Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Lsd? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1020883)

halveschizo 22-11-2004 16:22

Lsd?
 
ik ben in dillemma: lsd? ja of nee?

ervaringen en meningen zouden kunnen helpen. of niet. maar ik gok het er op: vertel!

fiepje 22-11-2004 16:32

nee

Dittrich 22-11-2004 16:34

eigen keuze, kijk eens op www.erowid.org en lees je goed in over de voor- en nadelen.

coopergirl 22-11-2004 17:36

pfff, wat een stupide vraag. In het anouncement staat dat je iemand niet mag aanzetten tot het nemen van drugs/ er reclame voor mag maken.. Ofwel, het enige wat we legaal mogen zeggen is 'nein'.

PS. Weeg alle voor- en met klem nadelen tegen elkaar af. Je dient rekening te houden met mogelijk flashbacks op de vreemdste tijden, je kunt blijvend psychotisch worden (geestestoestand waarbij je hallucineert en levenslang elke drie weken een depot anti-psychotica moet halen.. Daar krijg je parkinsonachtige en kwijl- bijwerkingen van... Dan heb ik het er nog niets eens over als het lsd-effect op het moment an sich nogal beangstigend is en jij in je paranoide state of mind denkt te kunnen vliegen..)

Have fun..

PPS. Wat is er mis met gedroogde paddo's? :( :)

De Veroorzaker 22-11-2004 17:58

Liters in een keer.

:p Vertel anders eerst eens wat je al eens geprobeerd hebt, als je nog nooit een jointje hebt gerookt lijkt het mij op zijn minst onverstandig.

Zero-Zero 01-12-2004 10:47

je moet het nemen als je je er klaar voor voelt. bij twijfel zal ik nee zeggen.. het is niet zomaar iets.

Risce 01-12-2004 11:49

Het lijkt mij ook heel tof, maar ook idd wel ernstig eng.

Myuki 01-12-2004 12:29

nee, t kan stevig fout gaan...

dat risico wil je niet nemen... (omdat t fout gaan écht kut is... en gevaarlijk trouwens)

Blenderhead 01-12-2004 13:50

bekijk het van de andere kant:

dood ga je toch :p

MikeyMo 01-12-2004 15:55

Wat kan er nou misgaan als je het een keer probeert? :)

Type 01-12-2004 16:06

Citaat:

MikeyMo schreef op 01-12-2004 @ 16:55 :
Wat kan er nou misgaan als je het een keer probeert? :)
Lees jij vlep'un z'n post eens goed... Want op zich, als je die link even volgt, en even zoekt en leest, zal je zien dat er, ook als je het maar 1 keer probeert, best wel wat gevaar aan zit.

EZBlade_temp 01-12-2004 16:27

als je je goed voelt (niet over 1 dag gemeten, maar over het algemeen) dan kun je het best doen. De kans dat je bad gaat is dan redelijk klein. Maar als je twijfels hebt, niet doen

MonoM 01-12-2004 17:13

precies. zorg dat je er 100% achterstaat en dat je je goed voelt. dan kan er weinig misgaan. and don't get hooked.

Mutant_oud 01-12-2004 17:28

Citaat:

MikeyMo schreef op 01-12-2004 @ 16:55 :
Wat kan er nou misgaan als je het een keer probeert? :)
Muwahahahahahahahahahhaaahhaa.... *kuch... heeeeuh.... beuhhhhh.

Ja dus. Ik hoop dat dat sarcasme was. Zelf nog niet een keer geprobeerd?

