Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Brommer reis (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1928716)

magnusdebaas 16-02-2017 18:51

Brommer reis
 
Ik wil in de zomervakantie op mijn puch brommer gaan reizen, naar Frankrijk of Noorwegen ofzo. Heb ik daar toestemming voor nodig van mijn ouders? Rond die tijd heb ik mijn rijbewijs al en de brommer is gewoon verzekerd.

Pluis 16-02-2017 18:56

Dat ligt eraan hoe oud je bent

magnusdebaas 16-02-2017 19:22

16

deadlock 16-02-2017 20:27

Je hebt wel toestemming nodig van je ouders, maar dat hoef je volgens mij niet altijd en overal bij je te hebben.

De regelgeving voor brommers verschilt nogal van land tot land. Zo heb ik in Denemarken geen rijbewijs nodig maar hier wel, vanwege m'n geboortejaar. En dat is niet het enige. In Frankrijk heb je verplichte alcoholtesters bijvoorbeeld, maar ik weet dan weer niet of dat geldt voor de brommer.

Soms worden scooters in het buitenland gezien als motoren. Tevens zijn scooters niet altijd even praktisch voor dit soort trips omdat het heel onhandig is om zelf kleine dingetjes te doen. Met een klassieke Puch is dit veel makkelijker.

magnusdebaas 16-02-2017 22:27

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34315561)
Je hebt wel toestemming nodig van je ouders, maar dat hoef je volgens mij niet altijd en overal bij je te hebben.

De regelgeving voor brommers verschilt nogal van land tot land. Zo heb ik in Denemarken geen rijbewijs nodig maar hier wel, vanwege m'n geboortejaar. En dat is niet het enige. In Frankrijk heb je verplichte alcoholtesters bijvoorbeeld, maar ik weet dan weer niet of dat geldt voor de brommer.

Soms worden scooters in het buitenland gezien als motoren. Tevens zijn scooters niet altijd even praktisch voor dit soort trips omdat het heel onhandig is om zelf kleine dingetjes te doen. Met een klassieke Puch is dit veel makkelijker.

Zal wel moeilijk worden om mijn moeder te overtuigen, maar mijn stiefvader vindt zulke dingen wel leuk. Een Puch is inderdaad zeer geschikt voor zulke dingen, alles kan er makkelijk op en ze zijn simpel.

deadlock 16-02-2017 23:49

Vergeet niet gereedschap mee te nemen. Een heel klein combinatiesetje, schroevendraaier/doppensetcombinatie. En enkele reserveonderdelen. Minimaal 4 van elk lampje, als je een accu hebt, zorg dan voor een gloednieuwe accu en laadt dat ding eerst op zodat hij echt vól is.
Ik heb op mijn Tomos de high beams vervangen door LED-lampen. Op het platteland van Frankrijk is dat echt onmisbaar.

En natuurlijk: BANDENPLAKSET, en onderzoek ook een abonnement op de ANWB!

magnusdebaas 17-02-2017 16:24

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34315777)
Vergeet niet gereedschap mee te nemen. Een heel klein combinatiesetje, schroevendraaier/doppensetcombinatie. En enkele reserveonderdelen. Minimaal 4 van elk lampje, als je een accu hebt, zorg dan voor een gloednieuwe accu en laadt dat ding eerst op zodat hij echt vól is.
Ik heb op mijn Tomos de high beams vervangen door LED-lampen. Op het platteland van Frankrijk is dat echt onmisbaar.

En natuurlijk: BANDENPLAKSET, en onderzoek ook een abonnement op de ANWB!

Ik ben al van plan led lampjes te gebruiken, maar de brommer is nog helemaal origineel dus daar twijfel ik nog over. Ik ga zeker gereedschap meenemen, met een 40 jarige mv50 weet je het maar nooit. Heb je trouwens toevallig een Tomos 4TL?

deadlock 17-02-2017 19:55

Nee Quadro A35 E-Start! Fucking vet ding <3


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.