Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Onderste buikspieren trainen. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1112458)

x-spekkie-x 24-02-2005 05:29

Onderste buikspieren trainen.
 
Ik train dagelijks mijn buikspieren, maar dan doe ik gewoon rechte en schuine situps. Ook doe ik een oefening met mijn benen de lucht in (ong 90 graden) en dan gewoon situps doen.
Helaas heeft dit alleen effect op de bovenste buikspieren.

Ik vroeg me af wat voor oefeningen er zijn voor de onderste buikspieren.

(Dat je ze eventueel niet zal zien omdat vrouwen een hoger vetpercentage hebben is niet erg. Ik wil gewoon strakkere spieren :p)

En, misschien weet men dan ook wel oefeningen voor de billen en de bovenbenen. :o

Zwarte Reiger 24-02-2005 07:03

Wees blij dat je ze niet kan zien, dat is heel lelijk bij een vrouw en het kan ook lelijk zijn bij een man ;)

jemappelebas 24-02-2005 09:30

Je moet echt niet je onderbuikspieren gaan trainen, ik heb dat ook gedaan en je onderzijkanten worden echt dik, dat ziet er niet uit. die foto van mij op dat topic is al wat oud, het is nu nog dikker.

x-spekkie-x 24-02-2005 10:22

Citaat:

jemappelebas schreef op 24-02-2005 @ 10:30 :
Je moet echt niet je onderbuikspieren gaan trainen, ik heb dat ook gedaan en je onderzijkanten worden echt dik, dat ziet er niet uit. die foto van mij op dat topic is al wat oud, het is nu nog dikker.
Eh, als vrouw zijnde denk ik toch niet dat je ook maar iets zult zien :o

MieX 24-02-2005 10:43

Citaat:

jemappelebas schreef op 24-02-2005 @ 10:30 :
Je moet echt niet je onderbuikspieren gaan trainen, ik heb dat ook gedaan en je onderzijkanten worden echt dik, dat ziet er niet uit. die foto van mij op dat topic is al wat oud, het is nu nog dikker.
Mannen krijgen veel sneller extra spiergroei dan vrouwen, als de TS ooit ook zulke grote buikspieren wil krijgen zal ze toch op zn minst flink aan de supplementen moeten

squat 24-02-2005 11:32

De voorste buikspier is één spier en je kan dus niet één deel van die spier trainen.

Lynn 26-02-2005 11:11

Ik weet er nog wel een paar voor je billen/bovenbenen. Behoorlijk standaard, dat wel, maar het helpt tenminste. :)

Ga op handen en knieeen zitten en til je linkerbeen op alsof je een hond bent die moet plassen. Doe dat 15x (of 10, 20.. wat jij wil) en wissel daarna van been. Je kunt ook je been recht achteruit houden en dan kleine beetjes omhoog bewegen. Of je been achteruit houden, knie buigen (ongeveer 90 graden, zodat de onderkant van je voet naar het plafond gericht is) en dan je been omhoog bewegen. (Moet je er wel voor zorgen dat je bovenbeen in het verlengde is van je rug- op dezelfde hoogte, zeg maar :))

Verder kun je op je zij gaan liggen, leunen op je elleboog, en dan je onderste been iets krom trekken en je bovenste been telkens omhoog bewegen of optrekken etc. Kun je zelf wel een paar variaties op bedenken. :)

Phlox 27-02-2005 21:15

ik hoop dat ik het goed kan uitleggen, volgens mij helpt dit voor onderste buikspieren :o

op de grond zitten, je handen naast je neerzetten en je voeten + benen een klein eindje optillen zodat ze de grond niet meer raken. dan spreiden, sluiten, weer optrekken en dit herhalen. (en boven de grond blijven)

offtopic: er komen weer allemaal nare basisschool herinneringen boven waarbij mijn vieze gymleraar heel hard: STREK-SPREID-SLUIT-TREKOP! riep :(

MightyDuck 27-02-2005 23:06

http://www.exrx.net/AnimatedEx/Rectu...egHipRaise.gif

Maar dan zonder kabel uiteraard, das waarschijnlijk al zwaar genoeg. :)

bench140 28-02-2005 11:27

Citaat:

squat schreef op 24-02-2005 @ 12:32 :
De voorste buikspier is één spier en je kan dus niet één deel van die spier trainen.
Jawel


