Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Blijven afvallen?! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=788773)

Giovanna 28-03-2004 11:01

Blijven afvallen?!
 
Ik had een hele tijd last van mezelf te dik vinden, en alsmaar willen afvallen, en ik deed het niet gezond. Ik kwam eigenlijk pas tot inkeer toen ik naar het ziekenhuis moest en gewogen werd. (ik woog daar veel lichter). Mijn dokter zei dat ik moest aankomen en niet meer mocht afvallen, dat het anders ook gevaarlijk was voor mijn operatie. Vanwege het feit dat ik geopereerd moet worden zit ik gewoon niet goed in me fel, daarvoor ging het ook al erg slecht maar nu kan ik echt niets meer hebben. Ik ben trouwens wel bij een psycholoog en dat helpt wel een beetje. Maargoed, normaal als ik me slecht voel eet ik heel weinig, nu had ik zoiets van wat kan mij het schelen, en ik at heel veel. Zonder me schuldig te voelen. Dat doe ik nu zo'n beetje 3 dagen (voor mij heel veel), maar als ik op de weegschaal sta (ik ben ongesteld notabene), ben ik toch elke dag afgevallen. (vergeleken met gister zelfs 1,2 kg). Ik zie het ook wel aan mezelf, want zelfs ik vind mezelf niet dik meer en veel mensen beginnen er ook opmerkingen over te maken. Maar hoe kan ik nou afvallen als ik nu zo'n 2000 calorieen eet terwijl het er eerst 1000 waren?

Tha Gladnekker 28-03-2004 11:11

Wat je moet doen is gewoon gezond eten, dus niet zwaarder worden door snoep etc., maar gewoon 's avonds meer eten opscheppen, 's ochtends een boterham meer en dat soort dingen. Over een paar dagen zie je wellicht wel dat je wat zwaarder word..?

Giovanna 28-03-2004 11:25

Dat doe ik ook... Ik snoep eigenlijk niet zoveel (af en toe een paaseitje of bescuitje) want anders word ik erg misselijk.

Roos 28-03-2004 12:34

Ookal eet je nu meer dan vroeger.... het kan nog steeds zo zijn, dat je minder energie binnenkrijgt, dan dat je verbruikt.
En dan val je dus nog steeds af :)


Die 1,2 kg zegt trouwens ook niet echt veel: als je net hebt gegeten ofzo weeg je ook weer zwaarder, etc.

Snow White 28-03-2004 13:10

Mag ik vragen hoeveel je weegt? Bij welke lengte?
Als je wat móet aankomen, en dat lijkt me dan ook wel verstandig als je van de dokter erg op je gewicht moet gaan letten omdat het anders gevaarlijk wordt, dan is het goed om gedurende de dag zeer regelmatig wat te eten. Boterhammen, een glas vruchtensap, (meer dan 1 paaseitje, maar aankomen met ongezond voedsel is lang niet zo goed als regelmatig vezelrijk en goed geproportioneerd eten) Een stukje kaas, een groot bord avondeten, een handjevol dropjes, een stuk fruit, een cracker met kaas enz.
Het is namelijk zo dat wanneer je gedurende de dag regelmatig iets tot je neemt( het moet bij elkaar wel aardig wat calorien bevatten uiteindelijk) je lichaam daar beter mee om kan gaan, en op gewicht blijft of een klein beetje aankomt.
Als je toch blijft afvallen, dan is er denk ik een lichamelijke oorzaak. (waarvoor moet je geopereerd worden?)

sterkte! en succes

Snowy

Snow White 28-03-2004 13:11

Citaat:

Roos schreef op 28-03-2004 @ 12:34:



Die 1,2 kg zegt trouwens ook niet echt veel: als je net hebt gegeten ofzo weeg je ook weer zwaarder, etc.

Die 1,2 kilo kan wel veel zijn, als je op hetzelfde moment hebt gewogen als de dag ervoor (meestal s'ochtends) Het is niet altijd alleen maar vocht. Als je bijvoorbeeld dan s' ochtends weegt is het vocht wat je had er al uit (wel naar de wc gaan dan) en heb je dus een veel preciezere kijk op je gewicht.

imaanie 28-03-2004 14:46

afvallen hoe doe je dat help
 
ik heb ook een eet probleem.

ik vind me zelf te dik en wil er alles aan doen om aftevallen allen lukt het me niet
ik blijf maar veel eten .
en dat doe ik ook meestal uit verveling en wie zegt dat roken een eet vervanger is dat is ook niet zo ik rook ook en het heeft niets geholpen het is verslavend en slecht voor je conditie ik weet niet :confused: wat ik moet doen weet iemand mischien een oplossing voor mij of michien een aanrader van iets dat je snel laat afvallen ik wil er van af voor het weer zomer is dan is het hopelijk mijn eerste keer dat ik gemakelijk op het strand kan liggen zonder de hele dag in het water verstopt te zitten!

help ! i'm at my wits' end! :confused:

MissBi@tch 28-03-2004 14:54

Citaat:

Snow White schreef op 28-03-2004 @ 13:11:
Die 1,2 kilo kan wel veel zijn, als je op hetzelfde moment hebt gewogen als de dag ervoor (meestal s'ochtends) Het is niet altijd alleen maar vocht. Als je bijvoorbeeld dan s' ochtends weegt is het vocht wat je had er al uit (wel naar de wc gaan dan) en heb je dus een veel preciezere kijk op je gewicht.
idd dat is heel belangrijk
ik heb bij mezelf ook gemerkt dat als ik sochtends weeg dat t een paar uur later al een halve kilo kan schelen..
je moet echt op t zelfde tijdstip bv voor t slapen gana of juist voor t opstaan wegen...

