Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Laatste boekenaanwinsten. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=739813)

Ieke 03-02-2004 22:41

Laatste boekenaanwinsten.
 
Mijn collega had het goede idee om zo'n topic te maken. Helaas voor jullie is hij te lui om hem zelf te maken en aangezien ik me verveel doe ik het wel.

Wat zijn jou laatste aanwinsten op literair gebied?


Ikzelf heb 4 filmboeken van LotR gehaald, LotR 3 in beeld en ontwerp, LotR 3 wegwijzer, LotR wapens en veldslagen en nog eentje over Gollum.
Verder heb ik eindelijk de Simarillion van Tolkien gekocht.
Het was een erg dure maand voor mij :bloos:

Charlottetje 03-02-2004 22:45

was jij dus net ietsje eerder....
tsja....

Ieke 03-02-2004 22:52

Citaat:

Charlottetje schreef op 03-02-2004 @ 23:45:
was jij dus net ietsje eerder....
tsja....

Kan gebeuren :)

juliettebinoche 03-02-2004 23:01

Net vers binnen, gekocht:

Mulisch De procedure (die had ik nog niet in bezit)
Kundera De ondraaglijke lichtheid van het bestaan (episch)
Reve De vierde man (homoseksualiteit (y))

Charlottetje 03-02-2004 23:02

maar het was wel gemeen!

Ieke 03-02-2004 23:03

Citaat:

Charlottetje schreef op 04-02-2004 @ 00:02:
maar het was wel gemeen!
Sorry :bloos:

Dree 03-02-2004 23:08

Jaap Zijlstra, De zilverling

Shadowme 04-02-2004 00:02

Tessa de Loo-alle verhalen :p

Charlottetje 04-02-2004 07:01

Het laatste boek dat ik kocht is de Passievrucht, maar niet voor mezelf (ik heb 'm al lang) maar voor een ander, als cadeau.
Het laatste boek dat ik voor mezelf gekocht heb is denk ik Flow. Een uit de categorie psychologie. Weet de schrijver niet meer (zit nog in een cadeaupapiertje.... :p )

.krz 04-02-2004 07:40

Laatste boek dat ik gekocht heb, heb ik gekregen. WEl zelf uitgekozen, want het was voor me rapport (toen dat nog goed was). Catch 22. Ben er in begonnen, maar heb het toen weggelegd en ben nog steeds niet verder gekomen. En zo ligt het dus al een halfjaar in mij kast te verstoffen. Jammer.

LUH-3417 04-02-2004 09:38

Afgelopen... ik denk dat het vrijdag was... was het de eerste keer dat ik weer op boekenjacht voor school ging. Ik heb gekocht, bij de Slegte, in Den Haag.

Emily Brontë - Wuthering Heights, omdat ik daar binnenkort een college over heb.

John Fowles - The Ebony Tower, omdat ik daar vorig semester een college over had en het toch nog een keer moet lezen.

William Shakespeare - The Tempest, omdat ik er ooit nog een college over heb.

Rudyard Kipling - Het Wenshuis, omdat ik dacht dat het een bundel was met korte verhalen waar ook de tekst 'Kim' in zat, die ik nodig ga hebben voor een college (binnenkort), maar het bleek te gaan om een lijst met 'andere werken van deze auteur'. Beetje dom dus.

Kurt Vonnegut Jr. - De sirenen van titan, omdat Kurt Vonnegut Jr. tof is en deze bij de hele slechte, cheesy sciencefiction stond. Vonnegut is postmoderne sciencefiction en daarmee erg ok. Jammer alleen dat het een Nederlandse vertaling is. Geen moment bij stilgestaan.

Terry Jones - Douglas Adam's Starship Titanic. Douglas Adams was bezig met een interactief computerspel (met de nadruk op tekst en het vertellen van een verhaal met een reageren publiek (speler) en had geen tijd om er ook een boek van te maken. Zijn makker Terry Jones heeft dat dus voor hem gedaan (die kerel van Monty Python's Flying Circus), op voorwaarde dat hij het naakt mocht schrijven. Dat moet dus haast wel leuk zijn.

LUH-3417 - 'De Vierde Man' van Reve is tof (al is de verfilming erg jammer). Als je hem leuk vindt, kan je ook nog 'De Taal Der Liefde' lezen. Is minder verhaal, maar meer homoseksualiteit. :)

Masquerade 04-02-2004 11:19

Citaat:

LUH-3417 schreef op 04-02-2004 @ 10:38:
Afgelopen... ik denk dat het vrijdag was... was het de eerste keer dat ik weer op boekenjacht voor school ging. Ik heb gekocht, bij de Slegte, in Den Haag.

Emily Brontë - Wuthering Heights, omdat ik daar binnenkort een college over heb.


