Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Ik weet het ff niet meer. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1848042)

mijnnaam123 30-11-2011 18:41

Ik weet het ff niet meer.
 
Hoii mensjes~

ik heb al lang geen topic meer geplaatst omdat het wel goed ging en ik had niet echt vragen.
maar de laatste tijd voel ik me steeds vervelender zegmaar:bloos:
Ik voel me dus dehele tijd heel erg verdrietig en ik weet niet waarom ik er ben.
maar leren lukt amper meer omdat ik steeds zo verdrietig ben
en eten heb ik ook niet zo'n trek in,
ik heb ook steeds met vriendinnen best ruzie dan.
en met mijn broertje en ouders, daardoor word de verdrietigheid nog erger.
wat moet ik nu doen?

xx

Kevin Markies 30-11-2011 18:55

Ik denk dat je het best eerst nieuwe dingen kan gaan zoeken onder andere mensen. Bijvoorbeeld bij een clubhuis of een vereniging van jouw interesse. Sporten help ook vaak om je beter te voelen. Probeer veel buiten de deur te zijn.
Als het dan na een tijdje weer wat beter gaat kan je eens opnieuw kijken wat je aan de problemen van nu kan doen.
Veel sterkte en succes in ieder geval ;)

hookee 30-11-2011 20:00

Citaat:

mijnnaam123 schreef: (Bericht 32147273)
..en ik weet niet waarom ik er ben.

Je weet niet waarom je op de wereld bent? Laat ik je troosten; dat weet niemand.
Er zijn mensen die geloven in een god die ze hier op aarde heeft gezet om alleen Hem te dienen voor een eeuwige beloning in het hiernamaals.

Ikzelf geloof dat we gewoon dieren zijn, die gewoon "in leven" willen blijven en hun genen doorgeven naar een volgende generatie. Niet meer en niet minder.
Zorg dat je hier vrede mee hebt en dan mag helemaal zelf invullen wat je met de overige 70 jaar van je leven wil doen. Maak er iets leuks van en denk niet te veel na, al helemaal niet over het verleden.

Mr.Lonely 04-12-2011 22:58

Er zijn niet altijd kant en klare oplossingen voor verdriet en depressie beschikbaar helaas. En al zeker niet na een korte introductie. Spreek het eens wat uitgebreider door met een wijs iemand.

koekje97 05-12-2011 17:15

Citaat:

hookee schreef: (Bericht 32147521)
Je weet niet waarom je op de wereld bent? Laat ik je troosten; dat weet niemand.
Er zijn mensen die geloven in een god die ze hier op aarde heeft gezet om alleen Hem te dienen voor een eeuwige beloning in het hiernamaals.

Ikzelf geloof dat we gewoon dieren zijn, die gewoon "in leven" willen blijven en hun genen doorgeven naar een volgende generatie. Niet meer en niet minder.
Zorg dat je hier vrede mee hebt en dan mag helemaal zelf invullen wat je met de overige 70 jaar van je leven wil doen. Maak er iets leuks van en denk niet te veel na, al helemaal niet over het verleden.


Kikaa 07-12-2011 06:04

Waarom voel je je verdrietig? Mede doordat je ruzie hebt met vrienden/ouders/je broertje of zijn er nog andere dingen? Misschien is het dan wel handig om eens te gaan kijken waardoor je ruzie hebt en of jouw reactie, waardoor ruzie veroorzaakt, wordt wel logisch of achterlijk is. En verder denk ik dat de gemiddelde puber zich niet echt helemaal geweldig voelt dus misschien kan je ergens afleiding in gaan zoeken. Ga gewoon leuke dingen doen!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.