Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Vriendschap (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1949571)

JaapieEleven 13-01-2019 22:40

Vriendschap
 
Hey mensen!
Het valt me nu echt al een hele tijd op, en ik wil het toch ff kwijt.
Sinds de basisschool kan ik geen vrienden maken met jongens, terwijl ik zelf een jongen ben. Ik kan alleen maar met meisjes vrienden worden, ik weet niet waarom. Verder ben ik geen transgender, ik voel me gewoon een jongen. Het is ook nooit verder gekomen dan vriendschap met de meisjes, ik heb ook geen relatie ofzoiets nodig, (nog) geen behoefte aan. Ik doe wel aardig etc. tegen de jongens, maar ja. Het is gewoon het "normaal doen" tegen de jongens, en de jongens doen normaal tegen mij maar ja meer gebeurt er niet

Zijn er mensen die dit ook hebben? En hoe zou ik ook vrienden kunnen worden met jongens?

Elin3 14-01-2019 05:32

Een vriend van mij had dit ook, hij legde makkelijker contact met meisjes dan met jongens. In de bovenbouw is zijn vriendengroep uit de klas samen gegaan met de vriendengroep van een meisje die juist vooral jongens als vrienden had, en dat heeft hem enorm geholpen. Doordat hij kon meeliften op bestaande vriendschappen van anderen, kon hij wel een band opbouwen met de andere jongens. Iets wat eerst (mede door zijn autisme) niet goed lukte. Ouder en volwassener worden speelt daarbij denk ik ook een rol. Die vriend is nu lid van een studentenvereniging, waar hij leuke vrienden heeft, en heeft sinds een paar maanden ook een vriendin.

Protected22 14-01-2019 06:48

Heb ik ook een lange tijd gehad. Maar bij mij was het meer dat ik in een klas zat met 5 jongens en 25 meisjes. Dus dan gaat dat al wat sneller als je precies die andere 4 jongens niet mag.

JaapieEleven 14-01-2019 09:38

Citaat:

Protected22 schreef: (Bericht 34557372)
Heb ik ook een lange tijd gehad. Maar bij mij was het meer dat ik in een klas zat met 5 jongens en 25 meisjes. Dus dan gaat dat al wat sneller als je precies die andere 4 jongens niet mag.

Ik mag ze op zich wel etc. Maar ja. We doen gewoon normaal tegen elkaar, meer niet. Maar hoe kan ik een vriendschap met ze opbouwen?

Elin3 14-01-2019 10:05

Citaat:

PUDDINGPOWER schreef: (Bericht 34557408)
Ik mag ze op zich wel etc. Maar ja. We doen gewoon normaal tegen elkaar, meer niet. Maar hoe kan ik een vriendschap met ze opbouwen?

Zoek naar gezamenlijke interesses. Gamen? Een bepaalde sport? Dingen die jullie allemaal leuk of interessant vinden. Dat geeft vaak al snel meer een connectie tussen jou en de jongen(s) waar je vrienden mee wil worden.

JaapieEleven 14-01-2019 10:11

Dat is een goed idee!

Maar ja, ik ben de enige die wat met sport heeft in de klas, en de rest heeft het over fortnite. No offense naar iedereen die fortnite speelt, maar ik vind het een schijtspel

Protected22 14-01-2019 10:37

Citaat:

PUDDINGPOWER schreef: (Bericht 34557432)
Dat is een goed idee!

Maar ja, ik ben de enige die wat met sport heeft in de klas, en de rest heeft het over fortnite. No offense naar iedereen die fortnite speelt, maar ik vind het een schijtspel

Ik geef je vol gelijk hoor ;)

Elin3 14-01-2019 13:09

Citaat:

PUDDINGPOWER schreef: (Bericht 34557432)
Dat is een goed idee!

Maar ja, ik ben de enige die wat met sport heeft in de klas, en de rest heeft het over fortnite. No offense naar iedereen die fortnite speelt, maar ik vind het een schijtspel

Misschien zijn er andere coole games waar jullie over kunnen praten? Of films? Andere hobby's?

JaapieEleven 14-01-2019 13:54

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34557516)
Misschien zijn er andere coole games waar jullie over kunnen praten? Of films? Andere hobby's?

Niet dat ik weet, ze praten niet over andere dingen. Tenminste, in de gesprekken die ik hoor.
Maar ja, af en toe hoor ik wel eens "KNOPHOOFD" en ja...
dat is raar

Straatmeid_oud 14-01-2019 13:54

Als ik kijk naar vroeger.... Wij hadden ook een grote groep met meisjes en jongens op de middelbare school. We hadden toentertijd alleen MSN waarvoor we moesten inbellen, dus konden we niet te lang gebruiken.... Ik maakte toen ook sneller een connectie met jongens, maar dacht daar niet zo bij na. Maar we waren misschien wel wat actiever met elkaar: we gingen fietsen, varen, wandelen, in de stad afspreken, uitgaan, kwamen elkaar tegen bij sport etc.

Nu denk ik dat de wereld veel "digitaler" is..., dus soms oppervlakkiger, maar je kan wel langer met elkaar appen enz, dus al een vriendschap opbouwen via whatsapp.

Toch denk ik dat je vaker dingen met elkaar moet gaan doen, zonder telefoon of PC. Ook al heb je al iets opgebouwd via whatsapp, samen eten, samen sporten enz.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.