Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   eten na verstandskiezen trekken/snijden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1159995)

poetic_tragedy 20-04-2005 15:05

eten na verstandskiezen trekken/snijden
 
ik heb dus gisteren alle 4 mn verstandskiezen eruit laten trekken/snijden. Nu kan ik nog geen vast voedsel eten, maar ik vroeg aan jullie of jullie nog tips hebben van wat ik wel kan eten.
ik zit nu alleen maar aan de pudding en de soep, maar dat vult niet erg goed en bovendien word ik een beetje misselijk van al die pudding.
Dus weten jullie nog iets voedzaams waar ik niet tot weinig bij hoef te kauwen?

lingua 20-04-2005 15:17

brinta

Sarah 20-04-2005 15:21

pap, appelmoes, zelfgemaakte vruchtenpapjes, yoghurt, tomatensaus

Andijvie 20-04-2005 15:45

Brinta vult wel, dat zou ik eten. Of een stevige soep; iets als erwtensoep bv. Of dikke pompoensoep.

Daantje_0705 20-04-2005 15:55

Aardappelpuree, ragout, dikke tomatensoep, fruitontbijt

jinx 20-04-2005 16:45

Beetje geprakte banaan enzo, dat is best lekker en banaan vult goed.

alanis 20-04-2005 16:50

Ik heb medelijden met je, ik weet hoe je je voelt...

Mag dat trouwens, alle vier tegelijk? ik dacht dat je er maar twee tegelijk mocht, maar goed...

Ik heb toen ook veel yoghurt en soep gegeten, maar wat je ook kan doen, is je avondeten purereren. Net als baby's weet je wel. Of het smakelijk is weet ik niet, maar het valt te proberen...

en hou het verder goed schoon! Als het gaat onsteken, ben je niet blij...

poetic_tragedy 20-04-2005 17:43

bedankt voor de tips allemaal!

@alanis: Ik heb het onder narcose laten doen, en dan kan t (blijkbaar) wel alle 4 tegelijk...
en ja ik doe gewoon alles wat ze me gezegd hebben, een week niet roken (begint moeilijk te worden, maar ik hou t wel vol:P) en dan de medicijnen die ik heb gekregen...

Leonoor 20-04-2005 18:43

Brinta, wentelteefjes, aardappelpuree, ragout idd, gepureerd eten, sap, enz. En ijs, das ook lekker, vond ik dan. ;) (Toen elke dag bijna een hele bak ijs op. :o)

Van die potjes babyeten kan ook, maar ik vind dat ranzig. ;)

Onder narcose doen ze idd vaak alle vier tegelijkertijd, bij plaatselijke verdoving niet, dan zit je met je tong dat dat niet kan oid.

Ik kreeg niet eens medicijnen toen. :o

Mestkever 20-04-2005 19:33

offtopic: Heeft het pijn gedaan? :(

@Moon 20-04-2005 20:37

Citaat:

Mestkever schreef op 20-04-2005 @ 20:33 :
offtopic: Heeft het pijn gedaan? :(
Vraag ik mij ook af. Bij mij moet er binnenkort ook 2 verstandskiezen getrokken worden.. :(

JCG 20-04-2005 21:08

Citaat:

@Moon schreef op 20-04-2005 @ 21:37 :
Vraag ik mij ook af. Bij mij moet er binnenkort ook 2 verstandskiezen getrokken worden.. :(
ik had erg niet echt last van, je voelt wel dat je kiezen eruit zijn maar echt pijn deed het niet. Maar mij verstandkiezen zaten perfect recht en hadden genoeg ruimte. Maar ik krijg mijn mond niet ver genoeg open om ze goed te poetsen dus er maar uit laten halen.

poetic_tragedy 20-04-2005 22:25

Citaat:

Mestkever schreef op 20-04-2005 @ 20:33 :
offtopic: Heeft het pijn gedaan? :(
ik was onder volledige narcose, dus van t trekken zelf heb ik niks meegemaakt. maar nu voel ik me echt beroerd, hopelijk is t snel voorbij...

aap777 21-04-2005 09:00

Toen mijn verstandskiezen getrokken werden heb ik soep gegeten en brood daarin gedoopt zodat het zacht werd. Dat ging best goed.

Tegen de pijn heb ik ibuprofen gebruikt.

