Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   The Panic Room (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=32368)

legatus 24-01-2002 15:28

The Panic Room
 
THE PANIC ROOM
Geregisseerd door David Fincher
Geschreven door David Koepp

This story centers around a divorced woman in her 30's and her daughter, who are caught up in a cat-and-mouse game inside their new New York brownstone when three burglars come looking for a hidden cache of cash. Mother and daughter hide in the "panic room," a secret room designed for just such a purpose, but still end up fighting for their lives...

Trailer http://www.apple.com/trailers/columbia/panic_room/

Anonymous John 25-01-2002 07:30

Trailer is niet geweldig maar met Fincher weet je het nooit...

JoRTh 25-01-2002 08:29

Ik vind de trailer wel geweldig, die slowmotion :-), jodiefoster, die kamer, die hele wazige muziek, maar met Fincher weet je het inderdaad nooit :-)

De eerste trailer die niet is goedgekeurd doorde MPAA was trouwens nog beter, veel psychologischer.

Rollo Tomasi 25-01-2002 11:41

Is moelijk te zeggen zo. Het verhaal spreekt me niet echt aan. Maar ik ga 'm waarschijnlijk wel zien. http://forum.scholieren.com/smile.gif

legatus 25-01-2002 11:49

Ik vind de trailer erg atmosferisch, vooral als foster in de panic room een blauwe gloed boven haar ziet en vooral de stijlistische slowmotion die de spanning opkrikt.

Schwarzkopf 25-01-2002 17:58

Ik als Fincheridolaat moet The Panicroom zien, kzie wel of het bevalt...

BillyFish 25-01-2002 23:23

Ik vond de trailer wel heel erg gaaf. De duisterheid die we van Fincher gewend zijn en waarvan ik ook zo ongelovelijk hou bij hem.
Ik kijk enorm uit naar deze film :-D

JoRTh 26-01-2002 00:35

Dat vond ik trouwens wel een klein minpuntje... wat beeld betreft leek het wel erg op FightClub, alleen iets donkerder.
En er zitten ook een paar dezelfde effecten in, dat de camera door een hele kamer lijkt te glijden... naja, ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Net zoals in FightClub de camera door een prullenbak lijkt te gaan...

BillyFish 26-01-2002 10:04

Citaat:

JoRTh schreef:
Dat vond ik trouwens wel een klein minpuntje... wat beeld betreft leek het wel erg op FightClub, alleen iets donkerder.
En er zitten ook een paar dezelfde effecten in, dat de camera door een hele kamer lijkt te glijden... naja, ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Net zoals in FightClub de camera door een prullenbak lijkt te gaan...


Ja dat zag ik ook, nu met die koffiepot.Maar ik zag ook wel gave nieuwe dingen, zoals die lift aan de ene kant van de muur waarin je ziet dat jodie en d'r kind langzaam naar beneden gaat en aan de andere kant een van de criminelen (Jared Leto) staat die probeert de deur open te rukken. Als een soort splitscreen maar dan anders.

Vlooienband 16-11-2002 21:27

Net gezien. :)
En hij was leuk. Vooral het stuk met de bijl, dat die moeder boos werd! :D
Dat was goed. Alleen leek het, toen ze kwaad werd, alsof ze geen flauw idee had van wat ze deed. Dat ze gewoon rare dingen wilde doen om de tijd te doden.

battlestar 16-11-2002 21:34

ik vond het een goeie film
redelijk spannend, alleen af en toe een beetje langdradig.

Joostje 17-11-2002 02:02

boh, niet echt een speciale film :/

Daangerous 17-11-2002 09:02

"Gewoon" een goeie film, dat was onze weloverwogen reactie toen ik met een maat van mij deze in de bios bezocht, niet SUPER-spannend, wel erg claustofobisch gemaakt. Cool camerawerk ook overigens, dat werd wel minder bij het vorderen van de film. Ook goed geacteerd, vooral van Forrest Whitaker

Anonymous John 17-11-2002 09:32

Slap verhaal maar wel onderhoudend.

Paultjes 17-11-2002 10:31

Vorige week gezien vond hem wel geod

wyner 17-11-2002 12:15

Wie in godsnaam is met het lidwoord "The" voor de eigenlijke titel "Panic Room" gekomen? Net als toendertijd met "The" Gladiator. Denken de nederlandse PR-mensen soms dat wij Hollanders de titel niet zullen begrijpen zonder lidwoord?

ABrules 17-11-2002 12:25

Mmmz, niet echt boeiend en heel voorspelbaar heb hem in de bios gezien en hoef hem niet weer te zien.

Skullkid 19-11-2002 15:58

Gaaf in het begin maar de spannende sfeer wordt al gauw verpest door overdreven veel geweld.

Sithan 19-11-2002 17:16

Slaapverwekkend ondanks de shots die door alle pijpen etc van het huis gaan...dat ziet er nog wel grappig uit, maar dat heb je na 3x ook wel weer genoeg gezien.

Vlooienband 19-11-2002 21:54

Citaat:

Skullkid schreef:
Gaaf in het begin maar de spannende sfeer wordt al gauw verpest door overdreven veel geweld.
Mijn visie:
Begin-> saai. Wel een koel huis.
Einde-> fun, zinloos geweld! :)

Het geweld maakte het leuk. :)

superjip 22-11-2002 18:10

film was erg koel...vet camerawerk...

ik heb altijd van films gehouden die zich op 1 locatie afspelen..

jodie foster roeleert


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.