Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Rare combinaties! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1872668)

dejob14 15-01-2013 14:56

Rare combinaties!
 
Post hier al je rare combinatie's van eten en drinken... Bijvoorbeeld:
Broodje pindakaas met ketchup...
Of fanta met cola gemixt ;)

tiara-schaapie 15-01-2013 15:29

Nou vorige week bleef een vriend eten en we eten dan altijd ons speciaal menu das dan zoo lekker xp

Een botheram met chips en kipfilet en mayonaise
En dan peperkoek met smeer worst
En eierkoeken met hagelslag,kaas en jam

En dan thee met appel erin of perzik xp

Mutant_oud 15-01-2013 17:06

Ik dronk vroeger op kamp heel vaak Cola gemixt met Fanta. Geen idee waarom, het was gewoon lekker ^^

Mijn moeder vond witte spaghetti met bruine suiker altijd heel lekker, ik weet niet meer of ik het ooit geproefd hebt.

Pindakaas met chocopasta op brood (caloriebom)
Speculaaspasta met chocopasta op brood (idem)
Pindakaas met hagelslag op brood (idem)

Broodje ham/kaas kent iedereen wel, maar salami/kaas is ook heel lekker.

Ongekookte spaghetti met een gaatje erin als rietje gebruiken bij frisdrank en erna opeten (sowieso eet ik graag ongekookte pasta).

Safari met 7up <3

Niet denderend: whisky met appelsap.

Frieten in je frikandel speciaal leggen.


En vast nog wel meer.

dennis018 15-01-2013 17:19

een boterham met Piccalilly!!! of frietjes of aardappels met Piccalilly
ik vind t mwam maar iedereen die ik ken vind t vies hahaha

MTpower 15-01-2013 18:04

Beleg (win)combi's:
Pindakaas met plakjes banaan.
Nutella met plakjes banaan.
Pindakaas met Nutella.
Nutella met pindakaas.
Kaas met stroop.

Vroegah mixte ik graag cola en 7-up, of melk met siroop. :o

Cucumber. 15-01-2013 18:57

Mijn vader eet altijd boerenkool met mayonaise en een andere kennis van ons eet altijd macaroni met knoflooksaus. :eek:

Verder drink ik ook best vaak sinas en cola bij elkaar, dat is echt heel lekker. Dat vind ik niet zozeer raar meer voor mezelf. :p

Daantje_0705 15-01-2013 19:00

Boerenkool (of andijviestamppot) is lekker met picalilly vind ik :) En boterhammen met pindakaas en komkommer ook (en pindakaas en hagelslag en pindakaas/chocopasta en banaan maar die zijn al genoemd), kaas met curry is ook lekker, smeerkaas met appel ook en fanta met cola vind ik ook lekker (y)

Mutant_oud 15-01-2013 19:47

Oh, smeerkaas met peper!

dxkusje 15-01-2013 19:52

erwten met mayonaise ;)

Mutant_oud 15-01-2013 22:25

Citaat:

dxkusje schreef: (Bericht 32993661)
erwten met mayonaise ;)

Dat vind ik niet raar? Toch niet als ze koud zijn, veel koude en/of rauwe groenten worden met mayonaise of andere sauzen geserveerd.

En stroop met kaas, dat heb ik altijd thuis zien gebeuren, maar eigenlijk zie ik het bijna nergens anders voorkomen. Ik heb het al eens op, en de combinatie is prima, maar ik ben geen fan van zoet beleg op brood.


Wat ik wel altijd raar heb gevonden, maar doodnormaal is: wortelen en erwten samen. Die combinatie heb ik nooit gesnapt.
En de Belgische gewoonte om bij elke groente uien te gooien.