Ik wil ook een college volgen over Wuthering Heights. :(

Maar goed, mijn laatste aanwinsten:

De naam van de roos van Umberto Eco.
Magiër van Raymond Feist.

Op school kreeg ik gratis Heldenjaren van P. E. Thomése en Het geheim van de schrijver van Renate Dorrestijn.

MightyMarcel 04-02-2004 11:31

Lee Child - Brandpunt
George Orwell - Coming up for air
Mark Twain - The Adventures of Tom Sawyer
John Updike - The Witches of Eastwick

(ik moet over 4 weken drie boeken voor Engels hebben gelezen (havo examenjaar), vandaar)

Ndimension 04-02-2004 13:13

Laatste boek wat ik heb gekocht is al weer enkele weken terug...Het was 'Honder jaar eenzaamheid' voor maar 3,50 ofzo :)
Ik heb laatst nog wat gekeken bij De Slegte in Breda, nooit gedacht dat je er zoveel kon vinden. Ik heb helaas niks gekocht ivm geld gebrek :P

LUH-3417 04-02-2004 16:34

Gustave Flaubert - Madame Bovary, geleend uit de lokale bibliotheek, omdat alle fillialen van De Slegte kennelijk dit boek boycotten.

LUH-3417

Masquerade 04-02-2004 17:20

Citaat:

LUH-3417 schreef op 04-02-2004 @ 17:34:
Gustave Flaubert - Madame Bovary, geleend uit de lokale bibliotheek, omdat alle fillialen van De Slegte kennelijk dit boek boycotten.

LUH-3417

Ha! Ik heb 'm gevonden in Haarlem, vorige zomer. :p

ofwelmir 04-02-2004 19:01

in duizend stukjes - james frey

Guinevere03 04-02-2004 19:47

Alex de Jong - De Raad van Zeven, gesigneerd en genummerd

Het gaat over een jongen die een Uitverkorene is van de Raad van Zeven. De jongen wordt ontvoerd en dat terwijl de tijd voor de Raad begint te dringen om hun Uitverkorenen voor te bereiden op hun taak.
Verder bevinden er zich nog verrader(s) in de Raad, maar het bijft onzeker wie het is.

Mooi boek, doet je zeker verlangen naar meer. (Ik heb het 2e deel alvast gereserveerd, ook al is hij het nog aan het schrijven)
Dit is het eerste deel van de Santoriaanse Kronieken, waar hij een trilogie van wil gaan maken.
Hij heeft de Elf Fantasy Award van dit jaar gewonnen (jawel!), wordt uitgereikt op de Elf Fantasy Fair, dus komt allen!

thunder110 04-02-2004 19:51

Vorige week donderdag, in een geweldige boekwinkel in 's-Hertogenbosch; Oek de Jong - Opwaaiende Zomerjurken.

Kit 04-02-2004 19:53

Nicci French, bezeten van mij (killing me softly)

weekje terug gekocht, nu alweer uit!

erg goed boek naar mijn mening! :)

Rareman2 04-02-2004 19:59

Een paar weken geleden heb ik "Halo - The Flood" binnen gekregen. Ik had hem besteld via internet. Ben er alleen nog niet in begonnen want mijn broertje mocht hem eerst lezen, had ik beloofd :)

BrightEyes 05-02-2004 19:06

K heb net The little friend van Donna Tartt gekocht, had op kerst the secret history gekregen en vond m wel heel leuk :)

Masquerade 05-02-2004 19:25

Citaat:

Ieke schreef op 03-02-2004 @ 23:41:
Mijn collega hat het goede idee om zo'n topic te maken.
Ik irriteer me hevig aan deze spelfout. Kan het niet veranderd worden? :o

Ieke 05-02-2004 19:32

Citaat:

Masquerade schreef op 05-02-2004 @ 20:25:
Ik irriteer me hevig aan deze spelfout. Kan het niet veranderd worden? :o
Natuurlijk. Die dingen vallen mij niet zo goed op. :bloos:

LUH-3417 05-02-2004 19:36

Uhm, twee grote readers, waarvan er één eigenlijk besteld en gereserveerd was door/voor iemand anders. Maar soms moet je je mannelijke, natuurlijk charmes in de strijd gooien.

De ene is voor het college 'Roman en film' (wat gisteren nog 'Literatuur en film' heette, merkwaardig genoeg) en de ander is voor 'Realisme, symbolisme en de historische avant-gardes. Dat wordt weer dolle pret!

LUH-3417 - Dure klotedingen.

