Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   photoshop (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=364653)

snarl 03-02-2003 13:32

photoshop
 
het is vast een domme vraag en zo maar, hoe komen jullie aan het programma photoshop? want ik wil hem ook!

ekki 03-02-2003 15:30

misschien is er wel een trial version (photoshop is van adobe).

anders zal je het moeten kopen.

overigens moet je niet teveel van dat programma verwachten, want als je er nog niets van weet is het best wel moeilijk goed resultaat te krijgen (letwel: ik zeg 'goed resultaat', want je kan er heus wel filtjertjes overheen gooien, dat is niet zo moeilijk).

Freyja 03-02-2003 17:57

Citaat:

ekki schreef:
misschien is er wel een trial version (photoshop is van adobe).

anders zal je het moeten kopen.

overigens moet je niet teveel van dat programma verwachten, want als je er nog niets van weet is het best wel moeilijk goed resultaat te krijgen (letwel: ik zeg 'goed resultaat', want je kan er heus wel filtjertjes overheen gooien, dat is niet zo moeilijk).

Dat is waar.... *Morgan kan na twee jaar oefenen eindelijk redelijk met photoshop overweg*

Maar dat is niet alleen photoshop maar ook begrip van kleur en schaduwen enzo...

Qimm 03-02-2003 17:57

Citaat:

ekki schreef:
misschien is er wel een trial version (photoshop is van adobe).

anders zal je het moeten kopen.

overigens moet je niet teveel van dat programma verwachten, want als je er nog niets van weet is het best wel moeilijk goed resultaat te krijgen (letwel: ik zeg 'goed resultaat', want je kan er heus wel filtjertjes overheen gooien, dat is niet zo moeilijk).

heeft mij 2 jaar gekost om alles te vatten mar CG-en, ik kan het nu redelijk goed :P

ekki 03-02-2003 19:03

Citaat:

Morgan schreef:
Dat is waar.... *Morgan kan na twee jaar oefenen eindelijk redelijk met photoshop overweg*

Maar dat is niet alleen photoshop maar ook begrip van kleur en schaduwen enzo...

Citaat:

Qimm schreef:
heeft mij 2 jaar gekost om alles te vatten mar CG-en, ik kan het nu redelijk goed :p
precies.

trouwens, nu ff geen download-reply's meer, dat snapt iedereen dat dat illegaal kan.

N 05-02-2003 07:58

om op de computer art te kunne maken, moet je denk ik ook wel weten hoe art in z'n algemeen werkt.. ik bedoel.. je kunt geen vet poppeke tekenen en bewerken met je pc als je niet met potlood overweg kan..

p-chez 05-02-2003 19:19

Citaat:

mithril schreef:
het is vast een domme vraag en zo maar, hoe komen jullie aan het programma photoshop? want ik wil hem ook!
Kopen ..

En ja, dat is duur, heel duur zelfs...

McMotion 05-02-2003 21:10

niet als je het vergelijkt met 3dsmax ofzo :)

McMotion 05-02-2003 21:21

Citaat:

ekki schreef:
trouwens, nu ff geen download-reply's meer, dat snapt iedereen dat dat illegaal kan.
idd, maareuh niemand weet dat het legaal kan? want die replies staan hier ook meer dan genoeg

(wat zou zo iemand met zo'n topic willen denk je? :) net zo flauw als wanneer je aan tafel zit, iemand vraagt "mag ik de ketchup", en dan zeggen "ja tuurlijk" terwijl je grinnikend verder gaat met het nuttigen van je doperwtjes)

Type 05-02-2003 21:51

http://www.adobe.com/ dus... Daar even zoeken voor een trial...

En moeilijk te leren... Dat ligt eraan welke kant je er mee op gaat.
Zeg ik "ik ga er mee leren tekenen" dan is het vooral weten hoe brushes in elkaar zitten, en zelf kunnen tekenen natuurlijk.

Ik doe meer aan realistische foto editing, dan heb je al weer totaal andere skills nodig om een goed resultaat te krijgen.

Freyja 06-02-2003 08:53

Citaat:

Type schreef:
http://www.adobe.com/ dus... Daar even zoeken voor een trial...

En moeilijk te leren... Dat ligt eraan welke kant je er mee op gaat.
Zeg ik "ik ga er mee leren tekenen" dan is het vooral weten hoe brushes in elkaar zitten, en zelf kunnen tekenen natuurlijk.

Ik doe meer aan realistische foto editing, dan heb je al weer totaal andere skills nodig om een goed resultaat te krijgen.

Precies. Ik teken/kleur er mee, en dat kan ik vrij goed, maar ik zou niet weten hoe je van die blije foto-in-elkaar-knooi-dingen zou moeten maken. En ik mag hopen dat de lui die dat kunnen niet zo kunnen kleuren als mij ;p

ekki 06-02-2003 12:54

Citaat:

McMotion schreef:
idd, maareuh niemand weet dat het legaal kan? want die replies staan hier ook meer dan genoeg

(wat zou zo iemand met zo'n topic willen denk je? :) net zo flauw als wanneer je aan tafel zit, iemand vraagt "mag ik de ketchup", en dan zeggen "ja tuurlijk" terwijl je grinnikend verder gaat met het nuttigen van je doperwtjes)

ik heb wat reply's veranderd.

nouja, ik wist ook niet wat ik met deze topic moest, maar ik vind het wel leuk als er wat mensen duidelijk maken dat photoshop niet zo makkelijk is als de meesten denken en als je 't hebt dat je er dan eigenlijk nog niks aan hebt (ik ben een voorbeeld van zo'n gebruiker die het wel heeft, maar niet eens weet hoe het gebruikt moet worden, behalve dan globaal).

Ce-El-Wan 06-02-2003 13:07

ik werk al een jaar of 5 met photoshop en ik leer nog steeds bij. :p

Je hebt trouwens ook photoshop elements. Dat is een ietwat gestripte versie en die gaat voor een stuk minder poen de deur uit. Ideaal voor de beginner zou ik zeggen.

McMotion 06-02-2003 15:23

Citaat:

ekki schreef:
maar ik vind het wel leuk als er wat mensen duidelijk maken dat photoshop niet zo makkelijk is als de meesten denken en als je 't hebt dat je er dan eigenlijk nog niks aan hebt
jah okay maar dat heb je bij de meeste uitgebreidere programma's wel, zeker de grafische programma's als photoshop en 3d studio max

ekki 06-02-2003 16:44

Citaat:

McMotion schreef:
jah okay maar dat heb je bij de meeste uitgebreidere programma's wel, zeker de grafische programma's als photoshop en 3d studio max
idd, maar dat beseft niet iedereen. sommigen denken: als ik het heb, dan kan ik er mee werken. en dat is een beetje fout, lijkt me.

McMotion 06-02-2003 18:59

idd :)

SuperSanne 07-02-2003 15:51

Ik werk altijd met PaintShopPro. Je kan er (bijna) net zoveel mee als photoshop, maar het is een stuk goedkoper

S 07-02-2003 17:01

Citaat:

SuperSanne schreef:
Ik werk altijd met PaintShopPro. Je kan er (bijna) net zoveel mee als photoshop, maar het is een stuk goedkoper
Of je download het... :o


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.