Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Onzin (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=49)
-   -   Datingshit & relatiegeneuzel #13 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1958212)

Haller 08-08-2021 22:38

Gefeliciteerd!!

Regenboog 09-08-2021 10:34

Oeeeh nice macraa, gefeliciteerd!

Had je nog iets speciaals erbij geregeld? :o

Mink Kok 09-08-2021 15:10

Gefeliciteerd Macrador! Het hele forum komt op de bruiloft!

Haller 09-08-2021 15:26

Citaat:

Mink Kok schreef: (Bericht 34818621)
Gefeliciteerd Macrador! Het hele forum komt op de bruiloft!

Gelukkig is dat niet zo veel

Destruct! 09-08-2021 16:51

Gefeliciteerd!

Dakduif 09-08-2021 18:08

He Macra wat gaaf! Gefeliciteerd! Compleet met rozenblaadjes en strijkkwartet?

Macrador 09-08-2021 18:18

Het was niet heel speciaal, maar toch wat sneaky.
Ik had tickets om de Sint-Romboutstoren in Mechelen te beklimmen en de skyline te bezichtigen. Haar beste vriendinnen had ik ingeschakeld om met een spandoek met "Lolo wil je ...?" beneden te staan op de Grote markt.
Dus toen we eindelijk boven waren (na bijna te laat te zijn door haar badkamermomentje en file in Brussel :bob:) gaf ik haar een verrekijker om een beetje rond te turen. Op een bepaald moment zag ik ze het open klappen zei ik: "Kijk daar eens. Kan je het lezen? Lees het eens hardop voor."
Daarna vroeg ik het dus na een kort speechje.
:Bloos:
Daarna op restaurant met de hoop.

Loezzel 09-08-2021 18:23

Aaawww, wat romantisch! Gefeliciteerd!

Mink Kok 09-08-2021 18:56

Citaat:

Macrador schreef: (Bericht 34818629)
Het was niet heel speciaal, maar toch wat sneaky.
Ik had tickets om de Sint-Romboutstoren in Mechelen te beklimmen en de skyline te bezichtigen. Haar beste vriendinnen had ik ingeschakeld om met een spandoek met "Lolo wil je ...?" beneden te staan op de Grote markt.
Dus toen we eindelijk boven waren (na bijna te laat te zijn door haar badkamermomentje en file in Brussel :bob:) gaf ik haar een verrekijker om een beetje rond te turen. Op een bepaald moment zag ik ze het open klappen zei ik: "Kijk daar eens. Kan je het lezen? Lees het eens hardop voor."
Daarna vroeg ik het dus na een kort speechje.
:Bloos:
Daarna op restaurant met de hoop.

*O*:lief::lief::lief:

Zo mooi dat ik er een beetje monogaam van word. :bloos:(y)

Daantje_0705 09-08-2021 19:43

Ahw dat is wel echt tof! Gefeliciteerd *O*

neardo 09-08-2021 20:18

Gefeliciteerd! En wat een schattig aanzoek.

Regenboog 10-08-2021 08:37

Citaat:

Macrador schreef: (Bericht 34818629)
Het was niet heel speciaal, maar toch wat sneaky.
Ik had tickets om de Sint-Romboutstoren in Mechelen te beklimmen en de skyline te bezichtigen. Haar beste vriendinnen had ik ingeschakeld om met een spandoek met "Lolo wil je ...?" beneden te staan op de Grote markt.
Dus toen we eindelijk boven waren (na bijna te laat te zijn door haar badkamermomentje en file in Brussel :bob:) gaf ik haar een verrekijker om een beetje rond te turen. Op een bepaald moment zag ik ze het open klappen zei ik: "Kijk daar eens. Kan je het lezen? Lees het eens hardop voor."
Daarna vroeg ik het dus na een kort speechje.
:Bloos:
Daarna op restaurant met de hoop.

Nou vind het toch best speciaal. Je hebt er in ieder geval moeite voor gedaan!