Masquerade 05-02-2004 19:37

Citaat:

Ieke schreef op 05-02-2004 @ 20:32:
Natuurlijk. Die dingen vallen mij niet zo goed op. :bloos:
Dank je :) Dit leest een stuk prettiger.

zuster 05-02-2004 20:51

Tip voor de tweedehands boeken-lezers: er zijn diverse grote boekenmarkten in het land, vooral die van Dordrecht en Deventer zijn bekend en groot. Beiden rond juli, als ik het goed heb (Dordrecht weet ik zeker).

Vijf kilometer boeken om te kopen voor het aanstaande studiejaar, LUH. Mijn hart bloedt voor die arme student zonder stufi.

LUH-3417 05-02-2004 22:13

Geweldig. Nu alleen nog sparen voor treinkaartje naar Deventer. :)

Nee, ik wilde er vorig jaar al heen gaan, maar ik was toen bezig met of in Canada zijn, er naar toe gaan of er vandaan komen. Maar ik ben wel van plan dit jaar met een flinke bolderkar de kramen af te schuimen. Het zou een goede plek voor een meeting zijn, hoewel we dan misschien minder interesse voor elkaar dan voor de boeken hebben. Wat ons misschien allemaal weer ten goede komt.

LUH-3417

Ieke 05-02-2004 22:14

Bredevoort (hoop dat ik het goed schrijf) is dan ook wel leuk, dat is een dorp echt vol 2e handsboekenwinkels. Ik geloof dat ze ook regelmatig een boekenbeurs hebben. Zal wel even vragen wanneer dat is. Erg leuk voor boekenliefhebbers.

Twijg 07-02-2004 09:49

mijn laatste aanwinsten:

-De vloek van de schemergluiperd ( deel 4 van de Klif-Kronieken )
van Paul Stewart & Chris Ridell

En eindelijk:
-In de Ban van de Ring; De Reisgenoten!

LUH-3417 07-02-2004 15:20

... - Meesters der Italiaanse vertelkunst, met korte verhalen van Luigi Pirandello, Italo Svevo en een hoop van hun vriendjes. Dat het een eerste druk is uit 1951 mag de pret niet drukken.

Kader Abdollah - De Adelaars, een bundel met korte verhalen omdat ik meer van Abdollah wil lezen en omdat hij op de achterkant van dit boek echt een enorme snor heeft.

Giovanni Boccacio - Decamerone, omdat ik hem eens zal moeten lezen en zelden tegen zal komen in een mooiere uitgaven voor zulk een lage prijs.

Segher Diengotgaf - Tprieel van Troyen, ook al heb ik het overgrote deel van de tekst al in een verzamelboekje. Kan geen kwaad om dubbel te hebben.

Emile Zola - De kroeg, omdat ook realisten liefde nodig hebben.

LUH-3417 - De kringloopwinkel op het dorp gaat verdwijnen, vandaar.

sublime 07-02-2004 18:30

"europe since 1870 - an international history" van james joll

"land van kleine gebaren - een politieke geschiedenis van nederland 1780-1990" van Remieg aerts, herman de liagre bohl, piet de rooy en henk te velde

studieboeken :| wel interessant though

komende week komt er nog een studieboek bij, wellicht ook historische atlassen en een boek van rüdiger safranski, hoeveel globalisering verdraagt de mens, oid...

twordt tijd dat ik mijn financiele middelen weer op orde krijg, kheb zin om boeken te kopen :)

In Your Room 08-02-2004 11:25

"The Revenants", Geofrrey Farrington
"Uit 't leven", Arnold Aletrino (naturalistische verhalenbundel, voor school)

Alexander 08-02-2004 19:30

Eergisteren gekocht:
Barbara Tuchman: De waanzinnige 14de eeuw - omdat het een interessant boek is dat bovendien erg goed geschreven is
Sandor Marai: Gloed - binnenkort te lezen en bovendien (kennelijk) een klassieker, dus altijd handig om in de boekenverzameling te hebben

Morgen aan te schaffen:
Taal in actie - voor één van de vakken die ik dit semester volg. Stond niet in de studiegids, grmbl. Zo kom ik ook wel op een redelijk bedrag voor de boeken, als de helft niet in de gids staat.
Margriet de Moor: Eerst grijs, dan wit, dan blauw - gaat in een ander vak centraal staan, dus ook eigenlijk noodzakelijk om te hebben.

Zo groeit gestaag de boekenverzameling tot monsterlijke proporties :)

Apomes 08-02-2004 21:00

laatste boek gekocht is eentje over Egypte (zaterdag gekocht)
maar ik heb er wel 4 besteld!
Kopstukken in de filisofie: Plato
Kopstukken in de filisofie: Aristoteles
Kopstukken in de filisofie: Socrates
en dan nog eentje waarvan de naam mij ook is ontgaan :shrug:

als ik deze boeken zijn binnengekomen ga ik er terug 4 bestellen...om de 2 weken.

