Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verkeer & Vervoer (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=104)
-   -   Brommer (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1928941)

magnusdebaas 23-02-2017 17:53

Brommer
 
Mogen ouders bepalen wat voor brommer ik ruil voor mijn huidige brommer? Er komt dus geen geld aan te pas het is gewoon een ruil.

Positive mind 24-02-2017 00:38

Klinkt alsof je zelf vindt van niet en daar bevestiging in zoekt.

Ik denk dat je ouders je kunnen adviseren maar dat het belangrijk is dat jij de knoop doorhakt omdat het jouw scooter is

Elin3 24-02-2017 07:45

Is je huidige brommer jouw eigendom? Heb je die zelf gekocht van je eigen geld? Als die brommer echt van jou is, is het in principe ook aan jou om te beslissen of je die wil ruilen en waartegen. Als je ouders meebetaald hebben of zullen meebetalen is het logisch dat ze invloed kunnen uitoefenen.

Als ik jou was zou ik overigens gewoon eens met ze in gesprek gaan als je het niet eens bent met de huidige gang van zaken. Dat levert denk ik meer op.

deadlock 24-02-2017 11:59

Citaat:

magnusdebaas schreef: (Bericht 34319185)
Mogen ouders bepalen wat voor brommer ik ruil voor mijn huidige brommer? Er komt dus geen geld aan te pas het is gewoon een ruil.

Ja.

deadlock 24-02-2017 12:00

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34319599)
Is je huidige brommer jouw eigendom? Heb je die zelf gekocht van je eigen geld?

Is dat relevant?

Elin3 24-02-2017 12:25

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34319650)
Is dat relevant?

Als ik iets van mijn eigen salaris heb gekocht en ik wil dat ruilen, dan is dat in principe mijn zaak, toch?
Hebben mijn ouders iets voor mij gekocht/ meebetaald dan snap ik dat ze invloed willen hebben op wat ik met datgene doe.

deadlock 24-02-2017 12:36

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34319662)
Als ik iets van mijn eigen salaris heb gekocht en ik wil dat ruilen, dan is dat in principe mijn zaak, toch?

Hahaha. Wel eens een huis gekregen?

Citaat:

Hebben mijn ouders iets voor mij gekocht/ meebetaald dan snap ik dat ze invloed willen hebben op wat ik met datgene doe.
Nee, zo eenvoudig is het. Ouders hebben natuurlijk gewoon discretionaire bevoegdheid. Al zal het vast anders heten.

Elin3 24-02-2017 12:46

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34319668)
Hahaha. Wel eens een huis gekregen?

Wat bedoel je daar mee?
Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34319668)
Hahaha. Wel eens een huis gekregen?


Nee, zo eenvoudig is het. Ouders hebben natuurlijk gewoon discretionaire bevoegdheid. Al zal het vast anders heten.

Zal ook afhangen van de leeftijd van TS, of niet?

deadlock 24-02-2017 21:08

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34319674)
Wat bedoel je daar mee?

Dat je een foutieve aanname doet, en wel dat je alles zomaar altijd mag verkopen/weggeven als het jouw eigendom is. Daar kunnen prima voorwaarden aan verbonden zijn.

Citaat:

Zal ook afhangen van de leeftijd van TS, of niet?
Ja als hij meerderjarig is officieel wel, alhoewel hij nu ook redelijk zelfstandig geacht genoeg zou kunnen worden. Maar sleep het maar eens voor de rechter om je gelijk te halen...

Elin3 24-02-2017 22:25

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34319878)
Dat je een foutieve aanname doet, en wel dat je alles zomaar altijd mag verkopen/weggeven als het jouw eigendom is. Daar kunnen prima voorwaarden aan verbonden zijn.

Ik stelde vragen om meer inzicht in de situatie te krijgen. En ik zei "in principe", omdat er ook genoeg gevallen te bedenken zijn waarin jij jouw eigendom kunt houden/ ruilen/ weggeven zonder dat je daar verantwoording voor af hoeft te leggen, of dat daar speciale voorwaarden aan verbonden zijn.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.