Haubenmeise 11-08-2021 18:08

Citaat:

Macrador schreef: (Bericht 34818595)
Ze heeft ja gezegd :yeah:

Gefeliciteerd!

JaapieEleven 09-03-2022 09:47

Ik heb heel misschien een nieuwe crush :lief::lief:
Ik ken haar nog niet lang, dus ik wil eerst het nog even aankijken

MAAR OMG WAT IS ZE KNAP:lief::lief::lief:

Pr0xy 09-03-2022 18:29

Citaat:

JaapieEleven schreef: (Bericht 34829647)
Ik heb heel misschien een nieuwe crush :lief::lief:
Ik ken haar nog niet lang, dus ik wil eerst het nog even aankijken

MAAR OMG WAT IS ZE KNAP:lief::lief::lief:

Ai, de knapsten zijn meestal zo rot als wat.

JaapieEleven 09-03-2022 19:36

Gelukkig vroeg ik niet om jouw mening

Haller 09-03-2022 19:54

Shots fired hier

Destruct! 09-03-2022 21:58

Citaat:

JaapieEleven schreef: (Bericht 34829741)
Gelukkig vroeg ik niet om jouw mening

High five Jaapie

Rooster 10-03-2022 08:06

Jeetje pr0x, hebben zie helemaal geen respect voor ouderen hier?

JaapieEleven 05-04-2022 23:22

Citaat:

JaapieEleven schreef: (Bericht 34829647)
Ik heb heel misschien een nieuwe crush :lief::lief:
Ik ken haar nog niet lang, dus ik wil eerst het nog even aankijken

MAAR OMG WAT IS ZE KNAP:lief::lief::lief:

Na een paar weken ben ik nog steeds niet helemaal zeker of ik er wat mee wil doen, maar mijn gevoelens voor haar zijn nog steeds aanwezig :lief:

Rooster 06-04-2022 08:23

Citaat:

JaapieEleven schreef: (Bericht 34830377)
Na een paar weken ben ik nog steeds niet helemaal zeker of ik er wat mee wil doen, maar mijn gevoelens voor haar zijn nog steeds aanwezig :lief:

Bosje bloemen geven.
https://img.wattpad.com/9bc29e50042f...it&w=720&h=720

JaapieEleven 06-04-2022 16:30

omg die bloem is geweldig

Rooster 07-04-2022 09:47

Citaat:

JaapieEleven schreef: (Bericht 34830387)
omg die bloem is geweldig

Is toch romantiek, een fallisch bosje

JaapieEleven 07-04-2022 10:45

En ook meteen een helder teken

Rooster 07-04-2022 13:08

Precies en daarom ben ik inmiddels al bijna 8,5 jaar getrouwd.

JaapieEleven 13-05-2022 13:32

Ik ben erachter gekomen dat mijn beste vriend wat heeft gekregen met m'n ex.

Aan de ene kant vind ik het een bizarre naaistreek van allebei

En aan de andere kant vind ik ook dat ik er geen mening over mag hebben omdat ik niet hun geluk in de weg wil zitten, specifieker het geluk van mijn vriend.

Rooster 13-05-2022 14:30

Citaat:

JaapieEleven schreef: (Bericht 34831111)
Ik ben erachter gekomen dat mijn beste vriend wat heeft gekregen met m'n ex.

Aan de ene kant vind ik het een bizarre naaistreek van allebei

En aan de andere kant vind ik ook dat ik er geen mening over mag hebben omdat ik niet hun geluk in de weg wil zitten, specifieker het geluk van mijn vriend.

Wil jij een liefdesrelatie met haar? Wil je een liefdesrelatie met hem?
Als het antwoord op beide vragen "nee" is, dan zou dat op zich voldoende moeten zijn.

Of haat je je ex nu zo dat het je je beste vriend gaat kosten?

JaapieEleven 13-05-2022 15:03

Antwoord op beide vragen is nee.