Ik probeer een kleine bibliotheek aan te leggen met allemaal boeken van egypte, griekenland, Rome.....

LUH-3417 08-02-2004 22:04

Citaat:

Alexander schreef op 08-02-2004 @ 20:30:

*knip*
Margriet de Moor: Eerst grijs, dan wit, dan blauw - gaat in een ander vak centraal staan, dus ook eigenlijk noodzakelijk om te hebben.
*knip*

Ha, ik heb ook een jaar Nederlandse taal en cultuur te Leiden gedaan en had ook dat boek nodig... voor analyse en interpretatie, is het niet? Welke docent heb je ervoor? Ik hoop dat je E. Francken hebt. Dat is een sympathieke maar ietwat wereldvreemde man.

LUH-3417

niña 09-02-2004 10:53

Harry Potter and the Order of the Phoenix

Bird-one 09-02-2004 16:23

Het Zwarte Licht van Harry Mulisch.

Ik wil teveel boeken nog kopen, maar ik heb te weinig geld. :(

Ndimension 09-02-2004 17:15

Kopstukken in de filosofie boeken zijn niet echt geweldig, het is meer een beknopte biografie van de personen...

Charlottetje 09-02-2004 19:40

2e hands bij de Sleghte: Joost Zwagerman: de houdgreep

(had eigenlijk voor de gein ook nog een giphartje willen kopen, maar daar had ik het geld niet meer voor)

kneisje 09-02-2004 21:58

Ik heb laatst de Avonden van Reve gevraagd en gekregen :)

En van een boekenbon heb ik 2 weken geleden De eeuwige jachtvelden - Nanne Tepper aangeschaft

Oh en eindelijk De kleine blonde dood, die ontbrak nog aan m'n Buch verzameling.

Masquerade 09-02-2004 22:24

Citaat:

Charlottetje schreef op 09-02-2004 @ 20:40:
2e hands bij de Sleghte: Joost Zwagerman: de houdgreep

(had eigenlijk voor de gein ook nog een giphartje willen kopen, maar daar had ik het geld niet meer voor)

De Slegte ;)

Jarahh 10-02-2004 14:29

Tomas Ross - Omwille van de troon

sublime 10-02-2004 15:27

WAUW!

ik moest voor een heel angstaanjagend vak (Vroegmoderne Tijd) een boek kopen. een duur boek. en ik zag het niet zitten. Maar nu heb ik het en het is wonderschoon!

het is echt een geweldig geweldig boek: het gaat niet alleen over de vroegmoderne tijd, maar is een overzicht van den Gansche Historie van Europa! WAUW! supermooi uitgegeven, hartstikke fantastisch, kortom: wauw. dit maakt vmt dragelijk...:D

(o de titel enzo :D a history of european society , als ik het goed heb. van mckay e.a.)

LUH-3417 10-02-2004 18:41

Een dikke syllabus met de titel 'Actuele visies op gender en seksualiteit in de letteren'. Dit is het vak dat mij vast en zeker een goedbetaalde baan gaat opleveren! Ik voel het!

LUH-3417

cherry scented 10-02-2004 19:13

Citaat:

LUH-3417 schreef op 04-02-2004 @ 10:38:

Kurt Vonnegut Jr. - De sirenen van titan, omdat Kurt Vonnegut Jr. tof is en deze bij de hele slechte, cheesy sciencefiction stond. Vonnegut is postmoderne sciencefiction en daarmee erg ok. Jammer alleen dat het een Nederlandse vertaling is. Geen moment bij stilgestaan.

die is geweldig, ook in het nederlands.


zelf nieuw: romeo&juliet, omdat ik vond dat ik die moest hebben bij mijn shakespearecursus.

Tjaan 10-02-2004 19:40

Nooit meer slapen - W.F. Hermans
Van de koele meren des Doods - Frederik van Eeden

marlies 10-02-2004 22:19

Citaat:

LUH-3417 schreef op 04-02-2004 @ 17:34:
Gustave Flaubert - Madame Bovary, geleend uit de lokale bibliotheek, omdat alle fillialen van De Slegte kennelijk dit boek boycotten.

LUH-3417

ik ben er nu ook in bezig.

Charlottetje 11-02-2004 15:22

niet gekocht, wel geleend en zal hier vast nog wel een paar jaartjes blijven:

Giphart (jaja, ik weet het) Het leukste jaar uit de geschiedenis van de mensheid. persoonlijke kroniek 2001
prive domein

Eigenlijk alleen maar vanwege de titel. Ik vond het in de boekenkast bij m'n broer en heb het meegenomen.

Bird-one 11-02-2004 17:14

Ik houd ervan om boeken te kopen.

Vandaag gekocht; Ik ben er voor niemand.
Van Ingmar Heytze.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.