Wat mij betreft nee, ik vind LSD kutspul. Ik raad eerder paddo's aan of alsem.

little nemo 01-12-2004 18:20

Citaat:

MonoM schreef op 01-12-2004 @ 18:13 :
precies. zorg dat je er 100% achterstaat en dat je je goed voelt. dan kan er weinig misgaan. and don't get hooked.
crap, bij lsd heeft dat wel wat maar lang niet alle invloed, je kan altijd bad gaan. en daarnaast kan je ook in een goeie trip dingen doen die je achteraf niet zo prettig vindt

Zero-Zero 01-12-2004 18:25

Citaat:

MikeyMo schreef op 01-12-2004 @ 16:55 :
Wat kan er nou misgaan als je het een keer probeert? :)
:| :| :| damn.. ga eens wat kennis opdoen ofzo

halveschizo 01-12-2004 19:32

Citaat:

De Veroorzaker schreef op 22-11-2004 @ 18:58 :
Liters in een keer.

:p Vertel anders eerst eens wat je al eens geprobeerd hebt, als je nog nooit een jointje hebt gerookt lijkt het mij op zijn minst onverstandig.

wiet/hasj in practies elke mogenlijke vorm
herbaltjes (teveel soorten om te onthouden)
salvia (gerookt)

en dit alles vaak in combi met drank

mind 01-12-2004 21:39

of je het doet moet je zelf beslissen, niemand kan dit voor jouw bepalen/uitmaken.

all i can say: thrust the experience !

Gimme more beer 01-12-2004 22:26

Ook lsd moet je een keer geprobeerd hebben, als je dat echt wilt. Het is niet voor niets een "spannende" drug.

Party_P 01-12-2004 23:55

lsd kan heeeeeeel heftig zijn, tis wel wat heftiger dan een flinke paddo trip

MonoM 02-12-2004 01:02

Citaat:

little nemo schreef op 01-12-2004 @ 19:20 :
crap, bij lsd heeft dat wel wat maar lang niet alle invloed, je kan altijd bad gaan. en daarnaast kan je ook in een goeie trip dingen doen die je achteraf niet zo prettig vindt
natuurlijk. je zegt het zelf ... het heeft wel wat, maar niet alle invloed. dus probeer alles wat je kan beïnvloeden iig positief te beïnvloeden. dat je altijd bad kan gaan is algemeen bekend lijkt me, dat zijn de risico's van het vak.

halveschizo 02-12-2004 01:37

als er iets is waar ik goed in ben is dat recasitrant zijn ten opzichte van mensen die willen dat ik iets doe (maakt niet uit wie) dus wees niet bevreesd, wat jullie hier allemaal zeggen gebruik ik alleen om inzicht te krijgen in wat ik mezelf (wellicht) ga aandoen. bedankt allen voor jullie info alvast, maar wees vooral niet bevreesd nog meer ervaringen te delen. ik ben een gewillig oor

snoodaard 02-12-2004 15:21

Misschien krijg je een ingeving en verander je hersennen naar hersenen.

Ergens lijkt het me onverstandig, tenzij je gaat tekenen onder invloed en uitspraken doet die lijken op This pencil is mighty hard to hold, waarop een observerend persoon opmerkt He s holding a crayon.

De Veroorzaker 02-12-2004 21:36

Citaat:

halveschizo schreef op 01-12-2004 @ 20:32 :
wiet/hasj in practies elke mogenlijke vorm
herbaltjes (teveel soorten om te onthouden)
salvia (gerookt)

en dit alles vaak in combi met drank

Dan zou ik eerst een keertje paddestoeltjes eten, leven is nog lang tijd zat voor lsd :D

EZBlade_temp 03-12-2004 07:58

Citaat:

De Veroorzaker schreef op 02-12-2004 @ 22:36 :
Dan zou ik eerst een keertje paddestoeltjes eten, leven is nog lang tijd zat voor lsd :D

m3tr01dm1nd3d 03-12-2004 13:01

ik zou het zeker doen(O, schit mag ik niet zeggen, niet doen dus) maar dan zeker in de zomer, of een mooie dag in de lente. En goed voorberijd. LSD staat ook hoog op mijn verlanglijstje, maar niemand van mijn vrienden ziet het zitten samen te gaan vliegen :( en alleen spacen is ook niet echt hip

EZBlade_temp 03-12-2004 15:31

nee dat lijkt me ook vet saai

lou2 03-12-2004 19:46

lsd lijkt me me koel, maar ook wel eng.. maar waar the f*ck haal je dat spul vandaan???

