Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   professionele hulp, hoe gaat dat? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=143114)

heaven or tha hell 28-06-2002 18:52

professionele hulp, hoe gaat dat?
 
heej mensen
ik heb een vraagje, het gaat niet goed de laatste tijd. ik weet dat ik hulp moet zukken, professionele hulp, want zo kan het niet langer door gaan. op de 1e plaats wil ik heel graag hulp maar eigenlijk ook weer niet, omdat ik niet durf en niet weet hoe dat allemaal in zen werk gaat. hoe moet je nou hulp zoeken? wie of wat moet je bellen? wat moet je zeggen? maak je dan een afspraak? is dat dan voor 1 keer of kun je gerust verder? hoe weet je of je diegene kunt vertrouwen? en moet je ervoor betalen (sorry dak het vraag maar ik weet nie hoe dat allemaal werkt).. willen jullie mij meer info geven ofso zou heel fijn zijn, want het gaat niet meer, een van deze dagen zal het mis gaan, misschien vanavond al wie weet misschien morgen, ik hou het niet meer uit met mezelf..dankjewel alvast :)

mathfreak 28-06-2002 19:15

Citaat:

heaven or tha hell schreef:
heej mensen
ik heb een vraagje, het gaat niet goed de laatste tijd. ik weet dat ik hulp moet zukken, professionele hulp, want zo kan het niet langer door gaan. op de 1e plaats wil ik heel graag hulp maar eigenlijk ook weer niet, omdat ik niet durf en niet weet hoe dat allemaal in zen werk gaat. hoe moet je nou hulp zoeken? wie of wat moet je bellen? wat moet je zeggen? maak je dan een afspraak? is dat dan voor 1 keer of kun je gerust verder? hoe weet je of je diegene kunt vertrouwen? en moet je ervoor betalen (sorry dak het vraag maar ik weet nie hoe dat allemaal werkt).. willen jullie mij meer info geven ofso zou heel fijn zijn, want het gaat niet meer, een van deze dagen zal het mis gaan, misschien vanavond al wie weet misschien morgen, ik hou het niet meer uit met mezelf..dankjewel alvast :)

In de Gouden Gids zijn diverse adressen van hulpverlenende instanties als het RIAGG of het maatschappelijk werk te vinden. Als je zo'n instantie belt kun je een afspraak maken voor een intakegesprek. Tijdens zo'n gesprek kun je vertellen wat je probleem is en kan er worden gekeken wat voor jou de beste behandelmethode is. Als je het te moeilijk vindt om rechtstreeks te vertellen waar je mee zit kun je dat van tevoren op papier zetten en de hulpverlener laten lezen om zo het intakegesprek op gang te brengen. Ga er vanuit dat een hulpverlener gebonden is aan zijn of haar beroepsgeheim en dus niets zonder jouw toestemming aan anderen door mag geven. Voor eventuele kosten verwijs ik je naar de hulpverlenende instantie met wie je contact zoekt. Je ziektekostenverzekeraar kan je vertellen of je deze kosten geheel of gedeeltelijk vergoed kunt krijgen.

heaven or tha hell 29-06-2002 15:25

bedankt voor je bercihtje mathfreak, ik denk dat het me wel op gang brengt. thnx :)
en ik hoop dat ik het aan kan..


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.