En wat ik veel deed/doe: siroop bij bruiswater gooien. Dan heb je limonade met prik in plaats van water met een smaakje als je het bij kraanwater doet ^^

ExpoRules 15-01-2013 22:29

Ik eet al jaren elke ochtend boterhammen met chocopasta en kaas <3

Mutant_oud 17-01-2013 08:24

Rode bieten met sperziebonen en mayonaise (koud allemaal) gemengd <3

Superphris 18-01-2013 22:21

Ik eet graag krentenbollen met pindakaas, maar dat schijnt niet heel vreemd te zijn. En boterhammen met pindakaas in combinatie met alles wat zoet is, behalve honing (moet ik echt wat minder gaan doen, wat Mutant al zei: caloriebom). Verder hou ik erg van chilisaus en doe ik het overal op.

tomska 20-01-2013 16:03

pindakaas met hagelslag
pindakaas met sambal
kaas met sambal
ham met sambal
kaas met kip kerriesalade
boterham met satesaus
cola met redbull
pindakaas met jam

verder moet ik ff kijken en testen XD

nigelgein 20-01-2013 16:04

pannekoek met pindakaas, chips in mayonaise gemengt met ketchup .

Daantje_0705 20-01-2013 16:04

Citaat:

Superphris schreef: (Bericht 32999161)
Ik eet graag krentenbollen met pindakaas, maar dat schijnt niet heel vreemd te zijn. En boterhammen met pindakaas in combinatie met alles wat zoet is, behalve honing (moet ik echt wat minder gaan doen, wat Mutant al zei: caloriebom). Verder hou ik erg van chilisaus en doe ik het overal op.

Krentenbollen met kaas ken ik wel en eet ik zelf graag. Een collega van me at altijd een kroket op een krentenbol.

Mutant_oud 20-01-2013 16:36

Citaat:

nigelgein schreef: (Bericht 33001676)
chips in mayonaise gemengt met ketchup .

Dat deden we vroeger ook vaak, bij gebrek aan een echte dip ^^

En iets dat veel mensen ook vreemd vinden: pannenkoeken met chocopasta (nutella), dan wordt die chocolade heel smeuïg <3

Daantje_0705 20-01-2013 16:38

In Frankrijk verkopen ze ook crêpes met Nutella dus zo gek vind ik dat niet (en lekker trouwens wel ;) ). Chips met mayo/ketchup is ook lekker idd.

Mutant_oud 20-01-2013 16:44

Ik krijg meestal rare blikken als we ergens pannenkoeken eten en ik vraag of er ook chocopasta in huis is ^^ maar als ze er over nadenken, vinden ze het niet meer zo gek.

MTpower 20-01-2013 18:06

Fuck yeah, pannenkoeken met Nutella :mad: (Y)

Mutant_oud 20-01-2013 18:21

Ik wil niks anders meer :o tenminste, als het naturel pannenkoeken zijn. Als het hartige of appelpannenkoeken zijn, dan niet natuurlijk. Ik lust ze natuurlijk nog wel met andere dingen, maar dan hoef ik eigenlijk geen pannenkoeken ^^

KiMZz 13-02-2013 15:18

Citaat:

MTpower schreef: (Bericht 32993379)
Beleg (win)combi's:
Pindakaas met plakjes banaan.

_O_ Zó lekker! Het liefst op vers witbrood of een wit bolletje. Met een hele dikke laag pindakaas!

Elin3 13-02-2013 20:29

Pepersalami met komkommer, of satésaus met komkommer. En snoeptomaatjes met paturain, jumm.

drukknoopje 16-02-2013 15:25

Patat met stroop ipv mayo.
Pannenkoeken met bakleverworst

KIET 16-02-2013 18:33

In vooral Duitsland en Oostenrijk is de combinatie fanta/cola heel gewoon en is het een eigen drankje: Spezi (dat is eigenlijk een merknaam, maar wordt ook gebruikt om zo'n combinatie aan te duiden).

Ik smeer pindakaas op mijn (naturel) pannenkoeken, daar kijken mensen ook raar van op. Maar sinds ik de combinaties in een gemiddeld pannenkoekenhuis heb gezien, vind ik het best nog wel meevallen :D De meeste combinaties die hierboven staan doe ik ook wel aan (y)

BellePak 12-04-2013 19:13

Ik eet wel eens vaker een kroket en dan haal ik de vulling van de kroket eruit en duw er frietjes in haha, of krentenbollen met grillworst. of m'n lievelingseten: aardappelpuree, visticks, uiensaus, witte spaghetti en appelmoes dat appelmoes is niet zo vreemd want dat eet ik overal bij haha.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.