Wammus 03-12-2004 19:49

Dat mogen we je hier niet vertellen omdat het illegaal is.

DvoorA 03-12-2004 20:39

als je het niet als partydrug gebruikt..voor harddrugs kun je beter respect hebben, lsd kan helpen jezelf beter te leren kennen en helpen jezelf te leren accepteren, maar het is niet bedoeld om vaak te gebruiken.

overigens heb ik zelf geen ervaring met lsd, maar ik ben van plan het binnenkort een keer te gebruiken, maar dan gewoon lekker thuis en dan vraag ik mn vriend me in de gaten te houden. 1 of 2 keer per jaar schijnt prima te zijn.

mind 03-12-2004 21:58

Citaat:

lou2 schreef op 03-12-2004 @ 20:46 :
lsd lijkt me me koel, maar ook wel eng.. maar waar the f*ck haal je dat spul vandaan???
als je er klaar voor bent zal het jouw vinden.. :)

JCG 03-12-2004 23:44

Citaat:

lou2 schreef op 03-12-2004 @ 20:46 :
lsd lijkt me me koel, maar ook wel eng.. maar waar the f*ck haal je dat spul vandaan???
connecties.

Maar ben ook nog van plan 1 keer in me leven lsd te proberen. Maar wanneer weet ik nog niet. Kan binnen een jaar zijn kan over 20 jaar zijn.

MikeyMo 04-12-2004 01:07

Citaat:

Mutant schreef op 01-12-2004 @ 18:28 :
Muwahahahahahahahahahhaaahhaa.... *kuch... heeeeuh.... beuhhhhh.

Ja dus. Ik hoop dat dat sarcasme was. Zelf nog niet een keer geprobeerd?

Wat mij betreft nee, ik vind LSD kutspul. Ik raad eerder paddo's aan of alsem.

Ja. Dat was sarcasme.

EZBlade_temp 04-12-2004 11:28

waarom wil die lou2 alleen maar weten waar je het vandaan haalt.

lekker vreemd

Snuitermans 04-12-2004 14:03

Paddo's.

Party_P 04-12-2004 14:57

owja en in een trip blijven hangen kan niet, dus dan is dat alvast gezegt

wel kan het zodanig groot effect geven dat je later totaal anders naar bepaalde dingen kijkt en erop reageert, maar dan zijn de werkzame stoffen allang verdwenen maar is je denkbeeld/denkwijze veranderd

je kunt beter een paar keer paddo's gebruiken, want voor lsd moet je aardig wat tripervaring hebben en paddo's is een geschikt middel om tripervaringen op te doen

Risce 04-12-2004 16:12

Citaat:

Party_P schreef op 04-12-2004 @ 15:57 :
owja en in een trip blijven hangen kan niet, dus dan is dat alvast gezegt

wel kan het zodanig groot effect geven dat je later totaal anders naar bepaalde dingen kijkt en erop reageert, maar dan zijn de werkzame stoffen allang verdwenen maar is je denkbeeld/denkwijze veranderd


dat IS in een trip blijven hangen vind ik.

Neti 04-12-2004 16:17

Citaat:

Risce schreef op 04-12-2004 @ 17:12 :
dat IS in een trip blijven hangen vind ik.
huh ?
Dus als je dingen op school leert blijf je ook in een trip hangen ?

