Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Onzin (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=49)
-   -   Werkende mensen ASSEMBLE! #32 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1939929)

WolterB 09-01-2018 13:49

Werkende mensen ASSEMBLE! #32
 
Omdat ik de vorige sloot!

Elin3 09-01-2018 14:22

Zullen we dan wel een cijfertje omhoog?

deadlock 09-01-2018 14:37

Ik was niet geheel serieus, Wolter.

WolterB 09-01-2018 15:27

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34429485)
Zullen we dan wel een cijfertje omhoog?

Graag, doe jij het? ;)

WolterB 09-01-2018 15:28

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34429497)
Ik was niet geheel serieus, Wolter.

Weet ik, maar we zitten echt net voor een grote migratie naar veel zaken op de cloud waardoor dit best wel kut is ;)

zoef de haas 09-01-2018 15:29

De pliesie van Berlijn wilde vanalles weten over onze sneeuwpakken. En toen had ik allemaal waanzinnige theorieën in Mn hoofd over waarom ze dingen wilde weten, was het gewoon een suffe Heling zaak :(

deadlock 09-01-2018 15:46

Gewoon die waanzinnige theorieën aanhouden en vertellen naar anderen "Een van de jassen is mogelijkerwijs gebruikt bij een overval :eek:"

zoef de haas 09-01-2018 15:47

Overval door een koter met maatje 74 <3

Elin3 09-01-2018 16:55

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 34429530)
Graag, doe jij het? ;)

(y)

WolterB 10-01-2018 08:41

2 schijven in de RAID-5 van de server tegelijk stuk, laatste succesvolle backup van 3 januari :herp:

zoef de haas 10-01-2018 08:48

Darrrrn, ik probeer een dame op leeftijd een computer systeem uit te leggen. Ik moet echt zo hard Mn best doen niet uitermate gefrustreerd te raken

Uitwaaien 10-01-2018 13:06

Ik werk vandaag ergens als invaller en ik moet excellijsten controleren en het is zo saaaaiiiii.

Loezzel 10-01-2018 14:03

Tot nu toe 0 reacties op de vacature voor de groep die ik ga verlaten per maart :|

Tigerly 10-01-2018 14:04

Citaat:

Loezzel schreef: (Bericht 34429887)
Tot nu toe 0 reacties op de vacature voor de groep die ik ga verlaten per maart :|

Niet jouw probleem Loesje, niet jouw probleem!

Methuselah 10-01-2018 14:59

Voorbereiden op evaluaties, leuk toch. (y)

WolterB 10-01-2018 15:10

Die heb ik gisteren gehad en was allemaal erg positief weer (y)

deadlock 10-01-2018 15:21

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 34429803)
2 schijven in de RAID-5 van de server tegelijk stuk, laatste succesvolle backup van 3 januari :herp:

Hoe groot zijn de disks? Als ze groter zijn dan 500GB moet je per direct je ICT'er ontslaan want die is totaal incapabel.

Loezzel 10-01-2018 16:54

Citaat:

Tigerly schreef: (Bericht 34429890)
Niet jouw probleem Loesje, niet jouw probleem!

I know, maar toch....! :(

Holland Oates 10-01-2018 17:29

Wat is 't voor functie? Hebben ze er aan een dubbele dropout?

Ik wil ergens heel graag weg waar ik nu zit, maar aan de andere kant gun ik ze dat niet. Ik wil ze 't leven zo zuur mogelijk maken voor ze me de laan uitsturen.
Laat ze maar lekker moeite doen.

Als alles lukt woon ik dit jaar nog in Roffa en dan ga ik daar wel iets zoeken .

WolterB 10-01-2018 18:24

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34429926)
Hoe groot zijn de disks? Als ze groter zijn dan 500GB moet je per direct je ICT'er ontslaan want die is totaal incapabel.

500GB volgens mij :o

Methuselah 10-01-2018 19:55

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 34429920)
Die heb ik gisteren gehad en was allemaal erg positief weer (y)

Ik ben vooral benieuwd of er eindelijk wat financiële waardering achter gaat zitten en dan bedoel ik niet, 50 euro bruto. (y)

Ze hebben vanaf dit jaar de automatische baremaverhoging afgeschaft voor mijn level en dat onder mij, we gaan nu op basis van verdiensten krijgen, en niet noodzakelijk iedereen meer dus.

't Leuke is wel, dat ze slechts 75% van dat geld houden voor onze levels en de rest ook nog eens naar de reeds beter bedeelde hogere levels zal gaan. (y) :D

deadlock 10-01-2018 21:38

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 34430001)
500GB volgens mij :o

Dat is dus de grens voor RAID6. En helemaal als het dezelfde schijven zijn.

