Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Stoppen met de opleiding (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1829597)

RickR 20-03-2011 12:29

Stoppen met de opleiding
 
Hoi,

Ik ben 16 jaar heb mijn VMBO-GT diploma gehaald en wilde daarna graag het leger in.
Het zat destijds toen te vol en had het dus ook al geprobeerd bij de marrechaussee..
Maar het bleek dat die opleiding dus ook te vol zat..

Daarna wist ik er geen touw meer aan te knopen en mij werd verteld om Beveiligings opleiding te volgen op niveau BOL2 (ver beneden mij niveau).
Ik wist al zeker dat dit het niet ging worden maar door de leerplicht ben je er wel naar gedwongen om het te volgen..

Ik heb tot nu toe een half jaar deze opleiding gevolgd zonder enkele motivatie.. Soms heb ik geen enkel motivatie om nog zelfs naar school te komen. Nu is er een periode van stage.. ´Dan word het uiteindelijk nog een beetje leuk´.. dacht ik. Maar nee.. Ik zit van 7:45 uur in de ochtend tot 5 uur ´s middags in een leeg schoolgebouwtje op een stoel.. en dat nog 20 weken volhouden! Het is te gek voor woorden. :confused:

Ik wil graag stoppen met deze opleiding. Het is echt super moeilijk om gemotiveerd te blijven, sterker nog.. Dat ben ik nooit geweest hiervoor. Ik heb me al extra vroeg ingeschreven voor de onder officiers opleiding voor in het leger. Maar goed, ik ben nog 16 jaar en leerplichtig. Ik werk in het weekend en doordeweeks werk ik thuis (eigen bedrijf) + dat ik elke avond sport. Is dit genoeg om te stoppen met de opleiding?

Bedankt voor het lezen, ik hoop op snelle reacties!

Duckdoggy 20-03-2011 15:30

zoals je zelf al zegt, je bent nog leerplichtig....
Is de politieacademie ofzo niets voor jou??

Lotte^^ 20-03-2011 15:52

Je zou het kunnen overleggen met je school. Ik ben ooit wel op mijn 17e gestopt met mbo (enkele maanden voor ik 18 werd). De school werkte daar aan mee, en ze lieten mij daar de rest van het schooljaar ingeschreven staan.

T_ID 20-03-2011 17:13

Je kunt niet zomaar stoppen met die opleiding. Maar bedenk wel dat die regel er is met een reden: met alleen een VMBO-GT diploma ben je nergens, dat staat gelijk aan geen school gedaan hebben wat betreft je kansen op werk. Het is heel belangrijk dat je iets afrondt, wat dan ook.

Beveiligingswerk kan best saai zijn, true, maar als je moet kiezen tussen saai of zo'n post waar altijd wel gezeik of agressie is, denk ik dat jij beter af bent. Vind een manier om jezelf te amuseren zou ik zeggen. Koop desnoods boeken over dingen die jij leuk vindt of voor je opleiding moet doen. Hoe zouden je cijfers zijn als jij van al die tijd een paar uur per dag aan leren kon besteden?

Duckdoggy 20-03-2011 17:21

soms heb je wel van die ''orientatiemaanden'' ofzo, dat je zegmaar naar een school gaat die vanalles doet in een bepaalde richting en dat je van daaruit je gaat richten op een opleiding...
vaak zijn die ook voor afgehaakte mensen....
maar dat is er met beveiliging ofzo niet denk ik:S

ruby19 31-03-2011 19:29

waarom stop je niet en ga je de opleiding orde en handhaving doen!
Is volgens mij een goede basisopleiding voor jouw!
Het is een niveau4 opleiding.

Groetjes,
ruby


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.