwens, je kunt in je onderbewuste óók zenuwachtig zijn! Dan ervaar je het niet als zenuwachtig, maar je hebt de fysieke nadelen er wel van. Ga hiermee eens naar je huisarts, die kan je prima helpen en dan ben je zo weer boven Jan:).


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.