Carn 11-01-2018 00:20

Oh, hoe zit dat dan? Heeft dat te maken met dat 't ie anders direct over z'n trut gaat bij een error omdat de parity dan niet meer klopt en ie niet kan rebuilden is? Of is 't risico dan een stuk hoger bij grotere schijven dat het fout gaat bij de rebuild door grotere kans op errors tijdens de rebuild?

deadlock 11-01-2018 07:33

Citaat:

Carn schreef: (Bericht 34430193)
Oh, hoe zit dat dan? Heeft dat te maken met dat 't ie anders direct over z'n trut gaat bij een error omdat de parity dan niet meer klopt en ie niet kan rebuilden is? Of is 't risico dan een stuk hoger bij grotere schijven dat het fout gaat bij de rebuild door grotere kans op errors tijdens de rebuild?

Er is een omgekeerd evenredige relatie tussen MTBF en schijfgrootte. 500GB is onverantwoord in RAID5 en heeft RAID6 nodig. Tevens zijn de technieken waarmee HDD's geproduceerd worden niet meer betrouwbaar.
http://www.zdnet.com/article/why-rai...rking-in-2019/

deadlock 11-01-2018 07:34

Oh en klassiek zijn veel sysadmins van het type "schijven moeten het liefst opvolgende serienummers hebben". Dat is een extreem groot risico omdat, als er in die serie een productiefout zit, ze dus allemaal tegelijkertijd gaan. Ik koop ze het liefst van verschillende merken, zolang ze maar dezelfde grootte/snelheid/bus/protocol hebben.

WolterB 11-01-2018 08:22

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34430262)
Oh en klassiek zijn veel sysadmins van het type "schijven moeten het liefst opvolgende serienummers hebben". Dat is een extreem groot risico omdat, als er in die serie een productiefout zit, ze dus allemaal tegelijkertijd gaan. Ik koop ze het liefst van verschillende merken, zolang ze maar dezelfde grootte/snelheid/bus/protocol hebben.

Dat doen ze hier inderdaad ook ja, met niet-opeenvolgende serienummers.

Anyway, alle data van 4 t/m 8 januari is zo'n beetje verloren gegaan (gelukkig dat veel mensen vrij waren met kerst) en we starten na ruim 2 dagen grotendeels niet-productief op kantoor weer op. Lekker duur begin van het jaar -O-

Carn 11-01-2018 09:31

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34430262)
Oh en klassiek zijn veel sysadmins van het type "schijven moeten het liefst opvolgende serienummers hebben".

haha ja, kans dat er meerdere rotte appels in dezelfde batch zitten is vrij aannemelijk.

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34430259)
Er is een omgekeerd evenredige relatie tussen MTBF en schijfgrootte. 500GB is onverantwoord in RAID5 en heeft RAID6 nodig. Tevens zijn de technieken waarmee HDD's geproduceerd worden niet meer betrouwbaar.
http://www.zdnet.com/article/why-rai...rking-in-2019/

Ah, helder. Dan zat ik al redelijk in de richting, maar idd vrij logisch :) meer diskspace = langere rebuilds + nog meer kans op errors tijdens rebuild omdat je al schijven mist

deadlock 11-01-2018 10:31

Daarom hebben wij SSDs in RAID10 tegenwoordig. En die worden ook nog eens per 18 maanden preventief vervangen.

WolterB 11-01-2018 11:13

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34430343)
Daarom hebben wij SSDs in RAID10 tegenwoordig. En die worden ook nog eens per 18 maanden preventief vervangen.

(y)

Hier gaat er na deze week ook wel het eea veranderen begrijp ik (y)

deadlock 11-01-2018 11:52

Ja want het kalf is nu verdronken :P

WolterB 11-01-2018 12:11

En de schade zal zeker richting de ton lopen :o

Uitwaaien 11-01-2018 12:48

Citaat:

Holland Oates schreef: (Bericht 34429980)
Wat is 't voor functie? Hebben ze er aan een dubbele dropout?

Ik wil ergens heel graag weg waar ik nu zit, maar aan de andere kant gun ik ze dat niet. Ik wil ze 't leven zo zuur mogelijk maken voor ze me de laan uitsturen.
Laat ze maar lekker moeite doen.

Als alles lukt woon ik dit jaar nog in Roffa en dan ga ik daar wel iets zoeken .

Huh maar je werk was toch redelijk leuk? What happeneeeed?

Holland Oates 11-01-2018 13:32

Citaat:

Uitwaaien schreef: (Bericht 34430385)
Huh maar je werk was toch redelijk leuk? What happeneeeed?

