Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Versneld vwo ( 5+6) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1509569)

Lucius Commodus 30-11-2006 22:04

Versneld vwo ( 5+6)
 
Hoi,

weet iemand misschien(uit ervaring) iets over versneld VWO?

welke vakken je moet volgen, en hoe dat ook ingedeeld is(huiswerk/PTA's/tentamens etc.) ?want je moet 2 jaar leerstoffen in 1 jaar doen.. :confused:

Ik begon eerst op de VMBO-TG(oude mavo), en na het behalen van mijn diploma ging ik nog 2 jaar HAVO doen, ik zit nu in mijn eindexamenjaar alweer, tot nu toe gaat alles erg goed ( aan de resultaten van mijn eerste tentamenweek te zien) Want ik weet dat je gemiddeld een 6,5 moet halen op vwo te mogen doen.

Ik heb van veel mensen gehoord dat het zwaar is, en van anderen dat het ook weer te doen is...maarja wat nou de beste keus? :s

Versneld vwo of niet? ik ben wel inmiddels alweer 19 jaar, dus als ik nog mijn vwo wilt behalen ben ik minstens alweer 20.. :| :bloos:

Gimme more beer 30-11-2006 22:32

Je had het beter even op het subforum "School & Studie" kunnen plaatsen ;)

Piloff 30-11-2006 22:43

en... waarom zet je dit op bz? Dit hoort op school & studie oid.

JNR 01-12-2006 09:00

Ey!

Ik heb ook versneld VWO gedaan, had echter wel een 8 gemiddeld op mijn havo. (welke ik ook versneld heb gedaan overigens), maar ik vond het zeer goed te doen en raad het ook zeker mensen aan. Hoe het verder met tentamens enzo zit dat is verschillend per onderwijs instelling denk ik, dus daar kan ik je niet zoveel van zeggen. Ik zou gewoon eens aan je school vragen hoe dat daar allemaal in zijn werk gaat.

Groetjes.

Lucius Commodus 01-12-2006 14:41

Het staat toch ook op "school en studie"?

Maargoed welke vakken moet je dan volgen?

Ik heb gehoord dat je standaard *Frans1 en *Duits1 moet volgen..Maargoed ik heb al sinds na 2 VMBO ( dus 4 jaar) geen duits meer hebt gehad... Want ik heb *Frans 1 gekozen (profielvak), en *Frans2 (en Wiskunde A2) gekozen als vrije vakken

Dus loop ik dan niet een beetje achter met Duitse kennis ?

En welke vrijstellingen krijg je allemaal eigenlijk ?
* CKV?
* ANW?
* GLO( Letterkunde)ook ?, of bijwerken..? :confused:

alvast bedankt voor een feedback!!!

Paranoide 01-12-2006 17:40

Hier is al een vrij groot topic over. Hij staat op de eerste bladzijde van dit subforum. ;)

Lucius Commodus 01-12-2006 19:55

Tja,goed ... ik heb het gelezen...

maar helaas vind ik geen antwoord op mijn vorige vraag :rolleyes: ... maar iig is een deel al een stuk helder geworden (y)

misschien dat degene die ervaring,zoals JNR iets mee te delen heeft, of informatie kunt verstrekken??!!

George 02-12-2006 20:16

welke vakken je moet volgen, en hoe dat ook ingedeeld is(huiswerk/PTA's/tentamens etc.) ?want je moet 2 jaar leerstoffen in 1 jaar doen..
Waar ik nu zit (ROC van twente) hebben we drie toetsweken voor de schoolexamencijfers en daarna de examens. Per vak doen we minstens een hoofdstuk per week (het is echt heel veel). Verder moet je eigenlijk ook zelf heel veel thuis doen, omdat je de stof in de les gewoon niet af krijgt, omdat het zoveel is. M'n lerares Duits zei laatst dat je eigenlijk sowieso een volledige werkweek vol moet maken, dus 40 uur in de week bezig moet zijn met school om het echt te kunnen halen.

Ik heb van veel mensen gehoord dat het zwaar is, en van anderen dat het ook weer te doen is...maarja wat nou de beste keus? Versneld vwo of niet? ik ben wel inmiddels alweer 19 jaar, dus als ik nog mijn vwo wilt behalen ben ik minstens alweer 20..
Het is wel behoorlijk zwaar, je moet ook echt gemotiveerd zijn wil je het halen. VWO is op volwassenenonderwijs volgens mij sowieso alleen in één jaar te volgen. Op een gewone middelbare school kan het natuurlijk wel gewoon in twee jaar, al ben je dan wel een stuk ouder dan je klasgenoten.
Wat betreft vervolgstudie maakt het niet echt uit hoe oud je bent hoor, tegenwoordig wisselt iedereen toch een paar keer van studie dus er zullen sowieso mensen zijn die zelfs nog ouder zijn dan jij als je met je vervolgstudie begint. ;)

Lucius Commodus 03-12-2006 14:44

Dat is waar!!!! :p

Thanks for the information!!! (y)

Meertje 08-12-2006 15:49

Ik weet niet of ik mijn vraag hier wel mag stellen, maar ik dacht dit is tenminste een redelijk recent forum dus eh......!!

Nouja mijn vraag dus......ik heb havo gedaan met C&M + biologie, maar ik wil versneld vwo gaan doen met N&G. Is dat mogelijk??!!! Heeft iemand daar misschien ook ervaring mee??


groetjes,
Meertje

Lucius Commodus 08-12-2006 19:05

Neej , dat had ik ook willen gaan doen...

Maar het was niet mogelijk ,omdat je veel teveel kennis achterloopt

Je zou dan : Natuurkunde, Scheikunde , Wiskunde B1 en Biologie moeten inhalen. En dat is niet te doen.

George 08-12-2006 19:54

Citaat:

Lucius Commodus schreef op 08-12-2006 @ 20:05 :
Neej , dat had ik ook willen gaan doen...

Maar het was niet mogelijk ,omdat je veel teveel kennis achterloopt

Je zou dan : Natuurkunde, Scheikunde , Wiskunde B1 en Biologie moeten inhalen. En dat is niet te doen.

Eh ik ben gewoon in 5V (ROC dus) van profiel gewisseld. :confused: En dat is prima te doen, als die vakken je een beetje liggen.

Meertje 09-12-2006 13:06

Citaat:

Lucius Commodus schreef op 08-12-2006 @ 20:05 :
Neej , dat had ik ook willen gaan doen...

Maar het was niet mogelijk ,omdat je veel teveel kennis achterloopt

Je zou dan : Natuurkunde, Scheikunde , Wiskunde B1 en Biologie moeten inhalen. En dat is niet te doen.

Ik wil dat versneld vwo op deltion in Zwolle gaan doen en ik had net gemaild over die vraag of ik ook n&g kon gaan doen. Het kan wel alleen dan moet je dus inderdaad veel bijlessen.
Een voordeel is wel dat ik havo examen heb gedaan in bio dus dat is in dit geval wel een voordeel, maar als het uiteindelijk toch niet mogelijk is ga ik maar weer c&m doen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.