Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Voor de (ex-)tennisspelers. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=532225)

)Vampje( 05-07-2003 12:38

Voor de (ex-)tennisspelers.
 
Ik ben van plan zo rond september aan tennis te beginnen. Nu wil ik graag de volgende dingen weten:

1) Kun je gewoon in je eentje op tennis gaan? (Word je daar aan iemand gekoppeld?)
2) Moet je een eigen racket hebben, en zo ja: wat kost dat?
3) Wat kost het überhaupt om te tennissen?
4) Moet je speciale kleding hebben of is een sportrokje met polootje ook goed?
5) Ben je verplicht wedstrijden te spelen?
6) Hoevaak word je er verwacht, of staat dat vrij?

Alvast bedankt :)

Aguy 05-07-2003 12:44

Citaat:

Vampiria schreef op 05-07-2003 @ 13:38:
Ik ben van plan zo rond september aan tennis te beginnen. Nu wil ik graag de volgende dingen weten:

1) Kun je gewoon in je eentje op tennis gaan? (Word je daar aan iemand gekoppeld?)
2) Moet je een eigen racket hebben, en zo ja: wat kost dat?
3) Wat kost het überhaupt om te tennissen?
4) Moet je speciale kleding hebben of is een sportrokje met polootje ook goed?
5) Ben je verplicht wedstrijden te spelen?
6) Hoevaak word je er verwacht, of staat dat vrij?

Alvast bedankt :)

1. Ja tuurlijk kun je eentje gaan, ik neem dat je les gaat nemen? nou daar kun je zeker in je eentje naartoe. Wil je vrij gaan tennisse, dus buiten de lessen om, heb je antuurlijk wel iemand nodig die met je mee wil.

2.Bij sommige clubs kun je wel een racket lenen, maar ik zou het toch zelf aanschaffen, ook als je vrij wilt gaan tennissen enzo. Prijzen varieren van 75 euro tot dik in de honderden euros.

3.Hier kost jeugd t/m 18 jaar zonder les, dus alleen om vrij te tennissen 100 euro per seizoen, met les erbij weet ik niet.

4.Rokje met polo is goed hoor.

5. Nee ben je niet.

6.Als je les neemt ben wordt je elke les verwacht :) ,maar als je vrij wilt tennissen maakt het echt niet uit, al ga je maar 1 keer in het seizoen.

maar in september loopt het seizoen (buiten sezoen iig) wel op het einde he, dus ik weet niet of er dan nog lessen worden gegeven, ligt eraan of jullie binnen banen hebben

Kez 05-07-2003 13:02

Citaat:

Aguy schreef op 05-07-2003 @ 13:44:
1. Ja tuurlijk kun je eentje gaan, ik neem dat je les gaat nemen? nou daar kun je zeker in je eentje naartoe. Wil je vrij gaan tennisse, dus buiten de lessen om, heb je antuurlijk wel iemand nodig die met je mee wil.

2.Bij sommige clubs kun je wel een racket lenen, maar ik zou het toch zelf aanschaffen, ook als je vrij wilt gaan tennissen enzo. Prijzen varieren van 75 euro tot dik in de honderden euros.

3.Hier kost jeugd t/m 18 jaar zonder les, dus alleen om vrij te tennissen 100 euro per seizoen, met les erbij weet ik niet.

4.Rokje met polo is goed hoor.

5. Nee ben je niet.

6.Als je les neemt ben wordt je elke les verwacht :) ,maar als je vrij wilt tennissen maakt het echt niet uit, al ga je maar 1 keer in het seizoen.

maar in september loopt het seizoen (buiten sezoen iig) wel op het einde he, dus ik weet niet of er dan nog lessen worden gegeven, ligt eraan of jullie binnen banen hebben

op kunstgras wordt ook doorgetennist, bij ons zijn er wintertrainingen, gewoon buiten zolang als het kan, en het kost ook minder, 65 euro per jaar, maar dit is goedkope vereniging

Mr.Oizo 05-07-2003 17:11

1) Kun je gewoon in je eentje op tennis gaan? (Word je daar aan iemand gekoppeld?)
Ja, in je eentje. Je wordt niet standaard aan iemand gekoppeld.

2) Moet je een eigen racket hebben, en zo ja: wat kost dat?
Ja je moet een eigen racket hebben, maar ik weet echt niet meer hoeveel dat van mij gekost heeft, is al weer 7 jaar geleden of zo :D toen ik er op ging

3) Wat kost het überhaupt om te tennissen?
Geen idee. Verschilt denk ik wel van clubs.

4) Moet je speciale kleding hebben of is een sportrokje met polootje ook goed?
Nee, T-shirt met korte broek / rokje is goed, maar trainingspak of zo kan ook

5) Ben je verplicht wedstrijden te spelen?
Bij ons mag je dat zelf uitmaken. Ik heb maar 1 jaar getennist, heb aan toernooitjes mee gedaan maar niet meer dan dat.

6) Hoevaak word je er verwacht, of staat dat vrij?
Bij mij was het gewoon een keer vast in de week trainen.

