Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ik kan geen onderwerp voor mijn werkstuk vinden! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1851777)

AmberHomework 21-01-2012 18:57

Ik kan geen onderwerp voor mijn werkstuk vinden!
 
Heey allemaal,

ik moet een werkstuk maken en ik kan geen onderwerp vinden :(. Weet iemand een super leuk onderwerp. Ik wil geen dier(Egel, Hond, Dolfijn enz.) Omdat dat niet mag van mijn leraar? Het is voor Nederlands. *O*:n:facepalm:

Xxxxxxxx amber(Mijn werkstuk moet over 2 maanden af)*O*_O_:facepalm::y:y:y:y:y:y:rolleyes::rolleyes::rolleyes::D:D:D:D: D

Em. 21-01-2012 19:28

http://www.cambiumned.nl/documentere...urtonderwerpen
http://superspreekbeurt.nl/spreekbeurt-onderwerpen

Of kijk zelf op google.

En sowieso:

- Een sport
- Een historisch iets, zoals
a. Een oude cultuur (Egypte, Romeinen, Grieken, Mesopotamië)
b. Een bepaald tijdperk (prehistorie, middeleeuwen)
c. Een bepaalde gebeurtenis (oorlog, bouw van de Chinese muur, uitvinding van X...)
d. Anders (zeven wereldwonderen ofzo, dat vind ik wel historisch gezien er nog maar één niet vergaan is)
- Een bepaald land/cultuur (Engeland, China...)
- Dinosauriërs (of andere dooie dieren)
- Menselijk lichaam (het brein, hoe werkt je lichaam)
- Een sport
- Een hobby die je hebt
- Iemand die je bewondert (Lady Gaga of zo) of zou kunnen bewonderen (Leonardo Da Vinci, Einstein)
- Een actueel probleem (opraken van fossiele brandstoffen, milieuvervuiling, uitsterven diersoorten)

Kikaa 22-01-2012 09:16

In welke klas zit je? Wat vind je interessant?

Duckdonkey 22-01-2012 09:22

pfff, even denken waar ik mijn spreekbeurten over heb gehouden he,
-steunzolen
-canada
-grasparkieten
-donald duck
-anne frank
-nederlandse militairen in afghanistan

Mss is dat iets, een land wat je mooi lijkt ofzo?

Woyt_oud 22-01-2012 09:51

Ik zou een maatschappelijk onderwerp nemen wat met jongeren te maken heeft. Zoals de verzwaring van de exameneisen. Of de verlichting van sommige studies op TU Delft.

Tink* 22-01-2012 12:20

Ik verplaats deze even naar moderne talen. Daar is ook een topic waar suggesties voor onderwerpen in staan.

Ik zou ook zeker rekening houden met aan welke eisen je werkstuk moet voldoen, dan kan je je onderwerp daarop uitzoeken.

isabellexkus 22-01-2012 13:01

ehm google?

xPien 23-01-2012 15:41

doe het over een vakantieland waar je al een keer bent geweest? dan kun je ook foto's laten zien die je zelf hebt gemaakt ofzo, etc. succes! :D

DAH 25-01-2012 19:12

In welke klas zit je? Dat kan wel belangrijk zijn wat betreft hoe makkelijk je met een bepaald onderwerp er onderuit kan komen. Maar wat zijn je interesses. Misschien zit daar iets bij waar je dieper op in kunt gaan.

heehallox 26-01-2012 15:00

Het ligt er echt aan wat je leuk vind!
Als je GS leuk vind kun je het misschien over de Romeinen, de Egyptenaren, de Renaissance, etc.. doen?
Als je AK / Talen leuk vind kun je het over je favoriete vakantieland doen of een land waar je heel graag heen wilt?
Als je BI leuk vind kun je het misschien over het menselijk lichaam, een orgaan, of een plant doen?

Succes, xx.

AmberHomework 11-02-2012 14:02

Ik heb een onderwerp!!!!!!!!! Wedstrijdreddendzwemmen(Dat is een sport!)

UnlimitedUAV 13-02-2012 14:57

Kees van Kooten en Wim de Bie - De keek op de week.

kipje0 10-10-2014 07:33

Hoi, Amber
Ik las je bericht. Ikzelf ben ook op zoek naar een onderwerp voor mijn spreekbeurt.
Ik ben gaan Google `en en vond deze leuke onderwerpen:

- een ziekte (kanker, lyme, aids)
- astma
- een land (China, Zwitserland, Oostenrijk)
-Columbus
- 1e man op de maan
- een wereldstad (Amsterdam, Praag, Londen)
- Een uitvinder of uitvinding
- thee (heel interessant vind ik)
- Pablo Picasso (of een andere schilder)
- De titanic
- unicef
- kika
Ik hoop echt dat je hier iets aan hebt!

kipje0 10-10-2014 07:36

Heey allemaal!

Ik weet het, ik reageer nu. Maar ik weet niet hoe je zelf een topic aanmaakt. Maar goed, ik zit dus met een vraag:
Ik weet geen onderwerp voor mijn spreekbeurt!
Weet jij er eentje? Reageer op mijn reactie :)

Dank u! Kipje0

Elin3 10-10-2014 07:56

Citaat:

kipje0 schreef: (Bericht 33668729)
Heey allemaal!

Ik weet het, ik reageer nu. Maar ik weet niet hoe je zelf een topic aanmaakt. Maar goed, ik zit dus met een vraag:
Ik weet geen onderwerp voor mijn spreekbeurt!
Weet jij er eentje? Reageer op mijn reactie :)

Dank u! Kipje0

Waarom neem je niet iets uit je eigen lijstje?
Ik heb wel eens spreekbeurten gehouden over honing (groep 6) en kaas (groep 8), waarvan ik kaas zelf wel heel interessant vond!
Er valt veel uit te leggen over het maken van kaas en ik heb toen ook veel gehad aan een aflevering van Klokhuis over het maken van kaas in de fabriek.

mathfreak 11-10-2014 12:23

Citaat:

kipje0 schreef: (Bericht 33668729)
ik weet niet hoe je zelf een topic aanmaakt

Linksboven op het forum staat een knop "Nieuw bericht" waarmee je zelf een topic aanmaakt.

Aliquot 17-10-2014 12:45

doe over een ziekte

htityh 16-10-2015 16:04

Citaat:

AmberHomework schreef: (Bericht 32292288)
Heey allemaal,

ik moet een werkstuk maken en ik kan geen onderwerp vinden :(. Weet iemand een super leuk onderwerp. Ik wil geen dier(Egel, Hond, Dolfijn enz.) Omdat dat niet mag van mijn leraar? Het is voor Nederlands. *O*:n:facepalm:

Xxxxxxxx amber(Mijn werkstuk moet over 2 maanden af)*O*_O_:facepalm::y:y:y:y:y:y:rolleyes::rolleyes::rolleyes::D:D:D:D: D

doe iets over je vov held(in)
ik zit nu ook met die vraag maar ik heb het al een keer over mijn vov held(in) gehad leifs mariam de voetbalster

Durian 16-10-2015 17:49

Citaat:

htityh schreef: (Bericht 33869812)
doe iets over je vov held(in)
ik zit nu ook met die vraag maar ik heb het al een keer over mijn vov held(in) gehad leifs mariam de voetbalster

hoe oud ben je?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.