MikeyMo 04-12-2004 16:18

Citaat:

Party_P schreef op 04-12-2004 @ 15:57 :
je kunt beter een paar keer paddo's gebruiken, want voor lsd moet je aardig wat tripervaring hebben en paddo's is een geschikt middel om tripervaringen op te doen
:rolleyes:

Risce 04-12-2004 17:23

Citaat:

Neti-Zen schreef op 04-12-2004 @ 17:17 :
huh ?
Dus als je dingen op school leert blijf je ook in een trip hangen ?

dat heeft er dus niks mee te maken

little nemo 04-12-2004 21:35

Citaat:

Party_P schreef op 04-12-2004 @ 15:57 :
owja en in een trip blijven hangen kan niet, dus dan is dat alvast gezegt

wel kan het zodanig groot effect geven dat je later totaal anders naar bepaalde dingen kijkt en erop reageert, maar dan zijn de werkzame stoffen allang verdwenen maar is je denkbeeld/denkwijze veranderd

je kunt beter een paar keer paddo's gebruiken, want voor lsd moet je aardig wat tripervaring hebben en paddo's is een geschikt middel om tripervaringen op te doen

je kan niet in een trip blijven hangen, maar je kan wel blijven trippen??!? verder kan je met lsd en met paddo's echt wel in een trip blijven, maar dat zeg je zelf eigenlijk ook al.

Paranoide 05-12-2004 03:49

Afgezien van veranderde denkwijzen etc is het zeer goed mogelijk om in een trip te blijven hangen. Het is zo dat psychedelica de connecties van je zintuigen richting hersenen in de war schoppen. Impulsen komen dan op een andere manier aan. Soms herstelt zoiets niet helemaal en blijft een bepaalde connectie foutlopen, ook nadat de werkzame stoffen uit je lichaam verdwenen zijn.

Zo ken ik iemand die een hele paddotrip lang salmiaksnoepjes heeft zitten eten, terwijl ze die eerst niet te vreten vond. De connectie salmiak - vies werd niet gemaakt. Sindsdien vindt ze die krengen verdomde lekker.

Misschien een ietwat flauw voorbeeld, maar toch.

Iets ernstiger - bij mijzelf is een bepaald deel van een serie terugkomende trips blijven hangen. Zelfs als ik compleet nuchter ben zie ik soms een gloeiende groene rand om voorwerpen heen, een patroon in diezelfde kleur op de muur, etc. Dat terwijl het inmiddels bijna een jaar terug is sinds mijn laatste trip waarin ik die kleur en dat patroon zag.

Dus :]

EZBlade_temp 05-12-2004 10:25

Citaat:

Risce schreef op 04-12-2004 @ 17:12 :
dat IS in een trip blijven hangen vind ik.
Nee want dat is sowieso met LSD. Je kijkt na een trip ervaring heel anders tegen de wereld aan heb ik me laten vertellen

Risce 05-12-2004 13:33

ja, dat hoeft niet, maar kan wel.

mind 05-12-2004 16:21

Citaat:

Paranoide schreef op 05-12-2004 @ 04:49 :
Afgezien van veranderde denkwijzen etc is het zeer goed mogelijk om in een trip te blijven hangen. Het is zo dat psychedelica de connecties van je zintuigen richting hersenen in de war schoppen. Impulsen komen dan op een andere manier aan. Soms herstelt zoiets niet helemaal en blijft een bepaalde connectie foutlopen, ook nadat de werkzame stoffen uit je lichaam verdwenen zijn.

geef me een referentie en ik ga op me knieen want dit is totale onzin.

De Veroorzaker 05-12-2004 22:03

LSD werkt op serotonine maar dan omgekeerd als bij Extacy : de werking van serotonine
wordt geblokkeerd. LSD heeft min of meer dezelfde struktuur
als serotonine. Serotonine onderdrukt extreme informatie en
gevoelens en zorgt daardoor voor een gevoel van rust. LSD
maakt gebruik van de serotonine receptors, maar zonder de
meer extreme effekten van het denken en de emoties te onderdrukken.
Vandaar dat het aanleiding geeft tot hallucinaties en paranoia.
Vooral de input via de ogen wordt sterk aangegrepen.
Wanneer de LSD is uitgewerkt krijgen bijna alle gebruikers
te maken met een sterke afkick - zeg maar depressie. Gebruik
op lange termijn kan sterke psychologische schade en blijvende
schade aan de hersenen veroorzaken.


Bron.

mind 06-12-2004 06:41

lol :D
heeft ie ook een studie om zijn stellingen te onderbouwen ?