Het ligt ook iets lastiger. Mijn ex en ik kwam aan het eind van onze relatie in november. Sinds die tijd heb ik om de zoveel tijd een bericht gehad van mijn ex over dat ik haar zou hebben bedrogen, dat ik haar vertrouwen heb beschaamd, dat soort dingen. We hebben daar meerdere gesprekken over gevoerd en alles was uitgepraat, heb ik meerdere keren naar gevraagd. Ze bleef alleen doorgaan met die berichten, die werd ik op een gegeven moment best wel zat.

Uiteindelijk is er een meetup gekomen (omdat mijn ex ook in de vriendengroep zat) met mijn beste vriend en nog wat anderen. Ik was ook uitgenodigd, maar ben niet gegaan omdat ik geen zin had om daar ruzie te hebben met mijn ex. Blijkbaar is ze toen gaan stoken over mij door allemaal roddels en leugens over mij te verspreiden.

Het ding met name is, als ik ruzie met iemand heb, vind ik dat het gaat tussen mij en die persoon. Dus een 1v1 situatie. Door te gaan stoken en mensen tegen me op te zetten, is dat 1v4 geworden. Alleen wil ik niet naar die mensen toe gaan om mezelf te verdedigen of terug te stoken, want het enige wat je daarmee bereikt is dat andere vriendschappen gesloopt worden.

Mijn probleem nu met name is dat ze nu wat heeft gekregen met mijn beste vriend, en ik dus niet kan uitsluiten dat ik meer zwartgemaakt word. En ik wil niet in hun relatie gaan stoken, maar de kans bestaat daardoor dus dat hij het gaat geloven, met name omdat ik mezelf niet verdedig.

Voor zover ik weet was er ook een ongeschreven regel over dat vrienden niet met elkaars exen daten. Ik begin wel te snappen waarom die regel er is

Rooster 13-05-2022 18:31

Citaat:

JaapieEleven schreef: (Bericht 34831119)
Antwoord op beide vragen is nee.

Het ligt ook iets lastiger. Mijn ex en ik kwam aan het eind van onze relatie in november. Sinds die tijd heb ik om de zoveel tijd een bericht gehad van mijn ex over dat ik haar zou hebben bedrogen, dat ik haar vertrouwen heb beschaamd, dat soort dingen. We hebben daar meerdere gesprekken over gevoerd en alles was uitgepraat, heb ik meerdere keren naar gevraagd. Ze bleef alleen doorgaan met die berichten, die werd ik op een gegeven moment best wel zat.

Uiteindelijk is er een meetup gekomen (omdat mijn ex ook in de vriendengroep zat) met mijn beste vriend en nog wat anderen. Ik was ook uitgenodigd, maar ben niet gegaan omdat ik geen zin had om daar ruzie te hebben met mijn ex. Blijkbaar is ze toen gaan stoken over mij door allemaal roddels en leugens over mij te verspreiden.

Het ding met name is, als ik ruzie met iemand heb, vind ik dat het gaat tussen mij en die persoon. Dus een 1v1 situatie. Door te gaan stoken en mensen tegen me op te zetten, is dat 1v4 geworden. Alleen wil ik niet naar die mensen toe gaan om mezelf te verdedigen of terug te stoken, want het enige wat je daarmee bereikt is dat andere vriendschappen gesloopt worden.

Mijn probleem nu met name is dat ze nu wat heeft gekregen met mijn beste vriend, en ik dus niet kan uitsluiten dat ik meer zwartgemaakt word. En ik wil niet in hun relatie gaan stoken, maar de kans bestaat daardoor dus dat hij het gaat geloven, met name omdat ik mezelf niet verdedig.