Het werk opzich is ook nog wel leuk, maar management is aan het kutten. Iemand die er al vanaf het begin werkte is zomaar de laan uitgestuurd zonder mededeling, een ander wordt ook in een 'verbetertraject' gezet en de ja-knikkers die hun werk helemaal niet zo goed doen komen overal mee weg en maken zelfs promotie.
Ik had een tijd terug al gevraagd of ik meer uren kon werken en dat was moeilijkmoeilijk, maar nu zijn er ineens allemaal nieuwe mensen aangenomen en werk ik mínder. Ik kan zo m'n huur niet betalen.

Dat alles plus de negativiteit bij m'n laatste evaluatie maakt dat het bedrijf m'n rug op kan. Hard werken wordt niet gewaardeerd. Ze gaan 't liefst voor iemand die lekker goedkoop is en geen weerwoord durft te geven.

Uitwaaien 11-01-2018 14:07

Citaat:

Holland Oates schreef: (Bericht 34430394)
Het werk opzich is ook nog wel leuk, maar management is aan het kutten. Iemand die er al vanaf het begin werkte is zomaar de laan uitgestuurd zonder mededeling, een ander wordt ook in een 'verbetertraject' gezet en de ja-knikkers die hun werk helemaal niet zo goed doen komen overal mee weg en maken zelfs promotie.
Ik had een tijd terug al gevraagd of ik meer uren kon werken en dat was moeilijkmoeilijk, maar nu zijn er ineens allemaal nieuwe mensen aangenomen en werk ik mínder. Ik kan zo m'n huur niet betalen.

Dat alles plus de negativiteit bij m'n laatste evaluatie maakt dat het bedrijf m'n rug op kan. Hard werken wordt niet gewaardeerd. Ze gaan 't liefst voor iemand die lekker goedkoop is en geen weerwoord durft te geven.

Ahh wat naar zeg :(. Ben je actief op zoek naar iets anders?

Holland Oates 11-01-2018 15:20

Mwoah, ik kijk een beetje om me heen, maar niet heel actief. Het is sowieso lastig iets te vinden voor iemand boven de 30 zonder opleiding. Heb wel een idee voor in Roffa op het station.

Dakduif 11-01-2018 16:18

We hebben vanmiddag vergadering gehad. Ik heb één collega die alleen maar ene niveau twee opleiding is, maar ook daadwerkelijk echt dat niveau heeft. Het ligt altijd aan anderen, ze voelt zich bij het minste of gerinste genegeerd of persoonlijk aangevallen, is niet aan te spreken op haar gedrag en ze is heel kortzichtig. Zij heeft in die vergadering aangegeven dat ik ergens vervelend op had gereageerd en zij zich aan de kant gezet voelde. Prima dat dat gezegd wordt, vooral doen. Geef aan wanneer ik iets kan veranderen waardoor jij je werk beter uit kunt voeren. Ga de confrontatie aan, wordt maar boos op me. Maar zeg niet "je gooide de deur dicht," terwijl je zelf gooit met opmerkingen als "dat is achteraf gelul," "gemakkelijk praten," "dat zal dan wel," en "Je zit hier te verkondigen hoe wij allemaal moeten doen, maar zelf zorg je er voor dat ik me heel klein voel en dichtklap." Er is godverdomme toch geen gesprek meer mogelijk? Alles is inderdaad achteraf gelul en ja, ik kan er niks meer aan doen, maar als je wil dat het de volgende keer ander gaat, moeten we het er geloof ik gewoon over hebben en dingen bespreekbaar maken. Kom nou. Die flauwekul. Achterlijke koe. Ik ben echt om te schieten nou. Doe normaal. Zij heeft een maatschappelijk werker nodig, geen collega's. Bah.

Mema 12-01-2018 08:12

Heb jij dat ook een beetje tegen haar gezegd? Wellicht zonder krachttermen enzo?

Dakduif 12-01-2018 08:43

Nee want ik was dus helemaal totaal overdonderd. En nu ben ik dus aan het twijfelen of ik dat moet zeggen, omdat ik er echt ongeveer kei hard van overtuigd ben dat ze het niet snapt. Dus nu ben ik heel druk bezig met de afweging of ik het moet slikken en the bigger man moet zijn en het er bij moet laten óf de confrontatie aan gaan met als risico dat het nog meer frustreert omdat ze niet snapt wat ik bedoel. Ik heb het er gisterne met Jos over gehad en wil vandaag/maandag met de coach overleggen wat handig is. Want ik weet het echt niet. In hoeverre moet ik mijn professionaliteit bewaren als ik tegenover een klein kind zit?