Voor buik vind ik deze toch echt een toppertje, maar natuurlijk niet te snel opgeven.
http://www.exrx.net/AnimatedEx/Rectu...egHipRaise.gif

Sasjeliefff 02-03-2005 08:32

Citaat:

x-spekkie-x schreef op 24-02-2005 @ 06:29 :
Ik train dagelijks mijn buikspieren, maar dan doe ik gewoon rechte en schuine situps. Ook doe ik een oefening met mijn benen de lucht in (ong 90 graden) en dan gewoon situps doen.
Helaas heeft dit alleen effect op de bovenste buikspieren.

Ik vroeg me af wat voor oefeningen er zijn voor de onderste buikspieren.

(Dat je ze eventueel niet zal zien omdat vrouwen een hoger vetpercentage hebben is niet erg. Ik wil gewoon strakkere spieren :p)

En, misschien weet men dan ook wel oefeningen voor de billen en de bovenbenen. :o

Op je rug gaan liggen, je handen/armen gekruist achter je hoofd tegen je schouders aanleggen (snap je dit?)
wacht, nog 1 keer: je moet je armen zo achter je hoofd kruizen dat je met je handen je beide schouders aanraakt, dus je rechterhand raakt je linkerschouder aan, en andersom.
Daarna trek je je knien op, en iedere keer dat je omhoog komt, duw je je benen in ongeveer een hoek van 90 graadjes naar je toe.

Sasjeliefff 02-03-2005 08:34

Bovenbenen: op je zij gaan liggen en je benen omhoog tillen, eerst 10 setjes 1x je been optrekken. Dan 10 van 2x omhoog (dus in 2x omhoog) en daarna 10 in 3x omhoog. Dat wissel je af. Om de oefening zwaarder te maken kun je gebruik maken van gewichtjes.

Billen..............legcurl geloof ik. en steppen en traplopen etc.

Sasjeliefff 02-03-2005 08:35

Trouwens: volgens mij is het niet goed om je buikspieren iedere dag te trainen, je buikspieren raken dan gewend aan de dagelijkse oefeningen (die je niet zwaarder maakt) en dus heeft het minder tot geen effect. Beste is om de dag.

bench140 02-03-2005 08:58

Buikspieren kan je wel iedere dag trainen, alleen als je ze hard traint zullen ze hun rust nodig hebben.
Toch blijft het zo dat vrouwen met de mooiste buikspieren ze meestal meerdere malen per week trainen en er even langer de tijd voor nemen.

Sasjeliefff 02-03-2005 11:12

hmm mijn PT zei me dat ik moest trainen met 2 schema's 1 voor bovenlichaam en 1 voor onderlichaam en die wissel ik om de dag af, 6 dgaen per week, en dan 1 dag rust (zwemmen) en dan heb ik het alleen over krachttraining

Sasjeliefff 03-03-2005 11:30

Citaat:

Chandis schreef op 02-03-2005 @ 20:46 :
Ik heb wel dat ik het nu ik een tijdje bezig ben met buikspieroefeningen ik het langer volhoudt en het minder snel voel. Maar dan ga ik gewoon wat langer door.
:) Ik train dus zeg maar 3x per week bovenlichaam, en dan 45min per keer.........ik doe meer aan cardiotraining, en krachttraining om het te 'accentueren' :P

wr_faya 03-03-2005 12:47

Citaat:

Chandis schreef op 02-03-2005 @ 20:46 :
Ik heb wel dat ik het nu ik een tijdje bezig ben met buikspieroefeningen ik het langer volhoudt en het minder snel voel. Maar dan ga ik gewoon wat langer door.
Juistem :) .
Zo doe ik het dus ook.
Als ik voor me eigen een maximum stel van 50 keer,
en na de 50 keer voel ik niet echt veel,
ga ik door tot 60-70.. zolang ik wat ga voelen

the_conquer 03-03-2005 14:31

ik zou je juist wel trainen hoor. ziet er wel goed uit:) bij mij dan:D

Psychotic89 04-03-2005 17:22

Citaat:

bench140 schreef op 28-02-2005 @ 12:27 :
Jawel


Voor buik vind ik deze toch echt een toppertje, maar natuurlijk niet te snel opgeven.
[afbeelding]

