Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Wat was/is/word je PWS-onderwerp? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=951165)

Marloeske 10-09-2004 12:41

Wat was/is/word je PWS-onderwerp?
 
Titel spreekt voor zich denk ik.
Ik moet maandag een lijst van 3 onderwerpen inleveren over mogelijke onderwerpen voor mn PWS.
Ik heb E&M en ben totaal onderwerploos..
Misschien dat jullie me kunnen helpen welke richting ik op moet qua onderwerp

Grooetjes

OceanEye 10-09-2004 12:47

Duits, integratieproblemen van nederlanders in duitsland

Leonoor 10-09-2004 12:57

Zoek eens op google en/of op dit forum, er is zo vreselijk veel over te vinden...

Gothic 10-09-2004 13:13

Hoe de leefomstandigheden van de Amazone Indianen zijn bedreigt en veranderd. Vergelijking met hoe het vroeger was en nu...

Vakken: Biologie, Maatschappijleer. Cijfer 9,8 :p:o...

Ghost 10-09-2004 13:42

Geschiedenis; Moord op JF Kennedy

Maar de kerel die ons werk nakeek had JFK gezien en dacht dat het een op waarheid gebaseerde, goede bron was.. hij zei ook telkens; JFK is een goede bron. Toen we aangetoond hadden dat JFK een fictieve film was (de regisseur zei zelf ook 'ik wilde een thriller maken met hier en daar fictie') wilde die gast niet voor lul staan en zeggen dat ie fout zat, maar hij bleef erbij dat die film een zuivere bron was.... Dus hij vond onze conclusie fout (die dus goed was), omdat het 'volgens JFK' anders was....
Hadden we een lager cijfer dan we eingelijk verdienden..
Als we een wijze kerel als Maarten van Rossem oid hadden hadden we een hoger cijfer dan bij die naaidoos.

Beetje lang verhaal, maar als je JFK als onderwerp uitkiest kun je beter een foute conclusie geven, dan heb je een hoger cijfer.

Fatality 10-09-2004 14:04

Citaat:

Ghost schreef op 10-09-2004 @ 14:42 :
Geschiedenis; Moord op JF Kennedy

Maar de kerel die ons werk nakeek had JFK gezien en dacht dat het een op waarheid gebaseerde, goede bron was.. hij zei ook telkens; JFK is een goede bron. Toen we aangetoond hadden dat JFK een fictieve film was (de regisseur zei zelf ook 'ik wilde een thriller maken met hier en daar fictie') wilde die gast niet voor lul staan en zeggen dat ie fout zat, maar hij bleef erbij dat die film een zuivere bron was.... Dus hij vond onze conclusie fout (die dus goed was), omdat het 'volgens JFK' anders was....
Hadden we een lager cijfer dan we eingelijk verdienden..
Als we een wijze kerel als Maarten van Rossem oid hadden hadden we een hoger cijfer dan bij die naaidoos.

Beetje lang verhaal, maar als je JFK als onderwerp uitkiest kun je beter een foute conclusie geven, dan heb je een hoger cijfer.

Huilie..


Mijn onderwerp is magneetzweeftreinen voor het vak natuurkunde, maar hoe we het helemaal gaan aanpakken zijn we nog niet uit.

*sunrise1986* 10-09-2004 14:37

Voor scheikunde (en natuurkunde en biologie) over waterstof (toepassingen in auto's etc. etc.). Maar dat was vorig jaar. Uiteindelijk wel een g voor gekregen :) .