Roos 28-03-2004 15:58

Citaat:

Snow White schreef op 28-03-2004 @ 13:11:
Die 1,2 kilo kan wel veel zijn, als je op hetzelfde moment hebt gewogen als de dag ervoor (meestal s'ochtends) Het is niet altijd alleen maar vocht. Als je bijvoorbeeld dan s' ochtends weegt is het vocht wat je had er al uit (wel naar de wc gaan dan) en heb je dus een veel preciezere kijk op je gewicht.
Ja klopt.
Het KAN wel veel zijn, maar het HOEFT dus niet :)

Anneka 28-03-2004 16:38

hoort dit niet allemaal in het grote lijn topic?

Citaat:

wat ik moet doen weet iemand mischien een oplossing voor mij of michien een aanrader van iets dat je snel laat afvallen ik wil er van af voor het weer zomer is dan is het hopelijk mijn eerste keer dat ik gemakelijk op het strand kan liggen zonder de hele dag in het water verstopt te zitten!
ga zeker niet roken! das heel slecht en je schiet er niks mee op.
Maar gewoon 3 maaltijden per dagen eten en gezonde tussendoortjes helpt ook. En het belangrijkste niet snoepen.
meer bewegen is ook belangrijk.
De standaarddingen eigenlijk. Daarbij is doorzettingvermogen ook belangrijk, gewoon volhouden, het komt wel goed!

imaanie 28-03-2004 17:01

heel erg bedankt voor je raad

veel mensen begrijpen het niet en ik ben toch blij dat ik hier mensen kan vinden die het wel met mij eens zijn.

Giovanna 28-03-2004 17:19

Ik weeg me altijd 's ochtends. Op de ene weegschaal (nieuwe) weeg ik 's ochtends 63 kg en op de andere (oude) 67. Ik denk eerlijk gezegt dat het 63 is, want in het ziekenhuis woog ik iets meer, maar dat was 's middags. Ik ben 1.87.
Normaal val ik zo'n beetje 200 gram per dag af.
Ik sport niet, dus zoveel calorieen verbruik ik niet. (Ik mag niet sporten ed, ben voortdurend moe).

SuperSanne 28-03-2004 17:24

als je wilt aankomen kun je beter 5 keer perdag weinig eten, dan 3 keer per dag veel. Met tussendoortjes: neem dan een appel, of een cracker ofzoiets. Probeer niet teveel vet te eten. Je heb wel wat nodig en zo nu en dan een chippie kan geen kwaad, maar vet remt je eetlust, wat natuurlijk niet zo handig is als je wilt aankomen :)

imaanie 28-03-2004 17:24

dat is wel kut

ik wou dat ik dat afviel per dag met trainen er bij zou het wel relax zijn

Anneka 28-03-2004 17:46

Citaat:

imaanie schreef op 28-03-2004 @ 17:01:
heel erg bedankt voor je raad

veel mensen begrijpen het niet en ik ben toch blij dat ik hier mensen kan vinden die het wel met mij eens zijn.

ik weet niet of het tegen mij bedoeld is

maar juist door doorzettingsvermogen te tonen gaat het bij mij goed. ik ben zo'n 3 kilo afgevallen in 3 weken. Mn buikje wordt strakker en ik durf straks weer in bikini. Mss moet je ook buikspieroefeningen gaan doen. En gewoon lekker jezelf zijn, denken ik ben mooi zoals ik ben en ze nemen me maar zoals ik ben. En zeker niet in zee gaan liggen!

Redhair 28-03-2004 18:34

Ik vind het wel heel goed van je giovanna, dat je inziet dat je wat moet aankomen. en aan de andere 15jarige meisjes die hier op dit topic rondwaggelen, stop met afvallen! je moet eerst uitgegroeid zijn (dus ong. 18 a 19 jaar.) weinig eten heeft ook niet veel zin, want dan gaat je lichaam alsnog vet opslaan. overmatig sporten....ach fuck ook up, look who's talking. dorry voor deze zwaar nutteloze post

Dreaglin 28-03-2004 18:50

Mischien moet je die dokter die vind dat jij moet aankomen ook om advies vragen HOE aan te komen dan??
Door gewoon normaal te eten zou je op gewicht moeten blijven. Misschien omdat je eerst minder at omdat je jezelf te dik vond is je maag kleiner geworden, dan is het een slechte zaak om je nu ineens vol te gaan proppen: dan wordt je idd misselijk!
Maar een boterham meer sochtends, smiddags moet lukken. En saovonsd wat meer eten. Tussendoor veel drinken en bijv. bananen eten/appels etc. Door zoetigheid te eten wordt je misschien wel dikker, maar niet in proporties. Dan gaat bijvoorbeeld het vet alleenbij je buik of zo zitten. En dan krijg je ook te veel suiker binnen, waardoor je nog vermoeider gaat voelen.
Maar ik zou als ik jou was die arts raad plegen, want het is een beetje raar dat hij zegt dat je aan moet komen en vervolgens jou aan je lot overlaat hoor! (n) Hij zou op zn minst even kunnen vertellen wat je dan wel en niet moet doen.

imaanie 29-03-2004 10:15

daar ben ik het helemaal mee eens

vraag het eens aan de dokter voor alle dames die er grote problemen mee hebben
of het nou gaat over afvallen of aankomen
ik zelf wil afvallen maar ben tot de conclusie gekomen dat je het gewoon rustig aan moet doen niets te overhaast want dan gaat juist alles fout geef je lichaam de tijd om zelf te bapalen wat je lichaam nodig heeft!

je moet natuurlijk wel het advies van je dokter opvolgen maar alle dames in the house jullie zijn allemaal mooi hoe dan ook !! :D


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.