WolterB 05-07-2003 22:38

1) Kun je gewoon in je eentje op tennis gaan? (Word je daar aan iemand gekoppeld?)
jahoor, heb ik iig wel gedaan, we waren met groepje van 4 en speelden zowel enkel als dubbel, elke keer in andere samenstelling.
2) Moet je een eigen racket hebben, en zo ja: wat kost dat?
ja, rackets zijn er in allerlei verschillende prijsklassen, toen ik mn laatste racket kocht waren ze er al voor nog geen 40 tientjes (gulden) maar je kan beter in de betreffende winkel adviezen vragen wat voor racket jij t beste kunt kopen. Mijn racket was dacht ik tussen de 100 en 120 gulden.
3) Wat kost het überhaupt om te tennissen?
lidmaatschap voor 18+ was hier ?87 voor 18- was dit dacht ik 40%, die krijgen altijd subsidie van de staat.
4) Moet je speciale kleding hebben of is een sportrokje met polootje ook goed?
alles mag zolang je maar geen spijkerstof draagt.
5) Ben je verplicht wedstrijden te spelen?
nee, ik heb in 6-7 jaar nooit cometitie gespeeld, mede omdat er weinig animo voor was en ik vaak in weekenden weg was, maar volgens mij ben je in dee keuze volledig vrij.
6) Hoevaak word je er verwacht, of staat dat vrij?
je betaalt meestal voor een heel seizoen lessen, dus als je een keer mist krijg je over het algemeen geen korting.
Ik had altijd één keer in de week een training, behalve in de basisschoolvakanties.

zlatani9 02-08-2003 21:32

Citaat:

Vampiria schreef op 05-07-2003 @ 13:38:
Ik ben van plan zo rond september aan tennis te beginnen. Nu wil ik graag de volgende dingen weten:

1) Kun je gewoon in je eentje op tennis gaan? (Word je daar aan iemand gekoppeld?)
2) Moet je een eigen racket hebben, en zo ja: wat kost dat?
3) Wat kost het überhaupt om te tennissen?
4) Moet je speciale kleding hebben of is een sportrokje met polootje ook goed?
5) Ben je verplicht wedstrijden te spelen?
6) Hoevaak word je er verwacht, of staat dat vrij?

Alvast bedankt :)

1) gebeurt wel met les (moet je dat wel nemen)
2) Voor een goeie ben je al snel 100 euro kwijt
3) lidmaatschapsgeld (varieert) maar bij meeste verenigingen maar je ook wel voor 5 euro een keer vrij spelen (zonder dat je lid bent)
4) Hoe korter het rokje is hoe beter ;) Geintje.. Rokje met polo is goed
5) Neej, maar t is wel het leukste (clubkampioenschappen en competitie is wel goeie manier om het te leren)
6) Zovaak als jij wilt.. Je HOEFT nooit

Goede Fee 06-08-2003 14:14

Citaat:

Aguy schreef op 05-07-2003 @ 13:44:

3.Hier kost jeugd t/m 18 jaar zonder les, dus alleen om vrij te tennissen 100 euro per seizoen, met les erbij weet ik niet.


:eek: Woow! Dat is echt wel duur! Bij ons kost het geloof ik 90 Euro per seizoen, met 10 tennislessen erbij (1x per week) + clubtoernooien + het hele seizoen vrij tennissen... voor de toernooien buiten de club moet je wel betalen... maja... das best logisch...

*hoeveel tennislessen enzo kosten ligt er denk ik helemaal aan, Waar? je wilt gaan spelen! Zijn er meerdere tennisclubs in de buurt zou ik eerst goed informeren!*

@Moon 06-08-2003 22:00

Tip: ik zie dat je studeert kan je niet op de uni tennislessen nemen? Zou heel wat euro'tjes schelen!

Bij de Erasmus kan het iig wel volgens een vriendin van mij. k ga daar volgend jaar studeren en k denk dat ik daar ook tennislessen ga nemen. Je hoeft alleen een sportkaart te kopen van 68euro (1jr geldig, kan je ook alle sporten beoefenen) en voor die lessen die je krijgt nog een kleine vergoeding.

Onbekende 07-08-2003 21:05

1) Kun je gewoon in je eentje op tennis gaan? (Word je daar aan iemand gekoppeld?)
Ik ben met mijn zus op les gegaan en wij hadden gewoon een groep van 8 mensen met wie we les hebben.
2) Moet je een eigen racket hebben, en zo ja: wat kost dat?
Mijn racket heb ik vijf a zes jaar geleden gekocht en die heeft me 100 gulden gekost toen.
3) Wat kost het überhaupt om te tennissen?
Onze vereniging: lidmaadschap 18+: 80 euro, onder de 18: 35 euro. Voor 12,50 kunnen we een sleutel krijgen zodat je op de baan kunt wanneer je maar wilt. De lessen kosten bij ons: 18+: 82 euro, onder de 18: 49 euro
4) Moet je speciale kleding hebben of is een sportrokje met polootje ook goed?
Ik tennis in tennisrokje met t-shirt, maar de meesten komen gewoon in korte broek of trainingsbroek aanzetten. Als je maar goede schoenen hebt, met weinig profiel, want anders komen er gaten in de baan (tenminste op gravel)
5) Ben je verplicht wedstrijden te spelen?
Nee, bij ons niet.
6) Hoevaak word je er verwacht, of staat dat vrij?
Ik heb een uur in de week les, verder ga ik wel eens met een vriendin of mijn moeder.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.