-::SyrinX-NL::- 10-09-2004 14:43

Wij doen het voor economie over de economische gevolgen van het Kyoto-protocol. Best ingewikkeld om dat allemaal in kaart te brengen, maar ook best interessant :)

Michel87 10-09-2004 14:44

Ku Klux Klan

Hoe is de KKK ontstaan en hoe is deze door de jaren heen veranderd?

citroen 10-09-2004 14:44

mijn onderwerp is geheim :p

kijk eens op de websites v.d. universiteiten, die hebben vaak al allemaal voorstellen voor onderwerpen. (al is dat vaak wel meer voor de betavakken)

en er zullen vast wel onderwerpen zijn waar jij je interesseert. bedenk daar vragen bij :)

en bedenk bv. of je graag practica wil doen, of juist boeken doorspitten.

of als je weet wat je later wilt studeren kun je daar misschien iets mee bedenken

Anneka 10-09-2004 14:46

nog geen idee, maar het zal wel iets met het vak geschiedenis worden.

Dwarfie 10-09-2004 14:52

De invloed van het Christendom in de tweede helft van de middeleeuwen.

Zoiets was het, op een zondagmiddag met 2 vrienden in elkaar gedraaid, maandags ingeleverd en het was meteen goed. (Een 8 dus).

thaboss87 10-09-2004 14:54

Economie (en maatschappijleer):
Onderzoek het verband tussen welvaart en criminaliteit. Is er nou meer criminaliteit bij een hoge welvaart of is het nou juist andersom. Dit was mijn onderwerp, je kunt het dan aantonen met gegevens van CBS over criminaliteit en cijfers van welvaart door een conjunctuurgolf

$TR@NG3R 10-09-2004 14:55

Ik zit te denken over iets van extreem rechts in de tijd dat pim fortuijn opkwam of zo iets dergelijks maar ik weet alleen niet of het een te breed onderwerp is :rolleyes:

FuSe 10-09-2004 16:19

Mathematics, The Golden Section

Marloeske 10-09-2004 16:22

Citaat:

Leonoor schreef op 10-09-2004 @ 13:57 :
Zoek eens op google en/of op dit forum, er is zo vreselijk veel over te vinden...
ja weet ik, maar ik wilde het van iedereen eens horen en niet die standaard dingen van '2e wereldoorlog' of die dingen.

Pierreke 10-09-2004 16:30

Economie met als achtergrond vak: natuurkunde
Titel: 'De economische en natuurlkundige rentabiliteit van zonnenenergie.'

WishfulDreaming 10-09-2004 16:34

Dieten en sport, vak biologie.

Kan het je niet aanraden..

Briseïs 10-09-2004 16:37

De Minoïsche beschaving. Voor geschiedenis dus. Wel een aardig onderwerp alleen ik deed geen flikker. Ach, ik had een voldoende.

YPrue 10-09-2004 16:59

Mijn profielwerkstuk ging over John F. Kennedy.
Ik had het profiel E&M.

Alicia Silverstone 10-09-2004 17:46

vak: scheikunde 1,2
onderwerp: De werking van OCl en HOCl op micro-organismen.
beoordeling: goed

Het ging om een evenwicht van 2 stoffen die in het zwembadwater voorkomen, bedoeld voor desinfectie.. naja iedereen kent chloor wel. We moesten bepalen welke vd 2 stoffen nou de echte desinfecterende stof was zeg maar. Dus dat gingen we testen, petrischaaltjes, buffers maken, bacterie koloniën tellen, berekeningen maken, enz. Was wel leuk, alleen de mensen met wie ik samen werkte waren minder leuk. :s

muisje1986 10-09-2004 17:52

vak: Frans
onderwerp: Antoine de Saint-Exupery (De schrijver van o.a. Le petit Prince)
Ik doe CM op havo niveau

jet 10-09-2004 19:02

economie: de meso economie van voetbal clubs...

Shadina 10-09-2004 19:32

Titel: Outdoor advertising: de kunst van het verleiden.
Vakken: Geschiedenis, kunstgeschiedenis(=ckv2) en economie.
Beoordeling: Goed.

Daantje_0705 10-09-2004 19:46

Onderwerp: Genetica bij Katten
Vak: Biologie 1,2
Beoordeling: Goed

Het is een leuk onderwerp maar het is wel handig als je al wat voorkennis hebt, het is wel moeilijk om er een onderzoek bij de bedenken, ik heb microscopie als onderzoek erbij gedaan.

ironflower 10-09-2004 19:52

Citaat:

Fatality schreef op 10-09-2004 @ 15:04 :
Huilie..