Dakduif 12-01-2018 08:44

Inbreng/tips/andere manieren van kijken zijn welkom want ik weet het nietttttttt

WolterB 12-01-2018 13:18

Schijven vervangen in de server, herstarten ze de server en moet hij bijna 3 miljoen bestanden controleren op consistentie. En dat dachten ze even in de pauze te doen :herp:

deadlock 12-01-2018 14:13

Wat voor platform?

WolterB 12-01-2018 18:13

Windows Server, geen idee welke versie :o

Mema 12-01-2018 23:00

Ik heb echt een van de mooiste banen te wereld :cool:

Nu weekend vieren. (y)

zoef de haas 12-01-2018 23:09

Doei klantenservice, hallo product management <3 dit gaat zo leuk worden! En stiekem schijt ik m ook echt een beetje zeven kleuren, maar dat komt vast goed!

Little Phoebe 13-01-2018 11:16

Citaat:

Holland Oates schreef: (Bericht 34430427)
Mwoah, ik kijk een beetje om me heen, maar niet heel actief. Het is sowieso lastig iets te vinden voor iemand boven de 30 zonder opleiding. Heb wel een idee voor in Roffa op het station.

Oeh, dan zie ik je bijna elke dag :o
Citaat:

Enilorac schreef: (Bericht 34430445)
We hebben vanmiddag vergadering gehad. Ik heb één collega die alleen maar ene niveau twee opleiding is, maar ook daadwerkelijk echt dat niveau heeft. Het ligt altijd aan anderen, ze voelt zich bij het minste of gerinste genegeerd of persoonlijk aangevallen, is niet aan te spreken op haar gedrag en ze is heel kortzichtig. Zij heeft in die vergadering aangegeven dat ik ergens vervelend op had gereageerd en zij zich aan de kant gezet voelde. Prima dat dat gezegd wordt, vooral doen. Geef aan wanneer ik iets kan veranderen waardoor jij je werk beter uit kunt voeren. Ga de confrontatie aan, wordt maar boos op me. Maar zeg niet "je gooide de deur dicht," terwijl je zelf gooit met opmerkingen als "dat is achteraf gelul," "gemakkelijk praten," "dat zal dan wel," en "Je zit hier te verkondigen hoe wij allemaal moeten doen, maar zelf zorg je er voor dat ik me heel klein voel en dichtklap." Er is godverdomme toch geen gesprek meer mogelijk? Alles is inderdaad achteraf gelul en ja, ik kan er niks meer aan doen, maar als je wil dat het de volgende keer ander gaat, moeten we het er geloof ik gewoon over hebben en dingen bespreekbaar maken. Kom nou. Die flauwekul. Achterlijke koe. Ik ben echt om te schieten nou. Doe normaal. Zij heeft een maatschappelijk werker nodig, geen collega's. Bah.

Wat een snowflake :facepalm: ik zou het voor nu laten gaan, maar voortaan super zakelijk met haar omgaan en extra duidelijk zijn dat je niet de hele dag bezig bent met haar tere zieltje.

Dakduif 13-01-2018 12:44

Ja, eh, dan wordt de shitstorm alleen maar groter want dan voelt ze zich niet belangrijk en genegeerd en vergeten en zo. Het punt is dat ze niet in de gaten heeft dat dat iets is wat ze zelf doet, niet iets wat ik haar aan doe.

zoef de haas 13-01-2018 12:50

Hoe kijkt de rest van je collega's ertegenaan? Dat zou in dit geval ook wel een beetje uitmaken voor hoe ik ermee om zou gaan denk ik.

Dakduif 13-01-2018 13:04

De meeste zijn het wel met mij eens en de coach ziet ook dat het iets is dat bij haar ligt, maar van mijn collega's houdt iedereen er zich enigszins buiten.

Holland Oates 13-01-2018 14:02

Ik zou tegen haar zeggen dat jullie even moeten praten, en dan de situatie uitleggen vanuit jouw gevoel. Dat als er iets is dat ze dat tegen je moet zeggen zodat je 'r kan helpen en dat je aan beschuldigingen niks hebt. Als ze dan nog zo kortzichtig doet en zich aangevallen voelt is dat haar probleem.
Ik heb ook zo'n soort situatie gehad met 2 leidinggevenden. Ik hoorde vanuit de manager dat ze met me wilden praten omdat er 'wat botste' en toen heb ik aan hun uitgelegd wat het probleem is. Als er naar mij wordt geblaft, blaf ik terug, en dat zijn ze niet gewend.

Mema 18-01-2018 18:50

Ik ben echt helemaal klaar met het vroege opstaan en het reizen. Half zes je bed uit en dan om half acht thuis komen is gewoon niet goed voor een mens. :bob:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.