Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Van VWO naar HBO (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1951854)

Louise_Le 13-04-2019 15:58

Van VWO naar HBO
 
Hoi jongens!

Ik zit momenteel in vwo 6, en ga volgend jaar studeren. Nu twijfel ik heel erg over het feit of ik naar het HBO wil of naar WO. Zelf vind ik het namelijk heel leuk ook om praktisch bezig te zijn, maar ben ik bang dat ik misschien de diepgang en leerstof mis wat het WO weer meer aan zou bieden. Ik was dan ook wel van plan om misschien het 3-jarige vwo-traject te volgen op het HBO aan de CHE. Is er iemand die ervaring heeft met de overgang van vwo naar HBO en hoe beviel het? Tips en verhalen over eigen ervaringen altijd welkom :)

Daantje_0705 13-04-2019 16:34

Ik heb na het vwo een jaar aan de universiteit gestudeerd en ben daarna een HBO opleiding gaan doen omdat ik liever iets praktisch wilde doen. Ik heb verkort traject gedaan van drie jaar. Qua niveau en aansluiting was het echt prima maar het was wel heel veel werk. Je moet enorm gedisciplineerd zijn omdat ik echt heel veel vakken en stof tegelijk had. Moet wel zeggen dat ik voor het vwo ook altijd heel hard heb moeten werken.

Jordy Vink 14-06-2019 13:27

ligt eraan wat meer bij je past, als je praktisch gericht wilt werken dan is
HBO wel beter

Laraaaatje010 14-06-2019 16:54

Citaat:

Louise_Le schreef: (Bericht 34604970)
Hoi jongens!

Ik zit momenteel in vwo 6, en ga volgend jaar studeren. Nu twijfel ik heel erg over het feit of ik naar het HBO wil of naar WO. Zelf vind ik het namelijk heel leuk ook om praktisch bezig te zijn, maar ben ik bang dat ik misschien de diepgang en leerstof mis wat het WO weer meer aan zou bieden. Ik was dan ook wel van plan om misschien het 3-jarige vwo-traject te volgen op het HBO aan de CHE. Is er iemand die ervaring heeft met de overgang van vwo naar HBO en hoe beviel het? Tips en verhalen over eigen ervaringen altijd welkom :)

HoiHoi!
Ik heb ook een hele tijd getwijfeld over HBO/WO nadat ik VWO afrond. Heb uiteindelijk gekozen om toch waarschijnlijk HBO te gaan doen. Ten eerst, omdat ik niet te hoge grenzen voor mijzelf op probeer te leggen. Ten tweede, aangezien ik meer een praktisch gericht persoon ben en ik wel wat meer begeleiding kan gebruiken (i.p.v. uni, aangezien dat veel onpersoonlijker is).
Ik ga dan natuurlijk voor een opleiding, waarna ik altijd nog door kan stromen naar WO. Zo heb ik iets gevonden, waarbij ik na het HBO in één jaar WO kan doen (aangezien het op elkaar aansluit). Heb verder geen ervaring met CHE of zo.
Succes :)

Destruct! 16-06-2019 01:28

Citaat:

Louise_Le schreef: (Bericht 34604970)
Hoi jongens!

Ik zit momenteel in vwo 6, en ga volgend jaar studeren. Nu twijfel ik heel erg over het feit of ik naar het HBO wil of naar WO. Zelf vind ik het namelijk heel leuk ook om praktisch bezig te zijn, maar ben ik bang dat ik misschien de diepgang en leerstof mis wat het WO weer meer aan zou bieden. Ik was dan ook wel van plan om misschien het 3-jarige vwo-traject te volgen op het HBO aan de CHE. Is er iemand die ervaring heeft met de overgang van vwo naar HBO en hoe beviel het? Tips en verhalen over eigen ervaringen altijd welkom :)

Als je het heel leuk vindt om praktisch bezig te zijn dan neem je toch een hbo-opleiding?

Wat wil je later worden?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.