Mijn onderwerp is magneetzweeftreinen voor het vak natuurkunde, maar hoe we het helemaal gaan aanpakken zijn we nog niet uit.

2 vrienden van me hebben het daar vorig jaar ook over gedaan, ze hebben er geloof ik ook een site over gemaakt.
Stuur me maar een pm als je meer wilt weten...


Sars, mensbedreigend of slechts een longontsteking, was mijn eigen onderwerp.

snuvvel 10-09-2004 19:55

wij mogen lesgeven.. en ik doe dan wiskunde voor de 1e klas :)

Sir_Cramlek 10-09-2004 20:10

Citaat:

Leonoor schreef op 10-09-2004 @ 13:57 :
Zoek eens op google en/of op dit forum, er is zo vreselijk veel over te vinden...

Mijn onderwerp was: De Europese Integratie

Jarahh 10-09-2004 20:28

FDR oftwel Franklin Delano Roosevelt

TheRedArrow 10-09-2004 20:47

Ond.:HSL-Zuid;
Vak: Aardrijkskunde.

Keyser Saus 10-09-2004 20:52

Vak Frans/Nederlands; onderwerp: leenwoorden uit het Frans in het Nederlands (en vice versa!)

simsalabim 11-09-2004 08:49

Ik heb samen met mijn vriendin het onderwerp:
Het schrijven en produceren van muziek.
Met als hoofdvak muziek en als bijvak Geschiedenis.
Alleen weten we nog niet echt een gedeelte wat we onder geschiedenis kunnen laten vallen.

We moesten vorig jaar ineens binnen een week een onderwerp inleveren met bijbehorende vakken.
Daaruit is dus dit onderwerp gekomen. Het probleem is dus alleen dat we er zo goed als geen informatie over kunnen vinden.

Mr_Black 11-09-2004 09:03

Economie: De mogelijke economische gevolgen van de zuiderzeelijn (Groningen-A'dam). is wel veel rapporten enzo doorwerken.

dwight88 11-09-2004 09:06

het conflict tussen Israel- Palestina. Hoe het komt, dat er nog steeds geen oplossingen zijn, die beide partijen tevreden stemmen....

(geschiedenis, (beetje aardrijkskunde), economie)

had een 8,2. als iemand dit onderwerp neemt en hulp wil... hoor ik het wel :)

Dolores 11-09-2004 09:08

Onderwerp: Obsessief-compulsieve stoornissen
Vakken: Biologie, economie

sonho 11-09-2004 09:53

Voor de vakken geschiedenis en CKV-1 (Aardrijkskunde) en als onderwerp het Museumplein. Ehm mn hoofdvraag was iets van 'is het toeval dat de drie musea en het concertgebouw rond het museumplein zijn gevestigd of is dit met opzet gedaan?' (Om er bewust een cultuurplein van te mkaen zeg maar). mn beoordeling was een 'goed'.

iemand of niemand 11-09-2004 11:01

Ik krijg waarschijnlijk maandag te horen of het onderwerp is goedgekeurd, maar waarschijnlijk is het dit:

vak: natuurkunde/scheikunde
onderwerp: waterstofbrandstofcellen

~EeF~ 11-09-2004 11:15

ik had de vakken economie en geschiedenis gekozen hield het over de krach van wallstreet.