Voor zover ik weet was er ook een ongeschreven regel over dat vrienden niet met elkaars exen daten. Ik begin wel te snappen waarom die regel er is

Ongeschreven regel, schmongeschreven schmegel. We zijn allemaal beestjes met dierlijke behoeftes en gevoelens. Het kan dus zomaar gebeuren dat een vriend een tunnelbuddy wordt.
Niemand kan vooraf bedenken of iets binnen zo'n vriendengroep wel of niet gaat werken. Soms loopt het leuk a la Friends, maar er staan ook tig deprimerende series over relaties in dat soort situaties op Netflix. Maar daar hebben jullie zelf een hand in, hoe dat loopt en afloopt.
Volgens mij moet je juist wel bij dat soort groepsgesprekken zijn, een verhaal heeft immers meer kanten. Ik snap wel dat je geen trek hebt in verdedigen, maar nu heb je haar gewoon vrij spel gegeven.
Jij vindt dat het iets 1v1 is, maar "wat je vindt moet je naar de politie brengen". Je weet niet of de rest er ook zo over denkt.
Dan is het hopen dat je vrienden, en zeker je beste vriend, slim genoeg zijn om er enigszins doorheen te prikken. Als jij je niet "verdedigt", dan heb je de schijn tegen + je lijkt ook niet echt moeite te doen om te zorgen dat ze jouw vrienden blijven.

HFSH 13-05-2022 23:55

"Unwritten rules aren't worth the paper they're written on."

HFSH 13-05-2022 23:57

Citaat:

Rooster schreef: (Bericht 34831123)
"wat je vindt moet je naar de politie brengen".

Naar de Gemeente, tegenwoordig. Politie doet al een tijdje niet meer aan gevonden voorwerpen.

JaapieEleven 14-05-2022 11:32

Citaat:

Rooster schreef: (Bericht 34831123)
Ongeschreven regel, schmongeschreven schmegel. We zijn allemaal beestjes met dierlijke behoeftes en gevoelens. Het kan dus zomaar gebeuren dat een vriend een tunnelbuddy wordt.
Niemand kan vooraf bedenken of iets binnen zo'n vriendengroep wel of niet gaat werken. Soms loopt het leuk a la Friends, maar er staan ook tig deprimerende series over relaties in dat soort situaties op Netflix. Maar daar hebben jullie zelf een hand in, hoe dat loopt en afloopt.
Volgens mij moet je juist wel bij dat soort groepsgesprekken zijn, een verhaal heeft immers meer kanten. Ik snap wel dat je geen trek hebt in verdedigen, maar nu heb je haar gewoon vrij spel gegeven.
Jij vindt dat het iets 1v1 is, maar "wat je vindt moet je naar de politie brengen". Je weet niet of de rest er ook zo over denkt.
Dan is het hopen dat je vrienden, en zeker je beste vriend, slim genoeg zijn om er enigszins doorheen te prikken. Als jij je niet "verdedigt", dan heb je de schijn tegen + je lijkt ook niet echt moeite te doen om te zorgen dat ze jouw vrienden blijven.

De meetup was meer bedoeld als gezellige ontmoeting, niet als een vergadering of groepsgesprek. Het was van hey wie heeft zin om ff te komen hangen? Daar reageerde mijn ex al snel met ja op, daarom besloot ik er niet naartoe te gaan. Ik had geen idee dat dit zou gebeuren.

Je hebt wel een punt met dat ik haar vrij spel heb gegeven. Ik heb intussen wel iets bedacht om mezelf te verdedigen. Ik heb een youtube video geüpload met mijn kant van het verhaal. Die ochtend na die meetup heb ik namelijk een pagina lange DM van haar gekregen over wat ze allemaal kut vond, een hele rits aan beledigingen erbij. Ik heb daarop gereageerd, met daarbij dus wat niet waar is wat ze zei. Ik heb daarbij geen nieuwe aanvallen of iets gelanceerd, afgezien van dat ik zei dat ik het kut vond dat ze mijn vrienden tegen me opzet. Ik heb die link verspreid naar de mensen die wel bij de meetup waren, afgezien van mijn ex. Die heb ik na dat bericht geblokkeerd omdat ik het wel zat was.

Rooster 17-05-2022 13:32

Tja, hard gezegd: het hoe en waarom is leuk voor de geschiedenisboeken.
Goed dat je voor de vrienden vecht die je wil behouden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.