Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   VWO 5 Natuurkunde laten vallen mogelijk? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1939962)

engedrerrie1999 10-01-2018 15:05

VWO 5 Natuurkunde laten vallen mogelijk?
 
Hallo,

ik ben een VWO 5-leerling op een school in Amsterdam. Ik ben blijven zitten in de vijfde dus ik doe nu VWO 5 voor de tweede keer. Terwijl het nu goed gaat met alle vakken, blijf ik bij Natuurkunde de mist in gaan, ook al doe ik er mijn best voor. Ik ben er gewoon echt niet voor gemaakt.

Mijn vakkenpakket bestaat uit N&G met Natuurkunde en Wiskunde A. Voor de rest heb ik Latijn, Spaans, Duits, Biologie, Scheikunde en natuurlijk de andere kernvakken (ook maatschappijleer, maar ja, dat is nou eenmaal verplicht). Nou vroeg ik me dus af of er ook een manier is om weer van Natuurkunde af te komen. Ik vroeg aan mijn decaan of ik misschien Natuurkunde kon laten vallen en dat werd vorig jaar geweigerd met een zeer slap excuus, namelijk: "Daar doet school niet aan".

Als iemand weet of er een manier is om er vanaf te komen, laat dit dan alsjeblieft weten want ik ben echt radeloos en ik ben niet van plan deze school te verlaten zonder diploma.

Mvg,

Engedrerrie1999

deadlock 10-01-2018 15:23

Nou, dan zou ik maar beter worden in natuurkunde als ik jou was.

Of gewoon naar de geschillencommissie stappen natuurlijk. Staat in de schoolgids hoe en wat.

Elin3 10-01-2018 15:43

Heb je al bijles voor natuurkunde?

engedrerrie1999 02-02-2018 23:07

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34429929)
Nou, dan zou ik maar beter worden in natuurkunde als ik jou was.

Of gewoon naar de geschillencommissie stappen natuurlijk. Staat in de schoolgids hoe en wat.

"Beter worden in Natuurkunde" doe je niet zomaar. Daar moet ik echt jaren in gaan stoppen als ik wil dat dat iets wordt, tijd die ik niet heb. Naar de geschillencommissie stappen lijkt me dus een veel betere optie. Als mijn school niet wil luisteren, dan misschien die commissie wel.

engedrerrie1999 02-02-2018 23:09

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34429938)
Heb je al bijles voor natuurkunde?

Ja, ik heb al bijles sinds de eerste keer dat ik ben blijven zitten maar het helpt niet. Mijn cijfers voor natuurkunde blijven bagger en ik voel me compleet machteloos over mijn cijfers. Heb ook al verschillende bijlesdocenten geprobeerd, maar dat lijkt geen verschil te maken.

mathfreak 04-02-2018 12:18

Is het misschien een idee om op het forum Exacte Vakken een topic aan te maken waarin je aangeeft waar bij jou de moeilijkheden bij natuurkunde misschien zitten? Ik geef zelf sinds oktober 2001 ondersteuning in wis-, natuur- en scheikunde op dat forum, dus misschien kan ik jou wel helpen.

xDutchGirlx 04-02-2018 12:29

Misschien kun je bijlessen gaan nemen? Of extra uitleg vragen aan je docent.

Elin3 04-02-2018 15:43

Citaat:

xDutchGirlx schreef: (Bericht 34438965)
Misschien kun je bijlessen gaan nemen? Of extra uitleg vragen aan je docent.

Hij geeft aan dat hij al bijles volgt.

deadlock 05-02-2018 08:14

Citaat:

engedrerrie1999 schreef: (Bericht 34438587)
"Beter worden in Natuurkunde" doe je niet zomaar. Daar moet ik echt jaren in gaan stoppen als ik wil dat dat iets wordt, tijd die ik niet heb. Naar de geschillencommissie stappen lijkt me dus een veel betere optie. Als mijn school niet wil luisteren, dan misschien die commissie wel.

Beter worden in iets door je echt wel zomaar. Het heet school. De docent die het nu uitlegt werkt niet voor je. Die van bijles ook niet. Zoek andere mogelijkheden? Bijles heb je in 10000 soorten en maten.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.