Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Hoe de les godsdienst werkelijk zou moeten zijn (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1964363)

David1280 02-11-2020 17:16

Hoe de les godsdienst werkelijk zou moeten zijn
 
Als je les geeft over de almachtige moet je er eerst voor zorgen dat je een bewijs geeft voor de almachtige. Dat doe je bijvoorbeeld door te bewijzen dat er leven na de dood is en dat doe je als volgt: Duizend jaar geleden was je lichaam ook al op de aarde maar het was toen volledig uit elkaar en dus dood om dan later tot leven te komen vanuit de dood.
En dan begint het moeilijkere deel. Dan moet je de leerlingen uitleggen dat ze maar in twee soorten van een almachtige kunnen geloven. De almachtige duivel en de almachtige god. Als men in de eerste gelooft moet men zich voorbereiden op het eeuwige vuur en als men in de tweede gelooft kan men de atheïsten inlichten over het feit dat er een almachtige bestaat en wat ze moeten doen als ze in de almachtige duivel geloven en wat ze moeten doen als ze in de almachtige god geloven. Zo maak je van de atheïsten goede mensen en vermijd je de schuld die je draagt wanneer je de atheïsten daar niet over inlicht. Een schuld die de almachtige god al betaald heeft in zijn oog om oog en tand om tand stijl.


Gordon Ramsay. 02-11-2020 17:52

David stop met die onzin en ga de fucking keuken in.

Jan Marijnissen 02-11-2020 18:03

De les godsdienst? Op welke school is dat een vak? Ik zat op een katholieke school en we hadden dat niet eens

Dakduif 02-11-2020 18:43

Citaat:

Jan Marijnissen schreef: (Bericht 34799306)
De les godsdienst? Op welke school is dat een vak? Ik zat op een katholieke school en we hadden dat niet eens

Ook niet op de basisschool? Op de middelbare hadden we levemsbeschouwing, maar op de rooms-katholieke basisschool kregen we godsdienst lessen. De protestantse klasgenoot mocht tijdens deze lessen iets voor zichzelf gaan doen.

Jan Marijnissen 03-11-2020 09:51

Ik zat op een openbare basisschool :o

Megatron 03-11-2020 10:24

Citaat:

David1280 schreef: (Bericht 34799297)
Als je les geeft over de almachtige moet je er eerst voor zorgen dat je een bewijs geeft voor de almachtige. Dat doe je bijvoorbeeld door te bewijzen dat er leven na de dood is en dat doe je als volgt: Duizend jaar geleden was je lichaam ook al op de aarde maar het was toen volledig uit elkaar en dus dood om dan later tot leven te komen vanuit de dood.

(....)

Citaat:

David1280 schreef: (Bericht 34799297)
En dan begint het moeilijkere deel.

Fucking priceless.

Little Phoebe 03-11-2020 13:12

Ik had godsdienst op de middelbare. In de derde bespraken we ook andere geloven.

Mijn godsdienst leraren waren heel chill en het werd nooit gepusht. Ik bedoel, het was een katholieke school, dus godsdienst was een verplicht vak, maar je hoefde niet te bidden of te geloven dat God bestond. Dat vond ik altijd wel fijn. Ik vind godsdienst ook super interessant, dus ja.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.