Fantôme 21-04-2005 09:09

owwwwwwwww great, ik lees de eerste paar posts en ik denk dat ik de tandarst voor binnenkort maar afbel :P

poetic_tragedy 21-04-2005 10:21

k heb vanmorgen een kleine zacht gebakken omelet gegeten (heb er wel +- 3 kwartier over gedaan :o ) maar verder ging t best goed (y)

Raven 21-04-2005 10:40

Citaat:

poetic_tragedy schreef op 21-04-2005 @ 11:21 :
k heb vanmorgen een kleine zacht gebakken omelet gegeten (heb er wel +- 3 kwartier over gedaan :o ) maar verder ging t best goed (y)
hmmja * dikke knuffel van mij * stoere meid :D ;)

uuh .. es kijken .. hmmja verder dan pap enzo kom ik niet echt..
of idd van die drinkmaaltijden :)

ow als je toch 'n week noet mag roken .. goed moment op te stoppen dan ;)

poetic_tragedy 21-04-2005 10:52

Citaat:

Raven schreef op 21-04-2005 @ 11:40 :
hmmja * dikke knuffel van mij * stoere meid :D ;)

uuh .. es kijken .. hmmja verder dan pap enzo kom ik niet echt..
of idd van die drinkmaaltijden :)

ow als je toch 'n week noet mag roken .. goed moment op te stoppen dan ;)

dat zie ik dan wel weer :bloos: :o

Nobucta 24-04-2005 19:43

Bij mij deed het ook niet echt pijn, heb alleen de 1e dag mijn avondeten overgeslagen omdat de verdoving pas 's avonds laat uitgewerkt was, daarna 3 daagjes pijnstillers en een weekje bloeden, maar niet echt pijn. Komt misschien ook wel doordat er eentje ontstoken was, lag ik de halve dag in bed omdat het zo erg was.

Morgen gaat de rest eruit, hopen dat ik er net zo weinig last van heb.

Tja, en veel youghurtjes enzo eten.

Vergeet de vitamientjes ook niet, geperste sapjes enzo, want van puddign zal het niet sneller gaan helen.

Kim18 25-04-2005 10:50

- Yoghurt
- Fruit
- Pap
- Drinkboullion
- Drinkontbijt
- Fruitsapjes

Ik heb het een half jaartje geleden ongeveer ook gehad, alle 4 m'n verstandskiezen eruit ... :eek: Volgens de dokter mocht ik gewoon alles eten. Maar geloof me, daar heb je op dat moment echt geen zin in. Vooral de eerste twee dagen erna niet! Maar je kunt het beste vloeibaar voedsel eten, want echt goed bijten en kauwen dat lukt niet. (Bij mij in ieder geval niet!)

Nobucta 25-04-2005 18:30

Bij mij zijn ze er vanochtend uitgegaan, net wat kleine stukjes brood om mijn soepje gegooid, krijg je toch wat vasts binnen en je hoeft er niet op te kauwen.

TRXD 02-05-2005 10:46

Vanmorgen ook 1 verstandskies laten trekken door de tandarts. Dat viel me deze keer nogal mee gelukkig want het was zo gedaan, de andere 2 die er al uit zijn gingen een stuk moeilijker. Scheelt denk ik wel omdat deze boven zat en de andere beneden. Ze begonnen om 09.15 uur en de verdoving werkt nu 2,5 uur later nog steeds heel goed.... hij heeft ook meteen een vulling gezet onderin.

Ga straks ook maar eens proberen om wat te eten maar het zal niet veel worden. Al krijg ik nu nogal honger.

Iedereen die het heeft laten doen of het nog moet laten doen: veel succes!

Tijgertje341 20-02-2019 21:55

Goede avond,

Ik moet over een maand onder narcose,voor m'n 4 verstandskiezen en de vier andere kiezen.
Weet iemand hoe het met het eten zit,of wat makkelijk is wat betrefd vloeibaar eten ?

deadlock 20-02-2019 22:15

Je kan gewoon eten wat je wil, als je maar niet hoeft te kauwen. Dus alle salades zoals rundvleessalade enzo kunnen ook prima, als je de boel maar schoon en hygiënisch houdt. Ga voor inspiratie in godsnaam gewoon naar de supermarkt en kijk wat ze daar allemaal hebben. Dit is geen raketwetenschap eah.

Straatmeid_oud 21-02-2019 21:15

Geen vloeibaar eten.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.