De Veroorzaker 06-12-2004 08:30

:) Nee dat is allemaal verzonnen.

Mafheid 06-12-2004 19:02

Citaat:

mind schreef op 05-12-2004 @ 17:21 :
geef me een referentie en ik ga op me knieen want dit is totale onzin.
Mwa, tis wel waar.. Als je zelf vaak genoeg getript heb weet je dat. Je krijgt nieuwe banden met dingen die je in de trip beleefd heb. Muziek vind je ineens vet, vriendschappen worden sterker, en bepaalde dingen kunnen zelfs flashbacks oproepen.

Maar het grote bewijs is voor mij toch wel een meisje dat hier laatst bij mij op bezoek was was. Ze was dertien en had al ns LSD genomen, een tijdje geleden. Ze was een beetje raar zogezegd sinds die trip (zag allemaal geesten enzo) en plots merkte ze een sterk zuigende energie op. Ik had al een vermoeden waar t vandaan kwam en zette de muziek uit, et voila, de zuigende energie was voor haal gelijk geheel verdwenen. Dit verschijnsel is simpelweg synesthesie (misschien verkeerde bewoording). Blending of the senses, wat je hoort zie je etc. of omgekeerd Sommige mensen hebben dit vanaf hun geboorte gehouden en leven er gewoon mee.
(als baby schijn je t vermoedelijk zowiezo te hebben, als je opgroeit leren je hersenen onderschijdt te maken tussen de verschillende informatie die je binnenkrijgt).
Tijdens een trip kun je t ook krijgen. En blijkbaar met LSD (volgens mij vooral als je t op vroege leeftijd neemt) kan t weer voor lange tijd aanhouden.

Overigens is dit volgens mij geen hersenschade. Je hersenen kneed je constant en met LSD krijg je er een zeer krachtig instrument bij om dit te doen, wat als je niet weet waar je mee bezig bent dus ernstige gevolgen kan hebben. Het resultaat is een verknoeide manier van je functioneren van je hersenen, maar kun je ook weer gewoon volledigt herstellen door geestelijke inspanning (de meeste mensen die 'doortrippen' zijn na een paar jaar ook gewoon weer normaal). Dit is bijvoorbeeld niet vergelijkbaar met zoiets als de vermoedelijk schade wat je met XTC kan oplopen, waarbij receptoren letterlijke worden aangetast. (Hoewel dat volgens mij ook wel herstelbaar is).


Ik adviseer om nog minsten een paar jaar te wachten met LSD (tot na je 21ste), veel informatie er over te zoeken en er voor te zorgen dat je sterk in je schoenen staat en met bijde benen op de grond. En doe eerst ook eerst ervaring op met paddos, die zijn van kortere duur en hebben een veel minder (kans op) blijvend effect op je geest.


En ook nog, als je LSD neemt, hou er rekening mee dat de dosering van zegels erg kan verschillen. De ene trip is heel mild (en ideaal om op te feesten op relaxte plekken zoals een goafeesje) en de andere trip kan supersterk zijn en je alle kanten van je geest binnnenste buiten keren.
Wat ik hier mee wil zeggen, doseer voorzichtig en beoordeel een trip niet op een enkele ervaring.

mind 06-12-2004 21:21

Citaat:

Mafheid schreef op 06-12-2004 @ 20:02 :

Je hersenen kneed je constant en met LSD krijg je er een zeer krachtig instrument bij om dit te doen, wat als je niet weet waar je mee bezig bent dus ernstige gevolgen kan hebben.

true, maar komt dit door het effect van de lsd (de gedachten, de theory's...) of de lsd zelf?
stel je voor dat je geen fantasie hebt en geen geest, denk je dan dat 150 ug's acid je brain veranderen?

Je kan trouwens niet langer trippen dan een uurtje of 20-30, dan reguleren de receptors zich.
zie: http://jpet.aspetjournals.org/cgi/reprint/299/3/1066


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.