Wohoo die man kan dat vaak , heb 5 minuten erna zitten kijken , en hij heeft zich steets elke paar sekenden steets weer omhooggetilt. :D lol

Maar, ik kan alleen maar aanraden om de spieren te trainen, ook weer niet dat er zo'n massa word als bij veel mannen, dat vind ik zelf niet echt uit zien, dat moet je natuurlijk ook zelf weten.

bench140 04-03-2005 23:32

Ik voel me elke weer reusachtig groot als ik van die mannetjes zoals jou zie rondlopen, jullie soort zal altijd klein en zwak blijven.

MightyDuck 05-03-2005 01:14

Citaat:

bench140 schreef op 05-03-2005 @ 00:32 :
Ik voel me elke weer reusachtig groot als ik van die mannetjes zoals jou zie rondlopen, jullie soort zal altijd klein en zwak blijven.
Hehehehehehehe. Het ís dat je hier geen karma kunt geven... :D

jet 05-03-2005 11:42

van janet jacksons personal trainer ( ik kijk te vaak tmf :p )

je lligt op de grond, je legt je handen onder je billen, je brengt je benen recht omhoog.. dat is de uitgangs positie. en dan breng je je hele onderlichaam en benen nog verder omhoog, door middel van je buikspieren, en ga je weer terug naar de uitgangs positie.. en dat dan meerdere keren


klinkt vaag, hoop dat iemand het snapt

Sade 06-03-2005 09:23

Citaat:

MieX schreef op 24-02-2005 @ 11:43 :
Mannen krijgen veel sneller extra spiergroei dan vrouwen, als de TS ooit ook zulke grote buikspieren wil krijgen zal ze toch op zn minst flink aan de supplementen moeten
Precies. Bovendien gaat het om de kwaliteit van de oefeningen, niet de kwantiteit. Oftewel, het ligt er maar aan welke oefeningen je uitvoerd, en hoe.
Persoonlijk vind ik een strak buikje bij vrouwen mooi, al moet je natuurlijk zelf wel heel goed in de gaten houden dat je niet alleen maar je rechte buikspier traint, en de rest laat zitten. Ik vind het dus een goed idee van de TS om ook de onderste buikspier aan te pakken.

Ontopic: er staan op internet echt veel oefeningen voor dit soort dingen. Wat je ook een keer kunt doen is een fitness blaadje kopen zoals Muscle & Fitness, of, speciaal voor vrouwen: Female Fitness Magazine. In dit soort bladen wordt vrijwel maandelijks dit onderwerp behandeld.

Sade 06-03-2005 09:26

Citaat:

bench140 schreef op 28-02-2005 @ 12:27 :
Jawel


Voor buik vind ik deze toch echt een toppertje, maar natuurlijk niet te snel opgeven.
[afbeelding]

Zo'n legraise kan dan wel een hele goede oefening zijn, maar thuis kun je hem natuurlijk een beetje moeilijk uit voeren :s

bench140 06-03-2005 10:44

Citaat:

Sade schreef op 06-03-2005 @ 10:26 :
Zo'n legraise kan dan wel een hele goede oefening zijn, maar thuis kun je hem natuurlijk een beetje moeilijk uit voeren :s
Bij mij thuis wel :) Ik doe alleen zelf geen buik meer, met andere oefeningen gebruik ik m'n buik al.

Sade 06-03-2005 11:25

Citaat:

bench140 schreef op 06-03-2005 @ 11:44 :
Bij mij thuis wel :) Ik doe alleen zelf geen buik meer, met andere oefeningen gebruik ik m'n buik al.
Jij hebt zeker een stang o.i.d. ergens bevestigd? Maarja, ik had het dus over het algemeen. En ik kan me voorstellen dat je je buik niet meer doet, is ook niet zo belangrijk.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.