Miracle 11-09-2004 11:29

Citaat:

Gothic schreef op 10-09-2004 @ 14:13 :
Vakken: Biologie, Maatschappijleer. Cijfer 9,8 :p:o...
Waarom krijgen jullie cijfers? :eek:

Mijne
Vak: Scheikunde
Onderwerp: Wasmiddelen

We gaan proberen zelf een wasmiddel te maken en een aantal wasmiddelen met elkaar vergelijken en uitproberen op verschillende vlekken. Uiteindelijk is het de bedoeling dat wij het beste wasmiddel hebben. Dat zijn de plannen, nu nog kijken in hoeverre we dat waar kunnen maken. :D :p

Erbenda 11-09-2004 11:30

Ik heb jeugdcriminaliteit. Ik heb het gedaan voor het vak Maatschappijleer, maar het kan ook voor Aardrijkskunde of Wiskunde.

underthabridge 11-09-2004 11:42

De Olympische spelen. Ik wil gaan onderzoeken of het mogelijk is om OS in R'dam te organiseren. Dus de situatie in R'dam vergelijken met vroegere spelen (geschiedenis) en kijken of het financieel (economie) en qua logistiek en voorzieningen (aardrijkskunde) mogelijk is.
Wij krijgen er overigens alleen een O/ V/ G voor, maar doe het samen met iemand, dus ik moet wel 160 slu verantwoorden.
Gelukkig lijkt het me wel interressant.

Leonoor 11-09-2004 12:04

Citaat:

UnDeRtHaBrIdGe schreef op 11-09-2004 @ 12:42 :
De Olympische spelen. Ik wil gaan onderzoeken of het mogelijk is om OS in R'dam te organiseren. Dus de situatie in R'dam vergelijken met vroegere spelen (geschiedenis) en kijken of het financieel (economie) en qua logistiek en voorzieningen (aardrijkskunde) mogelijk is.
Wij krijgen er overigens alleen een O/ V/ G voor, maar doe het samen met iemand, dus ik moet wel 160 slu verantwoorden.
Gelukkig lijkt het me wel interressant.

:D Dat onderwerp had ik ook voor m'n zusje verzonnen. :) Maar ze vond het niet leuk (ze heeft een hekel aan economie;)), dus hebben we wat anders bedacht. :)

Godfather 11-09-2004 12:08

Economie: studiefinanciering, was vorig jaar m'n profielwerkstuk..
niet echt een lastig onderwerp, dus wel een aanrader ;)

^M_chelleeeH^ 11-09-2004 12:09

Economie 1,2
Nieuwe landen...nieuwe kansen?!


ging dus over de toetredende EU landen...was erg makkelijk :D had er dan ook een "goed" voor

The0 11-09-2004 13:06

N&T

Windenergie

Sterk af te raden qua boeiendheid, sterk aan te raden qua jatbaarheid. Had uiteindelijk een GOED met nog geen kwart van de verplicht SBU eraan besteed..

BlueViolet 11-09-2004 14:51

Citaat:

dionnetje schreef op 11-09-2004 @ 10:08 :
Onderwerp: Obsessief-compulsieve stoornissen
Vakken: Biologie, economie


Tiño 11-09-2004 15:00

de VOC. geschiedenis, beoordeling voldoende.
vakken: geschiedenis/ economie.
Was een makkelijk,aan te raden onderwerp omdat er veel info over is en het ook redelijk interessant is,hoewel dat persoonlijk is misschien.

Lieveheersbeest 11-09-2004 15:07

Taalontwikkeling bij kinderen, voor het vak Nederlands.

Was leuk om te doen, wat kindjes getest en dat vergeleken met de theorie.

Goede beoordeling :)

Gruppie 11-09-2004 15:13

optische illusies (en dan een extra groot hoofdstuk over Escher).

vak: wiskunde (en wij hadden ckv als vrije deel) en beetje biologie (werking van het oog)

we hadden t beste profielwerkstuk van de klas :D (jaja we kregen allebei een dik boek over architectuur :p ) en dat door uit een stuk of 5 boeken gewoon alle interessante dingen te ' knippen en te plakken'. Onze leraar van wiskunde begreep geen snars van alle uitleg over perspectief (wij ook niet, maar t stond toch echt zo in dat boek), maar hij geloofde ons wel dat het klopte...

Nattigheid 11-09-2004 15:23

geschiedenis: de veranderingen van de stad Hoorn *je moet wat als je er woont, niet?*

had een v.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.